Demoman

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • Opisy broni
Demoman
Demoman.jpg
Typ klasy Defensywa
Numer 3
Ilość życia 175
Übercharge 260
Prędkość 7.08 m/s (93%)
Postać
Pochodzenie Ullapool, Szkocja
Praca Sprzątanie domu
Motto Boom Boom Baby
Dubbing Gary Schwartz
Meet the... Meet the Demoman

Demoman - (Tavish DeGroot) jedna z postaci z gry Team Fortress 2. Swój debiut miał w grze Team Fortress. Cechuje się w szybkiej demolce, odbijając swoje granaty od ścian, bądź przyklejając je i czekając na odpalenie w dogodnym momencie pozostając bezpiecznie poza ich zasięgiem. Jego bomby klejące doskonale sprawują się w obronie terenu, wózków, bądź teczek.


Spis treści

Uzbrojenie


Standardowe

Wygląd i nazwa broni Dane techniczne Opis
Grenade IMG.png
Granatnik
Granade Lancher
  • Slot pierwszy
  • Magazynek: 4(6 konsole)
  • Noszone: 16(30 w wersji konsolowej)
  • obrażenia
  • Podstawowe: 120
  • Bezpośrednie trafienie:
    • Jakikolwiek dystans: 81-111
      • Obrażenia krytyczne: 280-300
    • Obrażenia na samym sobie: 42-73 (tylko przy zerowej odległości)
      • Obrażenia krytyczne: Takie same jak przy zwykłym granacie (42-73)
  • Po odbiciu się granatu:
    • Jakikolwiek dystans: 22-64
      • Obrażenia krytyczne: 190 (0,9 metra od centrum wybuchu: 100 pkt. obrażeń)
    • Obrażenia na samym sobie: 25-64 (zależy jak daleko jest się od centrum wybuchu)
      • Obrażenia krytyczne: Takie same jak przy zwykłym granacie(25-64)
jest podstawową bronią dla Demomana. Po wystrzeleniu, granaty podążają po krzywej z prędkością około 1065 jednostek, czyli 72.4 kilometrów na godzinę. Odległość strzału zależy od kąta pod którym dany pocisk został wystrzelony. Na dalsze dystanse lepiej podskoczyć i strzelić, niż celować pod kątem większym niż 45 stopni.
Sticky.png
Wyrzutnia Bomb Klejących
Stickybomb Launcher
  • Podstawowe: 120
  • Mini-Krytyczne: 162
  • Obrażeni obszarowe: 9 stóp (144 jednostek w programie Hammer)
  • 6 stóp od eksplozji: 47-90
    • Krytycznie: 180
  • 3 stóp od eksplozji: 60-124
    • Krytycznie: 261
  • Dokładnie nad: 103-171
    • Krytycznie: 353
  • Obrażenia dla siebie: 45-114 (zależnie od odległości od wybuchu)
    • Krytycznie: Zabiera tyle samo co nie krytyczne (45-114)
    • Krytyczne: 18 na sztukę śrutu
Podstawowa broń klasy Demoman, jest bardzo przydatna przy zastawianiu pułapek na przeciwników, obrony strategicznego miejsca, czy teczki z tajnymi dokumentam
Bottle.PNG
Butelka
Bottle
  • Obrażenia:
    • Podstawowo: 65
    • Mini-Kryt: 88
    • Krytyczne: 195
broń podstawowa używana przez demomana. Widnieje na niej napis "1808" co sugeruje że wtedy została wyprodukowana. Butelkę można rozbić lecz jest to tylko zabieg kosmetyczny, utrzymuje się on do końca życia.

Udblokowywane

Wygląd i nazwa broni Dane techniczne Opis
Scottt.png
Szkocki opór
Scottish Resistance
  • Slot pierwszy
  • Magazynek: 2
  • Noszone: 16
  • Obrażenia
    • Podstawowe: 120
    • Mini-Krytyczne: 162
    • Obrażeni obszarowe: 9 stóp (144 jednostek w programie Hammer)
    • 6 stóp od eksplozji: 47-90
      • Krytycznie: 180
    • 3 stóp od eksplozji: 60-124
      • Krytycznie: 261
    • Dokładnie nad: 103-171
      • Krytycznie: 353
    • Obrażenia dla siebie: 45-114 (zależnie od odległości od wybuchu)
      • Krytycznie: Zabiera tyle samo co nie krytyczne (45-114)
    • +25% obrażeń zadanych sobie
    • Wystrzelone bomby rozbijają się na powierzchniach
jest bronią odblokowywaną klasy Demoman, wyglądem bardzo przypomina wyrzutnie bomb klejących, lecz został wyposażony w celownik laserowy pozwalający detonować tylko te ładunki bomb klejących w których kierunku spojrzymy.
  • Zmiany
    • Zwiększenie liczby noszonych bomb klejących o 50%,
    • 25% szybsze wystrzeliwanie bomb,
    • można mieć o 6 więcej wyrzuconych bomb na mapie,
    • niszczenie tylko bomb w okolicach celownika[1],
    • możliwość niszczenia wrogich bomb klejących[2],
    • bomby uzbrajają się 0,8sek wolniej.
Cha.png
Tarcza szarży
Chargin' Targe
  • Obrażenia od szarży: 50 (jeśli trafisz przeciwnika pod koniec szarży) + 10 od głów (maksymalnie 5 głów).
    • Obrażenia od tarczy zależą od broni, liczba obrażeń nie jest stała.
  • Odporność na ogień: 50%
  • Odporność na wybuchy: 40%
  • Prędkość szarży: 750 JH[3]/sec. (Około 2.5 razy szybciej niż normalnie)
  • Prędkość szarży: 638 JH/sec. z Czerepołamaczem Szkota. (Około 2.1 razy szybciej niż normalnie).
pozwala wykonać szarże w wybranym kierunku z możliwością lekkiej korekty toru poruszania się. Gdy podczas szarży zakatujemy mniej więcej w połowie nasz atak będzie mini-krytyczny, zaś przy ataku pod koniec szarży atak będzie w pełni krytyczny.
Eyelander.PNG
Wyszczerbiec
Eyelander

Obrażenia

  • Podstawowe = 65
  • Wahania = 59-72
  • Minikrytczne = 88
  • Krytyczne = 195

Odstępy

  • pomiędzy atakami = 0.8 s

Dodatki

  • zbieranie głów
    • Każda głowa to 15 punktów życia więcej, oraz zwiększenie prędkości postaci,
  • 25 punktów zdrowia mniej na start życia
  • Brak losowych trafień krytycznych
broń odblokowywana, używana przez demomana. Jest to bardzo długi miecz z widocznymi śladami licznych pojedynków. Pozwala na "zbieranie" głów zabitych przeciwników co zwiększa możliwości twojej postaci.

Wytwarzane

Wygląd i nazwa broni Dane techniczne Opis
Loch.png
Loch-n-Load
  • Slot pierwszy
  • Magazynek: 2
  • Noszone: 16
  • Obrażenia
    • Bezpośrednie trafienie: 112
      • Krytyczne: 336
      • Własne obrażenia: 53-93 obrażeń (tylko z krótkiego zasięgu)
        • Krytyczne: Zadaje takie same własne obrażenia jak zwykły granat (53-93)
  • Bonusy
    • -60% rozmiaru magazynka
    • +10% do zadanych obrażeń
    • +25% do prędkości pocisku
    • +25% obrażeń zadanych sobie
    • Wystrzelone bomby rozbijają się na powierzchniach
Skull.PNG
Czerepołamacz Szkota
Scotsman's Skullcutter

Obrażenia

  • Bazowe: 78 (71-87)
  • Mini-krytyczne: 105
  • Obrażenia krytyczne: 234

Dodatki

  • +20% do zadanych obrażeń
  • 15% wolniejsza prędkość poruszania się noszącego
Head.PNG
Ścinacz Głów Bezgłowego Bezkonnego Jeźdźca
Horseless Headless Horsemann's Headtaker

Obrażenia

  • Podstawowe = 65
  • Wahania = 59-72
  • Minikrytczne = 88
  • Krytyczne = 195

Odstępy

  • pomiędzy atakami = 0.8 s

Dodatki

  • zbieranie głów
    • Każda głowa to 15 punktów życia więcej, oraz zwiększenie prędkości postaci,
  • 25 punktów zdrowia mniej na start życia
  • Brak losowych trafień krytycznych
Caber.png
Ullapoolski Pal
Ullapool Caber

Obrażenia:

  • Walka wręcz
    • Bazowe: 35 (31 do 39 obrażeń)
    • [Mini-krytyczne: 43
    • Krytyczne: 105
  • Eksplozja
    • Bazowe: ~149
    • Mini-krytyczne: ~220
    • Krytyczne: ~305
    • Własne obrażenia od wybuchu: 100
  • Całkowite obrażenia od uderzenia oraz eksplozji
    • Bazowe: 185 (181 do 189)
    • Mini-krytyczne: ~263
    • Krytyczne: ~410
Granat wybucha w ręku przy pierwszym uderzeniu o coś twardego.

Zadaje obrażenia nam oraz innym w pobliżu wybuchu. Można wykonać na nim "rocket jump-a".

Paintrain.png
Pociąg do bólu
Pain Train
  • Obrażenia:
    • Podstawowo: 65
    • Mini-Kryt: 88
    • Krytyczne: 195
Jest odblokowywaną bronią bezpośrednią Żołnierza i Demomana. Dzięki tej broni przejmuje się punkty oraz pcha wózek dwa razy szybciej, lecz każdy trafiony w ciebie pocisk z broni lufowej zadaje 10% większe obrażenia.
Miecz.png
Claidheamh Mòr
  • Obrażenia:
    • Podstawowo: 65
    • Mini-Kryt: 88
    • Krytyczne: 195

Unikatowe

Wygląd i nazwa broni Dane techniczne Opis
Half-za.png
Prawie-Zatoichi
Half-Zatoichi
  • Slot Trzeci
  • Obrażenia bezpośrednie
    • Bazowe obrażenia 65
    • Krótki zasięg 59-72
    • Trafienie krytyczne 195
    • Mini-krytyczne 88
  • Lecznie
    • Za zabójstwo regeneracja do 100%
Sticky.png
Bombowy skoczek
Sticky Jumper
  • +200% do maks. ilości dodatkowej amunicji u noszącego
  • Brak zadanych sobie obrażeń od wybuchu
  • -100% zadanych obrażeń
  • 100% podatności na obrażenia od ognia u noszącego
  • 100% podatności na obrażenia od wybuchów u noszącego
  • 100% podatności na obrażenia od pocisków u noszącego
Specjalna wyrzutnia bomb samoprzylepnych niezadająca obrażeń, służąca do nauki bombowych skoków.
Pan.PNG
Patelnia
Frying Pan
  • Obrażenia:
    • Podstawowo: 65
    • Mini-Kryt: 88
    • Krytyczne: 195

Drwina

Zabójczą kpinę Demomana można wykonać po odblokowaniu Wyszczerbca bądź Prawie-Zatoichi

  • Dekapitacja (ang. Decapitation)
    • obrażenia: 500 (natychmiastowa śmierć)
    • czas użycia: 5 sekund
    • wymagana broń: Wyszczerbiec, Prawie-Zatoichi

Czapki

Wygląd i nazwa czapki Opis
Demohat.PNG

Afro Demomana
Demoman's Fro
Niektórzy twierdzą, że Afro Demomana jest zaliczane do kategorii "łysiny", lecz tak nie jest ponieważ posiada opaskę w odpowiednich barwach drużyny, więc nadal jest to czapka.
Bonnie.png

Furażerka z Glengarry
Glengarry bonnet
Dapper.png

Cylinder Szkota
Scotsman's Stove Pipe
Ta czapka jest podobna do upiornego cylindra (tylko, że ten jest podarty), ponadto została użyta w zacnej mierze kapeluszy i niebotycznym słupie kapeluszy
Hustler.png

Wizytówka Sutenera
Hustler's Hallmark
Jest jedną w kilku czapek, które posiadają "gibkość".

Należy do pierwszych przedmiotów powstałych w ramach Kontrybucji - została stworzona przez crazy-g i wprowadzona do gry przez Valve.

Tricorne.png
Trikorn Pijaka
Tippler's Tricorne
"Trzy ostre rogi to cecha charakterystyczna tego ostrego kapelusza.Tylko nie wykłuj sobie oka !"

Należy do drugich przedmiotów powstałych w ramach Kontrybucji - została stworzona przez Brainsample i wprowadzona do gry przez Valve.

Sober.png
Trzeźwy Kaskader
Sober Stuntman
"Najlepszy przyjaciel skoczka na bombie samoprzylepnej"
Capotain.png
Kapota Hulaki
Carouser's Capotain
"Śmierć działkom strażniczym !"
Pie.png
Piracki Pieróg
Rimmed Raincatcher
"Because there's no alliteration like alliteration with an ARR!"
Bonnet.png
Szkocki Kask
Scotch Bonnet
"Nie pozwól tym ciamajdom zabrać twoje dobre oko!"
Crown.png
Korona Księcia Tavisha
Prince Tavish's Crown
Samurai.png
Samur-Eye
"Jednooki szkocki pijak Założył swój hełm na bitwę Mdleje, przegapia wojnę"
DDemo.png
Okulary Ryzykanta
Dangeresque, Too?
"Podbij pulę wszystkim, co masz."

Ciekawostki

  • Gary Schwartz podkłada głos zarówno Demomanowi jak i Grubemu
  • Demoman żyje ze swoją ślepą matką w rezydencji, która znajduje się na Badlands w Nowym Meksyku

Meet the Demoman

Information icon.pngOsobny artykuł: Meet the Demoman

Linki