Galil AR

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy szablonów na nowe.)
(odświeżony artykuł, najpierw warstwa tekstowa)
Linia 2: Linia 2:
 
{{przekierowanie|broni z CS:GO|[[Galil|artykuł]] o jego poprzedniku.}}
 
{{przekierowanie|broni z CS:GO|[[Galil|artykuł]] o jego poprzedniku.}}
 
{{Broń CS
 
{{Broń CS
|grafika=Galilar.png
+
| grafika       = Galilar.png
|altname=Galil ACE 22
+
| altname       =  
|cena=$2000
+
| cena         = $1800
|kraj=<p></p>
+
| kraj         = Izrael
*Izrael
+
| odrzut       =
*Kolumbia
+
| obrazenia     = 33
|odrzut=
+
| magazynek     = 35 naboi
|obrazenia=
+
| ogien         = Automatyczny
|magazynek=35
+
| amun         = [[Plik:5.56 caliber.png|35px|5.56x45mm NATO]]
|ogien=Automatyczny
+
| szybkosc     = 666 strz./min.
|amun=[[Grafika:5.56_caliber.png|35px|5.56x45mm NATO]]
+
| masa         =
|szybkosc=666 strz./min.
+
| masapocisk   =
|masa=3.30 kg
+
| predwylot     =
|masapocisk=
+
| energia       =
|predwylot=2788 stóp/sek.
+
| uzycie       = [[Tyterroryści]]
|energia=
+
| przeladowanie = 3 sekundy
|uzycie=[[Terroryści]]
+
|przeladowanie=3 sekundy
+
 
}}
 
}}
  
 
{{Cytat|Tańsza opcja wśród trzech unikalnych dla terrorystów karabinów szturmowych - Galil AR to doborowa broń do starć na średnim i dalekim zasięgu.|Opis z ekwipunku}}
 
{{Cytat|Tańsza opcja wśród trzech unikalnych dla terrorystów karabinów szturmowych - Galil AR to doborowa broń do starć na średnim i dalekim zasięgu.|Opis z ekwipunku}}
  
'''Galil AR''' to karabin automatyczny debiutujący w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'', następca [[Galil|IDF Defender]]a z poprzednich gier.
+
'''Galil AR''' to karabin automatyczny debiutujący w ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'', następca [[IDF Defender]]a z poprzednich gier.
  
==Ogólnie==
+
== Opis ogólny ==
'''Galil AR''' lub znany pod prawdziwą nazwą '''Galil ACE 22''' jest dość silnym karabinem automatycznym udostępnionym wyłącznie Terrorystom. Jest tani, ale ma duży odrzut przy strzelaniu dłuższą serią. To świetna broń na rundy tzw. ekonomiczne i nienajgorszy wybór po przegranej rundzie na pistolety.
+
'''Galil AR''' to dość mocny karabin automatyczny, dostępny do zakupu wyłącznie po stronie Terrorystów. Choć wydaje się być nowoczesnym wcieleniem swojego poprzednika, to w gruncie rzeczy odziedziczył po nim większość jego cech - niską cenę (najtańszy karabinek w grze) nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi oraz przyzwoite osiągi. Do wad tego karabinka należy wliczyć brak możliwości zabicia przeciwnika ubranego w pełny pancerz jednym strzałem w głowę oraz dość niską celność na większe odległości.
  
==Właściwości==
+
Choć w rundach, gdzie ilość pieniędzy nie gra większej roli nie jest dobrym wyborem ze względu na statystyki odstające od rywali, to jest to świetna broń na rundy tzw. ekonomiczne i nie najgorszy wybór po przegranej rundzie na pistolety.  
<table class="wikitable">
+
<tr>
+
<th rowspan="2">Część ciała</th>
+
<th colspan="2">Podst. tryb ognia</th>
+
</tr>
+
<tr>
+
<th>Bez pancerza</th>
+
<th>Z pancerzem</th>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Głowa</td>
+
<td><span style="color: red;">120</span></td>
+
<td>93</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Klatka pier., ramię</td>
+
<td>30</td>
+
<td>23</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Brzuch</td>
+
<td>37</td>
+
<td>29</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Noga</td>
+
<td>22</td>
+
<td>22</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<th colspan="3">
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
+
</th>
+
</tr>
+
</table>
+
  
Jest to dość ciężka broń. Podczas noszenia jej, szybkość ruchu wynosi 215 jedn./sek. (domyślna szybkość to 250 jedn./sek.).
+
== Właściwości  ==
 +
{{broń CS właściwości
 +
| głowa bez  = 120
 +
| głowa z    = 93
 +
| klatka bez = 30
 +
| klatka z  = 23
 +
| brzuch bez = 37
 +
| brzuch z  = 29
 +
| noga bez  = 22
 +
| noga z    = 22
 +
| nagroda    = <p></p>
 +
* $300 (tryb turniejowy)
 +
* $150 (tryb uproszczony)
 +
| obrażenia  = 30
 +
| odrzut    = 20/26 (76%)
 +
| zasięg    = 16 m
 +
| p pancerza = 77.5%
 +
| penetracja = 200
 +
}}
 +
 
 +
Galil AR to ciężka broń. Podczas poruszania się z wyciągniętym Galilem, szybkość ruchu jest równa 215 jedn./sek., co w porównaniu do [[IDF Defender|poprzednika]] jest lepszym wynikiem o 5 jednostek.
  
==Zalety i wady==
+
== Zalety i wady ==
 
{{Zalety i wady
 
{{Zalety i wady
 
|zalety=* Duża pojemność magazynka (większa od reszty broni tej klasy)
 
|zalety=* Duża pojemność magazynka (większa od reszty broni tej klasy)
 
* Przyzwoite obrażenia
 
* Przyzwoite obrażenia
 
* Przyzwoita celność
 
* Przyzwoita celność
* Najtańszy karabin w grze (kosztuje 2000$)
+
* Przyzwoita szybkostrzelność
* Duża szybkostrzelność
+
* Atrakcyjna cena, nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi
 
* Zadowalająca penetracja pocisku
 
* Zadowalająca penetracja pocisku
* Mniejszy odrzut od [[AK-47 (Counter-Strike)|AK]]
+
* Mniejszy odrzut od [[AK-47 (CS)|AK]]
 
|wady=* Mniej celny w porównaniu z AK i [[M4A4|obiema]] [[M4A1-S|M4]]
 
|wady=* Mniej celny w porównaniu z AK i [[M4A4|obiema]] [[M4A1-S|M4]]
* Ciut mniejsze obrażenia od AK
+
* Mniejsze obrażenia względem innych karabinów dostępnych dla Terrorystów
 +
* Raczej nie nadaje się do starć ze snajperami
 
}}
 
}}
  
==Taktyki==
+
== Taktyki ==
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
* Na małych i średnich dystansach strzelaj ogniem ciągłym i celuj w klatkę piersiową.
+
* Świetna broń na rundy ekonomiczne. Można też rozważyć zakup po przegranej rundzie na pistolety i tym samym zwiększyć siłę ognia.
* Na dużych dystansach kucaj i strzelaj seriami po jeden/dwa pociski na serię.
+
* Jeżeli szukasz broni zadającej większe obrażenia opancerzonemi przeciwnikomi, wybierz [[AK-47 (CS)|inne]] [[SG 553|karabiny]], gdyż Galil AR ze względu na obniżone obrażenia w starciu takim przeciwnikiem może nie zdać egzaminu.
* Nie okrążań oponenta z tą bronią, gdyż ma duży rozrzut. Jeżeli oponent ma lżejszą broń, może cię z łatwością okrążyć.
+
* Na małych i średnich dystansach możesz śmiało strzelać ogniem ciągłym, przy czym celuj w klatkę piersiową.
* Jeśli już musisz wyrzucić cały magazynek to rób to na małym dystansie, upuszczając przy tym linię celowania.
+
* Jeżeli wypadnie Tobie walka na dużą odległość, strzelaj krótką serią lub pojedyńczo. Pamiętaj także o przemieszczaniu się, by nie wystawiać się na obrażenia i tym samym nie ułatwiać przeciwnikowi zadania zabicia Ciebie.
==Antytaktyki==
+
* Mimo wszystko karabinek ten jest mizerny w starciu przeciwko wrogim snajperom ze względu na obniżone obrażenia względem opancerzonego przeciwnika i niemożność zabicia takowego jednym strzałem w głowę. Jeżeli to możliwe, unikaj miejscówek, gdzie może się czaić wrogi snajper.
* Unikaj bliższych kontaktów z użytkownikami Galila AR - duża szybkostrzelność może podziałać na jego korzyść.
+
* Unikaj biegania oraz strzelania z tej broni - Galil AR cierpi wtedy na duży rozrzut. Co więcej, gracze wyposażeni w lżejszą i celniejszą broń mogą cię łatwo "oblecieć".
** Najlepiej jest walczyć z takimi adwersarzami na dużym dystansie, gdyż Galil AR nie ma dobrej celności na takie odległości.
+
* Jeśli już musisz strzelać aż do wyczerpania magazynka, rób to na małym dystansie, upuszczając przy tym linię celowania, kontrując tym samym odrzut.
* Używaj silniejszych lub celniejszych broni. [[FAMAS]] jest dużo celniejszy i posiada tryb serii, [[Steyr AUG|AUG]] nie tylko przewyższa celnością Galila AR, ale też obrażeniami i możliwością skorzystania z zamontowanego celownika.
+
 
 +
== Kontrtaktyki ==
 +
* Unikaj bliższych kontaktów z użytkownikami Galila AR - duża szybkostrzelność i wybaczający błędy odrzut może podziałać na jego korzyść.
 +
* Najlepiej jest walczyć z takimi adwersarzami na dużym dystansie, gdyż Galil AR nie ma dobrej celności na takie odległości.
 +
* Używaj silniejszych lub celniejszych broni. [[FAMAS]] w trybie serii jest dużo celniejszy, [[AUG]] nie tylko przewyższa celnością Galila AR, ale też obrażeniami i możliwością skorzystania z zamontowanego celownika.
 
* Jeśli użytkownik strzela długą serią, można go z łatwością pokonać strzelbą (na małym dystansie) lub bronią o wyższej celności.
 
* Jeśli użytkownik strzela długą serią, można go z łatwością pokonać strzelbą (na małym dystansie) lub bronią o wyższej celności.
  
==Osiągnięcia==
+
== Zmiany w aktualizacjach ==
{| class="wikitable"
+
Lista zmian z dnia 18.11.2019:
|-
+
* Zmniejszono cenę karabinów FAMAS i Galil o 200$ (do odpowiednio 2050$ i 1800$).
! style="text-align:center"|Obrazek
+
* Zwiększono celność karabinów FAMAS i Galil podczas prowadzenia ognia ciągłego.
! style="text-align:center"|Nazwa
+
 
! style="text-align:center"|Opis
+
== Osiągnięcia ==
|-
+
{{Osiągnięcie CSS|Galil AR Expert csgo.png|Ekspert Galil AR|Zabij 250 przeciwników przy użyciu '''Galil AR'''}}
| style="text-align:center"|[[Plik:Galil AR Expert csgo.png]]
+
| style="text-align:center"|'''''Ekspert Galil AR'''''
+
| style="text-align:center"|Zabij 250 przeciwników przy użyciu '''Galil AR'''
+
|}
+
  
==Ciekawostki==
+
== Ciekawostki ==
* Pliki gry określają tą broń jako ''galilar''.
+
* Karabinek został oparty na modelu Galil ACE 22, który mechanicznie bazuje na starszych Galilach. Największym wyróżnikiem nowszej konstrukcji jest m.in. przeniesienie dźwigni przeładowania na stronę lewą i obecność sprężynującej osłony wycięcia, w którym porusza się rękojeść zamkowa.
* W wersji Alfa ''Global Offensive'' Galil AR posiadał zamontowany celownik kolimatorowy, który fukcjonował podobnie do celowników [[SG 553]] i [[Steyr AUG|AUG]]a. Jednak kiedy broń dodano do wersji beta tejże gry, celownik ten został usunięty, żeby lepiej broń zbalansować względem [[FAMAS|konkurenta]]. Można to zobaczyć na zdjęciach niżej.
+
* Biorąc pod uwagę ciekawostkę powyżej, nazwa ''Galil AR'' jest błędna. W rzeczywistości karabinek o takim oznaczeniu wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest on wariantem wariant [[IDF Defender|oryginalnego Galila]], bez chwytu transportowego i dwójnogu.
* We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki napinania zamka nie były zsynchronizowane z animacją.
+
** Możliwym jest, że '''AR''' jest po prostu ogólnym przyrostkiem z punktu widzenia gry, co może oznaczać ''Assault Rifle'' lub ''Automatic Rifle''.
* W rzeczywistości '''Galil AR''' wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest to wariant [[Galil|oryginalnego Galila]], bez chwytu transportowego i dwójnogu.
+
* Pierwotnie broń miała nosić nazwę '''IDF Sentinel 22'''.
 +
* Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników [[SG 553]] i [[Steyr AUG|AUG]]a. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem.
 +
** Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem [[FAMAS|konkurenta]] po stronie Antyterrorystów.
 +
** Galila z celownikiem kolimatorowym można zobaczyć w materiale prezentującym mecz między zawodnikami z Europy i Ameryki Północnej rozgrywany na bardzo wczesnej wersji gry, dostępnym w serwisie Youtube oraz grafikach promocyjnych.
 +
* We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki operowania dźwigną przeładowania nie były zsynchronizowane z animacją.
 +
* Przed cyklem aktualizacji zmieniających udźwiękowienie broni, Galil AR dzielił dźwięki przeładowania z [[P90]], [[SG 553]] i [[AUG]]iem.
 +
* Galil AR jest nieco lżejszy od swojego protoplasty - [[IDF Defender]]a, co ma w pewnym sensie odzwierciedlenie w rzeczywistości; Galil AR (a właściwie Galil ACE) wykorzystuje w swojej budowie kompozyt.
 +
* Podobnie jak [[G3SG1]] w starszych grach, podczas oglądania animacji przeładowania z pozycji "klasycznej" w widoku pierwszoosobowym, można zauważyć, że magazynek jest wyjmowany z gniazda i wkładany z powrotem.
 +
* Ikonka HUD oraz zabójstwa przestawiają karabinek Galil SAR, pomimo faktu, że broń jest wymodelowana na podstawie Galila ACE 22.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Wersja z 15:11, 31 sty 2021

Ujednoznacznienie

Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku.

Galil AR
250px
Cena $1800
Pochodzenie Izrael
Używane przez Tyterroryści
Właściwości
Obrażenia 33
Magazynek 35 naboi
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja 5.56x45mm NATO
Szybko-
strzelność
666 strz./min.
Czas przeładowania 3 sekundy

Tańsza opcja wśród trzech unikalnych dla terrorystów karabinów szturmowych - Galil AR to doborowa broń do starć na średnim i dalekim zasięgu.

Opis z ekwipunku

Galil AR to karabin automatyczny debiutujący w Counter-Strike: Global Offensive, następca IDF Defendera z poprzednich gier.

Spis treści

Opis ogólny

Galil AR to dość mocny karabin automatyczny, dostępny do zakupu wyłącznie po stronie Terrorystów. Choć wydaje się być nowoczesnym wcieleniem swojego poprzednika, to w gruncie rzeczy odziedziczył po nim większość jego cech - niską cenę (najtańszy karabinek w grze) nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi oraz przyzwoite osiągi. Do wad tego karabinka należy wliczyć brak możliwości zabicia przeciwnika ubranego w pełny pancerz jednym strzałem w głowę oraz dość niską celność na większe odległości.

Choć w rundach, gdzie ilość pieniędzy nie gra większej roli nie jest dobrym wyborem ze względu na statystyki odstające od rywali, to jest to świetna broń na rundy tzw. ekonomiczne i nie najgorszy wybór po przegranej rundzie na pistolety.

Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 120 93
Klatka pier., ramię 30 23
Brzuch 37 29
Noga 22 22
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo

  • $300 (tryb turniejowy)
  • $150 (tryb uproszczony)
Obrażenia 30
Kontrola odrzutu 20/26 (76%)
Zasięg efektywny 16 m
Penetracja pancerza 77.5%
Siła penetracji 200

Galil AR to ciężka broń. Podczas poruszania się z wyciągniętym Galilem, szybkość ruchu jest równa 215 jedn./sek., co w porównaniu do poprzednika jest lepszym wynikiem o 5 jednostek.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Duża pojemność magazynka (większa od reszty broni tej klasy)
  • Przyzwoite obrażenia
  • Przyzwoita celność
  • Przyzwoita szybkostrzelność
  • Atrakcyjna cena, nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi
  • Zadowalająca penetracja pocisku
  • Mniejszy odrzut od AK
  • Mniej celny w porównaniu z AK i obiema M4
  • Mniejsze obrażenia względem innych karabinów dostępnych dla Terrorystów
  • Raczej nie nadaje się do starć ze snajperami

Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Świetna broń na rundy ekonomiczne. Można też rozważyć zakup po przegranej rundzie na pistolety i tym samym zwiększyć siłę ognia.
  • Jeżeli szukasz broni zadającej większe obrażenia opancerzonemi przeciwnikomi, wybierz inne karabiny, gdyż Galil AR ze względu na obniżone obrażenia w starciu takim przeciwnikiem może nie zdać egzaminu.
  • Na małych i średnich dystansach możesz śmiało strzelać ogniem ciągłym, przy czym celuj w klatkę piersiową.
  • Jeżeli wypadnie Tobie walka na dużą odległość, strzelaj krótką serią lub pojedyńczo. Pamiętaj także o przemieszczaniu się, by nie wystawiać się na obrażenia i tym samym nie ułatwiać przeciwnikowi zadania zabicia Ciebie.
  • Mimo wszystko karabinek ten jest mizerny w starciu przeciwko wrogim snajperom ze względu na obniżone obrażenia względem opancerzonego przeciwnika i niemożność zabicia takowego jednym strzałem w głowę. Jeżeli to możliwe, unikaj miejscówek, gdzie może się czaić wrogi snajper.
  • Unikaj biegania oraz strzelania z tej broni - Galil AR cierpi wtedy na duży rozrzut. Co więcej, gracze wyposażeni w lżejszą i celniejszą broń mogą cię łatwo "oblecieć".
  • Jeśli już musisz strzelać aż do wyczerpania magazynka, rób to na małym dystansie, upuszczając przy tym linię celowania, kontrując tym samym odrzut.

Kontrtaktyki

  • Unikaj bliższych kontaktów z użytkownikami Galila AR - duża szybkostrzelność i wybaczający błędy odrzut może podziałać na jego korzyść.
  • Najlepiej jest walczyć z takimi adwersarzami na dużym dystansie, gdyż Galil AR nie ma dobrej celności na takie odległości.
  • Używaj silniejszych lub celniejszych broni. FAMAS w trybie serii jest dużo celniejszy, AUG nie tylko przewyższa celnością Galila AR, ale też obrażeniami i możliwością skorzystania z zamontowanego celownika.
  • Jeśli użytkownik strzela długą serią, można go z łatwością pokonać strzelbą (na małym dystansie) lub bronią o wyższej celności.

Zmiany w aktualizacjach

Lista zmian z dnia 18.11.2019:

  • Zmniejszono cenę karabinów FAMAS i Galil o 200$ (do odpowiednio 2050$ i 1800$).
  • Zwiększono celność karabinów FAMAS i Galil podczas prowadzenia ognia ciągłego.

Osiągnięcia

Galil AR Expert csgo.png Ekspert Galil AR
Zabij 250 przeciwników przy użyciu Galil AR

Ciekawostki

  • Karabinek został oparty na modelu Galil ACE 22, który mechanicznie bazuje na starszych Galilach. Największym wyróżnikiem nowszej konstrukcji jest m.in. przeniesienie dźwigni przeładowania na stronę lewą i obecność sprężynującej osłony wycięcia, w którym porusza się rękojeść zamkowa.
  • Biorąc pod uwagę ciekawostkę powyżej, nazwa Galil AR jest błędna. W rzeczywistości karabinek o takim oznaczeniu wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest on wariantem wariant oryginalnego Galila, bez chwytu transportowego i dwójnogu.
    • Możliwym jest, że AR jest po prostu ogólnym przyrostkiem z punktu widzenia gry, co może oznaczać Assault Rifle lub Automatic Rifle.
  • Pierwotnie broń miała nosić nazwę IDF Sentinel 22.
  • Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników SG 553 i AUGa. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem.
    • Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem konkurenta po stronie Antyterrorystów.
    • Galila z celownikiem kolimatorowym można zobaczyć w materiale prezentującym mecz między zawodnikami z Europy i Ameryki Północnej rozgrywany na bardzo wczesnej wersji gry, dostępnym w serwisie Youtube oraz grafikach promocyjnych.
  • We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki operowania dźwigną przeładowania nie były zsynchronizowane z animacją.
  • Przed cyklem aktualizacji zmieniających udźwiękowienie broni, Galil AR dzielił dźwięki przeładowania z P90, SG 553 i AUGiem.
  • Galil AR jest nieco lżejszy od swojego protoplasty - IDF Defendera, co ma w pewnym sensie odzwierciedlenie w rzeczywistości; Galil AR (a właściwie Galil ACE) wykorzystuje w swojej budowie kompozyt.
  • Podobnie jak G3SG1 w starszych grach, podczas oglądania animacji przeładowania z pozycji "klasycznej" w widoku pierwszoosobowym, można zauważyć, że magazynek jest wyjmowany z gniazda i wkładany z powrotem.
  • Ikonka HUD oraz zabójstwa przestawiają karabinek Galil SAR, pomimo faktu, że broń jest wymodelowana na podstawie Galila ACE 22.

Galeria

Wczesna wersja

Retail

Skiny

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike