City 17

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Pochodzenie i umiejscowienie City 17)
Linia 65: Linia 65:
  
 
*'''Ryga, Łotwa'''. Jest to ponownie poparte dużymi podobieństwami pomiędzy grą a miastem. Ryga jest nadbrzeżnym miastem z linią brzegową, doskonale odpowiadającą tej, która została ukazana w Raising the Bar. Jej sylwetka jest usiana dziesiątkami budynków w podobnym stylu i kolorach jak te z City 17 Jednakże najbardziej interesującym faktem jest liczba iglic na horyzoncie, most wiszący i zamek ryski, wszystko zgromadzone wokół "Citadale Street"- możliwej inspiracji dla cytadeli w Half-Life 2
 
*'''Ryga, Łotwa'''. Jest to ponownie poparte dużymi podobieństwami pomiędzy grą a miastem. Ryga jest nadbrzeżnym miastem z linią brzegową, doskonale odpowiadającą tej, która została ukazana w Raising the Bar. Jej sylwetka jest usiana dziesiątkami budynków w podobnym stylu i kolorach jak te z City 17 Jednakże najbardziej interesującym faktem jest liczba iglic na horyzoncie, most wiszący i zamek ryski, wszystko zgromadzone wokół "Citadale Street"- możliwej inspiracji dla cytadeli w Half-Life 2
*<br>'''Wilno, Litwa'''. Ciasne uliczki w Half-Life 2 są niezwykle podobne do tych w Wilnie oraz miasto jest zlokalizowane nad Bałtykiem, co może mieć wpływ na obecność w grze "Cafe Baltic"  
+
*'''Wilno, Litwa'''. Ciasne uliczki w Half-Life 2 są niezwykle podobne do tych w Wilnie oraz miasto jest zlokalizowane nad Bałtykiem, co może mieć wpływ na obecność w grze "Cafe Baltic"  
 
[[Grafika:Overwatch Nexus 1.jpg|thumb|200px|right|Budynek Nadzoru Kombinatu przypomina serbski parlament w Belgradzie.]]
 
[[Grafika:Overwatch Nexus 1.jpg|thumb|200px|right|Budynek Nadzoru Kombinatu przypomina serbski parlament w Belgradzie.]]
*<br>'''Belgrad, Serbia'''. Istnieje niemal idealne podobieństwo pomiędzy serbskim parlamentem a głównym budynkiem nadzoru w City 17.  
+
*'''Belgrad, Serbia'''. Istnieje niemal idealne podobieństwo pomiędzy serbskim parlamentem a głównym budynkiem nadzoru w City 17.  
*<br>'''St. Petersburg, Rosja'''. poparty znaczną ilością kanałów i wszechobecną siecią sklepów "Café Baltic shops". W St. Petersburgu znajduje się również duża ulica Nevsky Prospekt, której nazwa przypomina [[Nova Prospekt]]- ośrodek Kombinatu w byłym więzieniu w okolicach City 17.
+
*'''St. Petersburg, Rosja'''. poparty znaczną ilością kanałów i wszechobecną siecią sklepów "Café Baltic shops". W St. Petersburgu znajduje się również duża ulica Nevsky Prospekt, której nazwa przypomina [[Nova Prospekt]]- ośrodek Kombinatu w byłym więzieniu w okolicach City 17.
*<br>'''Odessa, Ukraina'''.  Głównym dowodem jest nazwa kryjówki ruchu oporu- New Little Odessa, ulokowanej tuż poza granicami miasta (chociaż najprawdopodobniej pochodzi ona od imienia lidera tej komórki ruchu oporu- [[Odessy Cubbage]]). Innym podobieństwem jest bliskość do dużych zbiorników wody, zbliżona architektura i środowisko.
+
*'''Odessa, Ukraina'''.  Głównym dowodem jest nazwa kryjówki ruchu oporu- New Little Odessa, ulokowanej tuż poza granicami miasta (chociaż najprawdopodobniej pochodzi ona od imienia lidera tej komórki ruchu oporu- [[Odessy Cubbage]]). Innym podobieństwem jest bliskość do dużych zbiorników wody, zbliżona architektura i środowisko.
*<br>'''Sevastopol, Ukraina'''. Mimo tego, że architektura City 17 ściśle pasuje do wcześniej wymienionych miast to tereny nabrzeżne poza City 17 przypominają wybrzeża morza czarnego w około Sevastopola. Miasto było celem wycieczek turystycznych z całego Związku Radzieckiego, tak więc różnorodność języków opartych na cyrylicy użytej na znakach i pozostałych tekstach, również wydaje się być logiczna. Najważniejszym dowodem potwierdzającym wpływ Sevastopola jest podobieństwo linii brzegowej półwyspu krymskiego do wybrzeży dwóch map z gry. Także ilość występującej zabudowy portowej w niektórych etapach rozgrywki może odwzorowywać Rosyjską bazę marynarki wojennej  Morza Czarnego w Sevastopolu.
+
*'''Sevastopol, Ukraina'''. Mimo tego, że architektura City 17 ściśle pasuje do wcześniej wymienionych miast to tereny nabrzeżne poza City 17 przypominają wybrzeża morza czarnego w około Sevastopola. Miasto było celem wycieczek turystycznych z całego Związku Radzieckiego, tak więc różnorodność języków opartych na cyrylicy użytej na znakach i pozostałych tekstach, również wydaje się być logiczna. Najważniejszym dowodem potwierdzającym wpływ Sevastopola jest podobieństwo linii brzegowej półwyspu krymskiego do wybrzeży dwóch map z gry. Także ilość występującej zabudowy portowej w niektórych etapach rozgrywki może odwzorowywać Rosyjską bazę marynarki wojennej  Morza Czarnego w Sevastopolu.
*<br>'''Constanţa, Rumunia''' jest kolejnym prawdopodobnym miastem, ze względu na architekturę wysokich apartamentowców, także wybrzeża wykazują podobieństwo do tych, widzianych w Highway 17. Co więcej, w grze występuje ostrzeżenie o pestycydach, pisane w rumuńskim.  
+
*'''Constanţa, Rumunia''' jest kolejnym prawdopodobnym miastem, ze względu na architekturę wysokich apartamentowców, także wybrzeża wykazują podobieństwo do tych, widzianych w Highway 17. Co więcej, w grze występuje ostrzeżenie o pestycydach, pisane w rumuńskim.
 
+
  
 
==Pozostałe==
 
==Pozostałe==

Wersja z 20:27, 17 lip 2009

  1. REDIRECT

Szablon:Stub


Welcome to City 17. It's safer here. ―Wallace Breen


City 17 to pokaźnych rozmiarów miasto, położone w bliżej nieokreślonym rejonie Europy Wschodniej, otoczone przez niezamieszkałe tereny zwane Wasteland. Przytłoczone imponującym ogromem Cytadeli, pełniło rolę kwatery głownej Kombinatu na Ziemi. Jest jedną z kilku głownych lokacji Half-Life 2 i jedyną w Half-Life 2: Episode One.

Spis treści

Ogólny przekrój

Architektura

Plac przed głównym dworcem kolejowym.

Architektura City 17 odzwierciedla typowe postsowieckie miasta Europy Wschodniej. Jest ono mieszanką bardzo wielu stylów architektonicznych. Możemy tam zaobserwować takie style, jak przedwojenny neoklasycyzm, powojenny klasyczny projekt, radziecki modernizm czy postsowieckie, współczesne konstrukcje.

Kombinat, wraz z pojawieniem się na Ziemi, wprowadził swój własny styl do architektury miasta, którego głównym celem było ograniczenie mobilności mieszkańców.

Dodatkowo w wielu newralgicznych częściach miasta zainstalowano potężne ekrany holograficzne, których celem było transmitowanie treści propagandowych. W sercu miasta znajdowała się Cytadela, gigantyczny drapacz chmur, który spełniał rolę centrum Kombinatu.

Projekt

Centrum miasta w przeważającej części, składa się z ogromnej ilości, ściśle do siebie przylegających budynków. Znajdują się tam całe kwartały takiej zabudowy, w których odnajdziemy zarówno nowe, jak i bardzo stare konstrukcje. Pod panowaniem Kombinatu, jedynie niektóre budynki i bloki używano jako miejsca zamieszkania. Panujące w nich standardy były bardzo niskie, dodatkowo ciągłe inspekcje oraz naloty jednostek Obrony Cywilnej nie ułatwiały życia mieszkańcom. Jednakże miasto było nieprzerwanie zaopatrywane w energię elektryczną, świadczą o tym działające odbiorniki telewizyjne oraz wszechobecne oświetlenie. Sam Kombinat zajął i używał niektórych budynków, należących niegdyś do władz miasta, w celu lepszej kontroli nad całym obszarem.

Przed okupacją Kombinatu, miasto było wystarczająco rozwinięte, by skutecznie zaspokajać wszystkie podstawowe potrzeby mieszkańców. Świadczy o tym obecność szpitala, wielu kawiarni i restauracji, biurowców i całej miejskiej sieci podziemnej. Większość z tych budynków było wciąż w stanie nienaruszonym, lecz zostały one dawno porzucone.

Na obrzeżach City 17 znajdowały się dzielnice przemysłowe i niewielkie domki mieszkalne, z których większość stała się zakazana dla obywateli miasta. Tereny przemysłowe są połączone z miastem za pomocą rozbudowanych sieci kanałów, oraz linii kolejowych.

Z powodu braku potrzeby utrzymania mniej ważnych części miasta, wiele jego obszarów stało się z czasem bardzo zniszczonych.

System Transportowy

Pociąg Kombinatu (tzw. Razor Train) jadący ponad kanałem burzowym.

System transportowy City 17 jest niezwykle zróżnocowany. W jego skład wchodzą nietylko autostrady, ale także podziemne tunele samochodowe, wijące się pod całym miastem. Podczas powstania przeciwko Kombinatowi, mogliśmy zobaczyć część z tych tuneli. Większość z nich była poważnie uszkodzona, w wielu zawalił się strop, niektóre zostały wypełnione toksycznymi odpadami. W mieście znajduje się również kilka linii kolejowych oraz przynajmniej dwie duże stacje. Kombinat starał się jak najwydajniej używać tych sieci. W tym celu stworzył specjalne, opancerzone pojazdy patrolowe- APC, jednocześnie zastępując dawne, konwencjonalne pociągi ich własnymi odpowiednikami, które mogły transportować duże ilości ludzi oraz dóbr pomiędzy kontrolowanymi miastami. Obecnośc nieużywanych torów tramwajowych w niektórych częściach miasta sugeruje o dawnej sieci tramwajowej, oplatającej cały teren.

Pozamiejski kanał wypełniony toksycznymi odpadami.

Rozwinięta sieć kanałow dominuje na terenach pozamiejskich. Większość kanałów wewnątrz granic miasta zupełnie wyschła w skutek osuszania przez Kombinat globu ziemskiego. Efektem tej operacji jest kilkumetrowe obniżenie poziomu wszechoceanu. Mimo tego, część kanałów w dzielnicach przemysłowych pozostała zdatna do użytku. Zamiast wodą, wypełnione są toksycznymi odpadami. Jest to kolejny zabieg kombinatu, utrudniający ucieczkę i przemieszczanie się ludności.





Za kulisami

Pochodzenie i umiejscowienie City 17

W Raising the bar znajdują się informacje potwierdzające położenie City 17 we Wschodniej Europie:


Jednym z powodów, za które cenimy Wschodnią Europę jako miejsce ulokowania miasta jest to, że występuje tam zderzenie starego z nowym w sposób, który jest trudny do uchwycenia w Stanach Zjednoczonych. Jedziesz tam i momentalnie masz przed sobą to niezwykłe zderzenie pomiędzy tymi wszystkimi rzeczami, nową i starą architekturą, upadkiem komunizmu.... to silnie ugruntowane, historyczne miejsce ma ogromne znaczenie. Zrezygnowaliśmy z gotyckich motywów związanych z Pragą i wampirami, by przyjrzeć się zupełnie innym aspektom regionu.

―Viktor Antonov


Przypuszcza się, że City 17 jest silnie bazowane na Sofii (Bułgaria)- rodzinnym mieście Viktora Antonova. Założenie to znajduje swoje podstawy w ogólnym podobieństwie City 17 do Sofii, a także częstym pojawianiem się bułgarskich słów (pisanych cyrylicą) na znakach i graffiti. Najlepszym przykładem jest "цимент" ("cement") napisane na jednym z budynków w Ravenhom. Bułgarski jest jedynym językiem, w którym pisze się to słowo w taki sposób używając cyrylicy. Ponadto na początku gry, można dostrzec gazetę zatytłuowaną "Работническо Дело" (Rabotnichesko Delo). Była to najpopularniejsza bułgarska gazeta, za czasów panowania komunizmu w tym kraju. Wskazówką zdradzającą powiązanie City 17 z innymi miastami krajów bałtyckich jest występowanie znaków i tabliczek z napisem "Café Baltic"


Pozostałe spekulacje odnośnie lokacji lub wpływów na City 17 obejmują:


  • Ryga, Łotwa. Jest to ponownie poparte dużymi podobieństwami pomiędzy grą a miastem. Ryga jest nadbrzeżnym miastem z linią brzegową, doskonale odpowiadającą tej, która została ukazana w Raising the Bar. Jej sylwetka jest usiana dziesiątkami budynków w podobnym stylu i kolorach jak te z City 17 Jednakże najbardziej interesującym faktem jest liczba iglic na horyzoncie, most wiszący i zamek ryski, wszystko zgromadzone wokół "Citadale Street"- możliwej inspiracji dla cytadeli w Half-Life 2
  • Wilno, Litwa. Ciasne uliczki w Half-Life 2 są niezwykle podobne do tych w Wilnie oraz miasto jest zlokalizowane nad Bałtykiem, co może mieć wpływ na obecność w grze "Cafe Baltic"
Budynek Nadzoru Kombinatu przypomina serbski parlament w Belgradzie.
  • Belgrad, Serbia. Istnieje niemal idealne podobieństwo pomiędzy serbskim parlamentem a głównym budynkiem nadzoru w City 17.
  • St. Petersburg, Rosja. poparty znaczną ilością kanałów i wszechobecną siecią sklepów "Café Baltic shops". W St. Petersburgu znajduje się również duża ulica Nevsky Prospekt, której nazwa przypomina Nova Prospekt- ośrodek Kombinatu w byłym więzieniu w okolicach City 17.
  • Odessa, Ukraina. Głównym dowodem jest nazwa kryjówki ruchu oporu- New Little Odessa, ulokowanej tuż poza granicami miasta (chociaż najprawdopodobniej pochodzi ona od imienia lidera tej komórki ruchu oporu- Odessy Cubbage). Innym podobieństwem jest bliskość do dużych zbiorników wody, zbliżona architektura i środowisko.
  • Sevastopol, Ukraina. Mimo tego, że architektura City 17 ściśle pasuje do wcześniej wymienionych miast to tereny nabrzeżne poza City 17 przypominają wybrzeża morza czarnego w około Sevastopola. Miasto było celem wycieczek turystycznych z całego Związku Radzieckiego, tak więc różnorodność języków opartych na cyrylicy użytej na znakach i pozostałych tekstach, również wydaje się być logiczna. Najważniejszym dowodem potwierdzającym wpływ Sevastopola jest podobieństwo linii brzegowej półwyspu krymskiego do wybrzeży dwóch map z gry. Także ilość występującej zabudowy portowej w niektórych etapach rozgrywki może odwzorowywać Rosyjską bazę marynarki wojennej Morza Czarnego w Sevastopolu.
  • Constanţa, Rumunia jest kolejnym prawdopodobnym miastem, ze względu na architekturę wysokich apartamentowców, także wybrzeża wykazują podobieństwo do tych, widzianych w Highway 17. Co więcej, w grze występuje ostrzeżenie o pestycydach, pisane w rumuńskim.

Pozostałe

Rozdziały, których akcja rozgrywa się w City 17:

Galeria

Przypisy