Arctic Warfare Super Magnum

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Ogólnie)
m (:/)
Linia 1: Linia 1:
<ikony>cs</ikony>
+
<ikony>cs|medalCS</ikony>
 
{{BronCS infobox
 
{{BronCS infobox
 
|grafika=awphud cz.png
 
|grafika=awphud cz.png

Wersja z 13:30, 17 lis 2012

Arctic Warfare Super Magnum
Awphud cz.png
Inna nazwa

  • AWM
  • AWSM
  • AWP
Cena $4750
Pochodzenie Wielka Brytania
Używane przez

Właściwości
Odrzut duży
Obrażenia duże
Magazynek 10
Tryby ognia powtarzalny
Amunicja .338 Lapua Magnum
Szybko-
strzelność
B/D
Masa broni
załadowanej
6 kg
Masa pocisku 16.2 gramy
Prędkość wylotowa 3000 stóp/sek.
Energia 7000 dżuli
Czas przeładowania

Magnum Sniper Rifle, popularnie nazywana AWP (Arctic Warfare Police), AWM (Arctic Warfare Magnum), AWSM (Arctic Warfare Super Magnum) to jeden z karabinów snajperskich występujący we wszystkich grach z serii Counter-Strike.

Mimo powszechnej opinii Arctic Warfare Police nie używa amunicji .338 Lapua Magnum. Dlatego nazywanie tej broni AWP jest błędne. Głównym powodem tej pomyłki jest fakt, że Magnum Sniper Rifle wyglądem bardzo przypomina AWP. Ten błąd jest już prawdopodobnie nieodwracalny, gdyż nazwa AWP głęboko wbiła się w pamięć graczy.

Spis treści

Ogólnie

AWSM to bardzo potężna snajperka udostępniona zarówno antyterrorystom jak i terrorystom. Swoją sławę zawdzięcza temu, że każde trafienie (poza trafieniem w nogi) zabija przeciwnego gracza. To właśnie tej mocy zawdzięcza swoją popularność. AWSM jest najpotężniejszą bronią w całej serii Counter-Strike.

Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 459 448
Klatka pier., ramię 114 111
Brzuch 143 140
Noga 86 86
Czerwony kolor oznacza śmiertelny cios.

AWSM jest dosyć ciężką bronią. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 210 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250). Kiedy mamy włączony celownik nasza prędkość wynosi 150 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Ogromne obrażenia(1-2 celne strzały zabijają)
  • Duża penetracja pocisku, zarówno przez ściany jak i przez ludzi
  • Duża celność na długich dystansach
  • Przyzwoity czas przeładowania
  • Ciężko wygrać z większą grupą przeciwników
  • Karabin powtarzalny (mała szybkostrzelność)
  • Duża waga
  • Wysoka cena
  • Bardzo głośny dźwięk strzału
  • Mierna celność w ruchu i bez przybliżenia

Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • W przeciwieństwie do innych snajperek staraj się celować w klatkę piersiową a nie w głowę. Klatka stanowi znacznie większy cel niż głowa a i tak wystarczy jeden strzał by zabić.
  • Na niektórych mapach(na przykład Aztec) można wykonać tak zwane wall-bangi (czyli strzały przez przedmioty, ściany) które przy użyciu AWSM mogą zabrać 60 punktów życia. Ta taktyka wymaga celności, doświadczenia i odrobiny szczęścia.
  • Jeśli masz słaby komputer lub/i kiepski internet spróbuj strzelać w miejsce gdzie twój cel znajdzie się za pół sekundy.
  • Desert Eagle dobrze współgra z AWSM, zwłaszcza jeśli walczysz na krótkim dystansie.
  • W trybie Zabójstwo nie można kupić snajperek półautomatycznych, więc AWSM zastąpi je najlepiej, gdyż dzięki niej możemy zabić VIP’a 1-2 strzałami.

Antytaktyki

  • Nasłuchuj wystrzałów z tej broni. Dźwięk jest bardzo głośny i charakterystyczny.
  • W walce z użytkownikiem AWSM nie stój w miejscu. Jeśli znajdziesz jego pozycję zasyp go ołowiem, strzelając przez ściany i inne obiekty, nie zapominając jednocześnie o ciągłym ruchu. To rozproszy i zdezorientuje wroga.
  • Możesz spróbować strzelić w głowę za pomocą M4A1 lub AK-47, choć jest to dosyć ryzykowne.
  • Unikaj walk na długi dystans. AWSM jest raczej bezużyteczne na krótkim dystansie chyba, że walczysz z doświadczonym graczem który potrafi szybko wycelować.

Kontrowersje i historia

Z powodu swej mocy AWSM był często krytykowany przez niektórych graczy. Część z nich uważa tę broń za zbyt silną a jednocześnie bardzo łatwą w użyciu, nazywając ją „działem noob’ów”. Na wielu publicznych serwerach AWSM jest zablokowane lub jest poddane restrykcji. Jednakże przeważająca część graczy, uważa że owszem broń jest wyjątkowo silna ale wymaga dość sporych umiejętności by być sprawnie używaną.

Zmniejszenie mocy

AWSM nie jest już tak silne jak było kiedyś. Najmocniejsze wersje AWSM znajdują się we wszystkich częściach serii przed Counter-Strike 1.3. Wtedy to każde trafienie powodowało śmierć przeciwnika. Późniejsze aktualizacje zmniejszyły efektywność broni: Counter-Strike 1.3 spowodował że strzał w nogę przestał być śmiertelnym, Counter-Strike 1.5 wydłużył czas zmiany pomiędzy pistoletem a snajperką dodatkowo zmniejszając celność snajperki bez włączonego przybliżenia. Counter-Strike 1.6 wydłużył czas przybliżenia, co spowodowało sporą krytykę wśród graczy. Mimo iż gracze przyzwyczaili się do dłuższego czasu przybliżenia, czas ten został ostatecznie skrócony. Nową sztuczką używaną przez graczy jest tak zwany „Quick switch” który skraca czas między strzałami, bo usuwa długą animacje przeładowania. Błąd ten został jednak naprawiony w aktualizacji z października 2011.

Osiągnięcia

Obrazek Nazwa obecna Opis
Magnumsniperrifleexpert.jpg Magnum Sniper Rifle Expert Zabij 1000 przeciwników używając Magnum Sniper Rifle
Eyetoeye.jpg Eye to Eye Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim
Hipshot.jpg Hip Shot Zabij gracza karabinem snajperskim bez patrzenia przez lunetę
Happycamper.jpg Happy Camper Zdobądź 2 zabójstwa stojąc w tym samym miejscu i używając snajperki z lunetą

Ciekawostki

  • AWSM to jedna z najczęściej używanych broni w serii.
  • AWSM w niemieckiej wersji Left 4 Dead 2 jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest fakt że w Left 4 Dead magazynek AWSM ma 20, a nie 10, naboi.
  • Pliki gry określają tę broń jako awp.
  • Używając AWSM łatwo jest zdobyć osiągnięcie „Ammo Conservation”.
  • Niektóre serwery zabraniają lub ograniczają używanie tej broni mając na celu zrównoważenie rozgrywki.
  • W Counter-Strike i Counter-Strike: Condition Zero model AWSM jest nienaturalnie krótki, niemalże odpowiadający długością AK-47. Błąd ten został naprawiony w Counter-Strike: Source.
  • W Counter-Strike: Source luneta w widoku pierwszoosobowym jest większa niż w widoku trzecioosobowym.
  • Ta broń jest uważana za broń dużego ryzyka, potrafiącą jednak sowicie wynagrodzić gracza.
  • Skrót „AWP” można najlepiej wytłumaczyć jako hybrydę Accuracy International AWP(rozmiar w GoldSrc, nazwy w plikach, rozmiar magazynka) i AWSM(kaliber, waga, rozmiar w grach na Source).
  • AWP w normalnym świecie używa amunicji .243/.308 Winchester Magnum a nie .338 Lapua Magnum.
  • Accuracy International AWSM zostało użyte przez Kaprala Craig’a Harrison’a z Brytyjskiej Armi do pobicia rekordu najdalszego śmiertelnego strzału. Rekord ten ustanowiono w Afganistanie w listopadzie 2009 roku. Poprzednim posiadaczem wspomnianego rekordu był karabin McMillian TAC-50, który został użyty przez kanadyjskiego strzelca Roba Furlonga.

Galeria

Counter-Strike 1.0

Counter-Strike 1.6

Counter-Strike: Condition Zero

Condition Zero: Deleted Scenes

Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive