Cytadela

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Konstrukcja)
m (Konstrukcja)
 
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 8 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 +
<ikony>hl2|komb|medalHL</ikony>
 +
{{Spoiler}}
 
{{Korekta|Błędy ortograficzne i gramatyczne, tudzież linki}}
 
{{Korekta|Błędy ortograficzne i gramatyczne, tudzież linki}}
 
 
{{Lokacja infobox
 
{{Lokacja infobox
 
|grafika=HalfLife2 Citadel.jpg
 
|grafika=HalfLife2 Citadel.jpg
Linia 19: Linia 20:
 
*Aaron Barber (mapy)
 
*Aaron Barber (mapy)
 
}}
 
}}
 
+
'''Cytadele''' są wielkimi strukturami przypominającymi masywne, metaliczne drapacze chmur, ich wysokość wynosi około 2 kilometrów (nie licząc części podziemnej).  
'''Cytadele''' są wielkimi strukturami przypominającymi masywny, metaliczny i nieposiadający szczególnych cech drapacz chmur, którego wysokość to 3072 metry (nie licząc części podziemnej).  
+
  
 
== Konstrukcja ==
 
== Konstrukcja ==
 
[[Plik:Cytyadela.PNG|200px|thumb|right|cytadela po eksplozji]]
 
[[Plik:Cytyadela.PNG|200px|thumb|right|cytadela po eksplozji]]
Cytadela [[City 17]] jest w dużej części zmechanizowana. Wiele jej części jest ruchomych, co pozwala na wysyłanie do akcji dużych ilości jednostek powietrznych, jak skanery, czy helikoptery szturmowe. W Episode One Cytadela ulega potężnej eksplozji wynikającej z przegrzania rdzenia. W wyniku eksplozji cytadela ulega zniszczeniu a miasto przypomina Hiroszimę.
+
Cytadela w [[City 17]] jest w dużej części zmechanizowana, wiele jej elementów jest ruchomych, co pozwala na wysyłanie do akcji dużych ilości jednostek powietrznych, jak skanery, czy helikoptery szturmowe.
  
Cytadele, a przynajmniej obiekt stojący w [[City 17]], mają dwa stany, które może przybrać budynek w zależności od sytuacji. Pierwszy z nich można nazwać stanem uśpienia, w którym wieże przebywają najprawdopodobniej przez większość czasu, gdy Kombinatowi nic nie zagraża. Cytadela City 17 przechodzi w ten stan również podczas akcji gry Half-Life 2: Episode One. Stan uśpiony Cytadeli rozpoznać można patrząc na budynek - z jego prawej strony dostrzec można szereg żebrowatych struktur, które powstają po lekkim wsunięciu płyt pancerza zewnętrznego pod pancerz wewnętrzny. Krótko po "pobycie" Gordona Freemana w biurze Wallace'a Breena (w trakcie nieudanej próby teleportacji z laboratorium doktora Kleinera) Cytadela przechodzi w stan gotowości.
+
Cytadele, a przynajmniej obiekt stojący w [[City 17]], mają dwa stany, które mogą przybrać w zależności od sytuacji. Pierwszy z nich można nazwać stanem uśpienia, w którym wieża przebywa najprawdopodobniej przez większość czasu, gdy [[Kombinat]]owi nic nie zagraża. Cytadela w [[City 17]] przechodzi w ten stan również podczas akcji gry [[Half-Life 2: Episode One]]. Stan uśpiony Cytadeli rozpoznać można patrząc na budynek - z jego prawej strony dostrzec można szereg żebrowatych struktur, które powstają po lekkim wsunięciu płyt pancerza zewnętrznego pod pancerz wewnętrzny. Krótko po "pobycie" Gordona Freemana w biurze Wallace'a Breena (w trakcie nieudanej próby teleportacji z laboratorium doktora Kleinera) Cytadela przechodzi w stan gotowości.
  
Zmianę stanu Cytadeli City 17 zauważyć można w momencie, kiedy Barney Calhoun przekazuje Gordonowi łom. Stwierdza: "Nigdy nie widziałem jej takiej podświetlonej". Wewnętrzne płaty pancerza przesuwają się w głąb i w górę struktury, ukazując cztery zestawy "żeber", czemu towarzyszy głośny alarm, słyszalny w całym mieście. Leżąca po lewej mniejsza (właściwie ledwo widoczna) sekcja płyt pancerza Cytadeli przesuwa się nieco w dół wieży, zaś całość konstrukcji pozostaje w takim stanie przez całą resztę gry.
+
Zmianę stanu Cytadeli zauważyć można w momencie, kiedy [[Barney Calhoun]] przekazuje [[Gordon Freeman|Gordonowi]] [[łom]]. Stwierdza: "Nigdy nie widziałem jej takiej podświetlonej". Wewnętrzne płaty pancerza przesuwają się w głąb i w górę struktury, ukazując cztery zestawy "żeber", czemu towarzyszy głośny alarm, słyszalny w całym mieście. Leżąca po lewej mniejsza (właściwie ledwo widoczna) sekcja płyt pancerza Cytadeli przesuwa się nieco w dół wieży, zaś całość konstrukcji pozostaje w takim stanie przez całą resztę gry.
  
Jak podaje książka Raising the Bar, gdy Kombinat dostarczył na Ziemię swoją Cytadelę, z miasta znikły całe zespoły zabudowy. Wspomina o tym co nieco doktor Breen, gdy gracz ma szansę usłyszeć go po raz pierwszy - "Cytadela została w całości dana nam przez naszych Dobroczyńców [[Kombinat]]".
+
Jak podaje książka [[Raising the Bar]], gdy [[Kombinat]] dostarczył na [[Ziemia|Ziemię]] swoją Cytadelę, z miasta znikły całe zespoły zabudowy. Wspomina o tym co nieco [[Wallace Breen|doktor Breen]], gdy gracz ma szansę usłyszeć go po raz pierwszy - "Cytadela została w całości dana nam przez naszych Dobroczyńców, [[Kombinat]]".
  
Jest osadzona w szerokiej rozpadlinie, ze ścian której wystają poszarpane ujścia akweduktów i skrawki nowszych rur ściekowych; na dnie rozpadliny można również zobaczyć samochody, które zdążyły zamienić się w złom. Całość wygląda tak, jakby Cytadela została z wielką siłą wbita w ziemię. Sama konstrukcja otoczona jest ruchomymi ścianami, ścierającymi otaczający budowlę materiał, co uniemożliwia wejście do budynku z ulic. Na dole Cytadeli znaleźć można również maszyny, nieustannie uderzające w ziemię - ich przeznaczenie jest nieznane. Cytadele istnieją również poza Ziemią, co widać choćby przez portal prowadzący na inną planetę, który doktor Breen ma zamiar przekroczyć w trakcie jednej z finałowych scen gry.
+
Jest osadzona w szerokiej rozpadlinie, ze ścian której wystają poszarpane ujścia akweduktów i skrawki nowszych rur ściekowych; na dnie rozpadliny można również zobaczyć samochody, które zdążyły zamienić się w złom. Całość wygląda tak, jakby Cytadela została z wielką siłą wbita w ziemię. Sama konstrukcja otoczona jest [[Ruchomy mur|ruchomymi ścianami]], ścierającymi otaczający budowlę materiał, co uniemożliwia wejście do budynku z ulic. Na dnie krateru Cytadeli znaleźć można również maszyny, nieustannie uderzające w ziemię - ich przeznaczenie jest nieznane, jednak w trakcie gry można dojść do wniosku, że służą jako sondy badające ziemię pod Cytadelą, i odstraszające [[antlion]]y, które mogłyby dostać się do miasta.
 +
 
 +
Cytadele istnieją również poza [[Ziemia|Ziemią]], co widać choćby przez portal prowadzący do [[Nadświat Kombinatu|innego wymiaru]], który [[Wallace Breen|doktor Breen]] ma zamiar przekroczyć w trakcie jednej z finałowych scen gry.
  
 
== Niższe poziomy  ==
 
== Niższe poziomy  ==
Podczas pierwszych kilku rozdziałów gry Half-Life 2: Episode One gracz ma szansę dość dobrze poznać dolne poziomy Cytadeli z miasta [[City 17]]. Pomieszczenia dolnych części struktury wyglądem przypominają jej wyższe partie, lecz nie są w nich umiejscowione fabryki wojenne, czy produkcja materiałów syntetycznych. Podczas wspomnianych wcześniej momentów gry, Cytadela jest wysoce niestabilna - ze ścian sączy się pomarańczowa poświata (która podczas normalnego stanu struktury jest niebieska), w korytarzach pojawia się ogień, a z góry spadają pozostałości wyższych poziomów.
+
Podczas pierwszych kilku rozdziałów gry [[Half-Life 2: Episode One]] gracz ma szansę dość dobrze poznać dolne poziomy Cytadeli z miasta [[City 17]]. Pomieszczenia dolnych części struktury wyglądem przypominają jej wyższe partie, lecz nie są w nich umiejscowione fabryki wojenne, czy produkcja materiałów syntetycznych. Podczas wspomnianych wcześniej momentów gry, Cytadela jest wysoce niestabilna - ze ścian sączy się pomarańczowa poświata (która podczas normalnego stanu struktury jest niebieska), w korytarzach pojawia się ogień, a z góry spadają pozostałości wyższych poziomów.
  
Na niższych poziomach Cytadeli znajduje się komora ewakuacyjna. Pomieszczenie to różni się znacząco od innych, pulsując dziwnym czerwonym światłem, kontrastującym z pomarańczową lub niebieską poświatą reszty konstrukcji. Pomieszczenie zdaje się służyć jako droga ucieczki, gdyby Doradcom Kombinatu przebywającym w Cytadeli groziło większe niebezpieczeństwo. Kapsuły ratunkowe przeznaczone dla Doradców umieszczone są pod podłogą, a w czasie przygotowań do dokowania, przed wprowadzeniem na pochylnię przesuwają się kanałami.
+
Na niższych poziomach Cytadeli znajduje się [[Komora ewakuacyjna|komora ewakuacyjna]]. Pomieszczenie to różni się znacząco od innych, pulsując dziwnym czerwonym światłem, kontrastującym z pomarańczową i niebieską poświatą reszty konstrukcji. Pomieszczenie zdaje się służyć jako droga ucieczki, w razie gdyby [[Advisor|Doradcom Kombinatu]] przebywającym w Cytadeli groziło większe niebezpieczeństwo. Kapsuły ratunkowe przeznaczone dla Doradców umieszczone są pod podłogą, a w czasie przygotowań do dokowania, przed wprowadzeniem na pochylnię przesuwają się kanałami.
  
Podążając dalej w dół Cytadeli dochodzi się do jej rdzenia, który osiągalny jest tylko po podróży kilkanaście pięter w dół windą. Dostępu do pomieszczenia, w którym znajduje się rdzeń bronią grodzie, opatrzone międzynarodowo przyjętym znakiem radioaktywności. Nad rdzeniem umieszczone jest pomieszczenie kontrolne, z którego rozciąga się widok na rdzeń i z którego można zjechać do rdzenia centralną windą. Po drugiej stronie komory rdzenia znajdują się trzy pomieszczenia, które mają za zadanie stabilizację układu, gdy rdzeń generuje zbyt wielkie ilości energii. Maszyny umieszczone w tych trzech pomieszczeniach stanowią potrójny system zabezpieczający, który ma zapewnić, że natężenie ciemnej energii w obrębie rdzenia jest utrzymane w bezpiecznych granicach. Bezpośrednio do rdzenia przylega stacja kolejowa, gdzie prawdopodobnie wyładowywane są transporty Kombinatu. Ta część cytadeli leży około kilometra pod ziemią.
+
Podążając dalej w dół Cytadeli dochodzi się do jej [[Rdzeń Cytadeli|rdzenia]], który osiągalny jest tylko po podróży kilkanaście pięter w dół windą. Dostępu do pomieszczenia, w którym znajduje się rdzeń bronią grodzie, opatrzone międzynarodowo przyjętym znakiem radioaktywności. Nad rdzeniem umieszczone jest pomieszczenie kontrolne, z którego rozciąga się widok na rdzeń i z którego można zjechać do rdzenia centralną windą. Po drugiej stronie komory rdzenia znajdują się trzy pomieszczenia, które mają za zadanie stabilizację układu, gdy rdzeń generuje zbyt wielkie ilości energii. Maszyny umieszczone w tych trzech pomieszczeniach stanowią potrójny system zabezpieczający, który ma zapewnić, że natężenie ciemnej energii w obrębie rdzenia jest utrzymane w bezpiecznych granicach. Bezpośrednio do rdzenia przylega stacja kolejowa, gdzie prawdopodobnie wyładowywane są transporty [[Kombinat]]u. Ta część cytadeli leży około kilometra pod ziemią.
  
  
 
== Środkowe poziomy  ==
 
== Środkowe poziomy  ==
Wewnątrz Cytadeli można znaleźć bogactwo technologii Kombinatu - niezliczone generatory, pola siłowe, pola dezintegracji materii, windy i platformy przeczące zasadom grawitacji, czy wielkie rury przenoszące płyny niewiadomego pochodzenia i przeznaczenia. W Cytadeli najbardziej widoczna jest myśl architektoniczna Kombinatu. Całość budynku wykonana jest z tego samego czarno-niebieskiego metalu, podobnie jak wszystkie pozostały struktury wznoszone przez Kombinat. Broń wszystkich "gości" budynku rutynowo jest im odbierana w odpowiednio przygotowanych polach konfiskacyjnych.
+
Wewnątrz Cytadeli można znaleźć bogactwo technologii Kombinatu - niezliczone generatory, pola siłowe, pola dezintegracji materii, windy i platformy przeczące zasadom grawitacji, czy wielkie rury przenoszące płyny niewiadomego pochodzenia i przeznaczenia. W Cytadeli najbardziej widoczna jest myśl architektoniczna Kombinatu. Całość budynku wykonana jest z tego samego czarno-niebieskiego metalu, podobnie jak wszystkie pozostały struktury wznoszone przez Kombinat. Broń wszystkich "gości" budynku rutynowo jest im odbierana w odpowiednio przygotowanych polach konfiskujących.
  
Do i od Cytadeli prowadzą połączenia kolejowe, które znaleźć można również wewnątrz budowli. Są one wykorzystywane przez Razor trains do przewożenia towarów. W dużej części są to świeże dostawy Tropicieli z kompleksu Nova Prospect. Są dostarczani w swoistych "kokonach", dla których Cytadela wyposażona jest w odpowiednio duży system transportu. Zadania typu obsługi prostych paneli, czy naprawa uszkodzonych urządzeń i jednostek Kombinatu przeprowadzane są właśnie przez Tropicieli, pracujących pod ciągłą kontrolą personelu Nadzoru, lub skanerów miejskich.
+
Do i od Cytadeli prowadzą połączenia kolejowe, które znaleźć można również wewnątrz budowli. Są one wykorzystywane przez [[Razor Train]]s do przewożenia towarów. W dużej części są to świeże dostawy [[Stalker]]ów z kompleksu [[Nova Prospect]]. Są dostarczani w swoistych "kokonach", dla których Cytadela wyposażona jest w odpowiednio duży system transportu. Zadania typu obsługi prostych paneli, czy naprawa uszkodzonych urządzeń i jednostek Kombinatu przeprowadzane są właśnie przez [[Stalker]]ów, pracujących pod ciągłą kontrolą personelu Nadzoru, lub skanerów miejskich.
 +
 
 +
{{Wikipedia|nazwa=Cytadela_(Half-Life_2) | adres=http://pl.wikipedia.org/wiki/Cytadela_(Half-Life_2)}}
  
 
{{Lokacje}}
 
{{Lokacje}}
Linia 52: Linia 56:
 
[[Kategoria:Lokacje z Half-Life 2]]
 
[[Kategoria:Lokacje z Half-Life 2]]
 
[[Kategoria:Lokacje z Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria:Lokacje z Half-Life 2: Episode One]]
 +
 +
[[overwiki:Citadel]]

Aktualna wersja na dzień 11:58, 23 lis 2019

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Do korektya

Ten artykuł wymaga drobnej korekty. Jeśli masz czas pomóż nam i zajmij się tym.

Błędy ortograficzne i gramatyczne, tudzież linki
Cytadela
HalfLife2 Citadel.jpg
Okres w grze Powstanie
Powstanie Wojna siedmiogodzinna
Zniszczenie Powstanie, HL2 Ep1
Przynależność Kombinat
Położenie Centrum City 17
Informacje techniczne
Mapy
  • od d3_citadel_01 do
    'd3_citadel_05
  • d3_breen_01
  • od ep1_citadel_00 do
    ep1_citadel_04
Projektanci
  • Viktor Antonov (koncept)
  • Jeff Ballinger (koncept)
  • Dhabih Eng (koncept)
  • Randy Lundeen (mapy)
  • Aaron Barber (mapy)

Cytadele są wielkimi strukturami przypominającymi masywne, metaliczne drapacze chmur, ich wysokość wynosi około 2 kilometrów (nie licząc części podziemnej).

[edytuj] Konstrukcja

cytadela po eksplozji

Cytadela w City 17 jest w dużej części zmechanizowana, wiele jej elementów jest ruchomych, co pozwala na wysyłanie do akcji dużych ilości jednostek powietrznych, jak skanery, czy helikoptery szturmowe.

Cytadele, a przynajmniej obiekt stojący w City 17, mają dwa stany, które mogą przybrać w zależności od sytuacji. Pierwszy z nich można nazwać stanem uśpienia, w którym wieża przebywa najprawdopodobniej przez większość czasu, gdy Kombinatowi nic nie zagraża. Cytadela w City 17 przechodzi w ten stan również podczas akcji gry Half-Life 2: Episode One. Stan uśpiony Cytadeli rozpoznać można patrząc na budynek - z jego prawej strony dostrzec można szereg żebrowatych struktur, które powstają po lekkim wsunięciu płyt pancerza zewnętrznego pod pancerz wewnętrzny. Krótko po "pobycie" Gordona Freemana w biurze Wallace'a Breena (w trakcie nieudanej próby teleportacji z laboratorium doktora Kleinera) Cytadela przechodzi w stan gotowości.

Zmianę stanu Cytadeli zauważyć można w momencie, kiedy Barney Calhoun przekazuje Gordonowi łom. Stwierdza: "Nigdy nie widziałem jej takiej podświetlonej". Wewnętrzne płaty pancerza przesuwają się w głąb i w górę struktury, ukazując cztery zestawy "żeber", czemu towarzyszy głośny alarm, słyszalny w całym mieście. Leżąca po lewej mniejsza (właściwie ledwo widoczna) sekcja płyt pancerza Cytadeli przesuwa się nieco w dół wieży, zaś całość konstrukcji pozostaje w takim stanie przez całą resztę gry.

Jak podaje książka Raising the Bar, gdy Kombinat dostarczył na Ziemię swoją Cytadelę, z miasta znikły całe zespoły zabudowy. Wspomina o tym co nieco doktor Breen, gdy gracz ma szansę usłyszeć go po raz pierwszy - "Cytadela została w całości dana nam przez naszych Dobroczyńców, Kombinat".

Jest osadzona w szerokiej rozpadlinie, ze ścian której wystają poszarpane ujścia akweduktów i skrawki nowszych rur ściekowych; na dnie rozpadliny można również zobaczyć samochody, które zdążyły zamienić się w złom. Całość wygląda tak, jakby Cytadela została z wielką siłą wbita w ziemię. Sama konstrukcja otoczona jest ruchomymi ścianami, ścierającymi otaczający budowlę materiał, co uniemożliwia wejście do budynku z ulic. Na dnie krateru Cytadeli znaleźć można również maszyny, nieustannie uderzające w ziemię - ich przeznaczenie jest nieznane, jednak w trakcie gry można dojść do wniosku, że służą jako sondy badające ziemię pod Cytadelą, i odstraszające antliony, które mogłyby dostać się do miasta.

Cytadele istnieją również poza Ziemią, co widać choćby przez portal prowadzący do innego wymiaru, który doktor Breen ma zamiar przekroczyć w trakcie jednej z finałowych scen gry.

[edytuj] Niższe poziomy

Podczas pierwszych kilku rozdziałów gry Half-Life 2: Episode One gracz ma szansę dość dobrze poznać dolne poziomy Cytadeli z miasta City 17. Pomieszczenia dolnych części struktury wyglądem przypominają jej wyższe partie, lecz nie są w nich umiejscowione fabryki wojenne, czy produkcja materiałów syntetycznych. Podczas wspomnianych wcześniej momentów gry, Cytadela jest wysoce niestabilna - ze ścian sączy się pomarańczowa poświata (która podczas normalnego stanu struktury jest niebieska), w korytarzach pojawia się ogień, a z góry spadają pozostałości wyższych poziomów.

Na niższych poziomach Cytadeli znajduje się komora ewakuacyjna. Pomieszczenie to różni się znacząco od innych, pulsując dziwnym czerwonym światłem, kontrastującym z pomarańczową i niebieską poświatą reszty konstrukcji. Pomieszczenie zdaje się służyć jako droga ucieczki, w razie gdyby Doradcom Kombinatu przebywającym w Cytadeli groziło większe niebezpieczeństwo. Kapsuły ratunkowe przeznaczone dla Doradców umieszczone są pod podłogą, a w czasie przygotowań do dokowania, przed wprowadzeniem na pochylnię przesuwają się kanałami.

Podążając dalej w dół Cytadeli dochodzi się do jej rdzenia, który osiągalny jest tylko po podróży kilkanaście pięter w dół windą. Dostępu do pomieszczenia, w którym znajduje się rdzeń bronią grodzie, opatrzone międzynarodowo przyjętym znakiem radioaktywności. Nad rdzeniem umieszczone jest pomieszczenie kontrolne, z którego rozciąga się widok na rdzeń i z którego można zjechać do rdzenia centralną windą. Po drugiej stronie komory rdzenia znajdują się trzy pomieszczenia, które mają za zadanie stabilizację układu, gdy rdzeń generuje zbyt wielkie ilości energii. Maszyny umieszczone w tych trzech pomieszczeniach stanowią potrójny system zabezpieczający, który ma zapewnić, że natężenie ciemnej energii w obrębie rdzenia jest utrzymane w bezpiecznych granicach. Bezpośrednio do rdzenia przylega stacja kolejowa, gdzie prawdopodobnie wyładowywane są transporty Kombinatu. Ta część cytadeli leży około kilometra pod ziemią.


[edytuj] Środkowe poziomy

Wewnątrz Cytadeli można znaleźć bogactwo technologii Kombinatu - niezliczone generatory, pola siłowe, pola dezintegracji materii, windy i platformy przeczące zasadom grawitacji, czy wielkie rury przenoszące płyny niewiadomego pochodzenia i przeznaczenia. W Cytadeli najbardziej widoczna jest myśl architektoniczna Kombinatu. Całość budynku wykonana jest z tego samego czarno-niebieskiego metalu, podobnie jak wszystkie pozostały struktury wznoszone przez Kombinat. Broń wszystkich "gości" budynku rutynowo jest im odbierana w odpowiednio przygotowanych polach konfiskujących.

Do i od Cytadeli prowadzą połączenia kolejowe, które znaleźć można również wewnątrz budowli. Są one wykorzystywane przez Razor Trains do przewożenia towarów. W dużej części są to świeże dostawy Stalkerów z kompleksu Nova Prospect. Są dostarczani w swoistych "kokonach", dla których Cytadela wyposażona jest w odpowiednio duży system transportu. Zadania typu obsługi prostych paneli, czy naprawa uszkodzonych urządzeń i jednostek Kombinatu przeprowadzane są właśnie przez Stalkerów, pracujących pod ciągłą kontrolą personelu Nadzoru, lub skanerów miejskich.

Ta strona zawiera treści z polskiej Wikipedii. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Cytadela_(Half-Life_2). Lista autorów jest dostępna w historii strony. Tekst z Wikipedii jest udostępniony na licencji GNU Free Documentation License.


Technologie z uniwersum Half-Life'a

Kombinat

Bojowe

APC · Cytadela · Hunter-chopper (Helicopter) · Kapsuła headcrabów · Kula energii · Manhack · Mina · Mina energetyczna · Skrzynka z zaopatrzeniem · Stacjonarne działo pulsacyjne · Suppressor · Wieżyczka · Wieżyczka sufitowa

Cywilne

Barykada · Bunkier · Depot · Drzwi pancerne · Dystrybutor żywności · Generator energii · Kula energii · Most energetyczny · Panel kontrolny · Pole konfiskujące · Pole siłowe · Pole tłumiące · Rdzeń Cytadeli · Ruchomy mur · Skaner · Strażnica · Razor Train · Tłuczek · Zamek do drzwi · Breencast

Ruch Oporu

Alyx's Gun · Bomba Magnussona · Detektor Antlionów · Dog · EMP · Gravity Gun · Radio · Łazik · Mil Mi-8 · Muscle Car · Poduszkowiec · Rakieta

Black Ops

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M2 Browning · Granat błyskowy

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · V-22 Osprey

Inne

Moździerz · Urządzenie termonuklearne · Kamuflaż

H.E.C.U.

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M198 Howitzer · M2 Browning · M202A1 FLASH · Umocnione działo stacjonarne · Dynamit · Mina przeciwpiechotna

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · F-16 Fighting Falcon · M1A1 Abrams · M2A3 Bradley · V-22 Osprey

Inne

Mapa taktyczna · Palnik · Powered Combat Vest · Radio

Black Mesa

Apteczka · Bateria · Gluon_gun · Kombinezon HEV · MTM 8 · Rakieta · Samochód służbowy · Skaner siatkówki oka · Spektrometr antymasy · System informacyjny Black Mesy · Tau Cannon · Holograficzny Asystent · Moduł długiego skoku

Aperture Science  

Powietrzna katapulta zaufania · Kostka towarzysząca · Tuba transportowa · GLaDOS · Handheld Portal Device · Imprezowy robot eskortujący · Kamera ochrony · Komora relaksacyjna · Kula energii · Most świetlny · Bezkrawędziowa kostka bezpieczeństwa · Obciążeniowa kostka magazynująca · Obciążeniowa kostka osiowa · Pneumatyczny odpowietrznik rozmaitości · Rdzeń osobowości · Siatka dematerializująca · Superprzycisk · Gniazdo bezkrawędziowej kostki bezpieczeństwa · Promień termicznego zniechęcenia · Wieżyczka rakietowa · Wieżyczka strażnicza · Awaryjny spopielacz inteligencji · System głośników ·Sieć rur · Radio · Żel napędzający · Żel repulsyjny · Żel konwersyjny · Przełącznik · Nanoboty · Robot Enrichment · Panele · Bomby Aperture Science · Buty wysokoupadkowe · Zaawansowany zamiennik stawu kolanowego · Wieżyczka-mutant · Generator neurotoksyny

Wycięte

Żel klejący · Futbol