Galil AR

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Ciekawostki)
m (sknociłem link, no nie wierzę...)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
{{przekierowanie|broni z CS:GO|[[Galil|artykuł]] o jego poprzedniku.}}
+
{{przekierowanie|broni z CS:GO|[[IDF Defender|artykuł]] o jego poprzedniku.}}
 
{{Broń CS
 
{{Broń CS
| grafika      = Galilar.png
+
| grafika      = Galil AR Standardowy.png
 
| altname      =  
 
| altname      =  
 
| cena          = $1800
 
| cena          = $1800
Linia 16: Linia 16:
 
| predwylot    =
 
| predwylot    =
 
| energia      =
 
| energia      =
| uzycie        = [[Tyterroryści]]
+
| uzycie        = [[Terroryści]]
 
| przeladowanie = 3 sekundy
 
| przeladowanie = 3 sekundy
 
}}
 
}}
Linia 96: Linia 96:
 
* Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników [[SG 553]] i [[Steyr AUG|AUG]]a. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem.
 
* Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników [[SG 553]] i [[Steyr AUG|AUG]]a. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem.
 
** Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem [[FAMAS|konkurenta]] po stronie Antyterrorystów.
 
** Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem [[FAMAS|konkurenta]] po stronie Antyterrorystów.
** Galila z celownikiem kolimatorowym można zobaczyć w materiale prezentującym mecz między zawodnikami z Europy i Ameryki Północnej rozgrywany na bardzo wczesnej wersji gry, dostępnym w serwisie Youtube oraz grafikach promocyjnych.
+
** Galila z celownikiem kolimatorowym można zobaczyć w materiale prezentującym mecz między zawodnikami z Europy i Ameryki Północnej rozgrywany na bardzo wczesnej wersji gry, dostępnym w serwisie Youtube<ref name="film">[https://www.youtube.com/watch?t=35m3s&v=ogcBfHjzsIU Counter-Strike Global Offensive: America vs. Europe (około 35 minuty)]</ref> oraz grafikach promocyjnych, które zostały zamieszczone w galerii poniżej.
 
* We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki operowania dźwigną przeładowania nie były zsynchronizowane z animacją.
 
* We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki operowania dźwigną przeładowania nie były zsynchronizowane z animacją.
 
* Przed cyklem aktualizacji zmieniających udźwiękowienie broni, Galil AR dzielił dźwięki przeładowania z [[P90]], [[SG 553]] i [[AUG]]iem.
 
* Przed cyklem aktualizacji zmieniających udźwiękowienie broni, Galil AR dzielił dźwięki przeładowania z [[P90]], [[SG 553]] i [[AUG]]iem.
 
* Galil AR jest nieco lżejszy od swojego protoplasty - [[IDF Defender]]a, co ma w pewnym sensie odzwierciedlenie w rzeczywistości; Galil AR (a właściwie Galil ACE) wykorzystuje w swojej budowie kompozyt.
 
* Galil AR jest nieco lżejszy od swojego protoplasty - [[IDF Defender]]a, co ma w pewnym sensie odzwierciedlenie w rzeczywistości; Galil AR (a właściwie Galil ACE) wykorzystuje w swojej budowie kompozyt.
 
* Podobnie jak [[G3SG1]] w starszych grach, podczas oglądania animacji przeładowania z pozycji "klasycznej" w widoku pierwszoosobowym, można zauważyć, że magazynek jest wyjmowany z gniazda i wkładany z powrotem.
 
* Podobnie jak [[G3SG1]] w starszych grach, podczas oglądania animacji przeładowania z pozycji "klasycznej" w widoku pierwszoosobowym, można zauważyć, że magazynek jest wyjmowany z gniazda i wkładany z powrotem.
* Ikonka HUD oraz zabójstwa przestawiają karabinek Galil SAR, pomimo faktu, że broń jest wymodelowana na podstawie Galila ACE 22.
+
* Ikonka HUD oraz zabójstwa przestawiają karabinek Galil SAR, pomimo faktu, że broń jest wymodelowana na podstawie Galila ACE 22<ref name="sar">http://www.imfdb.org/wiki/Counter-Strike:_Global_Offensive#IWI_Galil_ACE_22</ref>.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
===Wczesna wersja===
+
=== Wczesna wersja (alfa i beta) ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Galil_viewmodel_csgo.png|Galil AR trzymany przez gracza
+
Plik:Galil AR ikonka zabojstwa alfabeta.png|Ikonka zabójstwa
Grafika:Counter-Strike-Global-Offensive-6.jpg|Screenshot przedstawiający Galila AR w widoku trzecioosobowym
+
Plik:Galil AR menu zakupow alfa.png|Ikonka z menu zakupów
 +
Plik:Galil AR w rece Alfa.png|Galil AR w rękach gracza
 +
Plik:Galil AR ladowanie alfa.png|Ładowanie świeżego magazynka do gniazda
 +
Plik:Galil AR klatka alfa.png|Klatka animacji wyciągnięcia
 +
Plik:Counter-Strike Global Offensive 5.jpg|Screenshot przedstawiający Antyterrorystę uzbrojonego we wczesną wersję Galila AR na mapie [[Shoots]]
 +
Plik:Counter-Strike-Global-Offensive-6.jpg|Screenshot przedstawiający lepszy widok na wczesną wersję karabinu
 +
Plik:Ekspert Galil AR alfa.png|Pierwotna wersja ikonki osiągnięcia związanego z tym karabinem
 
</gallery>
 
</gallery>
  
===Retail===
+
=== Wersja finalna ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Galil killicon source.png|Ikonka HUD
+
Plik:Galil killicon source.png|Ikonka HUD
Grafika:Galilar_csgobuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
+
Plik:Galil AR ikonka zabojstwa.png|Ikonka zabójstwa
Grafika:GALILACE21wrekachLeet.PNG|Członek [[Elite Crew]] trzymający Galila AR
+
Plik:Galil AR menu zakupow.png|Ikonka z menu zakupów, przed wprowadzeniem aktualizacji Arms Deal
Grafika:Galilar_worldmodel.png|Worldmodel broni
+
Plik:Galil AR model.png|Model trzecioosobowy uchwycony z obu stron
 +
Plik:Galil AR magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania
 +
Plik:Galil AR w rece.png|Galil AR w rękach gracza
 +
Plik:Galil AR w rece stara tekstura.png|Obecny model pierwszoosobowy z teksturą pochodzącą z wersji alfa gry. Widoczny cień na górnej szynie łoża to pozostałość po wyciętym kolimatorze.
 +
Plik:Galil AR ladowanie.png|Ładowanie świeżego magazynka, widoczny brak podajnika i naboi w magazynku
 +
Plik:Galil AR klatka.png|Klatka animacji wyciągnięcia
 +
Plik:Galil AR klatka inspekcja.png|Klatka animacji inspekcji z widokiem na lewy bok karabinka
 
</gallery>
 
</gallery>
  
===Skiny===
+
=== Skórki ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Galilar.png|Skórka domyślna
+
Plik:Galil AR Akoben.png|{{Opis skórki |wojskowa |Akoben |Akoben}} *
Grafika:Galil-ar-orange-ddpat-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+orange Pomarańczowy DDPAT] *
+
Plik:Galil AR Burza piaskowa.png|{{Opis skórki |wojskowa |Burza piaskowa |Sandstorm}} *
Grafika:Galil-ar-shattered-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+shattered Roztrzask] *
+
Plik:Galil AR Cerber.png|{{Opis skórki |zakazany |Cerber |Cerberus}} *
Grafika:Galil-ar-winter-forest-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+winter Las zimowy]
+
Plik:Galil AR Connexion.png|{{Opis skórki |zakazany |Connexion |Connexion}} *
Grafika:galilhuntingblind.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+hunting Łowiecka przykrywka]
+
Plik:Galil AR Cukrowa goraczka.png|{{Opis skórki |poufny |Cukrowa gorączka |Sugar Rush}} *
Grafika:galilsagespray.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+sage Szałwia]
+
Plik:Galil AR Czarny piasek.png|{{Opis skórki |wojskowa |Czarny piasek |Black Sand}} *
Grafika:galilvaricamo.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730%3B+galil%3B+varicamo VariCamo]
+
Plik:Galil AR Eco.png|{{Opis skórki |poufny |Eco |Eco}} *
Grafika:Galil Blue Titanium.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=Galil+AR%3B+Blue+Titanium Niebieski tytan] *
+
Plik:Galil AR Kami.png|{{Opis skórki |wojskowa |Kami |Kami}} *
Grafika:Galil-ar-sandstorm-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?appid=730&q=Galil+AR+Sandstorm Burza Piaskowa] *
+
Plik:Galil AR Las zimowy.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Las zimowy |Winter Forest}}
Grafika:galil-ar-kami-market.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+Galil+AR+%7C+Kami Kami] *
+
Plik:Galil AR Lowiecka przykrywka.png|{{Opis skórki |konsumencka |Łowiecka przykrywka |Hunting Blind}}
Grafika:galil-ar-tuxedo-workshop.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+Galil+AR+%7C+Tuxedo Smoking]
+
Plik:Galil AR Miejski gruz.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Miejski gruz |Urban Rubble}}
 +
Plik:Galil AR Niebieski tytan.png|{{Opis skórki |wojskowa |Niebieski tytan |Blue Titanium}} *
 +
Plik:Galil AR Papla.png|{{Opis skórki |tajny |Papla |Chatterbox}} *
 +
Plik:Galil AR Pomaranczowy DDPAT.png|{{Opis skórki |zakazany |Pomarańczowy DDPAT |Orange DDPAT}} *
 +
Plik:Galil AR Rakietowe bum.png|{{Opis skórki |wojskowa |Rakietowe bum |Rocket Pop}} *
 +
Plik:Galil AR Roztrzask.png|{{Opis skórki |wojskowa |Roztrzask |Shattered}} *
 +
Plik:Galil AR Ruiny o zmroku.png|{{Opis skórki |wojskowa |Ruiny o zmroku |Dusk Ruins}}
 +
Plik:Galil AR Smoking.png|{{Opis skórki |wojskowa |Smoking |Tuxedo}}
 +
Plik:Galil AR Strzelanina.png|{{Opis skórki |zakazany |Strzelanina |Firefight}} *
 +
Plik:Galil AR Sygnal.png|{{Opis skórki |zakazany |Sygnał |Signal}} *
 +
Plik:Galil AR Szalwia.png|{{Opis skórki |konsumencka |Szałwia |Sage Spray}}
 +
Plik:Galil AR Szkarlatne tsunami.png|{{Opis skórki |zakazany |Szkarłatne tsunami |Crimson Tsunami}} *
 +
Plik:Galil AR Tornado.png|{{Opis skórki |konsumencka |Tornado |Tornado}}
 +
Plik:Galil AR Ultrafiolet Phoenix.png|{{Opis skórki |zakazany |Ultrafiolet Phoenix |Phoenix Blacklight}}
 +
Plik:Galil AR VariCamo.png|{{Opis skórki |przemysłowa |VariCamo |VariCamo}}
 +
Plik:Galil AR Wandal.png|{{Opis skórki |wojskowa |Wandal |Vandal}} *
 +
Plik:Galil AR Wodne schodki.png|{{Opis skórki |wojskowa |Wodne schodki |Aqua Terrace}}
 +
Plik:Galil AR Zimna fuzja.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Zimna fuzja |Cold Fusion}}
 +
Plik:Galil AR Zimny jak glaz.png|{{Opis skórki |zakazany |Zimny jak głaz |Stone Cold}} *
 
</gallery>
 
</gallery>
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
+
''* - dostępna również z licznikiem [[StatTrak™]].''
 +
 
 +
== Przypisy ==
 +
<div class="przypisy">
 +
<references />
 +
</div><noinclude>[[Kategoria:Elementy strony]]</noinclude>
  
 
{{CS bronie}}
 
{{CS bronie}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Aktualna wersja na dzień 21:02, 31 sty 2021

Ujednoznacznienie

Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku.

Galil AR
Galil AR Standardowy.png
Cena $1800
Pochodzenie Izrael
Używane przez Terroryści
Właściwości
Obrażenia 33
Magazynek 35 naboi
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja 5.56x45mm NATO
Szybko-
strzelność
666 strz./min.
Czas przeładowania 3 sekundy

Tańsza opcja wśród trzech unikalnych dla terrorystów karabinów szturmowych - Galil AR to doborowa broń do starć na średnim i dalekim zasięgu.

Opis z ekwipunku

Galil AR to karabin automatyczny debiutujący w Counter-Strike: Global Offensive, następca IDF Defendera z poprzednich gier.

Spis treści

[edytuj] Opis ogólny

Galil AR to dość mocny karabin automatyczny, dostępny do zakupu wyłącznie po stronie Terrorystów. Choć wydaje się być nowoczesnym wcieleniem swojego poprzednika, to w gruncie rzeczy odziedziczył po nim większość jego cech - niską cenę (najtańszy karabinek w grze) nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi oraz przyzwoite osiągi. Do wad tego karabinka należy wliczyć brak możliwości zabicia przeciwnika ubranego w pełny pancerz jednym strzałem w głowę oraz dość niską celność na większe odległości.

Choć w rundach, gdzie ilość pieniędzy nie gra większej roli nie jest dobrym wyborem ze względu na statystyki odstające od rywali, to jest to świetna broń na rundy tzw. ekonomiczne i nie najgorszy wybór po przegranej rundzie na pistolety.

[edytuj] Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 120 93
Klatka pier., ramię 30 23
Brzuch 37 29
Noga 22 22
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo

  • $300 (tryb turniejowy)
  • $150 (tryb uproszczony)
Obrażenia 30
Kontrola odrzutu 20/26 (76%)
Zasięg efektywny 16 m
Penetracja pancerza 77.5%
Siła penetracji 200

Galil AR to ciężka broń. Podczas poruszania się z wyciągniętym Galilem, szybkość ruchu jest równa 215 jedn./sek., co w porównaniu do poprzednika jest lepszym wynikiem o 5 jednostek.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Duża pojemność magazynka (większa od reszty broni tej klasy)
  • Przyzwoite obrażenia
  • Przyzwoita celność
  • Przyzwoita szybkostrzelność
  • Atrakcyjna cena, nawet w porównaniu z pistoletami maszynowymi
  • Zadowalająca penetracja pocisku
  • Mniejszy odrzut od AK
  • Mniej celny w porównaniu z AK i obiema M4
  • Mniejsze obrażenia względem innych karabinów dostępnych dla Terrorystów
  • Raczej nie nadaje się do starć ze snajperami

[edytuj] Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Świetna broń na rundy ekonomiczne. Można też rozważyć zakup po przegranej rundzie na pistolety i tym samym zwiększyć siłę ognia.
  • Jeżeli szukasz broni zadającej większe obrażenia opancerzonemi przeciwnikomi, wybierz inne karabiny, gdyż Galil AR ze względu na obniżone obrażenia w starciu takim przeciwnikiem może nie zdać egzaminu.
  • Na małych i średnich dystansach możesz śmiało strzelać ogniem ciągłym, przy czym celuj w klatkę piersiową.
  • Jeżeli wypadnie Tobie walka na dużą odległość, strzelaj krótką serią lub pojedyńczo. Pamiętaj także o przemieszczaniu się, by nie wystawiać się na obrażenia i tym samym nie ułatwiać przeciwnikowi zadania zabicia Ciebie.
  • Mimo wszystko karabinek ten jest mizerny w starciu przeciwko wrogim snajperom ze względu na obniżone obrażenia względem opancerzonego przeciwnika i niemożność zabicia takowego jednym strzałem w głowę. Jeżeli to możliwe, unikaj miejscówek, gdzie może się czaić wrogi snajper.
  • Unikaj biegania oraz strzelania z tej broni - Galil AR cierpi wtedy na duży rozrzut. Co więcej, gracze wyposażeni w lżejszą i celniejszą broń mogą cię łatwo "oblecieć".
  • Jeśli już musisz strzelać aż do wyczerpania magazynka, rób to na małym dystansie, upuszczając przy tym linię celowania, kontrując tym samym odrzut.

[edytuj] Kontrtaktyki

  • Unikaj bliższych kontaktów z użytkownikami Galila AR - duża szybkostrzelność i wybaczający błędy odrzut może podziałać na jego korzyść.
  • Najlepiej jest walczyć z takimi adwersarzami na dużym dystansie, gdyż Galil AR nie ma dobrej celności na takie odległości.
  • Używaj silniejszych lub celniejszych broni. FAMAS w trybie serii jest dużo celniejszy, AUG nie tylko przewyższa celnością Galila AR, ale też obrażeniami i możliwością skorzystania z zamontowanego celownika.
  • Jeśli użytkownik strzela długą serią, można go z łatwością pokonać strzelbą (na małym dystansie) lub bronią o wyższej celności.

[edytuj] Zmiany w aktualizacjach

Lista zmian z dnia 18.11.2019:

  • Zmniejszono cenę karabinów FAMAS i Galil o 200$ (do odpowiednio 2050$ i 1800$).
  • Zwiększono celność karabinów FAMAS i Galil podczas prowadzenia ognia ciągłego.

[edytuj] Osiągnięcia

Galil AR Expert csgo.png Ekspert Galil AR
Zabij 250 przeciwników przy użyciu Galil AR

[edytuj] Ciekawostki

  • Karabinek został oparty na modelu Galil ACE 22, który mechanicznie bazuje na starszych Galilach. Największym wyróżnikiem nowszej konstrukcji jest m.in. przeniesienie dźwigni przeładowania na stronę lewą i obecność sprężynującej osłony wycięcia, w którym porusza się rękojeść zamkowa.
  • Biorąc pod uwagę ciekawostkę powyżej, nazwa Galil AR jest błędna. W rzeczywistości karabinek o takim oznaczeniu wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiono to w grze. Jest on wariantem wariant oryginalnego Galila, bez chwytu transportowego i dwójnogu.
    • Możliwym jest, że AR jest po prostu ogólnym przyrostkiem z punktu widzenia gry, co może oznaczać Assault Rifle lub Automatic Rifle.
  • Pierwotnie broń miała nosić nazwę IDF Sentinel 22.
  • Pierwotnie Galil AR miał być wyposażony w celownik kolimatorowy, oparty na jednym z celowników firmy Meprolight, który był przymocowany do szyny znajdującej się nad łożem. Celownik fukcjonował podobnie do celowników SG 553 i AUGa. Jeszcze w wersji beta tytułu podjęto decyzję o usunięciu funkcji przybliżania z broni, w efekcie wprowadzając zmodyfikowaną wersję z innymi teksturami oraz bez kolimatora zamontowanego ponad łożem.
    • Prawdopodobną przyczyną usunięcia tej funkcji był lepszy balans względem konkurenta po stronie Antyterrorystów.
    • Galila z celownikiem kolimatorowym można zobaczyć w materiale prezentującym mecz między zawodnikami z Europy i Ameryki Północnej rozgrywany na bardzo wczesnej wersji gry, dostępnym w serwisie Youtube[1] oraz grafikach promocyjnych, które zostały zamieszczone w galerii poniżej.
  • We wczesnych stadiach rozwoju dźwięki operowania dźwigną przeładowania nie były zsynchronizowane z animacją.
  • Przed cyklem aktualizacji zmieniających udźwiękowienie broni, Galil AR dzielił dźwięki przeładowania z P90, SG 553 i AUGiem.
  • Galil AR jest nieco lżejszy od swojego protoplasty - IDF Defendera, co ma w pewnym sensie odzwierciedlenie w rzeczywistości; Galil AR (a właściwie Galil ACE) wykorzystuje w swojej budowie kompozyt.
  • Podobnie jak G3SG1 w starszych grach, podczas oglądania animacji przeładowania z pozycji "klasycznej" w widoku pierwszoosobowym, można zauważyć, że magazynek jest wyjmowany z gniazda i wkładany z powrotem.
  • Ikonka HUD oraz zabójstwa przestawiają karabinek Galil SAR, pomimo faktu, że broń jest wymodelowana na podstawie Galila ACE 22[2].

[edytuj] Galeria

[edytuj] Wczesna wersja (alfa i beta)

[edytuj] Wersja finalna

[edytuj] Skórki

* - dostępna również z licznikiem StatTrak™.

[edytuj] Przypisy

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike