„Nie chodzimy już do Ravenholm...”

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m („Nie Chodzimy Już Do Ravenholm...” przeniesiono do „Nie chodzimy już do Ravenholm...”: wielkie litery są zbędne (BTW w grze i jej plikach nazwa pojawia się tylko pisana wielkimi literami w całości))

Wersja z 19:41, 7 lis 2015

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

„Nie chodzimy już do Ravenholm...”
Ravenholm.jpg
Gra Half-Life 2
Numer 6
Lokacje Ravenholm, Nadbrzeżna baza
Mapy d1_town_01 - d1_town_05

"Nie Chodzimy Już Do Ravenholm..." (ang. "We Don't Go To Ravenholm...") - szósty rozdział gry Half-Life 2.

Spis treści

Szczegółowe streszczenie

Gordon wędruje przez opustoszałe i skąpane mrokiem miasteczko Ravenholm. Podczas podróży spotyka jedyną ocalałą osobę w tej mieścinie - Ojca Grigoriego. Doktor przebija się przez ulice nawiedzonej mieściny, zabijając przy tym spore grupy Zombie i Headcrabów oraz wykorzystuje przeciwko nim napotkane pułapki w postaci wirujących ostrzy czy wiszących samochodów. Po dotarciu na dach pewnej budowli po raz kolejny spotyka księdza, którzy wręcza mu strzelbę SPAS 12. Oprócz tego Gordonowi przyjdzie się zmierzyć z nowymi przedstawicielami truposzy - Fast Zombie oraz Poison Zombie. Mimo wszystko doktorowi udaje się dotrzeć na dach budynku, do którego Ojciec Grigori wysyła wagonik kolejki przemysłowej. Zanim jednak wagonik dociera do niego, Gordon walczy z kilkoma Fast Zombie, którzy próbują dostać się po rynnie na dach. W końcu winda dojeżdża i doktor wsiada do niej. Po wysiadce razem z księdzem przebija się przez cmentarz. Gordon wkrótce rozstaje się z księdzem i rusza dalej sam. Po krótkiej wędrówce trafia do jaskini pełnej headcrabów. Po wydostaniu się z niej idzie jedyną dostępną drogą. Po krótkiej wędrówce wychodzi na powierzchnię i idzie wzdłuż torów. Podczas przechadzki stacza pierwszy pojedynek z żołnierzami Kombinatu i dociera do nadbrzeżnej bazy, gdzie spotyka się z jej przywódcą - Leonem. Ten po krótkiej chwili kontaktuje się z Alyx drogą radiową i informuje ją, że Gordon przebrnął przez Ravenholm. Ta informuje Gordona, że musi ratować jej ojca, który został porwany przez Kombinat do Nova Prospekt. Po skończonej rozmowie, Leon zaopatruje doktora w amunicję, apteczki i kieruje do Noriko.

Znaczenie

Ten rozdział zaznajamia gracza ze starą, opuszczoną mieściną zwaną Ravenholm, która kiedyś służyła jako schronienie dla tych, którzy nie zgadzali się z polityką Kombinatu. Najeźdźcy, dowiedziawszy się o tym, zaczęli bombardować miasto specjalnymi kapsułami zawierającymi Headcraby. Praktycznie wszyscy mieszkańcy zamienili się we wszelkiej maści Zombie lub zginęli. Jedyną osobą, która przeżyła atak jest Ojciec Grigori, który pomaga graczowi w walce oraz wręcza mu strzelbę. Oprócz tego gracz odwiedza nadbrzeżną bazę, z której później odjedzie w kierunku więzienia Nova Prospekt.

Ciekawostki

  • Podczas tego rozdziału można usłyszeć cztery utwory ze ścieżki dźwiękowej gry. "Ravenholm Reprise" - podczas wyjścia na plac na początku rozdziału; "Requiem for Ravenholm" po rozstaniu się z Ojcem Grigori; "Particle Ghost" po wyjściu z kopalni oraz "Triage at Dawn" po spotkaniu Leona.
  • W mieście można znaleźć wiele ogłoszeń mówiących o tym, że jest to skażony teren. W poprzednim rozdziale - Black Mesa East, tunele prowadzące do Ravenholm są oznaczone napisem "WARNING: CONTAMINATED AREA" (pol. UWAGA: SKAŻONY TEREN).
  • Za kilkoma wagonami kolejowymi niedaleko nadbrzeżnej bazy można zobaczyć G-Mana spacerującego po torach.
  • Ten rozdział został umieszczony również w wersji demo Half-Life 2.

Galeria

Wideosolucja

Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...