Desert Eagle (CS)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (skórki, skórki, żadne 'skiny')
(lekki remont)
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
 
<tlo>deaglebackground.png</tlo>
 
<tlo>deaglebackground.png</tlo>
{{przekierowanie|broni z Counter-Strike|[[Desert Eagle]] - broń z Half-Life: Opposing Force.}}
 
 
{{Broń CS
 
{{Broń CS
 
| name          = Desert Eagle
 
| name          = Desert Eagle
 
| grafika      = Weapon deagle.png
 
| grafika      = Weapon deagle.png
 
| altname      = <p></p>
 
| altname      = <p></p>
*Night Hawk .50c
+
* Night Hawk .50c
*Deagle
+
* Deagle
 
|cena          = <p></p>
 
|cena          = <p></p>
*$650 (CS, CS:CZ, CS:S)
+
* $650 (CS, CS:CZ, CS:S)
*$700 (CS:GO)
+
* $700 (CS:GO)
| kraj=Izrael
+
* $800 (CS:GO na konsole)
| odrzut=
+
| kraj = Izrael
 +
| odrzut =
 
| obrazenia    =
 
| obrazenia    =
| magazynek    = 7
+
| magazynek    = 7 naboi
| ogien        = półautomatyczny
+
| ogien        = samopowtarzalny (półautomatyczny)
 
| amun          = [[File:50_caliber.png|35px|.50 Action Express]]
 
| amun          = [[File:50_caliber.png|35px|.50 Action Express]]
 
| szybkosc      = ok. 267 strz./min.
 
| szybkosc      = ok. 267 strz./min.
Linia 25: Linia 25:
 
* [[Antyterroryści]]
 
* [[Antyterroryści]]
 
* [[Terroryści]]
 
* [[Terroryści]]
| przeladowanie = 2.2 sekundy
+
| przeladowanie = 2,2 sekundy
 
}}
 
}}
  
Linia 33: Linia 33:
 
'''Desert Eagle''' (znany też pod fikcyjną nazwą '''Night Hawk .50c''' lub po prostu '''Deagle''') – pistolet występujący w całej serii [[Counter-Strike]] i jedna z najpopularniejszych broni.
 
'''Desert Eagle''' (znany też pod fikcyjną nazwą '''Night Hawk .50c''' lub po prostu '''Deagle''') – pistolet występujący w całej serii [[Counter-Strike]] i jedna z najpopularniejszych broni.
  
==Ogólnie==
 
 
Zaprojektowany przez amerykańską firmę Magnum Research, Inc. i produkowany na licencji w Israel Military Industries, '''Desert Eagle''' to mocny samopowtarzalny pistolet, który mogą używać zarówno [[Terroryści]] jak i [[Antyterroryści]]. Jest zasilany nabojem .50 AE (Action Express), który posiada wysoką siłę zadawanych obrażeń oraz zadowalającą penetrację. Jest to najmocniejszy pistolet i jedna z najpopularniejszych broni w grze.
 
Zaprojektowany przez amerykańską firmę Magnum Research, Inc. i produkowany na licencji w Israel Military Industries, '''Desert Eagle''' to mocny samopowtarzalny pistolet, który mogą używać zarówno [[Terroryści]] jak i [[Antyterroryści]]. Jest zasilany nabojem .50 AE (Action Express), który posiada wysoką siłę zadawanych obrażeń oraz zadowalającą penetrację. Jest to najmocniejszy pistolet i jedna z najpopularniejszych broni w grze.
  
==Właściwości==
+
W grze ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' istnieje możliwość wymiany tego pistoletu na wprowadzony w aktualizcji pod koniec 2015 roku [[Rewolwer R8|rewolwer R8]]. Tak jak w wypadku [[CZ75-Auto]] i [[MP5-SD]] gracz ma możliwość wyboru, czy chce posiadać R8 w ekwipunku czy nie, oraz może wybrać dane stronnictwo lub oba na raz.
Wartości obrażeń dla CS i CS:CZ
+
  
{| class="wikitable"
 
! rowspan="2" | Część ciała
 
! colspan="3" | Podstawowy tryb ognia
 
|-
 
! Bez pancerza !! Z pancerzem
 
|-
 
| Głowa || <span style="color:red">212</span> || <span style="color:red">156</span>
 
|-
 
| Klatka piersiowa i ramię || 53 || 49
 
|-
 
| Brzuch || 66 || 47
 
|-
 
| Noga || 40 || 40
 
|-
 
! colspan="3" |<center><small><span style="color:red">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
 
|}
 
  
Wartości obrażeń dla CS:S
+
== Właściwości ==
 +
Właściwości dla Counter-Strike i dodatków
 +
{{broń CS właściwości
 +
| głowa bez  = 212
 +
| głowa z    = 156
 +
| klatka bez = 53
 +
| klatka z  = 39
 +
| brzuch bez = 66
 +
| brzuch z  = 49
 +
| noga bez  = 39
 +
| noga z    = 39
 +
}}
  
{| class="wikitable"
+
Właściwości dla Counter-Strike: Source
! rowspan="2" | Część ciała
+
{{broń CS właściwości
! colspan="3" | Podstawowy tryb ognia
+
| głowa bez  = 214
|-
+
| głowa z    = 162
! Bez pancerza !! Z pancerzem
+
| klatka bez = 53
|-
+
| klatka z  = 40
| Głowa || <span style="color:red">216</span> || <span style="color:red">162</span>
+
| brzuch bez = 66
|-
+
| brzuch z  = 50
| Klatka piersiowa i ramię || 54 || 40
+
| noga bez  = 40
|-
+
| noga z    = 40
| Brzuch || 67 || 50
+
}}
|-
+
| Noga || 40 || 40
+
|-
+
! colspan="3" |<center><small><span style="color:red">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
+
|}
+
  
Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO
+
Właściwości i statystyki Counter-Strike: Global Offensive
 
+
{{broń CS właściwości
{| class="wikitable"
+
| głowa bez  = 249
! rowspan="2" | Część ciała
+
| głowa z    = 232
! colspan="3" | Podstawowy tryb ognia
+
| klatka bez = 62
|-
+
| klatka z  = 58
! Bez pancerza !! Z pancerzem
+
| brzuch bez = 77
|-
+
| brzuch z  = 72
| Głowa || <span style="color:red">249</span> || <span style="color:red">232</span>
+
| noga bez  = 46
|-
+
| noga z    = 46
| Klatka piersiowa i ramię || 62 || 58
+
| nagroda    = $300 (tryb turniejowy)<br>
|-
+
$150 (tryb uproszczony)
| Brzuch || 77 || 72
+
| obrażenia  = 63
|-
+
| odrzut    = 3/26 (12%)
| Noga || 46 || 46
+
| zasięg    = 25 m
|-
+
| p pancerza = 93,2%
! colspan="3" |<center><small><span style="color:red">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
+
| penetracja = 200
|}
+
}}
 
+
{| class="wikitable"
+
! Rodzaj statystyki !! Wartość
+
|-
+
| Nagroda za zabójstwo || 100%
+
|-
+
| Obrażenia || 63
+
|-
+
| Kontrola odrzutu || 3/26 (12%)
+
|-
+
| Zasięg efektywny || 35 m
+
|-
+
| Penetracja pancerza|| 93
+
|-
+
| Siła penetracji || 200
+
|}
+
  
 
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO szybkość poruszania się jest niższa niż poprzednio, równa 230 jedn./sek., co w porównaniu do innych pistoletów w grze czyni Desert Eagle'a najcięższym pistoletem. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
 
Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO szybkość poruszania się jest niższa niż poprzednio, równa 230 jedn./sek., co w porównaniu do innych pistoletów w grze czyni Desert Eagle'a najcięższym pistoletem. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
  
==Zalety i wady==
+
== Zalety i wady ==
 
{{Zalety i wady
 
{{Zalety i wady
 
|zalety=* Dobra celność
 
|zalety=* Dobra celność
Linia 125: Linia 97:
 
}}
 
}}
  
==Taktyki==
+
== Taktyki ==
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
 
* W rundzie na pistolety nie zawsze opłaca się kupować Desert Eagle'a, szczególnie gdy chce się kupić [[Zestaw do rozbrajania|zestaw do rozbrojenia bomby]]. Jednak jeśli przeciwnik woli kupować broń niż pancerz, wtedy można rozważyć możliwość zakupu tego pistoletu, zwłaszcza, że dzięki niemu możesz z łatwością rozprawić się z takimi adwersarzami.
 
* W rundzie na pistolety nie zawsze opłaca się kupować Desert Eagle'a, szczególnie gdy chce się kupić [[Zestaw do rozbrajania|zestaw do rozbrojenia bomby]]. Jednak jeśli przeciwnik woli kupować broń niż pancerz, wtedy można rozważyć możliwość zakupu tego pistoletu, zwłaszcza, że dzięki niemu możesz z łatwością rozprawić się z takimi adwersarzami.
Linia 140: Linia 112:
 
** Jeżeli to możliwe, staraj się też jak najwięcej poruszać w celu uniknięcia obrażeń.
 
** Jeżeli to możliwe, staraj się też jak najwięcej poruszać w celu uniknięcia obrażeń.
  
==Antytaktyki==
+
== Antytaktyki ==
 
* Przeciwnik posiadający ten pistolet ma tylko siedem naboi. Gdy jesteś z nim sam na sam skryj się gdzieś i co chwila szybko się wychylaj a następnie chowaj. Oponent prawdopodobnie będzie do ciebie strzelał. Uderz gdy będzie przeładowywał.
 
* Przeciwnik posiadający ten pistolet ma tylko siedem naboi. Gdy jesteś z nim sam na sam skryj się gdzieś i co chwila szybko się wychylaj a następnie chowaj. Oponent prawdopodobnie będzie do ciebie strzelał. Uderz gdy będzie przeładowywał.
 
* Gdy nie masz się gdzie ukryć, staraj się szybko biegać w lewo i prawo starając się również jak najwięcej skakać. Uderz przeciwnika gdy będzie przeładowywał.
 
* Gdy nie masz się gdzie ukryć, staraj się szybko biegać w lewo i prawo starając się również jak najwięcej skakać. Uderz przeciwnika gdy będzie przeładowywał.
Linia 147: Linia 119:
 
* Na małym i średnim dystansie:
 
* Na małym i średnim dystansie:
 
** [[P250]], [[Five-seveN]] i [[Tec-9]] mogą z łatwością się rozprawić z użytkownikami dzięki przyzwoitym obrażeniom i szybkostrzelności.
 
** [[P250]], [[Five-seveN]] i [[Tec-9]] mogą z łatwością się rozprawić z użytkownikami dzięki przyzwoitym obrażeniom i szybkostrzelności.
** Pistolety maszynowe i shotguny są świetne do rozprawiania się z takimi adwersarzami, choć użycie strzelby powtarzalnej lub pistoletu maszynowego zadającego niskie obrażenia np. [[PP-Bizon|Bizon]] może być nieco ryzykowne.
+
** Pistolety maszynowe i strzelby są świetne do rozprawiania się z takimi adwersarzami, choć użycie strzelby powtarzalnej lub pistoletu maszynowego zadającego niskie obrażenia np. [[PP-Bizon]] może być nieco ryzykowne.
* Możesz także uderzać w niego z dwoma innymi sojuszniczymi graczami, ale można z tym przesadzić. Desert Eagle ma dużą moc, więc może się zdarzyć że prędzej zginiecie z rąk takiego adwersarza niż dopniecie swego.
+
* Możesz także atakować wroga z dwoma innymi sojuszniczymi graczami, ale można z tym przesadzić. Desert Eagle ma dużą moc, więc może się zdarzyć, że prędzej zginiecie z rąk takiego adwersarza niż dopniecie swego.
 
* Jeżeli masz 50 punktów życia lub mniej, unikaj takich adwersarzy. Tacy przeciwnicy mogą cię łatwo zabić jednym strzałem w brzuch lub w pierś. Jeśli już dojdzie do konfrontacji, staraj się jak najwięcej poruszać, spróbuj go zdjąć z dużej odległości lub użyj automatycznej broni. Jeśli przeciwnik wyczerpie swój magazynek, wykorzystaj tą okazję by go zabić.
 
* Jeżeli masz 50 punktów życia lub mniej, unikaj takich adwersarzy. Tacy przeciwnicy mogą cię łatwo zabić jednym strzałem w brzuch lub w pierś. Jeśli już dojdzie do konfrontacji, staraj się jak najwięcej poruszać, spróbuj go zdjąć z dużej odległości lub użyj automatycznej broni. Jeśli przeciwnik wyczerpie swój magazynek, wykorzystaj tą okazję by go zabić.
  
==Osiągnięcia==
+
== Osiągnięcia ==
===Counter-Strike: Source===
+
=== Counter-Strike: Source ===
{| class="wikitable"
+
{{Osiągnięcie CSS|Nighthawk50cexpert.jpg|Ekspert Night Hawk .50c|Zabij 200 wrogów z '''Night Hawk .50c'''}}
|-
+
{{Osiągnięcie CSS|Pieceinitiative.jpg|Klamka zapadła|Wygraj 5 rund na pistolety}}
! Obrazek
+
{{Osiągnięcie CSS|Piecetreaty.jpg|Z gnatem za pan brat|Wygraj 250 rund na pistolety}}
! Nazwa
+
 
! Opis
+
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
|-
+
{{Osiągnięcie CSS|Desert_Eagle_Expert_csgo.png|Ekspert Desert Eagle|Zabij 200 przeciwników przy użyciu '''Desert Eagle'''}}
| [[Plik:Nighthawk50cexpert.jpg]]
+
{{Osiągnięcie CSS|Piece_Initiative_csgo.png|Ekspert Desert Eagle|Wygraj 5 rund na pistolety w trybie Turniejowym }}
| '''''Night Hawk .50c Expert'''''
+
{{Osiągnięcie CSS|Give Piece a Chance csgo.png|Ekspert Desert Eagle|Wygraj 25 rund na pistolety w trybie Turniejowym }}
| Zabij 200 przeciwników za pomocą '''Night Hawk .50c'''
+
{{Osiągnięcie CSS|Piece Treaty csgo.png|Ekspert Desert Eagle|Wygraj 250 rund na pistolety w trybie Turniejowym }}
|-
+
| [[Plik:Pieceinitiative.jpg]]
+
| '''''Piece Initiative'''''
+
| Wygraj 5 rund na pistolety
+
|-
+
| [[Plik:Piecetreaty.jpg]]
+
| '''''Piece Treaty'''''
+
| Wygraj 250 rund na pistolety
+
|}
+
===Counter-Strike: Global Offensive===
+
{| class="wikitable"
+
|-
+
! Obrazek
+
! Nazwa
+
! Opis
+
|-
+
| [[Plik:Desert_Eagle_Expert_csgo.png]]
+
| '''''Ekspert Desert Eagle'''''
+
| Zabij 200 przeciwników przy użyciu '''Desert Eagle'''
+
|-
+
| [[Plik:Piece_Initiative_csgo.png]]
+
| '''''Klamka zapadła'''''
+
| Wygraj 5 rund na pistolety w trybie Turniejowym  
+
|-
+
| [[Plik:Give Piece a Chance csgo.png]]
+
| '''''Trening spluwania'''''
+
| Wygraj 25 rund na pistolety w trybie Turniejowym  
+
|-
+
| [[Plik:Piece Treaty csgo.png]]
+
| '''''Z gnatem za pan brat'''''
+
| Wygraj 250 rund na pistolety w trybie Turniejowym  
+
|}
+
  
==Ciekawostki==
+
== Ciekawostki ==
 
* Desert Eagle zadebiutował w becie pierwszego ''Counter-Strike'' opatrzonej numerkiem 2.0.
 
* Desert Eagle zadebiutował w becie pierwszego ''Counter-Strike'' opatrzonej numerkiem 2.0.
 +
* W świecie rzeczywistym Desert Eagle jest bardzo niepraktyczną bronią w warunkach polowych, pomimo faktu, że pistolet ten wystąpił w wielu filmach akcji i grach komputerowych. Głównym powodem tego stanu rzeczy jest duży odrzut, potężny huk przy strzale, jasny, charakterystyczny płomień wylotowy widoczny nawet za dnia, duże wymiary i waga, wysoka cena amunicji oraz mała pojemność magazynka w stosunku do współcześnie używanych pistoletów w mniejszych kalibrach. Wszystkie te wymienione cechy sprawiają, że bardzo niewiele formacji zbrojnych używa Desert Eagle'a<ref name="użytkownicy">https://en.wikipedia.org/wiki/IMI_Desert_Eagle#Users</ref> i prawdopodobnie jest on wykorzystywany jako zamiennik strzelby do przestrzeliwania zamków.
 
* Osiągnięcia w ''[[Counter-Strike: Source]]'' i ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' nawet nie związane z tą bronią mają w swojej ikonce ją lub jej symbol.
 
* Osiągnięcia w ''[[Counter-Strike: Source]]'' i ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' nawet nie związane z tą bronią mają w swojej ikonce ją lub jej symbol.
 
** Warto też nadmienić, że ikonka osiągnięcia z CS:GO powiązana z Desert Eagle'm różni się od ikonek powiązanych z resztą broni innym tłem.
 
** Warto też nadmienić, że ikonka osiągnięcia z CS:GO powiązana z Desert Eagle'm różni się od ikonek powiązanych z resztą broni innym tłem.
* Podczas przeładowywania do lufy nie dostaje się nabój. Pomimo, iż błąd ten nie występuje w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' i ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'', to przywrócono go w ''Counter-Strike: Source''.
+
* Podczas przeładowywania, w momencie załadowania świeżego magazynka, do lufy nie dostaje się nabój. Pomimo, iż błąd ten nie występuje w ''[[Counter-Strike: Condition Zero]]'' i ''[[Condition Zero Deleted Scenes|Deleted Scenes]]'', to przywrócono go w ''Counter-Strike: Source''.
 
* W ''Counter-Strike'' do wersji 1.5 i ''Counter-Strike: Condition Zero'' (włączając także ''Deleted Scenes'') Desert Eagle posiada kurek w przedniej pozycji i funkcjonuje tak, jakby miał mechanizm spustowy z wyłącznym samonapinaniem (DAO). Natomiast w pozostałych grach funkcjonuje tak jak w rzeczywistości, gdzie posiada mechanizm spustowy typu Single Action.
 
* W ''Counter-Strike'' do wersji 1.5 i ''Counter-Strike: Condition Zero'' (włączając także ''Deleted Scenes'') Desert Eagle posiada kurek w przedniej pozycji i funkcjonuje tak, jakby miał mechanizm spustowy z wyłącznym samonapinaniem (DAO). Natomiast w pozostałych grach funkcjonuje tak jak w rzeczywistości, gdzie posiada mechanizm spustowy typu Single Action.
 
* Sylwetka i wygląd Desert Eagle z gry na grę nie ulegały częstym zmianom.
 
* Sylwetka i wygląd Desert Eagle z gry na grę nie ulegały częstym zmianom.
** Najbardziej zauważalną różnicą są kolorystyki, których Desert Eagle posiada trzy : czarną (występującą w ''Deleted Scenes'') oraz chromowaną srebrną (występującą w pozostałych grach). Trzecia kolorystyka - połyskująca o brązowym odcieniu, występowała w ''Counter-Strike: Global Offensive'', ale po aktualizacji Arms Deal przywrócono na chromowaną srebrną, występującą w większości poprzednich gier.
+
** Najbardziej zauważalną różnicą są kolorystyki, których Desert Eagle posiada trzy : czarną (występującą w ''Deleted Scenes'') oraz chromowaną srebrną (występującą w pozostałych grach). Trzecia kolorystyka - połyskująca o brązowym odcieniu, występuje w ''Counter-Strike: Global Offensive'' w wersjach konsolowych, choć w wersji na komputery osobiste po aktualizacji Arms Deal przywrócono na chromowaną srebrną, występującą w większości poprzednich gier.
** Desert Eagle w ''Global Offensive'' otrzymał szyny do montażu akcesoriów, które były nieobecne w poprzednich wersjach. Sam jego [[Magnum (L4D)|model]] jest zapożyczony z ''[[Left 4 Dead 2]]'', usunięto z niego latarkę i zmieniono tekstury oraz co oczywiste animacje.
+
** Desert Eagle w ''Global Offensive'' otrzymał szyny do montażu akcesoriów, które były nieobecne w poprzednich wersjach. Sam jego model jest zapożyczoną i zmodyfikowaną [[Magnum (L4D)|wersją]] z ''[[Left 4 Dead 2]]'', z której usunięto podwieszaną latarkę i zmieniono tekstury oraz co oczywiste animacje.
 
** Różne były także dźwięki tej broni. Dźwięk strzału najwięcej zmian przechodził w wersjach BETA ''Counter-Strike''.
 
** Różne były także dźwięki tej broni. Dźwięk strzału najwięcej zmian przechodził w wersjach BETA ''Counter-Strike''.
 
** Desert Eagle w ''Global Offensive'', w porównaniu do starszych gier ma minimalnie dłuższą lufę.
 
** Desert Eagle w ''Global Offensive'', w porównaniu do starszych gier ma minimalnie dłuższą lufę.
 
* "Głowa orła" - symbol wygrawerowany na zamku występuje w starszych częściach ''Counter-Strike'' do wersji 1.6.
 
* "Głowa orła" - symbol wygrawerowany na zamku występuje w starszych częściach ''Counter-Strike'' do wersji 1.6.
* Desert Eagle w Counter-Strike bazuje na modelu Magnum Research Mk XIX zasilanym nabojem .50 Action Express (AE). Jednak wersja występująca w grze posiada charakterystyczne żłobki na lufie (znane pod angielskim określeniem ''fluted barrel''), które występują tylko w Desert Eagle'ach zasilanych nabojami .357 Magnum i .44 Magnum. Natomiast wersje z ''Deleted Scenes'' i ''Global Offensive'' tych żłobień nie posiadają.
+
* Desert Eagle w Counter-Strike bazuje na modelu Magnum Research Mk XIX zasilanym nabojem .50 Action Express (AE). Jednak wersja występująca w grze posiada charakterystyczne żłobienia na lufie (znane pod angielskim określeniem ''fluted barrel''), które występują tylko w Desert Eagle'ach zasilanych nabojami .357 Magnum i .44 Magnum. Natomiast wersje z ''Deleted Scenes'' i ''Global Offensive'' tych żłobień już nie posiadają.
* W rzeczystości, Desert Eagle jest bardzo niepraktyczny i przez to nie jest bronią używaną przez żadne formacje policyjne lub siły zbrojne pomimo, że pistolet ten wystąpił w wielu filmach akcji i grach komputerowych. Powodem tego jest zawodność, duży odrzut, potężny huk przy strzale, błyszczące i nieoksydowane pokrycie, jasny płomień wylotowy, duże rozmiary i waga, wysoka cena amunicji oraz mała pojemność magazynka.
+
 
* Przed ''Counter-Strike: Global Offensive'' Desert Eagle był jedynym pistoletem zdolnym zabić strzałem w głowę oponenta ubranego nawet w [[Kamizelka i hełm|kevlarowy kask]].
 
* Przed ''Counter-Strike: Global Offensive'' Desert Eagle był jedynym pistoletem zdolnym zabić strzałem w głowę oponenta ubranego nawet w [[Kamizelka i hełm|kevlarowy kask]].
* Przed updatem z 10 sierpnia 2012 Desert Eagle w ''CS:GO'' posiadał te same animacje co [[Glock-18]], [[P2000]], [[P250]] i [[Five-seveN]].
+
* Desert Eagle jest jedną z niewielu broni, w której animacja wyciągnięcia z ekwipunku nie przedstawa załadowania pocisku do komory nabojowej. Innymi przykładami takich broni są [[XM1014]], [[Schmidt Machine Pistol]] i [[Dwie Beretty]].
** Animacje przeładowania po aktualizacji są remake'iem animacji z wersji Alfa gry.
+
** Co ciekawe, w wersji beta ''Global Offensive'' w Desert Eagle jest odciągany zamek w animacji wyciągnięcia.
** Domyślny hotkey dla tej broni to ''b-1-4'' i ''b-1-5'' (w przypadku CS:GO).
+
* Przed aktualizacją z 10 sierpnia 2012 Desert Eagle w ''Global Offensive'' posiadał te same animacje, co [[Glock-18]], [[P2000]], [[P250]] i [[Five-seveN]].
 +
** Obecna animacja przeładowania w tej grze jest odświeżoną wersją animacji przeładowania większości pistoletów z wersji Alfa gry.
 +
* Domyślny skrót klawiszowy do zakupu tej broni to ''b-1-4'' i ''b-1-5'' w przypadku CS:GO.
 
* Desert Eagle jest czasami nazywany '''Deagle'''. Nazwa ta jest zbitką obu wyrazów nazwy pistoletu.
 
* Desert Eagle jest czasami nazywany '''Deagle'''. Nazwa ta jest zbitką obu wyrazów nazwy pistoletu.
 
** Tą zbitką wyrazów (''deagle'') broń jest określana w plikach gry.
 
** Tą zbitką wyrazów (''deagle'') broń jest określana w plikach gry.
* Pomimo tego, że nabój .50 Action Express (którym jest zasilany Desert Eagle) leci z małą prędkością (398 - 470 m/s), to posiada on penetrację na poziomie 2/3. Dla porównania nabój 5.7x28mm (używa go Five-seveN) leci z dużą prędkością (716 - 850 m/s) i posiada penetrację na poziomie 1/3.
+
* Pomimo tego, że nabój .50 Action Express (którym jest zasilany Desert Eagle) leci z małą prędkością (398 - 470 m/s), to posiada on siłę penetracji na poziome 200. Dla porównania nabój 5.7x28mm (używa go Five-seveN) leci z dużą prędkością (716 - 850 m/s) i posiada siłę penetracji na poziomie 100.
* Desert Eagle w ''Counter-Strike: Global Offensive'' posiada animację tzw. ''dryfire'', czyli animację przedstawiającą wystrzelenie ostatniego pocisku z magazynka, przy czym zamek zatrzymuje się w tylnej pozycji. Pomimo to przy przeładowywaniu broni zamek zawsze zostaje w przedniej pozycji, niezależnie ile naboi zostało wystrzelonych przed przeładowaniem.
+
* Desert Eagle w ''Counter-Strike: Global Offensive'' posiada animację tzw. ''dryfire'', czyli animację przedstawiającą wystrzelenie ostatniego pocisku z magazynka, przy czym zamek zatrzymuje się w tylnej pozycji. Pomimo to przy rozpoczęciu animacji przeładowywaniu broni zamek samoczynnie powraca do przedniej pozycji. Zatem Desert Eagle zawsze jest przeładowywany w zamkiem w pozycji przedniej, niezależnie ile naboi zostało wystrzelonych przed przeładowaniem.
 
** Przed aktualizacją z 10 sierpnia 2012 Desert Eagle prawdopodobnie nie posiadał animacji ''dryfire'', gdyż zamek nie zatrzymywał się w tylnym położeniu po ostatnim strzale. Można także założyć, że animacja ''dryfire'' była po prostu kopią animacji strzału.
 
** Przed aktualizacją z 10 sierpnia 2012 Desert Eagle prawdopodobnie nie posiadał animacji ''dryfire'', gdyż zamek nie zatrzymywał się w tylnym położeniu po ostatnim strzale. Można także założyć, że animacja ''dryfire'' była po prostu kopią animacji strzału.
 
** Co ciekawe, kurek jest napięty, jednak kiedy gracz przeładuje broń, kurek będzie w przedniej pozycji do czasu odciągnięcia zamka po wymianie magazynków. Można to zobaczyć w galerii poniżej.
 
** Co ciekawe, kurek jest napięty, jednak kiedy gracz przeładuje broń, kurek będzie w przedniej pozycji do czasu odciągnięcia zamka po wymianie magazynków. Można to zobaczyć w galerii poniżej.
* W CS:GO, przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, Desert Eagle kosztował $800.
+
* W ''Global Offensive'', przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, Desert Eagle kosztował $800.
 +
* W aktualizacji z 2 sierpnia 2018 roku dla ''Global Offensive'' Desert Eagle otrzymał drugą animację inspekcji, która jest w losowych momentach odtwarzana zamiast domyślnej. Animacja ta przestawia sztuczki polegające na obracaniu pistoletem palcem wskazującym przez lwią część trwania animacji. Animacja została zamieszczona w galerii poniżej.
 +
** Warto nadmienić, że sztuczki z obracaniem bronią, obecne w animacji wyciągnięcia broni (także w starszych grach) oraz dwóch animacjach inspekcji, łamią niemalże wszystkie zasady bezpiecznego użytkowania broni - palec jest wsunięty w kabłąk spustowy i broń jest kierowana niemal we wszystkie strony, także w stronę użytkownika. Dodatkowo pistolet podczas trwania tychże animacji posiada odciągnięty kurek, co w przypadku obecności naboju w komorze mogłoby z niemal stuprocentową pewnością spowodować wystrzał.
  
==Galeria==
+
== Galeria ==
===BETA===
+
=== BETA ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:csbdeagle.png|Desert Eagle trzymany przez gracza
 
Grafika:csbdeagle.png|Desert Eagle trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike 1.0===
+
=== Counter-Strike 1.0 ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:deagle_hud_off.png|Ikonka HUD
 
Grafika:deagle_hud_off.png|Ikonka HUD
Linia 235: Linia 179:
 
Grafika:AAzDeaglem.png|Desert Eagle w rękach członka Arctic Avengers (widok trzecioosobowy)
 
Grafika:AAzDeaglem.png|Desert Eagle w rękach członka Arctic Avengers (widok trzecioosobowy)
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike 1.6===
+
=== Counter-Strike 1.6 ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Deserteaglehud.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:Deserteaglehud.png|Ikonka z menu kupowania broni
Linia 242: Linia 186:
 
Grafika:v_deagle_shield.png|Desert Eagle trzymany przez gracza (z tarczą)  
 
Grafika:v_deagle_shield.png|Desert Eagle trzymany przez gracza (z tarczą)  
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike: Condition Zero===
+
=== Counter-Strike: Condition Zero ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Deaglehud_cz.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:Deaglehud_cz.png|Ikonka z menu kupowania broni
Linia 249: Linia 193:
 
Grafika:V_deagle_shield_cz.png|Desert Eagle trzymany przez gracza (z tarczą)  
 
Grafika:V_deagle_shield_cz.png|Desert Eagle trzymany przez gracza (z tarczą)  
 
</gallery>
 
</gallery>
===Condition Zero: Deleted Scenes===
+
=== Condition Zero: Deleted Scenes ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Deagle_hud_ds_off.png|Ikonka HUD
 
Grafika:Deagle_hud_ds_off.png|Ikonka HUD
Linia 257: Linia 201:
 
Grafika:W 50ae big ammobox.jpg|Duże pudełko z amunicją
 
Grafika:W 50ae big ammobox.jpg|Duże pudełko z amunicją
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike: Source===
+
=== Counter-Strike: Source ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Deagle_hud_source.png|Ikonka HUD
 
Grafika:Deagle_hud_source.png|Ikonka HUD
Linia 265: Linia 209:
 
Grafika:ECzDeaglem.png|Desert Eagle w rękach członka Elite Crew (widok trzecioosobowy)
 
Grafika:ECzDeaglem.png|Desert Eagle w rękach członka Elite Crew (widok trzecioosobowy)
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike: Global Offensive===
+
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Deagle_killhud_source.png|Ikonka HUD
 
Grafika:Deagle_killhud_source.png|Ikonka HUD
Linia 281: Linia 225:
 
Grafika:TERRORYSTEMORDUJAV2.png|Terrorysta zabity z Deagle'a (widok trzecioosobowy)
 
Grafika:TERRORYSTEMORDUJAV2.png|Terrorysta zabity z Deagle'a (widok trzecioosobowy)
 
</gallery>
 
</gallery>
====Skórki====
+
==== Skórki ====
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Weapon_deagle.png|Skórka domyślna
 
Grafika:Weapon_deagle.png|Skórka domyślna
Linia 299: Linia 243:
 
</gallery>
 
</gallery>
 
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
 
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
 +
==== Filmy ====
 +
<center>
 +
<videoflash>gBfdvRYj1Yc|480|320</videoflash>
 +
Druga animacja inspekcji w ''Counter-Strike: Global Offensive''
 +
</center>
  
 
==Linki zewnętrzne==
 
==Linki zewnętrzne==

Aktualna wersja na dzień 13:05, 3 sty 2021

Desert Eagle
Weapon deagle.png
Inna nazwa

  • Night Hawk .50c
  • Deagle
Cena

  • $650 (CS, CS:CZ, CS:S)
  • $700 (CS:GO)
  • $800 (CS:GO na konsole)
Pochodzenie Izrael
Używane przez

Właściwości
Magazynek 7 naboi
Tryby ognia samopowtarzalny (półautomatyczny)
Amunicja .50 Action Express
Szybko-
strzelność
ok. 267 strz./min.
Masa broni
załadowanej
1.8 kg
Masa pocisku 19,4 grama
Prędkość wylotowa 1380 stóp/sek. (ok. 421 m/s)
Energia 1650 dżuli
Czas przeładowania 2,2 sekundy

Równie drogi, co potężny Desert Eagle to pistolet-ikona, który ciężko opanować, ale jest zaskakująco celny na dalekim zasięgu.

Opis z ekwipunku

Desert Eagle .50C to prawdziwa ręczna armata. Magazynek jest mały, jednak potężna amunicja zwali z nóg przeciwnika.

Opis z ekranu ładowania

Desert Eagle (znany też pod fikcyjną nazwą Night Hawk .50c lub po prostu Deagle) – pistolet występujący w całej serii Counter-Strike i jedna z najpopularniejszych broni.

Zaprojektowany przez amerykańską firmę Magnum Research, Inc. i produkowany na licencji w Israel Military Industries, Desert Eagle to mocny samopowtarzalny pistolet, który mogą używać zarówno Terroryści jak i Antyterroryści. Jest zasilany nabojem .50 AE (Action Express), który posiada wysoką siłę zadawanych obrażeń oraz zadowalającą penetrację. Jest to najmocniejszy pistolet i jedna z najpopularniejszych broni w grze.

W grze Counter-Strike: Global Offensive istnieje możliwość wymiany tego pistoletu na wprowadzony w aktualizcji pod koniec 2015 roku rewolwer R8. Tak jak w wypadku CZ75-Auto i MP5-SD gracz ma możliwość wyboru, czy chce posiadać R8 w ekwipunku czy nie, oraz może wybrać dane stronnictwo lub oba na raz.


Spis treści

[edytuj] Właściwości

Właściwości dla Counter-Strike i dodatków

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 212 156
Klatka pier., ramię 53 39
Brzuch 66 49
Noga 39 39
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

Właściwości dla Counter-Strike: Source

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 214 162
Klatka pier., ramię 53 40
Brzuch 66 50
Noga 40 40
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

Właściwości i statystyki Counter-Strike: Global Offensive

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 249 232
Klatka pier., ramię 62 58
Brzuch 77 72
Noga 46 46
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo $300 (tryb turniejowy)

$150 (tryb uproszczony)

Obrażenia 63
Kontrola odrzutu 3/26 (12%)
Zasięg efektywny 25 m
Penetracja pancerza 93,2%
Siła penetracji 200

Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W CS:GO szybkość poruszania się jest niższa niż poprzednio, równa 230 jedn./sek., co w porównaniu do innych pistoletów w grze czyni Desert Eagle'a najcięższym pistoletem. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Dobra celność
  • Duża siła
  • Niska cena
  • Krótki czas przeładowania
  • Duża mobilność
  • Duża celność na dużym dystansie (CS:GO)
  • Niska szybkostrzelność
  • Mała pojemność magazynka (7 naboi)
  • Duży rozrzut i odrzut

[edytuj] Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • W rundzie na pistolety nie zawsze opłaca się kupować Desert Eagle'a, szczególnie gdy chce się kupić zestaw do rozbrojenia bomby. Jednak jeśli przeciwnik woli kupować broń niż pancerz, wtedy można rozważyć możliwość zakupu tego pistoletu, zwłaszcza, że dzięki niemu możesz z łatwością rozprawić się z takimi adwersarzami.
  • Dzięki swojej sile, Desert Eagle'a możesz użyć do uzyskania osiągnięcia „Oszczędność amunicji” (ang. Ammo Conservation).
  • Desert Eagle to świetny wybór dla bardzo precyzyjnych graczy, gdyż postrzał w głowę kończy się śmiercią, nawet, jeśli delikwent nosi kask.
  • Jeśli walczysz na długich dystansach, kucaj. Bierz nogi za pas, jeśli przeciwnik posiada snajperkę lub karabin automatyczny.
    • Jeśli to możliwe, walcz ze snajperami na małym dystansie. Duży odrzut tego pistoletu jest dokuczliwy, jeśli walka toczy się na dużych odległościach.
  • Broń jest bardzo skuteczna, więc może być idealnym pistoletem dla graczy używających strzelby lub pistoletów maszynowych.
  • Desert Eagle to także dobra broń podręczna dla snajperów. Używaj snajperki na duży dystans i wyciągaj wspomniany pistolet, jeśli przeciwnik podejdzie za blisko.
  • Desert Eagle świetnie sprawdza się zarówno na dystansach długich, jak i krótkich dzięki swojej sile, więc możesz nim strzelać do wrogów daleko położonych od siebie.
  • To także dobra broń do przestrzeliwania cienkich powierzchni np. drzwi czy niektórych ścian. Dzięki silnemu nabojowi Desert Eagle posiada tą cechę, czego może mu pozazdrościć reszta pistoletów. Jeśli przeciwnik się ukrywa za taką powierzchnią, spróbuj strzelić w ścianę na wyczucie.
  • Dokładnie przymierz i strzelaj tylko na pewniaka, gdyż masz tylko 7 naboi w magazynku. Przeładuj magazynek w każdej wolnej chwili nawet jeżeli wystrzeliłeś tylko jeden pocisk.
  • W CS:GO pistolet jest jeszcze silniejszy, ale ceną za to jest większy odrzut, przez co broń ta jest mniej skuteczna przy dość żwawym strzelaniu - tak prowadzony ogień trudno nazwać celnym na dystansie większym niż małym. Jeżeli walczysz na większych odległościach, rób duże przerwy między kolejnymi strzałami - wtedy celność Desert Eagle'a znacznie rośnie, zwłaszcza w połączeniu z kucaniem.
    • Jeżeli to możliwe, staraj się też jak najwięcej poruszać w celu uniknięcia obrażeń.

[edytuj] Antytaktyki

  • Przeciwnik posiadający ten pistolet ma tylko siedem naboi. Gdy jesteś z nim sam na sam skryj się gdzieś i co chwila szybko się wychylaj a następnie chowaj. Oponent prawdopodobnie będzie do ciebie strzelał. Uderz gdy będzie przeładowywał.
  • Gdy nie masz się gdzie ukryć, staraj się szybko biegać w lewo i prawo starając się również jak najwięcej skakać. Uderz przeciwnika gdy będzie przeładowywał.
  • Przeciwko Deagle'owi najlepszy jest szybki atak. Podczas ataku z bliska okrążaj przeciwnika.
  • Jeśli nieprzyjaciel posiadający Deagle'a jest dość daleko, użyj karabinu.
  • Na małym i średnim dystansie:
    • P250, Five-seveN i Tec-9 mogą z łatwością się rozprawić z użytkownikami dzięki przyzwoitym obrażeniom i szybkostrzelności.
    • Pistolety maszynowe i strzelby są świetne do rozprawiania się z takimi adwersarzami, choć użycie strzelby powtarzalnej lub pistoletu maszynowego zadającego niskie obrażenia np. PP-Bizon może być nieco ryzykowne.
  • Możesz także atakować wroga z dwoma innymi sojuszniczymi graczami, ale można z tym przesadzić. Desert Eagle ma dużą moc, więc może się zdarzyć, że prędzej zginiecie z rąk takiego adwersarza niż dopniecie swego.
  • Jeżeli masz 50 punktów życia lub mniej, unikaj takich adwersarzy. Tacy przeciwnicy mogą cię łatwo zabić jednym strzałem w brzuch lub w pierś. Jeśli już dojdzie do konfrontacji, staraj się jak najwięcej poruszać, spróbuj go zdjąć z dużej odległości lub użyj automatycznej broni. Jeśli przeciwnik wyczerpie swój magazynek, wykorzystaj tą okazję by go zabić.

[edytuj] Osiągnięcia

[edytuj] Counter-Strike: Source

Nighthawk50cexpert.jpg Ekspert Night Hawk .50c
Zabij 200 wrogów z Night Hawk .50c
Pieceinitiative.jpg Klamka zapadła
Wygraj 5 rund na pistolety
Piecetreaty.jpg Z gnatem za pan brat
Wygraj 250 rund na pistolety

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

Desert Eagle Expert csgo.png Ekspert Desert Eagle
Zabij 200 przeciwników przy użyciu Desert Eagle
Piece Initiative csgo.png Ekspert Desert Eagle
Wygraj 5 rund na pistolety w trybie Turniejowym
Give Piece a Chance csgo.png Ekspert Desert Eagle
Wygraj 25 rund na pistolety w trybie Turniejowym
Piece Treaty csgo.png Ekspert Desert Eagle
Wygraj 250 rund na pistolety w trybie Turniejowym

[edytuj] Ciekawostki

  • Desert Eagle zadebiutował w becie pierwszego Counter-Strike opatrzonej numerkiem 2.0.
  • W świecie rzeczywistym Desert Eagle jest bardzo niepraktyczną bronią w warunkach polowych, pomimo faktu, że pistolet ten wystąpił w wielu filmach akcji i grach komputerowych. Głównym powodem tego stanu rzeczy jest duży odrzut, potężny huk przy strzale, jasny, charakterystyczny płomień wylotowy widoczny nawet za dnia, duże wymiary i waga, wysoka cena amunicji oraz mała pojemność magazynka w stosunku do współcześnie używanych pistoletów w mniejszych kalibrach. Wszystkie te wymienione cechy sprawiają, że bardzo niewiele formacji zbrojnych używa Desert Eagle'a[1] i prawdopodobnie jest on wykorzystywany jako zamiennik strzelby do przestrzeliwania zamków.
  • Osiągnięcia w Counter-Strike: Source i Counter-Strike: Global Offensive nawet nie związane z tą bronią mają w swojej ikonce ją lub jej symbol.
    • Warto też nadmienić, że ikonka osiągnięcia z CS:GO powiązana z Desert Eagle'm różni się od ikonek powiązanych z resztą broni innym tłem.
  • Podczas przeładowywania, w momencie załadowania świeżego magazynka, do lufy nie dostaje się nabój. Pomimo, iż błąd ten nie występuje w Counter-Strike: Condition Zero i Deleted Scenes, to przywrócono go w Counter-Strike: Source.
  • W Counter-Strike do wersji 1.5 i Counter-Strike: Condition Zero (włączając także Deleted Scenes) Desert Eagle posiada kurek w przedniej pozycji i funkcjonuje tak, jakby miał mechanizm spustowy z wyłącznym samonapinaniem (DAO). Natomiast w pozostałych grach funkcjonuje tak jak w rzeczywistości, gdzie posiada mechanizm spustowy typu Single Action.
  • Sylwetka i wygląd Desert Eagle z gry na grę nie ulegały częstym zmianom.
    • Najbardziej zauważalną różnicą są kolorystyki, których Desert Eagle posiada trzy : czarną (występującą w Deleted Scenes) oraz chromowaną srebrną (występującą w pozostałych grach). Trzecia kolorystyka - połyskująca o brązowym odcieniu, występuje w Counter-Strike: Global Offensive w wersjach konsolowych, choć w wersji na komputery osobiste po aktualizacji Arms Deal przywrócono na chromowaną srebrną, występującą w większości poprzednich gier.
    • Desert Eagle w Global Offensive otrzymał szyny do montażu akcesoriów, które były nieobecne w poprzednich wersjach. Sam jego model jest zapożyczoną i zmodyfikowaną wersją z Left 4 Dead 2, z której usunięto podwieszaną latarkę i zmieniono tekstury oraz co oczywiste animacje.
    • Różne były także dźwięki tej broni. Dźwięk strzału najwięcej zmian przechodził w wersjach BETA Counter-Strike.
    • Desert Eagle w Global Offensive, w porównaniu do starszych gier ma minimalnie dłuższą lufę.
  • "Głowa orła" - symbol wygrawerowany na zamku występuje w starszych częściach Counter-Strike do wersji 1.6.
  • Desert Eagle w Counter-Strike bazuje na modelu Magnum Research Mk XIX zasilanym nabojem .50 Action Express (AE). Jednak wersja występująca w grze posiada charakterystyczne żłobienia na lufie (znane pod angielskim określeniem fluted barrel), które występują tylko w Desert Eagle'ach zasilanych nabojami .357 Magnum i .44 Magnum. Natomiast wersje z Deleted Scenes i Global Offensive tych żłobień już nie posiadają.
  • Przed Counter-Strike: Global Offensive Desert Eagle był jedynym pistoletem zdolnym zabić strzałem w głowę oponenta ubranego nawet w kevlarowy kask.
  • Desert Eagle jest jedną z niewielu broni, w której animacja wyciągnięcia z ekwipunku nie przedstawa załadowania pocisku do komory nabojowej. Innymi przykładami takich broni są XM1014, Schmidt Machine Pistol i Dwie Beretty.
    • Co ciekawe, w wersji beta Global Offensive w Desert Eagle jest odciągany zamek w animacji wyciągnięcia.
  • Przed aktualizacją z 10 sierpnia 2012 Desert Eagle w Global Offensive posiadał te same animacje, co Glock-18, P2000, P250 i Five-seveN.
    • Obecna animacja przeładowania w tej grze jest odświeżoną wersją animacji przeładowania większości pistoletów z wersji Alfa gry.
  • Domyślny skrót klawiszowy do zakupu tej broni to b-1-4 i b-1-5 w przypadku CS:GO.
  • Desert Eagle jest czasami nazywany Deagle. Nazwa ta jest zbitką obu wyrazów nazwy pistoletu.
    • Tą zbitką wyrazów (deagle) broń jest określana w plikach gry.
  • Pomimo tego, że nabój .50 Action Express (którym jest zasilany Desert Eagle) leci z małą prędkością (398 - 470 m/s), to posiada on siłę penetracji na poziome 200. Dla porównania nabój 5.7x28mm (używa go Five-seveN) leci z dużą prędkością (716 - 850 m/s) i posiada siłę penetracji na poziomie 100.
  • Desert Eagle w Counter-Strike: Global Offensive posiada animację tzw. dryfire, czyli animację przedstawiającą wystrzelenie ostatniego pocisku z magazynka, przy czym zamek zatrzymuje się w tylnej pozycji. Pomimo to przy rozpoczęciu animacji przeładowywaniu broni zamek samoczynnie powraca do przedniej pozycji. Zatem Desert Eagle zawsze jest przeładowywany w zamkiem w pozycji przedniej, niezależnie ile naboi zostało wystrzelonych przed przeładowaniem.
    • Przed aktualizacją z 10 sierpnia 2012 Desert Eagle prawdopodobnie nie posiadał animacji dryfire, gdyż zamek nie zatrzymywał się w tylnym położeniu po ostatnim strzale. Można także założyć, że animacja dryfire była po prostu kopią animacji strzału.
    • Co ciekawe, kurek jest napięty, jednak kiedy gracz przeładuje broń, kurek będzie w przedniej pozycji do czasu odciągnięcia zamka po wymianie magazynków. Można to zobaczyć w galerii poniżej.
  • W Global Offensive, przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, Desert Eagle kosztował $800.
  • W aktualizacji z 2 sierpnia 2018 roku dla Global Offensive Desert Eagle otrzymał drugą animację inspekcji, która jest w losowych momentach odtwarzana zamiast domyślnej. Animacja ta przestawia sztuczki polegające na obracaniu pistoletem palcem wskazującym przez lwią część trwania animacji. Animacja została zamieszczona w galerii poniżej.
    • Warto nadmienić, że sztuczki z obracaniem bronią, obecne w animacji wyciągnięcia broni (także w starszych grach) oraz dwóch animacjach inspekcji, łamią niemalże wszystkie zasady bezpiecznego użytkowania broni - palec jest wsunięty w kabłąk spustowy i broń jest kierowana niemal we wszystkie strony, także w stronę użytkownika. Dodatkowo pistolet podczas trwania tychże animacji posiada odciągnięty kurek, co w przypadku obecności naboju w komorze mogłoby z niemal stuprocentową pewnością spowodować wystrzał.

[edytuj] Galeria

[edytuj] BETA

[edytuj] Counter-Strike 1.0

[edytuj] Counter-Strike 1.6

[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero

[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes

[edytuj] Counter-Strike: Source

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

[edytuj] Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

[edytuj] Filmy

Druga animacja inspekcji w Counter-Strike: Global Offensive

[edytuj] Linki zewnętrzne

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike