CZ75-Auto

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (-{{przypisy}})
(rozwiniemy nieco stuba, dodamy taktyki, choć nieco oczywiste :))
Linia 22: Linia 22:
 
}}
 
}}
 
{{Cytat|W pełni automatyczna wersja CZ75, najlepsza na krótkim dystansie, pozwala zmienić losy walki i zdobyć broń przeciwnika. Przy swoim małym magazynku wymaga jednak celnych strzałów i pilnowania liczby nabojów.|Opis z ekwipunku}}
 
{{Cytat|W pełni automatyczna wersja CZ75, najlepsza na krótkim dystansie, pozwala zmienić losy walki i zdobyć broń przeciwnika. Przy swoim małym magazynku wymaga jednak celnych strzałów i pilnowania liczby nabojów.|Opis z ekwipunku}}
'''CZ75-Auto''' – pistolet występujący w grze [[Counter-Strike: Global Offensive]].
+
 
 +
'''CZ75-Auto''' – pistolet automatyczny występujący w grze [[Counter-Strike: Global Offensive]].
  
 
To jedyny pistolet automatyczny dostępny dla obu stronnictw. Jest zamiennikiem dla [[Five-seveN]] u Antyterrorystów i [[Tec-9|Teca-9]] u Terrorystów. Posiada zadowalającą siłę ognia, ale amunicji jest jak na lekarstwo, a celność zdecydowanie nie należy do czołówki. Mimo pewnych wad część graczy używa tego pistoletu – głównie na pistoletówkach.
 
To jedyny pistolet automatyczny dostępny dla obu stronnictw. Jest zamiennikiem dla [[Five-seveN]] u Antyterrorystów i [[Tec-9|Teca-9]] u Terrorystów. Posiada zadowalającą siłę ognia, ale amunicji jest jak na lekarstwo, a celność zdecydowanie nie należy do czołówki. Mimo pewnych wad część graczy używa tego pistoletu – głównie na pistoletówkach.
Linia 36: Linia 37:
 
| noga bez  = 24
 
| noga bez  = 24
 
| noga z    = 24
 
| noga z    = 24
 +
| nagroda za zabójstwo  = $100 (tryb turniejowy)<br>
 +
$50 (tryb uproszczony)
 
| obrażenia  = 33
 
| obrażenia  = 33
 
| odrzut    = 17/26 (65%)
 
| odrzut    = 17/26 (65%)
Linia 61: Linia 64:
 
* Niskie wynagrodzenie za zabójstwo, równe [[AWP]] (100$ w trybie Turniejowym, 50$ w Uproszczonym)
 
* Niskie wynagrodzenie za zabójstwo, równe [[AWP]] (100$ w trybie Turniejowym, 50$ w Uproszczonym)
 
}}
 
}}
 +
 +
== Taktyki ==
 +
{{Porady}}
 +
* CZ75-Auto można wykorzystać do szybkiego rozprawienia się z pojedynczym przeciwnikiem poprzez zalanie go ołowiem (mały i nawet średni dystans)
 +
** Na większe odległości strzelaj bardzo krótką serią, choć lepszym rozwiązaniem będzie użycie karabinu lub innej broni wyspecjalizowanej do walki na taki dystans.
 +
** Pomimo możliwości strzelania seriami, prucie niczym z broni maszynowej to kiepski pomysł, gdyż amunicja bardzo szybko się wyczerpuje. Na dodatek bardzo mała ilość amunicji w zapasie przekreśla ten pistolet do walki z grupkami przeciwników.
 +
* Pistolet ten może się przydać przy obronie danych punktów strategicznych na mapie np. zakładników lub bombsitetu. Co prawda amunicji jest mało, ale duża szybkostrzelność przy obronie pozycji powinna załatwić sprawę.
 +
* W trybie Turniejowym i Uproszczonym bardzo ważne jest ciągłe kontrolowanie stanu magazynka i amunicji w zapasie - każdy nabój jest na wagę złota, a gracz posiada tylko jeden magazynek w zapasie. Używaj tego pistoletu z głową i strzelaj tylko wtedy, gdy jesteś pewny trafienia.
 +
* CZ75-Auto jest też dobrą bronią podręczną dla snajperów. Możesz nim całkiem w łatwy sposób pozbyć się nacierającego na twoją pozycję przeciwnika. Skuteczność tego pistoletu jest porównywalna z [[Desert Eagle (Counter-Strike)|Desert Eagle]], a jako broń podręczną nie wykorzystasz jej aż tak często, no chyba że grupka adwersarzy zdecyduje się zaatakować twoją kryjówkę.
 +
** Ten pistolet jest całkiem niedrogi, tak więc można rozważyć jego zakup po zakupie drogiej broni długiej. Gracze z [[G3SG1]], [[SCAR-20]] lub nawet [[AWP]] mogą zakupić ten pistolet, jeśli chcą być przygotowani do walki w zwarciu.
 +
* Zawsze miej CZ75-Auto przygotowany (czyt. w pełni załadowany) - przeładowuj go w bezpiecznym miejscu. Długi czas wyciągania broni i przeładowania może decydować o twoich szansach na przeżycie.
  
 
== Za kulisami ==
 
== Za kulisami ==
Linia 68: Linia 82:
  
 
Aktualizacja z 14 maja 2014 poprawiła animację przeładowania: jeżeli magazynek z przystawki został już wykorzystany, każde kolejne przeładowywanie odbywało się tradycyjną metodą, podobną do [[P250]], [[P2000]], [[Glock-18|Glocka]] i [[Five-SeveN]]a. Animacja została dodatkowo spowolniona, by czas przeładowania pozostał w obu animacjach ten sam. Przedni magazynek wracał na swoje miejsce, jeśli gracz posiadał amunicję w zapasie poprzez schowanie i ponowne wyciągnięcie pistoletu.
 
Aktualizacja z 14 maja 2014 poprawiła animację przeładowania: jeżeli magazynek z przystawki został już wykorzystany, każde kolejne przeładowywanie odbywało się tradycyjną metodą, podobną do [[P250]], [[P2000]], [[Glock-18|Glocka]] i [[Five-SeveN]]a. Animacja została dodatkowo spowolniona, by czas przeładowania pozostał w obu animacjach ten sam. Przedni magazynek wracał na swoje miejsce, jeśli gracz posiadał amunicję w zapasie poprzez schowanie i ponowne wyciągnięcie pistoletu.
 +
 
2 września 2014 wyszła kolejna aktualizacja, wraz z nią wprowadzono kolejne zmiany do CZ75-Auto. Broń tym razem stała się zamiennikiem dla Five-SeveNa i Tec-9. Tym samym jej cena wzrosła z poprzednich 300$ do 500$.
 
2 września 2014 wyszła kolejna aktualizacja, wraz z nią wprowadzono kolejne zmiany do CZ75-Auto. Broń tym razem stała się zamiennikiem dla Five-SeveNa i Tec-9. Tym samym jej cena wzrosła z poprzednich 300$ do 500$.
  

Wersja z 18:29, 10 paź 2015

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

CZ75-Auto
CZ75-Auto.png
Cena $500
Pochodzenie Republika Czeska
Używane przez

Właściwości
Magazynek 12
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja 9x19mm Parabellum
Szybko-
strzelność
600 strz./min.
Czas przeładowania 2,7 sekundy

W pełni automatyczna wersja CZ75, najlepsza na krótkim dystansie, pozwala zmienić losy walki i zdobyć broń przeciwnika. Przy swoim małym magazynku wymaga jednak celnych strzałów i pilnowania liczby nabojów.

Opis z ekwipunku

CZ75-Auto – pistolet automatyczny występujący w grze Counter-Strike: Global Offensive.

To jedyny pistolet automatyczny dostępny dla obu stronnictw. Jest zamiennikiem dla Five-seveN u Antyterrorystów i Teca-9 u Terrorystów. Posiada zadowalającą siłę ognia, ale amunicji jest jak na lekarstwo, a celność zdecydowanie nie należy do czołówki. Mimo pewnych wad część graczy używa tego pistoletu – głównie na pistoletówkach.

Spis treści

Obrażenia

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 131 101
Klatka pier., ramię 32 25
Brzuch 40 31
Noga 24 24
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Obrażenia 33
Kontrola odrzutu 17/26 (65%)
Zasięg efektywny 16 m
Penetracja pancerza 77,65%
Siła penetracji 100

CZ75-Auto to lekki pistolet. Podczas noszenia tej broni szybkość ruchu wynosi 240 jednostek na sekundę (przy domyślnej wartości 250 jedn./sek.).

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Całkiem przystępna cena (500$)
  • Większe obrażenia od Glocka, P2000 i USP-S
  • Świetny do walk na mały dystans
  • Może zabić przeciwnika z hełmem strzałem w głowę na bardzo małej odległości
  • Bardzo niecelny przy strzelaniu serią
  • Najmniejsza dokładność pierwszego strzału ze wszystkich pistoletów
  • Bardzo mało amunicji w zapasie
  • Nie nadaje się do walk na nieco większą odległość wzwyż
  • Czas przeładowania, jak na pistolet, trwający wieki
  • Długo się go wyjmuje
  • Niskie wynagrodzenie za zabójstwo, równe AWP (100$ w trybie Turniejowym, 50$ w Uproszczonym)

Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • CZ75-Auto można wykorzystać do szybkiego rozprawienia się z pojedynczym przeciwnikiem poprzez zalanie go ołowiem (mały i nawet średni dystans)
    • Na większe odległości strzelaj bardzo krótką serią, choć lepszym rozwiązaniem będzie użycie karabinu lub innej broni wyspecjalizowanej do walki na taki dystans.
    • Pomimo możliwości strzelania seriami, prucie niczym z broni maszynowej to kiepski pomysł, gdyż amunicja bardzo szybko się wyczerpuje. Na dodatek bardzo mała ilość amunicji w zapasie przekreśla ten pistolet do walki z grupkami przeciwników.
  • Pistolet ten może się przydać przy obronie danych punktów strategicznych na mapie np. zakładników lub bombsitetu. Co prawda amunicji jest mało, ale duża szybkostrzelność przy obronie pozycji powinna załatwić sprawę.
  • W trybie Turniejowym i Uproszczonym bardzo ważne jest ciągłe kontrolowanie stanu magazynka i amunicji w zapasie - każdy nabój jest na wagę złota, a gracz posiada tylko jeden magazynek w zapasie. Używaj tego pistoletu z głową i strzelaj tylko wtedy, gdy jesteś pewny trafienia.
  • CZ75-Auto jest też dobrą bronią podręczną dla snajperów. Możesz nim całkiem w łatwy sposób pozbyć się nacierającego na twoją pozycję przeciwnika. Skuteczność tego pistoletu jest porównywalna z Desert Eagle, a jako broń podręczną nie wykorzystasz jej aż tak często, no chyba że grupka adwersarzy zdecyduje się zaatakować twoją kryjówkę.
    • Ten pistolet jest całkiem niedrogi, tak więc można rozważyć jego zakup po zakupie drogiej broni długiej. Gracze z G3SG1, SCAR-20 lub nawet AWP mogą zakupić ten pistolet, jeśli chcą być przygotowani do walki w zwarciu.
  • Zawsze miej CZ75-Auto przygotowany (czyt. w pełni załadowany) - przeładowuj go w bezpiecznym miejscu. Długi czas wyciągania broni i przeładowania może decydować o twoich szansach na przeżycie.

Za kulisami

CZ75-Auto to broń, która od czasu implementacji w grze przeszła najwięcej zmian. W tej sekcji zostały wyszczególnione te najważniejsze.

CZ75-Auto został dodany do gry w aktualizacji z 12 lutego 2014 jako zamiennik dla P250. Jego statystyki były niemalże identyczne z tym ostatnim, z wyjątkiem trybu prowadzonego ognia oraz dużo mniejszej ilości magazynków w zapasie. W przeciwieństwie do innych pistoletów w animacji przeładowania wykorzystywany jest magazynek osadzony na specjalnej przystawce. Animacja ta była odtwarzana niezależnie, czy magazynek ten został już użyty czy nie. Przy kolejnych przeładowaniach broni magazynek po prostu materializował się na przystawce, mimo, że przed przeładowywaniem go tam nie było.

Aktualizacja z 14 maja 2014 poprawiła animację przeładowania: jeżeli magazynek z przystawki został już wykorzystany, każde kolejne przeładowywanie odbywało się tradycyjną metodą, podobną do P250, P2000, Glocka i Five-SeveNa. Animacja została dodatkowo spowolniona, by czas przeładowania pozostał w obu animacjach ten sam. Przedni magazynek wracał na swoje miejsce, jeśli gracz posiadał amunicję w zapasie poprzez schowanie i ponowne wyciągnięcie pistoletu.

2 września 2014 wyszła kolejna aktualizacja, wraz z nią wprowadzono kolejne zmiany do CZ75-Auto. Broń tym razem stała się zamiennikiem dla Five-SeveNa i Tec-9. Tym samym jej cena wzrosła z poprzednich 300$ do 500$.

10 grudnia 2014 roku CZ75-Auto przeszła kolejne zmiany. Lekko zmniejszono szybkostrzelność i obrażenia, pojemność magazynka zmalała do 8 naboi, a ilość amunicji w zapasie zmniejszono do 16 (co dawało 2 magazynki w zapasie zamiast wcześniej jednego). Pistolet otrzymał także nową, prawie dwukrotnie dłuższą animację wyciągania broni. Dzień później dodano alternatywną animację wyciągania broni, która była odtwarzana, gdy graczowi skończyła się amunicja w zapasie.

8 stycznia 2015 cofnięto zmiany z 10 grudnia, które dotknęły szybkostrzelność, pojemność magazynka i ilość amunicji w zapasie.

Ogólnie – oprócz zmian czysto technicznych – statystyki CZ75-Auto osłabiano (najbardziej ze wszystkich broni w grze) dla lepszego balansu, gdyż część graczy uważała tę broń za zbyt przesadzoną.

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike