AUG

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(odświeżam artykuł, głównie sekcje z globala)
Linia 10: Linia 10:
 
| ogien        = Automatyczny
 
| ogien        = Automatyczny
 
| amun          =<p></p>
 
| amun          =<p></p>
* 5.56mm NATO
+
* [[File:5.56 caliber.png|35px|5.56mm NATO]]
* 7.62mm (CSS)
+
* [[File:7.62_caliber.png|35px|7.62x51mm]] (CSS)
| szybkosc      = 727 strz./min.
+
| szybkosc      = <p></p>
 +
* 666 strz./min.
 +
* 429 strz./min. (przybliżenie, CS, CS:CZ, CS:S)
 
| masa          = 4.09 kg
 
| masa          = 4.09 kg
 
| masapocisk    = 4 gramy
 
| masapocisk    = 4 gramy
Linia 18: Linia 20:
 
| energia      = 1570 dżuli
 
| energia      = 1570 dżuli
 
| uzycie        = [[Antyterroryści]]
 
| uzycie        = [[Antyterroryści]]
| przeladowanie = 4 sekundy
+
| przeladowanie = <p></p>
 +
* 3,3 sekundy (CS, CS:CZ)
 +
* 3,8 sekundy (CS:S, CS:GO)
 
}}
 
}}
 +
 +
{{Cytat|Celny i potężny karabin szturmowy AUG z lunetą rekompensuje długi czas przeładowania niskim rozrzutem i wysoką szybkostrzelnością.|Opis z ekwipunku}}
  
 
'''AUG''' – jedna z wielu broni występujących we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]]. W częściach poprzedzających [[Counter-Strike: Global Offensive]] występowała pod nazwą '''Bullpup'''.
 
'''AUG''' – jedna z wielu broni występujących we wszystkich grach z serii [[Counter-Strike]]. W częściach poprzedzających [[Counter-Strike: Global Offensive]] występowała pod nazwą '''Bullpup'''.
  
AUG jest mocnym karabinem automatycznym. Mogą go kupić jedynie [[Antyterroryści]]. Jego odpowiednikiem, który mogą kupić [[Terroryści]], jest [[SG 553]]. Mimo że nie jest tak popularny jak [[M4A1]], wielu graczy używa go ze względu na funkcję przybliżenia, czyli nieco większą uniwersalność. Jest bardziej popularny niż [[FAMAS]] i można go uznać za drugi najsławniejszy karabin [[Antyterroryści|Antyterrorystów]].
+
AUG jest mocnym karabinem automatycznym, który mogą kupić jedynie [[Antyterroryści]]. Jego odpowiednikiem, który mogą kupić [[Terroryści]], jest [[SG 553]] w ''Global Offensive'' i [[Krieg 552]] w starszych odsłonach serii. Mimo, że nie jest tak popularny jak [[M4A1]], wielu graczy używa go ze względu na funkcję przybliżenia, czyli nieco większą uniwersalność. Jest bardziej popularny niż [[FAMAS]] i można go uznać za drugi najsławniejszy karabin [[Antyterroryści|Antyterrorystów]].
  
 
== Właściwości ==
 
== Właściwości ==
{|  class="wikitable"
+
Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S
!  rowspan="2" | Część ciała
+
{{Broń CS właściwości
!  colspan="2" | Podst. tryb ognia
+
| głowa bez = 127
|-
+
| głowa z    = 89
! Bez pancerza
+
| klatka bez = 31
! Z pancerzem
+
| klatka z  = 22
|-
+
| brzuch bez = 39
| Głowa
+
| brzuch z  = 27
| <span style="color: red;">127</span>
+
| noga bez  = 23
| 89
+
| noga z    = 23
|-
+
}}
| Klatka pier., ramię
+
 
| 31
+
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
| 22
+
{{Broń CS właściwości
|-
+
| głowa bez  = 112
| Brzuch
+
| głowa z    = 100
| 39
+
| klatka bez = 28
| 27
+
| klatka z  = 25
|-
+
| brzuch bez = 35
| Noga
+
| brzuch z  = 31
| 23
+
| noga bez  = 21
| 23
+
| noga z    = 21
|-
+
| nagroda    = <p></p>
! colspan="3" | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center>
+
* $300 (tryb turniejowy)
|}
+
* $150 (tryb uproszczony)
 +
| obrażenia  = 28
 +
| odrzut    = 19/26 (73%)
 +
| zasięg    = 35 m (bez celownika)
 +
| p pancerza = 90%
 +
| penetracja = 200
 +
}}
 +
 
 +
Steyr AUG to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu jest równa 221 jedn./sek.(domyślna szybkość to 250). Inaczej sprawa ma się w ''Global Offensive'', gdzie szybkość poruszania się jest równa 220 jedn./sek. (minimalnie mniej niż w częściach poprzednich), ale podczas korzystania z celownika szybkość zostaje zredukowana do 150 jednostek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
  
Steyr AUG to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 221 jedn./sek.(domyślna szybkość to 250). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
 
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
 
{{Zalety i wady
 
{{Zalety i wady
Linia 58: Linia 71:
 
*Celownik optyczny umożliwiający przybliżenie
 
*Celownik optyczny umożliwiający przybliżenie
 
*Duża szybkostrzelność
 
*Duża szybkostrzelność
|wady=*Niska szybkostrzelność podczas używania celownika optycznego
+
|wady=*Niska szybkostrzelność podczas używania celownika optycznego (nie dotyczy wersji PC CS:GO)
 
*Ciut mniejsze obrażenia od [[M4A1]]
 
*Ciut mniejsze obrażenia od [[M4A1]]
 
*Długi czas przeładowania w porównaniu do innych karabinów automatycznych.
 
*Długi czas przeładowania w porównaniu do innych karabinów automatycznych.
*Drogi
+
*Wysoka cena
 
}}
 
}}
  
 
== Taktyki ==
 
== Taktyki ==
 +
{{Porady}}
 
* Idealna broń dla zadań defensywnych typu obrona.
 
* Idealna broń dla zadań defensywnych typu obrona.
 
* Używaj lunety wbudowanej w broń. Mimo że zmniejsza to szybkostrzelność pozwala ci częściej trafiać w głowy.
 
* Używaj lunety wbudowanej w broń. Mimo że zmniejsza to szybkostrzelność pozwala ci częściej trafiać w głowy.
 +
** W ''Global Offensive'' korzystanie z celownika już nie zmiejsza szybkostrzelności, więc możesz go śmiało używać nawet do walk na małe dystanse. Miej tylko na uwadze nieco zmniejszony obszar widzenia poprzez zasłaniający go celownik.
 
* Odrzut broni dość szybko się ustatecznia. Na średnim dystansie strzelaj krótkimi seriami, najlepiej dwustrzałowymi.
 
* Odrzut broni dość szybko się ustatecznia. Na średnim dystansie strzelaj krótkimi seriami, najlepiej dwustrzałowymi.
 +
* W ''Global Offensive'' AUG nie jest tak silny jak pozostałe karabiny automatyczne, ale dobra penetracja pancerza sprawia, że nawet przeciwnik wyposażony w kamizelkę z hełmem nie będzie miał szans na przeżycie po postrzale w głowę.
 +
* AUG w ''Source'' i ''Global Offensive'' bardzo długo się przeładowuje, dlatego najlepiej jest to robić w ukryciu.
  
 
== Antytaktyki ==
 
== Antytaktyki ==
 
* Unikaj bliskich kontaktów z użytkownikami tej broni.
 
* Unikaj bliskich kontaktów z użytkownikami tej broni.
 
* Jeśli używasz automatów, wybierz broń z większą szybkostrzelnością.
 
* Jeśli używasz automatów, wybierz broń z większą szybkostrzelnością.
* Użyj broni z dużymi obrażeniami.
+
* Użyj broni posiadającej dużą moc obalającą.
* Kiedy wróg celuje z lunety zabij go z noża lub zestrzel szybko ze strzelby.
+
* Kiedy wróg celuje z lunety, możesz go podejść od tyłu i zabić dźgnięciem [[noż]]a lub zabić salwą ze strzelby.
  
 
== Osiągnięcia ==
 
== Osiągnięcia ==
{| class="wikitable"
+
=== Counter-Strike: Source ===
|-
+
{{Osiągnięcie CSS|bullpupexpert.jpg|Bullpup Expert|Zabij 500 przeciwników używając '''Bullpupa'''}}
! style="text-align:center"|Obrazek
+
 
! style="text-align:center"|Nazwa obecna
+
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
! style="text-align:center"|Opis
+
{{Osiągnięcie CSS|AUG Expert csgo.png|Ekspert AUG|Zabij 250 przeciwników przy użyciu '''AUG'''}}
|-
+
 
| style="text-align:center"|[[Plik:bullpupexpert.jpg]]
+
| style="text-align:center"|'''''Bullpup Expert'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij 500 przeciwników używając '''Bullpup'''
+
|}
+
 
== Ciekawostki ==
 
== Ciekawostki ==
 
* W plikach nazwa tej broni to ''aug'', co ostatecznie przekonuje nas że jest to broń Steyra.
 
* W plikach nazwa tej broni to ''aug'', co ostatecznie przekonuje nas że jest to broń Steyra.
* W [[Counter-Strike: Source]] rękojeść przeładowania nie jest zamontowana w broni, tylko po prostu sobie wisi w powietrzu.
+
* Celownik 1,5x używany w AUG-ach o oznaczeniu A1 jest również znany pod nazwą ''luneta Swarovski''.
* W Counter-Strike: Source HUD pokazuje, że broń używa amunicji 7.62x51mm; tak naprawdę jest to 5.56x45mm.
+
* W [[Counter-Strike: Global Offensive]] Steyr Aug A1 został zastąpiony przez Steyr Aug A3, jednak jest to zmiana czysto kosmetyczna.
+
* Dla zbalansowania broni szybkostrzelność jest obniżona do 360 strzałów na minutę.
+
* Celownik 1,5x używany w AUG-ach jest również znany pod nazwą ''luneta Swarovski''.
+
 
* Początkowo rolę AUG-a odgrywał [[M4A1]] z zamontowanym tłumikiem i celownikiem optycznym typu ACOG.
 
* Początkowo rolę AUG-a odgrywał [[M4A1]] z zamontowanym tłumikiem i celownikiem optycznym typu ACOG.
 +
* We wszystkich wydaniach oficjalnych poprzedzających ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' broń ta jest określana jako Bullpup. Bullpup to określenie układu konstrukcyjnego bez kolby właściwej, w której komora, jak i gniazdo magazynka znajdują się za mechanizmem spustowym. Biorąc pod uwagę tą kwestię, to [[P90]] i [[FAMAS]] również są brońmi skonstuowanymi w tym układzie.
 +
* W ''[[Counter-Strike: Source]]'' rękojeść przeładowania nie jest zamontowana w broni, tylko po prostu sobie wisi w powietrzu.
 +
** Dodatkowo magazynek podczas animacji przeładowania podczas wkładania w gniazdo przez ułamek sekundy wisi w powietrzu, zanim zostanie dopchnięty głębiej w gniazdo.
 +
* W ''Counter-Strike: Source'' HUD pokazuje, że broń używa amunicji 7.62x51mm; tak naprawdę jest to 5.56x45mm.
 +
* W ''Global Offensive'' Steyr Aug A1 został zastąpiony przez nowszy model oznaczony jako A3, jednak jest to zmiana czysto kosmetyczna.
 +
** Model magazynka AUG'a w tej grze został oparty na modelu mieszczącym 42 naboje, jednak mieści on ich jedynie 30.
 +
* Przed aktualizacją z 26 czerwca 2013 szybkostrzelność podczas korzystania z celownika była równa 360 strz./min. Po tej aktualizacji zmieniono tą wartość na 429 strz./min.
 +
* Aktualizacja z 12 lutego 2014 roku zmieniła wygląd przybliżania broni oraz dźwięk strzału. Nowy wygląd przypomina teraz funkcję korzystania z przyrządów celowniczych, obecną w większości współczesnych strzelanek pierwszoosobowych.
  
 
== Galeria ==
 
== Galeria ==
 
 
=== Counter-Strike 1.6 ===
 
=== Counter-Strike 1.6 ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:AUG - CS.png|Model AUG
+
Plik:AUG - CS.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
Plik:AUG - CS - w ręce.png|AUG trzymany przez gracza
+
Plik:AUG - CS - w ręce.png|Bullpup w rękach gracza
 
Plik:AUG - CS - HUD.png|Ikonka HUD
 
Plik:AUG - CS - HUD.png|Ikonka HUD
Plik:AUG - CS - menu zakupów.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
Plik:AUG - CS - menu zakupów.png|Grafika z menu zakupów
 
Plik:AUG - CS - ikona zabójstwa.png|Ikonka zabójstwa
 
Plik:AUG - CS - ikona zabójstwa.png|Ikonka zabójstwa
 
</gallery>
 
</gallery>
Linia 108: Linia 124:
 
=== Counter-Strike: Condition Zero ===
 
=== Counter-Strike: Condition Zero ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:AUG - CS CZ.png|Model AUG
+
Plik:AUG - CS CZ.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
Plik:AUG - CS CZ - w ręce.png|AUG trzymany przez gracza
+
Plik:AUG - CS CZ - w ręce.png|Bullpup w rękach gracza
Plik:AUG - CS CZ - menu zakupów.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
Plik:AUG - CS CZ - menu zakupów.png|Grafika z menu zakupów
 
</gallery>
 
</gallery>
  
 
=== Condition Zero: Deleted Scenes ===
 
=== Condition Zero: Deleted Scenes ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:AUG - CS CZ DS.png|Model AUG
+
Plik:AUG - CS CZ DS.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
Plik:AUG - CS CZ DS - w ręce.png|AUG trzymany przez gracza
+
Plik:AUG - CS CZ DS - w ręce.png|Bullpup trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
  
 
=== Counter-Strike: Source ===
 
=== Counter-Strike: Source ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:AUG - CSS.png|Model AUG
+
Plik:AUG - CSS.png|Model trzecioosobowy Bullpupa
Plik:AUG - CSS - w ręce.png|AUG trzymany przez gracza
+
Plik:AUG - CSS - w ręce.png|Bullpup w rękach gracza
 
Plik:AUG - CSS - HUD.png|Ikonka HUD
 
Plik:AUG - CSS - HUD.png|Ikonka HUD
 
Plik:AUG - CSS - ikona zabójstwa.png|Ikonka zabójstwa
 
Plik:AUG - CSS - ikona zabójstwa.png|Ikonka zabójstwa
Linia 129: Linia 145:
 
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
 
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Plik:AUG - CS GO.png|Model AUG
+
Plik:AUG ikonka HUD.png|Ikonka HUD
Plik:AUG - CS GO - w ręce.png|AUG trzymany przez gracza
+
Plik:AUG ikonka zabojstwa.png|Ikonka zabójstwa
Plik:AUG - CS GO - przybliżenie.png|Przybliżenie
+
Plik:AUG model.png|Model trzecioosobowy AUGa
 +
Plik:AUG magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania
 +
Plik:AUG w rece.png|AUG w rękach gracza
 +
Plik:AUG przyblizenie.png|Przybliżenie (wersja po aktualizacji z 12 lutego 2014)
 +
Plik:AUG ladowanie.png|Ładowanie świeżego magazynka
 +
Plik:AUG klatka.png|Klatka animacji wyciągnięcia
 +
</gallery>
 +
 
 +
==== Skórki ====
 +
<gallery>
 +
Plik:AUG Akceptacja Akihabary.png|{{Opis skórki |tajny |Akceptacja Akihabary |Akihabara Accept}}
 +
Plik:AUG Anodyzowany granatowy.png|{{Opis skórki |wojskowa |Anodyzowany granatowy |Anodized Navy}}
 +
Plik:AUG Arystokrata.png|{{Opis skórki |zakazany |Arystokrata |Aristocrat}} *
 +
Plik:AUG Bursztynowy cien.png|{{Opis skórki |wojskowa |Bursztynowy cień |Amber Slipstream}} *
 +
Plik:AUG Burza.png|{{Opis skórki |konsumencka |Burza |Storm}}
 +
Plik:AUG Dedal.png|{{Opis skórki |konsumencka |Dedal |Daedalus}}
 +
Plik:AUG Dostep swobodny.png|{{Opis skórki |zakazany |Dostęp swobodny |Random Access}}
 +
Plik:AUG Hot rod.png|{{Opis skórki |wojskowa |Hot rod |Hot Rod}}
 +
Plik:AUG Kameleon.png|{{Opis skórki |tajny |Kameleon |Chameleon}} *
 +
Plik:AUG Klucz ptakow.png|{{Opis skórki |poufny |Klucz ptaków |Fleet Flock}} *
 +
Plik:AUG Kolonia.png|{{Opis skórki |konsumencka |Kolonia |Colony}}
 +
Plik:AUG Kontrahent.png|{{Opis skórki |konsumencka |Kontrahent |Contractor}}
 +
Plik:AUG Miedzioglowiec.png|{{Opis skórki |wojskowa |Miedziogłowiec |Copperhead}}
 +
Plik:AUG Moment sily.png|{{Opis skórki |zakazany |Moment siły |Torque}} *
 +
Plik:AUG Ped.png|{{Opis skórki |poufny |Pęd |Momentum}} *
 +
Plik:AUG Rykoszet.png|{{Opis skórki |wojskowa |Rykoszet |Ricochet}} *
 +
Plik:AUG Ryzyko napromieniowania.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Ryzyko napromieniowania |Radiation Hazard}}
 +
Plik:AUG Skazany.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Skazany |Condemned}}
 +
Plik:AUG Skrzydla.png|{{Opis skórki |wojskowa |Skrzydła |Wings}} *
 +
Plik:AUG Syd Mead.png|{{Opis skórki |poufny |Syd Mead |Syd Mead}} *
 +
Plik:AUG Triqua.png|{{Opis skórki |wojskowa |Triqua |Triqua}} *
 +
Plik:AUG Tygrys bengalski.png|{{Opis skórki |poufny |Tygrys bengalski |Bengal Tiger}} *
 +
Plik:AUG Zamiatacz.png|{{Opis skórki |konsumencka |Zamiatacz |Sweeper}}
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
  
 
{{CS bronie}}
 
{{CS bronie}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Wersja z 17:51, 28 kwi 2019

AUG
AUG - CS GO.png
Inna nazwa Bullpup
Cena $3300 (CS:GO)
$3500 (pozostałe)
Pochodzenie Austria
Używane przez Antyterroryści
Właściwości
Odrzut duży
Obrażenia średnie
Magazynek 30
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja

  • 5.56mm NATO
  • 7.62x51mm (CSS)
Szybko-
strzelność

  • 666 strz./min.
  • 429 strz./min. (przybliżenie, CS, CS:CZ, CS:S)
Masa broni
załadowanej
4.09 kg
Masa pocisku 4 gramy
Prędkość wylotowa 2900 stóp/sek.
Energia 1570 dżuli
Czas przeładowania

  • 3,3 sekundy (CS, CS:CZ)
  • 3,8 sekundy (CS:S, CS:GO)

Celny i potężny karabin szturmowy AUG z lunetą rekompensuje długi czas przeładowania niskim rozrzutem i wysoką szybkostrzelnością.

Opis z ekwipunku

AUG – jedna z wielu broni występujących we wszystkich grach z serii Counter-Strike. W częściach poprzedzających Counter-Strike: Global Offensive występowała pod nazwą Bullpup.

AUG jest mocnym karabinem automatycznym, który mogą kupić jedynie Antyterroryści. Jego odpowiednikiem, który mogą kupić Terroryści, jest SG 553 w Global Offensive i Krieg 552 w starszych odsłonach serii. Mimo, że nie jest tak popularny jak M4A1, wielu graczy używa go ze względu na funkcję przybliżenia, czyli nieco większą uniwersalność. Jest bardziej popularny niż FAMAS i można go uznać za drugi najsławniejszy karabin Antyterrorystów.

Spis treści

Właściwości

Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 127 89
Klatka pier., ramię 31 22
Brzuch 39 27
Noga 23 23
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 112 100
Klatka pier., ramię 28 25
Brzuch 35 31
Noga 21 21
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo

  • $300 (tryb turniejowy)
  • $150 (tryb uproszczony)
Obrażenia 28
Kontrola odrzutu 19/26 (73%)
Zasięg efektywny 35 m (bez celownika)
Penetracja pancerza 90%
Siła penetracji 200

Steyr AUG to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu jest równa 221 jedn./sek.(domyślna szybkość to 250). Inaczej sprawa ma się w Global Offensive, gdzie szybkość poruszania się jest równa 220 jedn./sek. (minimalnie mniej niż w częściach poprzednich), ale podczas korzystania z celownika szybkość zostaje zredukowana do 150 jednostek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Duża celność (ciut lepsza niż w M4A1)
  • Celownik optyczny umożliwiający przybliżenie
  • Duża szybkostrzelność
  • Niska szybkostrzelność podczas używania celownika optycznego (nie dotyczy wersji PC CS:GO)
  • Ciut mniejsze obrażenia od M4A1
  • Długi czas przeładowania w porównaniu do innych karabinów automatycznych.
  • Wysoka cena

Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Idealna broń dla zadań defensywnych typu obrona.
  • Używaj lunety wbudowanej w broń. Mimo że zmniejsza to szybkostrzelność pozwala ci częściej trafiać w głowy.
    • W Global Offensive korzystanie z celownika już nie zmiejsza szybkostrzelności, więc możesz go śmiało używać nawet do walk na małe dystanse. Miej tylko na uwadze nieco zmniejszony obszar widzenia poprzez zasłaniający go celownik.
  • Odrzut broni dość szybko się ustatecznia. Na średnim dystansie strzelaj krótkimi seriami, najlepiej dwustrzałowymi.
  • W Global Offensive AUG nie jest tak silny jak pozostałe karabiny automatyczne, ale dobra penetracja pancerza sprawia, że nawet przeciwnik wyposażony w kamizelkę z hełmem nie będzie miał szans na przeżycie po postrzale w głowę.
  • AUG w Source i Global Offensive bardzo długo się przeładowuje, dlatego najlepiej jest to robić w ukryciu.

Antytaktyki

  • Unikaj bliskich kontaktów z użytkownikami tej broni.
  • Jeśli używasz automatów, wybierz broń z większą szybkostrzelnością.
  • Użyj broni posiadającej dużą moc obalającą.
  • Kiedy wróg celuje z lunety, możesz go podejść od tyłu i zabić dźgnięciem noża lub zabić salwą ze strzelby.

Osiągnięcia

Counter-Strike: Source

Bullpupexpert.jpg Bullpup Expert
Zabij 500 przeciwników używając Bullpupa

Counter-Strike: Global Offensive

AUG Expert csgo.png Ekspert AUG
Zabij 250 przeciwników przy użyciu AUG

Ciekawostki

  • W plikach nazwa tej broni to aug, co ostatecznie przekonuje nas że jest to broń Steyra.
  • Celownik 1,5x używany w AUG-ach o oznaczeniu A1 jest również znany pod nazwą luneta Swarovski.
  • Początkowo rolę AUG-a odgrywał M4A1 z zamontowanym tłumikiem i celownikiem optycznym typu ACOG.
  • We wszystkich wydaniach oficjalnych poprzedzających Counter-Strike: Global Offensive broń ta jest określana jako Bullpup. Bullpup to określenie układu konstrukcyjnego bez kolby właściwej, w której komora, jak i gniazdo magazynka znajdują się za mechanizmem spustowym. Biorąc pod uwagę tą kwestię, to P90 i FAMAS również są brońmi skonstuowanymi w tym układzie.
  • W Counter-Strike: Source rękojeść przeładowania nie jest zamontowana w broni, tylko po prostu sobie wisi w powietrzu.
    • Dodatkowo magazynek podczas animacji przeładowania podczas wkładania w gniazdo przez ułamek sekundy wisi w powietrzu, zanim zostanie dopchnięty głębiej w gniazdo.
  • W Counter-Strike: Source HUD pokazuje, że broń używa amunicji 7.62x51mm; tak naprawdę jest to 5.56x45mm.
  • W Global Offensive Steyr Aug A1 został zastąpiony przez nowszy model oznaczony jako A3, jednak jest to zmiana czysto kosmetyczna.
    • Model magazynka AUG'a w tej grze został oparty na modelu mieszczącym 42 naboje, jednak mieści on ich jedynie 30.
  • Przed aktualizacją z 26 czerwca 2013 szybkostrzelność podczas korzystania z celownika była równa 360 strz./min. Po tej aktualizacji zmieniono tą wartość na 429 strz./min.
  • Aktualizacja z 12 lutego 2014 roku zmieniła wygląd przybliżania broni oraz dźwięk strzału. Nowy wygląd przypomina teraz funkcję korzystania z przyrządów celowniczych, obecną w większości współczesnych strzelanek pierwszoosobowych.

Galeria

Counter-Strike 1.6

Counter-Strike: Condition Zero

Condition Zero: Deleted Scenes

Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive

Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike