AUG

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy infoboxów na nowe.)
 
(Nie pokazano 11 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
 
{{Broń CS
 
{{Broń CS
|grafika=aughud cz.png
+
| grafika       = AUG - CS GO.png
|altname=AUG
+
| altname       = Bullpup
|cena=$3500
+
| cena         = $3300 (CS:GO)<br />$3500 (pozostałe)
|kraj=Austria
+
| kraj         = Austria
|odrzut=duży
+
| odrzut       = duży
|obrazenia=średnie
+
| obrazenia     = średnie
|magazynek=30
+
| magazynek     = 30
|ogien=Automatyczny
+
| ogien         = Automatyczny
|amun=<p></p>
+
| amun         =<p></p>
*5.56mm NATO
+
* [[File:5.56 caliber.png|35px|5.56mm NATO]]
*7.62mm (CSS)
+
* [[File:7.62_caliber.png|35px|7.62x51mm]] (CSS)
|szybkosc=727 strz./min.
+
| szybkosc     = <p></p>
|masa=4.09 kg
+
* 600 strz./min. (CS:GO)
|masapocisk=4 gramy
+
* 666 strz./min. (reszta gier)
|predwylot=2900 stóp/sek.
+
* 429 strz./min. (przybliżenie, CS, CS:CZ, CS:S)
|energia=1570 dżuli
+
| masa         = 4.09 kg
|uzycie=[[Antyterroryści]]
+
| masapocisk   = 4 gramy
|przeladowanie=4 sekundy
+
| predwylot     = 2900 stóp/sek.
 +
| energia       = 1570 dżuli
 +
| uzycie       = [[Antyterroryści]]
 +
| przeladowanie = <p></p>
 +
* 3,3 sekundy (CS, CS:CZ)
 +
* 3,8 sekundy (CS:S, CS:GO)
 
}}
 
}}
  
'''Steyr AUG''' (właściwie '''Bullpup''') to jedna z wielu broni występujących we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]].
+
{{Cytat|Celny i potężny karabin szturmowy AUG z lunetą rekompensuje długi czas przeładowania niskim rozrzutem i wysoką szybkostrzelnością.|Opis z ekwipunku}}
  
==Ogólnie==
+
'''AUG''' – jedna z wielu broni występujących we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]]. W częściach poprzedzających [[Counter-Strike: Global Offensive]] występowała pod nazwą '''Bullpup'''.
'''AUG''' to mocny karabin automatyczny dostępny tylko u [[Antyterroryści|Antyterrorystów]]. Mimo że nie jest tak popularny jak [[M4A1]], wielu graczy używa go ze względu na funkcję przybliżenia, czyli nieco większą uniwersalność. Jest bardziej popularny niż [[FAMAS]], i można go uznać za drugi najsławniejszy karabin [[Antyterroryści|Antyterrorystów]].
+
  
==Właściwości==
+
AUG jest mocnym karabinem automatycznym, który mogą kupić jedynie [[Antyterroryści]]. Jego odpowiednikiem, który mogą kupić [[Terroryści]], jest [[SG 553]] w ''Global Offensive'' i [[Krieg 552]] w starszych odsłonach serii. Mimo, że nie jest tak popularny jak [[M4A1]], wielu graczy używa go ze względu na funkcję przybliżenia, czyli nieco większą uniwersalność. Jest bardziej popularny niż [[FAMAS]] i można go uznać za drugi najsławniejszy karabin [[Antyterroryści|Antyterrorystów]].
<table class="wikitable">
+
 
<tr>
+
== Właściwości ==
<th rowspan="2">Część ciała</th>
+
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
<th colspan="2">Podst. tryb ognia</th>
+
{{Broń CS właściwości
</tr>
+
| głowa bez  = 127
<tr>
+
| głowa z    = 89
<th>Bez pancerza</th>
+
| klatka bez = 31
<th>Z pancerzem</th>
+
| klatka z  = 22
</tr>
+
| brzuch bez = 39
<tr>
+
| brzuch z  = 27
<td>Głowa</td>
+
| noga bez  = 23
<td><span style="color: red;">127</span></td>
+
| noga z    = 23
<td>89</td>
+
}}
</tr>
+
 
<tr>
+
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
<td>Klatka pier., ramię</td>
+
{{Broń CS właściwości
<td>31</td>
+
| głowa bez  = 112
<td>22</td>
+
| głowa z    = 100
</tr>
+
| klatka bez = 28
<tr>
+
| klatka z  = 25
<td>Brzuch</td>
+
| brzuch bez = 35
<td>39</td>
+
| brzuch z  = 31
<td>27</td>
+
| noga bez  = 21
</tr>
+
| noga z    = 21
<tr>
+
| nagroda    = <p></p>
<td>Noga</td>
+
* $300 (tryb turniejowy)
<td>23</td>
+
* $150 (tryb uproszczony)
<td>23</td>
+
| obrażenia  = 28
</tr>
+
| odrzut    = 19/26 (73%)
<tr>
+
| zasięg    = 35 m (bez celownika)
<th colspan="3">
+
| p pancerza = 90%
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center>
+
| penetracja = 200
</th>
+
}}
</tr>
+
 
</table>
+
Steyr AUG to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu jest równa 221 jedn./sek.(domyślna szybkość to 250). Inaczej sprawa ma się w ''Global Offensive'', gdzie szybkość poruszania się jest równa 220 jedn./sek. (minimalnie mniej niż w częściach poprzednich), ale podczas korzystania z celownika szybkość zostaje zredukowana do 150 jednostek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
  
Steyr AUG to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 221 jedn./sek.(domyślna szybkość to 250). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
 
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Plusminus
+
{{Zalety i wady
 
|zalety=*Duża celność (ciut lepsza niż w M4A1)
 
|zalety=*Duża celność (ciut lepsza niż w M4A1)
 
*Celownik optyczny umożliwiający przybliżenie
 
*Celownik optyczny umożliwiający przybliżenie
 
*Duża szybkostrzelność
 
*Duża szybkostrzelność
|wady=*Niska szybkostrzelność podczas używania celownika optycznego
+
|wady=*Niska szybkostrzelność podczas używania celownika optycznego (nie dotyczy wersji PC CS:GO)
 
*Ciut mniejsze obrażenia od [[M4A1]]
 
*Ciut mniejsze obrażenia od [[M4A1]]
 
*Długi czas przeładowania w porównaniu do innych karabinów automatycznych.
 
*Długi czas przeładowania w porównaniu do innych karabinów automatycznych.
*Drogi
+
*Wysoka cena
 
}}
 
}}
  
==Taktyki==
+
== Taktyki ==
*Idealna broń dla zadań defensywnych typu obrona.
+
{{Porady}}
*Używaj lunety wbudowanej w broń. Mimo że zmniejsza to szybkostrzelność pozwala ci częściej trafiać w głowy.
+
* Idealna broń dla zadań defensywnych typu obrona.
*Odrzut broni dość szybko się ustatecznia. Na średnim dystansie strzelaj krótkimi seriami, najlepiej dwustrzałowymi.
+
* Używaj lunety wbudowanej w broń. Mimo że zmniejsza to szybkostrzelność pozwala ci częściej trafiać w głowy.
==Antytaktyki==
+
** W ''Global Offensive'' korzystanie z celownika już nie zmiejsza szybkostrzelności, więc możesz go śmiało używać nawet do walk na małe dystanse. Miej tylko na uwadze nieco zmniejszony obszar widzenia poprzez zasłaniający go celownik.
*Unikaj bliskich kontaktów z użytkownikami tej broni.
+
* Odrzut broni dość szybko się ustatecznia. Na średnim dystansie strzelaj krótkimi seriami, najlepiej dwustrzałowymi.
*Jeśli używasz automatów, wybierz broń z większą szybkostrzelnością.
+
* W ''Global Offensive'' AUG nie jest tak silny jak pozostałe karabiny automatyczne, ale dobra penetracja pancerza sprawia, że nawet przeciwnik wyposażony w kamizelkę z hełmem nie będzie miał szans na przeżycie po postrzale w głowę.
*Użyj broni z dużymi obrażeniami
+
* AUG w ''Source'' i ''Global Offensive'' bardzo długo się przeładowuje, dlatego najlepiej jest to robić w ukryciu.
*Kiedy wróg celuje z lunety zabij go z noża lub zestrzel szybko ze strzelby.
+
  
==Osiągnięcia==
+
== Antytaktyki ==
{| class="wikitable"
+
* Unikaj bliskich kontaktów z użytkownikami tej broni.
|-
+
* Jeśli używasz automatów, wybierz broń z większą szybkostrzelnością.
! style="text-align:center"|Obrazek
+
* Użyj broni posiadającej dużą moc obalającą.
! style="text-align:center"|Nazwa obecna
+
* Kiedy wróg celuje z lunety, możesz go podejść od tyłu i zabić dźgnięciem [[noż]]a lub zabić salwą ze strzelby.
! style="text-align:center"|Opis
+
|-
+
| style="text-align:center"|[[Plik:bullpupexpert.jpg]]
+
| style="text-align:center"|'''''Bullpup Expert'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij 500 przeciwników używając '''Bullpup'''
+
|}
+
==Ciekawostki==
+
*W plikach nazwa tej broni to ''aug'' co ostatecznie przekonuje nas że jest to broń Steyra.
+
*W Counter-Strike: Source, rękojeść przeładowania nie jest zamontowana w broni, tylko po prostu sobie wisi w powietrzu.
+
*W [[Counter-Strike: Source]] HUD pokazuje że broń używa amunicji 7.62x51mm a tak naprawdę jest to  5.56x45mm.
+
*W [[Counter-Strike: Global Offensive]] Steyr Aug A1 jest podmieniony przez Steyr Aug A3 ale jest to zmiana czysto kosmetyczna.
+
*Dla zbalansowania broni szybkostrzelność jest obniżona do 360 strz./min.
+
*Celownik 1.5x używany w AUGach jest również znany pod nazwą "luneta Swarovski".
+
*Początkowo rolę AUGa odgrywał M4A1 z zamontowanym tłumikiem i celownikiem optycznym typu ACOG.
+
  
==Galeria==
+
== Osiągnięcia ==
===Counter-Strike 1.6===
+
=== Counter-Strike: Source ===
 +
{{Osiągnięcie CSS|bullpupexpert.jpg|Ekspert Bullpup|Zabij 500 wrogów z '''Bullpup'''}}
 +
 
 +
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
 +
{{Osiągnięcie CSS|AUG Expert csgo.png|Ekspert AUG|Zabij 250 przeciwników przy użyciu '''AUG'''}}
 +
 
 +
== Ciekawostki ==
 +
* W plikach nazwa tej broni to ''aug'', co ostatecznie przekonuje nas że jest to broń Steyra.
 +
* Celownik 1,5x używany w AUG-ach o oznaczeniu A1 jest również znany pod nazwą ''luneta Swarovski''.
 +
* Początkowo rolę AUG-a odgrywał [[M4A1]] z zamontowanym tłumikiem i celownikiem optycznym typu ACOG.
 +
* We wszystkich wydaniach oficjalnych poprzedzających ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' broń ta jest określana jako Bullpup. Bullpup to określenie układu konstrukcyjnego bez kolby właściwej, w której komora, jak i gniazdo magazynka znajdują się za mechanizmem spustowym. Biorąc pod uwagę tą kwestię, to [[P90]] i [[FAMAS]] również są brońmi skonstuowanymi w tym układzie.
 +
* W ''[[Counter-Strike: Source]]'' rękojeść przeładowania nie jest zamontowana w broni, tylko po prostu sobie wisi w powietrzu.
 +
** Dodatkowo magazynek podczas animacji przeładowania podczas wkładania w gniazdo przez ułamek sekundy wisi w powietrzu, zanim zostanie dopchnięty głębiej w gniazdo.
 +
* W ''Counter-Strike: Source'' HUD pokazuje, że broń używa amunicji 7.62x51mm; tak naprawdę jest to 5.56x45mm.
 +
* W ''Global Offensive'' Steyr Aug A1 został zastąpiony przez nowszy model oznaczony jako A3, jednak jest to zmiana czysto kosmetyczna.
 +
** Model magazynka AUG'a w tej grze został oparty na modelu mieszczącym 42 naboje, jednak mieści on ich jedynie 30.
 +
* Przed aktualizacją z 26 czerwca 2013 szybkostrzelność podczas korzystania z celownika była równa 360 strz./min. Po tej aktualizacji zmieniono tą wartość na 429 strz./min.
 +
* Aktualizacja z 12 lutego 2014 roku zmieniła wygląd przybliżania broni oraz dźwięk strzału. Nowy wygląd przypomina teraz funkcję korzystania z przyrządów celowniczych, obecną w większości współczesnych strzelanek pierwszoosobowych.
 +
* W starszych wersjach gry ''Counter-Strike: Global Offensive'', przed aktualizacją z 18 czerwca 2019 roku, AUG miał szybkostrzelność w trybie bez celownika równą 666 strz./min. - taką samą, jak w starszych grach.
 +
 
 +
== Galeria ==
 +
=== Counter-Strike 1.6 ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:aug hud off.png|Ikonka HUD
+
Plik:AUG - CS.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
Grafika:Aughud.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
Plik:AUG - CS - w ręce.png|Bullpup w rękach gracza
Grafika:Aug_killhud.png|Ikonka zabójstwa
+
Plik:AUG - CS - HUD.png|Ikonka HUD
Grafika:w aug.png|Model AUG
+
Plik:AUG - CS - menu zakupów.png|Grafika z menu zakupów
Grafika:aug 16.png|AUG trzymany przez gracza
+
Plik:AUG - CS - ikona zabójstwa.png|Ikonka zabójstwa
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike: Condition Zero===
+
 
 +
=== Counter-Strike: Condition Zero ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Aughud cz.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
Plik:AUG - CS CZ.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
Grafika:w aug cz.png|Model AUG
+
Plik:AUG - CS CZ - w ręce.png|Bullpup w rękach gracza
Grafika:aug cz.png|AUG trzymany przez gracza
+
Plik:AUG - CS CZ - menu zakupów.png|Grafika z menu zakupów
 
</gallery>
 
</gallery>
===Condition Zero: Deleted Scenes===
+
 
 +
=== Condition Zero: Deleted Scenes ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:w aug ds.png|Model AUG
+
Plik:AUG - CS CZ DS.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
Grafika:v aug cz.png|AUG trzymany przez gracza
+
Plik:AUG - CS CZ DS - w ręce.png|Bullpup trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike: Source===
+
 
 +
=== Counter-Strike: Source ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:aug hud source.png|Ikonka HUD
+
Plik:AUG - CSS.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
Grafika:Aug_killhud_source.png|Ikonka zabójstwa
+
Plik:AUG - CSS - w ręce.png|Bullpup w rękach gracza
Grafika:w aug source.png|Model AUG
+
Plik:AUG - CSS - HUD.png|Ikonka HUD
Grafika:aug s.png|AUG trzymany przez gracza
+
Plik:AUG - CSS - ikona zabójstwa.png|Ikonka zabójstwa
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike: Global Offensive===
+
 
 +
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
 +
<gallery>
 +
Plik:AUG ikonka HUD.png|Ikonka HUD
 +
Plik:AUG ikonka zabojstwa.png|Ikonka zabójstwa
 +
Plik:AUG model.png|Model trzecioosobowy AUGa
 +
Plik:AUG magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania
 +
Plik:AUG w rece.png|AUG w rękach gracza
 +
Plik:AUG przyblizenie.png|Przybliżenie (wersja po aktualizacji z 12 lutego 2014)
 +
Plik:AUG ladowanie.png|Ładowanie świeżego magazynka
 +
Plik:AUG klatka.png|Klatka animacji wyciągnięcia
 +
</gallery>
 +
 
 +
==== Skórki ====
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Aug_viewmodel_csgo.png|AUG trzymany przez gracza (alfa)
+
Plik:AUG Akceptacja Akihabary.png|{{Opis skórki |tajny |Akceptacja Akihabary |Akihabara Accept}}
Grafika:Bullpupupupupuppupuupuppu.png|AUG trzymany przez gracza (beta)
+
Plik:AUG Anodyzowany granatowy.png|{{Opis skórki |wojskowa |Anodyzowany granatowy |Anodized Navy}}
 +
Plik:AUG Arystokrata.png|{{Opis skórki |zakazany |Arystokrata |Aristocrat}} *
 +
Plik:AUG Bursztynowy cien.png|{{Opis skórki |wojskowa |Bursztynowy cień |Amber Slipstream}} *
 +
Plik:AUG Burza.png|{{Opis skórki |konsumencka |Burza |Storm}}
 +
Plik:AUG Dedal.png|{{Opis skórki |konsumencka |Dedal |Daedalus}}
 +
Plik:AUG Dostep swobodny.png|{{Opis skórki |zakazany |Dostęp swobodny |Random Access}}
 +
Plik:AUG Hot rod.png|{{Opis skórki |wojskowa |Hot rod |Hot Rod}}
 +
Plik:AUG Kameleon.png|{{Opis skórki |tajny |Kameleon |Chameleon}} *
 +
Plik:AUG Klucz ptakow.png|{{Opis skórki |poufny |Klucz ptaków |Fleet Flock}} *
 +
Plik:AUG Kolonia.png|{{Opis skórki |konsumencka |Kolonia |Colony}}
 +
Plik:AUG Kontrahent.png|{{Opis skórki |konsumencka |Kontrahent |Contractor}}
 +
Plik:AUG Miedzioglowiec.png|{{Opis skórki |wojskowa |Miedziogłowiec |Copperhead}}
 +
Plik:AUG Moment sily.png|{{Opis skórki |zakazany |Moment siły |Torque}} *
 +
Plik:AUG Ped.png|{{Opis skórki |poufny |Pęd |Momentum}} *
 +
Plik:AUG Rykoszet.png|{{Opis skórki |wojskowa |Rykoszet |Ricochet}} *
 +
Plik:AUG Ryzyko napromieniowania.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Ryzyko napromieniowania |Radiation Hazard}}
 +
Plik:AUG Skazany.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Skazany |Condemned}}
 +
Plik:AUG Skrzydla.png|{{Opis skórki |wojskowa |Skrzydła |Wings}} *
 +
Plik:AUG Syd Mead.png|{{Opis skórki |poufny |Syd Mead |Syd Mead}} *
 +
Plik:AUG Triqua.png|{{Opis skórki |wojskowa |Triqua |Triqua}} *
 +
Plik:AUG Tygrys bengalski.png|{{Opis skórki |poufny |Tygrys bengalski |Bengal Tiger}} *
 +
Plik:AUG Zamiatacz.png|{{Opis skórki |konsumencka |Zamiatacz |Sweeper}}
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
  
 
{{CS bronie}}
 
{{CS bronie}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Aktualna wersja na dzień 10:35, 23 cze 2019

AUG
AUG - CS GO.png
Inna nazwa Bullpup
Cena $3300 (CS:GO)
$3500 (pozostałe)
Pochodzenie Austria
Używane przez Antyterroryści
Właściwości
Odrzut duży
Obrażenia średnie
Magazynek 30
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja

  • 5.56mm NATO
  • 7.62x51mm (CSS)
Szybko-
strzelność

  • 600 strz./min. (CS:GO)
  • 666 strz./min. (reszta gier)
  • 429 strz./min. (przybliżenie, CS, CS:CZ, CS:S)
Masa broni
załadowanej
4.09 kg
Masa pocisku 4 gramy
Prędkość wylotowa 2900 stóp/sek.
Energia 1570 dżuli
Czas przeładowania

  • 3,3 sekundy (CS, CS:CZ)
  • 3,8 sekundy (CS:S, CS:GO)

Celny i potężny karabin szturmowy AUG z lunetą rekompensuje długi czas przeładowania niskim rozrzutem i wysoką szybkostrzelnością.

Opis z ekwipunku

AUG – jedna z wielu broni występujących we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W częściach poprzedzających Counter-Strike: Global Offensive występowała pod nazwą Bullpup.

AUG jest mocnym karabinem automatycznym, który mogą kupić jedynie Antyterroryści. Jego odpowiednikiem, który mogą kupić Terroryści, jest SG 553 w Global Offensive i Krieg 552 w starszych odsłonach serii. Mimo, że nie jest tak popularny jak M4A1, wielu graczy używa go ze względu na funkcję przybliżenia, czyli nieco większą uniwersalność. Jest bardziej popularny niż FAMAS i można go uznać za drugi najsławniejszy karabin Antyterrorystów.

Spis treści

[edytuj] Właściwości

Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 127 89
Klatka pier., ramię 31 22
Brzuch 39 27
Noga 23 23
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 112 100
Klatka pier., ramię 28 25
Brzuch 35 31
Noga 21 21
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo

  • $300 (tryb turniejowy)
  • $150 (tryb uproszczony)
Obrażenia 28
Kontrola odrzutu 19/26 (73%)
Zasięg efektywny 35 m (bez celownika)
Penetracja pancerza 90%
Siła penetracji 200

Steyr AUG to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu jest równa 221 jedn./sek.(domyślna szybkość to 250). Inaczej sprawa ma się w Global Offensive, gdzie szybkość poruszania się jest równa 220 jedn./sek. (minimalnie mniej niż w częściach poprzednich), ale podczas korzystania z celownika szybkość zostaje zredukowana do 150 jednostek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Duża celność (ciut lepsza niż w M4A1)
  • Celownik optyczny umożliwiający przybliżenie
  • Duża szybkostrzelność
  • Niska szybkostrzelność podczas używania celownika optycznego (nie dotyczy wersji PC CS:GO)
  • Ciut mniejsze obrażenia od M4A1
  • Długi czas przeładowania w porównaniu do innych karabinów automatycznych.
  • Wysoka cena

[edytuj] Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Idealna broń dla zadań defensywnych typu obrona.
  • Używaj lunety wbudowanej w broń. Mimo że zmniejsza to szybkostrzelność pozwala ci częściej trafiać w głowy.
    • W Global Offensive korzystanie z celownika już nie zmiejsza szybkostrzelności, więc możesz go śmiało używać nawet do walk na małe dystanse. Miej tylko na uwadze nieco zmniejszony obszar widzenia poprzez zasłaniający go celownik.
  • Odrzut broni dość szybko się ustatecznia. Na średnim dystansie strzelaj krótkimi seriami, najlepiej dwustrzałowymi.
  • W Global Offensive AUG nie jest tak silny jak pozostałe karabiny automatyczne, ale dobra penetracja pancerza sprawia, że nawet przeciwnik wyposażony w kamizelkę z hełmem nie będzie miał szans na przeżycie po postrzale w głowę.
  • AUG w Source i Global Offensive bardzo długo się przeładowuje, dlatego najlepiej jest to robić w ukryciu.

[edytuj] Antytaktyki

  • Unikaj bliskich kontaktów z użytkownikami tej broni.
  • Jeśli używasz automatów, wybierz broń z większą szybkostrzelnością.
  • Użyj broni posiadającej dużą moc obalającą.
  • Kiedy wróg celuje z lunety, możesz go podejść od tyłu i zabić dźgnięciem noża lub zabić salwą ze strzelby.

[edytuj] Osiągnięcia

[edytuj] Counter-Strike: Source

Bullpupexpert.jpg Ekspert Bullpup
Zabij 500 wrogów z Bullpup

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

AUG Expert csgo.png Ekspert AUG
Zabij 250 przeciwników przy użyciu AUG

[edytuj] Ciekawostki

  • W plikach nazwa tej broni to aug, co ostatecznie przekonuje nas że jest to broń Steyra.
  • Celownik 1,5x używany w AUG-ach o oznaczeniu A1 jest również znany pod nazwą luneta Swarovski.
  • Początkowo rolę AUG-a odgrywał M4A1 z zamontowanym tłumikiem i celownikiem optycznym typu ACOG.
  • We wszystkich wydaniach oficjalnych poprzedzających Counter-Strike: Global Offensive broń ta jest określana jako Bullpup. Bullpup to określenie układu konstrukcyjnego bez kolby właściwej, w której komora, jak i gniazdo magazynka znajdują się za mechanizmem spustowym. Biorąc pod uwagę tą kwestię, to P90 i FAMAS również są brońmi skonstuowanymi w tym układzie.
  • W Counter-Strike: Source rękojeść przeładowania nie jest zamontowana w broni, tylko po prostu sobie wisi w powietrzu.
    • Dodatkowo magazynek podczas animacji przeładowania podczas wkładania w gniazdo przez ułamek sekundy wisi w powietrzu, zanim zostanie dopchnięty głębiej w gniazdo.
  • W Counter-Strike: Source HUD pokazuje, że broń używa amunicji 7.62x51mm; tak naprawdę jest to 5.56x45mm.
  • W Global Offensive Steyr Aug A1 został zastąpiony przez nowszy model oznaczony jako A3, jednak jest to zmiana czysto kosmetyczna.
    • Model magazynka AUG'a w tej grze został oparty na modelu mieszczącym 42 naboje, jednak mieści on ich jedynie 30.
  • Przed aktualizacją z 26 czerwca 2013 szybkostrzelność podczas korzystania z celownika była równa 360 strz./min. Po tej aktualizacji zmieniono tą wartość na 429 strz./min.
  • Aktualizacja z 12 lutego 2014 roku zmieniła wygląd przybliżania broni oraz dźwięk strzału. Nowy wygląd przypomina teraz funkcję korzystania z przyrządów celowniczych, obecną w większości współczesnych strzelanek pierwszoosobowych.
  • W starszych wersjach gry Counter-Strike: Global Offensive, przed aktualizacją z 18 czerwca 2019 roku, AUG miał szybkostrzelność w trybie bez celownika równą 666 strz./min. - taką samą, jak w starszych grach.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Counter-Strike 1.6

[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero

[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes

[edytuj] Counter-Strike: Source

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

[edytuj] Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike