Counter-Strike: Global Offensive

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Screenshoty)
m (Nowości: poprawa linków)
Linia 27: Linia 27:
  
 
==Nowości==
 
==Nowości==
Według twórców gra będzie ulepszoną wersją [[Counter-Strike: Source|poprzedniej części]]. Ulepszone zostaną mapy (m.in. [[Dust2|de_dust2]]), menu kupna broni, grafika, modele broni i postaci.  Nowościami będzie match-making oparty na rankingu oraz więcej trybów gry. Większy nacisk będzie kładziony na grę pomiędzy 10 graczami, czyli 5 vs 5. Dodany zostanie tryb ArmedArms polegający na znanej modyfikacji do poprzedniej wersji [http://borealis.net.pl/wiki/Counter-Strike Counter Strike] polegającej na tym iż gracz startuję z początkową bronią a za każde zabicie dostaję inną. W końcu graczowi zostaję tylko nóż. Zmiany nie obejdą oczywiście map takich jak [http://www.youtube.com/watch?v=DviWvYpawj4 De_Aztec] czy Cs_Office. Najmniejsze ak do tej pory zmiany przeżyła mapa [http://www.youtube.com/watch?v=TxncAEf8kiw De_Nuke] oraz [http://www.youtube.com/watch?v=9WLWt0UpIoM De_Inferno]. W nowych mapach znalazły się: [http://www.youtube.com/watch?v=uwZ17Sto3a0 De_Smartack] który jak uważa większość graczy przypomina Sawannę z [http://borealis.net.pl/wiki/Left_4_Dead_2 L4D2] oraz [http://www.youtube.com/watch?v=mhlJx72U51Y De_Lake].
+
Według twórców gra będzie ulepszoną wersją [[Counter-Strike: Source|poprzedniej części]]. Ulepszone zostaną mapy (m.in. [[Dust2|de_dust2]]), menu kupna broni, grafika, modele broni i postaci.  Nowościami będzie match-making oparty na rankingu oraz więcej trybów gry. Większy nacisk będzie kładziony na grę pomiędzy 10 graczami, czyli 5 vs 5. Dodany zostanie tryb Arms Race polegający na znanej modyfikacji do poprzedniego CS'a polegającej na tym, iż gracz startuje z początkową bronią, a za każde zabicie dostaję inną. W końcu graczowi zostaję tylko nóż. Zmiany nie obejdą map takich jak [[Aztec]] czy [[Office]]. Najmniejsze jak do tej pory zmiany przeżyła mapa [[Nuke]] oraz [[Inferno]]. Wśród nowych map znalazły się: [[Smartack|de_smartack]] którego lokalizacja przypomina Savannę z [[Left 4 Dead 2]],  oraz [[Lake|de_lake]].
Jedną z nowości jest też dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie. Kiedy czas zbliża się do końca rundy lub została podłożona bomba muzyka przyspiesza. System ten podobny jest do tego użytego w grze [[Portal 2]] z tą różnicą, że muzyka zmienia się ze względu na otoczenie a nie na uruchamiane mechanizmy.
+
Jedną z nowości jest też dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie. Kiedy zbliża się do koniec rundy lub została podłożona bomba muzyka przyspiesza. System ten podobny jest do tego użytego w grze [[Portal 2]] z tą różnicą, że muzyka zmienia się ze względu na otoczenie a nie na uruchamiane mechanizmy.
  
 
==Video==
 
==Video==

Wersja z 08:11, 7 kwi 2012

Counter-Strike: Global Offensive
Csgo.jpg
Producent Valve Corporation, Hidden Path
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Steam, Xbox Live Arcade, PlayStation Network
Data wydania 2012
Nośniki Steam, Xbox Live Arcade, PlayStation Network
Gatunek First person shooter
Tryb gry Multiplayer
Platforma Microsoft Windows, Mac OS X, Xbox 360, PlayStation 3
Silnik Source
Kontrolery klawiatura i mysz, gamepad
Gra po grze
Poprz. gra Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive - to kontynuacja Counter-Strike: Source tworzona przez Valve Corporation i studio Hidden Path. Data wydania została ustalona na 2012 rok. Rozgrywka będzie polegać, podobnie jak w poprzednich częściach, na walce terrorystów z antyterrorystami.

Spis treści

Historia

Pierwszy trailer i gameplay pojawił się 26 sierpnia 2011 na PAX Prime 2011. Następnego dnia ukazało się 6 screenów.

Nowości

Według twórców gra będzie ulepszoną wersją poprzedniej części. Ulepszone zostaną mapy (m.in. de_dust2), menu kupna broni, grafika, modele broni i postaci. Nowościami będzie match-making oparty na rankingu oraz więcej trybów gry. Większy nacisk będzie kładziony na grę pomiędzy 10 graczami, czyli 5 vs 5. Dodany zostanie tryb Arms Race polegający na znanej modyfikacji do poprzedniego CS'a polegającej na tym, iż gracz startuje z początkową bronią, a za każde zabicie dostaję inną. W końcu graczowi zostaję tylko nóż. Zmiany nie obejdą map takich jak Aztec czy Office. Najmniejsze jak do tej pory zmiany przeżyła mapa Nuke oraz Inferno. Wśród nowych map znalazły się: de_smartack którego lokalizacja przypomina Savannę z Left 4 Dead 2, oraz de_lake. Jedną z nowości jest też dodanie podkładu muzycznego odpowiadającego aktualnej sytuacji na mapie. Kiedy zbliża się do koniec rundy lub została podłożona bomba muzyka przyspiesza. System ten podobny jest do tego użytego w grze Portal 2 z tą różnicą, że muzyka zmienia się ze względu na otoczenie a nie na uruchamiane mechanizmy.

Video

Beta

Gra jak na razie oznaczona jest jako wersja beta. Testy są zamknięte i dostępne tylko dla graczy posiadających klucz do wersji beta. Klucze rozdawane były na takich imprezach jak PAX czy EurogamerExpo. Są one nadrukowane na plastikowych kartach. Valve zapowiedziało, że wystartują z otwartą dla wszystkich wersją beta. Aktualnie możliwe jest dostanie gry poprzez wzięcie udziału w ankiecie Valve.

Tryby gry

Mecz turniejowy

Klasyczny mecz. Pancerz można kupić, ogień przyjacielski jest właczony a kolizja z członkami drużyny jest włączona. Tryb ten możemy rozegrac na wszystkich mapach, które sa aktualnie dołączone do wersji beta. Czyli: Aztec, Dust, Dust II, Inferno, Nuke, Train, Office, Italy.

Mecz uproszczony

Tryb ten ma kilka różnic w stosunku do poprzedniego. W tym meczu automatycznie otrzymujemy pancerz, ogien przyjacielski jest wyłączony, gracz otrzymuje połowe kwoty za zabójstwo, kolizja z członkami drużyny jest wyłączona.

Demolka

Demolka jest to nowy tryb gry, który jest rozgrywany na bardzo małych mapach z bomb sitem na ich środku. Cele trybu są jasne. Terroryści muszą podłożyć bombe na środku mapy, gdy antyterrorysci muszą im w tym przeszkodzić. W trakcie rundy za zabicie każdego z przeciwników otrzymujemy nagrodę w postaci broni na nastepna rundę. Za każdego zabitego przeciwnika, otrzymujemy jedna broń którą możemy wykorzystac w nastepnej rundzie. Kazda zdobyta nagroda zastepuje poprzednią. Tryb rozgrywany jest na mapach Lake i St.Marcs.

Wyścig zbrojeń

Valve dawno zapowiadalo dodanie wsparcia dla znanego wszystkim mod'a o nazwie GunGame. Wyścig zbrojeń jest właśnie tym oto trybem gry. Każdy z graczy po zabiciu przeciwnika otrzymuje nową broń. Runda kończy się gdy gracz z najwyzszym poziomem (nóz) zabije innego gracza. Wyscig zbrojeń mozna rozegrac na dwóch mapach, Baggage i Shoots. Obie mapy sa bardzo małe a gra na nich jest bardzo dynamiczna. Gracze otrzymuja ochrone na kazde 3 sekundy po odrodzeniu.

Rozwój

Global Offensive zaczynał jako port gry Counter-Strike: Source na konsolę Xbox 360. Produkcją zajmował się Hidden Path Entertainment. Podczas developingu Valve zauważyło możliwość przekształcenia portu w pełną grę i rozwoju gameplay'a Counter-Strike'a. Prace nad Global Offensive rozpoczęto w marcu 2010, a ujawniono je ponad rok później - 12 sierpnia 2011 roku.

Galeria

Screenshoty

Linki