Blast Pit

(Różnice między wersjami)
(tłumaczenie tytułu rozdziału + źródło oraz drobne redakcyjne)
m (infobox)
 
Linia 5: Linia 5:
 
|gra      = [[Half-Life]]
 
|gra      = [[Half-Life]]
 
|nr      = 6
 
|nr      = 6
|lokacje  = Silos D
+
|lokacje  = [[Black Mesa Research Facility]]
|mapy    = <tt>c1a4</tt>, <tt>c1a4b</tt>, <tt>c1a4d</tt>, <tt>c1a4f</tt>, <tt>c1a4g</tt>, <tt>c1a4i</tt>, <tt>c1a4k</tt>}}
+
* Silos D
 +
|mapy    = <tt>c1a4</tt>, <tt>c1a4b</tt>, <tt>c1a4d</tt>, <tt>c1a4f</tt>, <tt>c1a4g</tt>, <tt>c1a4i</tt>, <tt>c1a4k</tt>
 +
}}
 
'''Blast Pit''' (pol. ''Komora Testowa''<ref>Plik <tt>hl1_polish.txt</tt> dołączony do ''[[Half-Life: Source]]'' w wydaniu na Steam</ref>) – jest to szósty rozdział gry ''[[Half-Life]]''.
 
'''Blast Pit''' (pol. ''Komora Testowa''<ref>Plik <tt>hl1_polish.txt</tt> dołączony do ''[[Half-Life: Source]]'' w wydaniu na Steam</ref>) – jest to szósty rozdział gry ''[[Half-Life]]''.
  
 
== Szczegółowe streszczenie ==
 
== Szczegółowe streszczenie ==
Zmierzając do [[kompleksu Lambda|Sektora F]], [[Gordon Freeman|Gordon]] dociera do podziemnej komory do testowania silników rakietowych. Zagnieździły się tam [[Tentacle]], przez co nie można przejść dalej. Gordon musi teraz znaleźć jakiś sposób na zabicie stworzeń. Zauważa, że nad Tentaclami wisi silnik rakietowy, ale żeby go uruchomić należy mu dostarczyć tlen, paliwo i moc. Niestety drzwi do pomieszczenia z przełącznikami są zamknięte i trzeba iść naokoło. Gordonowi udaje się dostarczyć dostarczyć do silnika odpowiednie substancje i uruchomić go, spalając Tentacla. Dzięki temu Gordon może iść dalej. Po chwili wchodzi on do dużej rury, która potem się odczepia i bohater wpada do jakiegoś pomieszczenia.
+
Zmierzając do [[kompleks Lambda|Sektora F]], [[Gordon Freeman|Gordon]] dociera do podziemnej komory do testowania silników rakietowych. Zagnieździły się tam [[Tentacle]], przez co nie można przejść dalej. Gordon musi teraz znaleźć jakiś sposób na zabicie stworzeń. Zauważa, że nad Tentaclami wisi silnik rakietowy, ale żeby go uruchomić należy mu dostarczyć tlen, paliwo i moc. Niestety drzwi do pomieszczenia z przełącznikami są zamknięte i trzeba iść naokoło. Gordonowi udaje się dostarczyć dostarczyć do silnika odpowiednie substancje i uruchomić go, spalając Tentacla. Dzięki temu Gordon może iść dalej. Po chwili wchodzi on do dużej rury, która potem się odczepia i bohater wpada do jakiegoś pomieszczenia.
  
 
== Znaczenie ==
 
== Znaczenie ==

Aktualna wersja na dzień 22:39, 10 lip 2019

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Blast Pit
Tentacle pit.jpg
Gra Half-Life
Numer 6
Lokacje Black Mesa Research Facility
  • Silos D
Mapy c1a4, c1a4b, c1a4d, c1a4f, c1a4g, c1a4i, c1a4k

Blast Pit (pol. Komora Testowa[1]) – jest to szósty rozdział gry Half-Life.

Spis treści

[edytuj] Szczegółowe streszczenie

Zmierzając do Sektora F, Gordon dociera do podziemnej komory do testowania silników rakietowych. Zagnieździły się tam Tentacle, przez co nie można przejść dalej. Gordon musi teraz znaleźć jakiś sposób na zabicie stworzeń. Zauważa, że nad Tentaclami wisi silnik rakietowy, ale żeby go uruchomić należy mu dostarczyć tlen, paliwo i moc. Niestety drzwi do pomieszczenia z przełącznikami są zamknięte i trzeba iść naokoło. Gordonowi udaje się dostarczyć dostarczyć do silnika odpowiednie substancje i uruchomić go, spalając Tentacla. Dzięki temu Gordon może iść dalej. Po chwili wchodzi on do dużej rury, która potem się odczepia i bohater wpada do jakiegoś pomieszczenia.

[edytuj] Znaczenie

W tym rozdziale gracze poznają Tentacle. Dzięki temu poznają ich zachowania i wiedzą już co robić, gdy się je napotka.

[edytuj] Ciekawostki

  • Podczas wejścia do silosu D, w tle słychać utwór Nepal Monastery.
  • W pliku „titles.txt” znajdującym się w plikach Half-Life: Day One można znaleźć starą nazwę tego rozdziału – Screams and whispers.
  • Można uratować naukowca, który zostaje zabrany przez Tentacla. Aby to zrobić, należy po prostu z nim porozmawiać, gdy ten podbiega do okna.

[edytuj] Wideosolucja

[edytuj] Przypisy

  1. Plik hl1_polish.txt dołączony do Half-Life: Source w wydaniu na Steam
Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...