Half-Life

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(red.)
(+galeria, linki)
Linia 64: Linia 64:
 
:*[[headcrab]]y,  
 
:*[[headcrab]]y,  
 
:*[[Vortigaunt]]y (Alien Slave),  
 
:*[[Vortigaunt]]y (Alien Slave),  
:*[[houdeye]],  
+
:*[[Houndeye]],  
:*[[bullsquid]],  
+
:*[[Bullsquid]],  
:*[[barnacle]],  
+
:*[[Barnacle]],  
 
:*[[Alien Controller]],  
 
:*[[Alien Controller]],  
 
:*[[Alien Grunt]],  
 
:*[[Alien Grunt]],  
Linia 76: Linia 76:
  
 
'''Sojusznicy'''
 
'''Sojusznicy'''
*ochrona kompleksu Black Mesa
+
*[[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy]]
*personel naukowy
+
*[[Zespół Naukowy Black Mesy|personel naukowy]]
  
 
==Proces powstawania==
 
==Proces powstawania==
Linia 86: Linia 86:
 
*W grze komputerowej ''Bioshock'', na początku rozgrywki, Atlas (sojusznik gracza) zwraca się do gracza takimi słowami: "Czy byłbyś teraz łaskaw znaleźć jakiś łom lub coś podobnego" (oryg. "Now would you kindly find a crowbar or something?"). Ostatecznie bronią, którą znajdujemy jest klucz francuski.
 
*W grze komputerowej ''Bioshock'', na początku rozgrywki, Atlas (sojusznik gracza) zwraca się do gracza takimi słowami: "Czy byłbyś teraz łaskaw znaleźć jakiś łom lub coś podobnego" (oryg. "Now would you kindly find a crowbar or something?"). Ostatecznie bronią, którą znajdujemy jest klucz francuski.
 
*W grze ''S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla'', w Dziczy można znaleźć ciało Gordona Freemana, który, według twórców gry, "nie dał rady przetrwać w środowisku Zony".
 
*W grze ''S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla'', w Dziczy można znaleźć ciało Gordona Freemana, który, według twórców gry, "nie dał rady przetrwać w środowisku Zony".
 +
 +
==Galeria==
 +
<gallery>
 +
Grafika:Half Life Main Menu.jpg|Menu główne gry w wersji WON
 +
Grafika:HL steam main menu.jpg|Menu główne w wersji Steam
 +
</gallery>
  
 
==Linki==
 
==Linki==

Wersja z 21:04, 24 sie 2010

Potrzebna rozbudowa

Ten artykuł wymaga rozbudowy niektórych jego sekcji. Jeśli chcesz pomóc to zrób to!

  • Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.


Half-Life
Half-Life Cover.jpg
Producent Valve Corporation
Wydawca Valve Software, Sierra Studios
Dystrybucja Electronic Arts, Steam
Data wydania 19 listopada 1998
Nośniki CD, DVD, Steam
Gatunek First person shooter
Tryb gry Singleplayer
Platforma PC, PlayStation 2
Silnik GoldSrc
Wymagania minimalne:
  • procesor 133 Mhz , 24 MB RAM, karta grafiki SVGA

zalecane:

  • procesor 500 MHz, 96 MB RAM, karta graficzna 16 MB
Kontrolery klawiatura i mysz, gamepad
Kategorie wiekowe BBFC: 15,
ESRB: M,
OFLC: M,
PEGI: 16+
Scenarzysta Marc Laidlaw
Designer Ted Backman, Chuck Jones
Kompozytor Kelly Bailey
Gra po grze
Poprz. gra Half-Life: Day One
Nast. gra Half-Life: Uplink

Half-Life (HL) - debiutancka gra komputerowa Valve Software, wydana przez Sierrę 19 Listopada 1998 roku. Pierwsza część sagi Half-Life. Zbudowana na silniku GoldSrc - mocno zmodyfikowanej wersji silnika wykorzystanego w grze Quake. Nazwa gry znaczy dosłownie "okres połowicznego rozpadu" (jest to nawiązanie do fizycznego zjawiska, rozpadu nietrwałych obiektów lub stanów w czasie, patrz Wikipedia), ale jest też swoistą grą słów: half (ang. połowa) i life (życie), w wolnym tłumaczeniu - "Półżywy".

Spis treści

Fabuła

Information icon.pngOsobny artykuł: Incydent w Black Mesa

Akcja gry rozgrywa się na terenie tajnego laboratorium badawczego Black Mesa. Gracz wciela się w postać Gordona Freemana, młodego doktora fizyki teoretycznej. Podczas jednego z eksperymentów dochodzi do tzw. kaskady rezonansowej, w wyniku której na Ziemię przedostają się, bez żadnej kontroli, stworzenia z wymiaru Xen. Wydarzenie to zostało nazwane Incydentem w Black Mesa. Od tego momentu główny bohater szuka drogi ucieczki z tajnego ośrodka.

Bronie

W grze dostępny jest szereg broni, zarówno konwencjonalnej, jak fikcyjnej, wykorzystującej technologię Obcych.

Przeciwnicy

W grze występują zarówno przeciwnicy jak i sojusznicy, pomagający graczowi.

Przeciwnicy

  • ludzie:
  • obcy:
  • zombie - ludzie kontrolowani przez headcraby

Sojusznicy

Proces powstawania

Prace nad grą zaczęły się już w 1996 roku wraz z powstaniem Valve. Początkowo pracowano nad dwoma oddzielnymi tytułami. Zręcznościowy, nastawiony na akcję Quiver i przygodowy Prospero. Ostatecznie połączono oba projekty w Half-Life.

Half-Life w popkulturze

  • Słynne cytaty z gry - czytaj osobny artykuł: Cytaty z Half-Life
  • W grze komputerowej Bioshock, na początku rozgrywki, Atlas (sojusznik gracza) zwraca się do gracza takimi słowami: "Czy byłbyś teraz łaskaw znaleźć jakiś łom lub coś podobnego" (oryg. "Now would you kindly find a crowbar or something?"). Ostatecznie bronią, którą znajdujemy jest klucz francuski.
  • W grze S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, w Dziczy można znaleźć ciało Gordona Freemana, który, według twórców gry, "nie dał rady przetrwać w środowisku Zony".

Galeria

Linki