Half-Life soundtrack

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (drobne)
(tabelka na podstawie OverWiki)
 
Linia 1: Linia 1:
 
[[Grafika:Half-Life Soundtrack front cover.jpg|thumb|160px|right|Okładka albumu]]
 
[[Grafika:Half-Life Soundtrack front cover.jpg|thumb|160px|right|Okładka albumu]]
'''Half-Life soundtrack''' – ścieżka dźwiękowa do ''[[Half-Life|Half-Life'a]]'' skomponowana przez [[Kelly Bailey|Kelly'ego Baileya]]. Jest to muzyka z pogranicza elektroniki i rocka. Soundtrack został także wydany na płycie CD w limitowanej serii. Zawiera 27 utworów, z których większość została ponownie użyta, czasem w zmienionej aranżacji, w [[Half-Life 2]]. W wersji Steam [[Half-Life: Opposing Force]] i [[Half-Life: Blue Shift]], soundtrack Half-Life'a zastąpił oryginalną ścieżkę dźwiękowa skomponowaną przez [[Chris Jensen|Chrisa Jensena]].
+
'''Half-Life soundtrack''' – ścieżka dźwiękowa do ''[[Half-Life|Half-Life'a]]'' skomponowana przez [[Kelly Bailey|Kelly'ego Baileya]]. Jest to muzyka z pogranicza elektroniki i rocka. Soundtrack został także wydany na płycie CD w limitowanej serii. Zawiera 27 utworów, z których większość została ponownie użyta, czasem w zmienionej aranżacji, w [[Half-Life 2]]. W wersji Steam ''[[Half-Life: Opposing Force]]'' i ''[[Half-Life: Blue Shift]]'', soundtrack Half-Life'a zastąpił oryginalną ścieżkę dźwiękowa skomponowaną przez [[Chris Jensen|Chrisa Jensena]], aczkolwiek jest możliwe przywrócenie ścieżki dźwiękowej Jensena.
  
Dla posiadaczy gry ścieżka dźwiękowa dostępna jest na platformie [[Steam]] za darmo, jako DLC<ref>[https://store.steampowered.com/app/323130/ Half-Life Soundtrack w serwisie Steam]</ref>.
+
Dla posiadaczy gry ścieżka dźwiękowa dostępna jest na platformie [[Steam]] za darmo, jako DLC<ref>{{Cytuj |autor = |url = https://store.steampowered.com/app/323130/|tytul = Half-Life Soundtrack w serwisie Steam|serwis = [[Steam]]|data = |dostep = 2019-07-10}}</ref>, jednak ze zmienioną kolejnością utworów.
  
 
==Lista utworów==
 
==Lista utworów==
{| border="1" cellpadding="5" cellspacing="0"
+
{| class="wikitable grid sortable plainlinks" width="100%" style="width: 100%; text-align:left"
 
|-
 
|-
! Nr
+
! class="header" width=" 5%"| Nr w grze
! Tytuł utworu
+
! class="header" width=" 5%"| Nr utworu
! Tytuł w HL2
+
! class="header" width=" 5%"| Nr utworu (Steam)
! czas trwania (m:s)
+
! class="header" | Tytuł utworu
! występowanie
+
! class="header" | Nazwa pliku
 +
! class="header" width=" 5%"| Czas (m:ss)
 +
! class="header unsortable" | Występowanie
 +
! class="header unsortable" | Uwagi
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|1.
+
| valign=top width="70px"| 01
| '''''Adrenaline Horror'''''
+
| valign=top width="70px"| 03
| nie występuje
+
| valign=top width="70px"| 02
| style="text-align:center"|2:09
+
| valign=top width="80px"| ''[https://www.youtube.com/watch?v=3BQO-P3OtbE Vague Voices]''
| Utwór po raz pierwszy występuje w rozdziale [["We've Got Hostiles"]], podczas pierwszego wyjścia na powierzchnię.  
+
| valign=top| <code>Prospero01.mp3</code>
 +
| valign=top width="80px"| 2:12
 +
| valign=top| „'''[[Black Mesa Inbound]]'''”: Podczas podróży kolejką Black Mesy do sektora C, na początku gry.
 +
| valign=top|
 +
* W ''[[Half-Life 2]]'' utwór występuje pod nazwą ''Black Mesa Inbound''<br/>
 +
* Utwór zawiera [[wpl:Sampling (muzyka)|sampel]] „Cosmic Drone” dołączony do albumu ''Malice In Wonderland'' będącego częścią biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples2">{{Cytuj |autor = Velvetic|url = https://www.YouTube.com/watch?v=Na02e0Fya9Q|tytul = Samples Used in the ''Half-Life'' Soundtrack Part II|serwis = [[wpl:YouTube|YouTube]]|data = 2016-12-09|dostep = 2019-07-13}}</ref>.
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|2.
+
| valign=top| 02
| '''''Vague Voices'''''
+
| valign=top| 04
| Black Mesa Inbound
+
| valign=top| 03
| style="text-align:center"|2:15
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=48FauWjWKtA Klaxon Beat]''
| Podczas podróży kolejką Black Mesy do sektora C, na początku gry.
+
| valign=top| <code>Half-Life12.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:00
 +
| valign=top| „'''[[Anomalous Materials]]'''”: Po nałożeniu [[Kombinezon HEV|kombinezonu HEV]].
 +
| valign=top|  
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|3.
+
| valign=top| 03
| '''''Klaxon Beat'''''
+
| valign=top| 05
| nie występuje
+
| valign=top| 04
| style="text-align:center"|1:01
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=Mpg_o65lPGs Space Ocean]''
| Po nałożeniu [[Kombinezon HEV|kombinezonu HEV]].
+
| valign=top| <code>Half-Life07.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:36
 +
| valign=top| „'''[[Unforeseen Consequences]]'''”: Na początku rozdziału.
 +
| valign=top|
 +
* W ''Half-Life 2'' utwór występuje pod nazwą ''Echoes of a Resonance Cascade''
 +
* Utwór zawiera sample „Deep Sea Atmos”, „The Deep” i „Ominous Sea Cave” pochodzące z albumu ''Ambient'' będącego częścią biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G.<ref name="samples"/>
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|4.
+
| valign=top| 04, 06, 17, 29
| '''''Space Ocean'''''
+
| valign=top| 07
| Echoes of a Resonance Cascade
+
| valign=top| 06
| style="text-align:center"|1:37
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=RgXCSJuCBiE Apprehensive Short]''
| Na początku rozdziału [[Unforeseen Consequences]].
+
| valign=top| <code>Suspense01.mp3</code>
 +
| valign=top| 0:23
 +
| valign=top|
 +
# „'''[[Unforeseen Consequences]]'''”: po zauważeniu [[zombie]] na krześle
 +
# „'''[[Office Complex]]'''”: po wyjściu z windy
 +
# „'''[[Apprehension]]'''”: po zobaczeniu [[Ichthyosaur|Ichthyosaura]]
 +
# „'''[["Forget About Freeman!"]]'''”: w kanałach, przed spotkaniem Ichthyosaura
 +
| valign=top|
 +
* Ten utwór występuje także w ''Half-Life 2''
 +
* W wydaniu na [[Steam]] utwór nazywa się ''Apprehensive''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|5.
+
| valign=top| 05, 31
| '''''Cavern Ambiance'''''
+
| valign=top| 06
| Zero Point Energy Field
+
| valign=top| 05
| style="text-align:center"|1:44
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=XtV0LR5GNdI Cavern Ambiance]''
| W rozdziale [[Unforeseen Consequences]] podczas zjazdu platformą w sektorze B. W rozdziale [[Lambda Core]] podczas zjazdu platformą z ciężarówką.
+
| valign=top| <code>Half-Life10.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:40
 +
| valign=top|
 +
# „'''Unforeseen Consequences'''”: podczas zjazdu platformą w sektorze B
 +
#„'''[[Lambda Core]]'''”: podczas zjazdu platformą z ciężarówką, przed walką z [[Black Ops]]
 +
| valign=top|
 +
* W ''Half-Life 2'' utwór występuje pod nazwą ''Zero Point Energy Field''
 +
* Utwór zawiera sampel z nagrania „Frost”, znajdującego się na albumie ''ProSamples Vol. 9: Future Beats 2'' Zero-G.<ref name="samples"/>
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|6.
+
| valign=top| 07, 18
| '''''Apprehensive Short'''''
+
| valign=top| 08
| nie występuje
+
| valign=top| 07
| style="text-align:center"|0:24
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=Hm0mwsCAzvE Bass String Short]''
| W rozdziale [[Unforeseen Consequences]] po zauważeniu [[zombie]] na krześle. W rozdziale [[Office Complex]] po wyjściu z windy. W rozdziale [[Apprehension]] po zobaczeniu [[Ichthyosaur|Ichthyosaura]].
+
| valign=top| <code>Suspense03.mp3</code>
 +
| valign=top| 0:09
 +
| valign=top|
 +
# „'''Office Complex'''”: w dużym pomieszczeniu, z którego sufitu spadają [[Headcrab|Headcraby]]
 +
# „'''Apprehension'''”: w chłodni
 +
| valign=top|
 +
* Utwór występuje także w ''Half-Life 2''
 +
* W wydaniu na Steam nazwany jest ''Bass String''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|7.
+
| valign=top| 08
| '''''Bass String Short'''''
+
| valign=top| 09
| nie występuje
+
| valign=top| 08
| style="text-align:center"|0:18
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=DCBO5iufHTs Hurricane Strings]'' (game mix)
| W rozdziale [[Office Complex]] w dużym pomieszczeniu, z którego sufitu spadają [[Headcrab|Headcraby]]. W rozdziale [[Apprehension]] w chłodni.  
+
| valign=top| <code>Half-Life09.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:33
 +
| valign=top| „'''Office Complex'''”: w chłodni
 +
| valign=top| Wersja występująca w grze. Ten sam utwór w ''Half-Life 2'' nazywa się ''Neutrino Trap''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|8.
+
| valign=top|
| '''''Hurricane Strings'''''
+
| valign=top| –
| Neutrino Trap
+
| valign=top| –
| style="text-align:center"|1:37  
+
| valign=top| ''Hurricane Strings'' (alpha mix)
| W chłodni, w rozdziale [[Office Complex]].
+
| valign=top| <code>N/A</code>
 +
| valign=top| 1:37
 +
| valign=top| ''nie pojawia się w grze''
 +
| valign=top| Ta wersja występuje w wersji alpha gry dla prasy, wydanej w 1997 roku. Utworu użyto także w prezentacji pt. „Offices” na [[wpl:Electronic Entertainment Expo|E3]] w 1998 r.
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|9.
+
| valign=top| 09, 25
| '''''Diabolical Adrenaline Guitar'''''
+
| valign=top| 10
| Lambda Core
+
| valign=top| 09
| style="text-align:center"|1:44
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=MoB0pZAoslo Diabolical Adrenaline Guitar]'' (game mix)
| Przy pierwszym spotkaniu z oddziałem [[HECU]] w rozdziale [["We've Got Hostiles"]]. W trakcie rozdziału [[Surface Tension]].
+
| valign=top| <code>Half-Life02.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:44
 +
| valign=top|
 +
# „'''[["We've Got Hostiles"]]'''”: przy pierwszym spotkaniu z oddziałem [[HECU]]
 +
# „'''[[Surface Tension]]'''”: po zniszczeniu [[AH-64 Apache]] i na klifie
 +
| valign=top|
 +
* Wersja utworu występująca w grze. Zawiera sample „Beat 17A”, „Beat 17B”, „Beat 19A” i „Beat 19B” pochodzące z albumu sampli ''Methods of Mayhem: Industrial Toolkit'' Sony.<ref name="samples2"/>
 +
* W [[Half-Life 2 soundtrack|ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'']] nazywa się ''Lambda Core''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|10.
+
| valign=top|
| '''''Valve Theme (Long Version)'''''
+
| valign=top| –
| Hazardous Environments
+
| valign=top| –
| style="text-align:center"|1:26
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=s-4QY9Z08j0 Diabolical Adrenaline Guitar]'' (alpha mix)
| Podczas fragmentu na górskim klifie w rozdziale [[Surface Tension]].
+
| valign=top| <code>N/A</code>
 +
| valign=top| 2:39
 +
| valign=top| ''nie pojawia się w grze''
 +
| valign=top| Wersja wykorzystywana w różnych reklamach gry oraz wersji alpha gry dla prasy, wydanej w 1997 roku. Utwór pojawił się również w prezentacji „Gruntfight” na E3 w 1998 r.
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|11.
+
| valign=top| 10
| '''''Nepal Monastery'''''
+
| valign=top| 02
| nie występuje
+
| valign=top| 01
| style="text-align:center"| 2:08
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=MzdnwLtKNjE Adrenaline Horror]''
| Podczas wejścia do silosu D w rozdziale [[Blast Pit]]. Przechodząc obok gniazda [[Tentacle]]'a w piasku w rozdziale [[Surface Tension]].
+
| valign=top| <code>Half-Life01.mp3</code>
 +
| valign=top| 2:10
 +
| valign=top| „'''"We've Got Hostiles"'''”: podczas pierwszego wyjścia na powierzchnię
 +
| valign=top|
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|12.
+
| valign=top| 11, 23
| '''''Alien Shock'''''
+
| valign=top| 12
| Biozeminade Fragment
+
| valign=top| 11
| style="text-align:center"|0:34
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=dGVO8o7mds0 Nepal Monastery]''
| Pierwsze spotkanie z [[Gargantua|Gargantuą]] w rozdziale [[Power Up]]. Gargantua w podziemnym parkingu w rozdziale [[Surface Tension]].
+
| valign=top| <code>Half-Life04.mp3</code>
 +
| valign=top| 2:08
 +
| valign=top|
 +
# „'''[[Blast Pit]]'''”: podczas wejścia do [[Silos D|silosu D]] znajdującego się w [[Sektor D|Sektorze D]]
 +
# „'''Surface Tension'''”: przechodząc obok gniazda [[Tentacle|Tentacle'a]] w piasku
 +
| valign=top|
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|13.
+
| valign=top| 12, 28
| '''''Sirens In The Distance'''''
+
| valign=top| 13
| Triple Entanglement
+
| valign=top| 12
| style="text-align:center"|1:34
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=W3_dcvbJNAE Alien Shock]''
| Na początku rozdziału [[On A Rail]], wchodząc do tuneli.
+
| valign=top| <code>Half-Life15.mp3</code>
 +
| valign=top| 0:36
 +
| valign=top|
 +
# „'''[[Power Up]]'''”: pierwsze spotkanie z [[Gargantua|Gargantuą]]
 +
# „'''[[Surface Tension]]'''”: spotkanie z Gargantuą w podziemnym parkingu
 +
| valign=top|  
 +
* Utwór zawiera sampel nagrania „Deep Guts” dołączonego do albumu ''Cuckooland Unhinged'' biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples">{{Cytuj |autor = Velvetic|url = https://www.YouTube.com/watch?v=odXWmLYHiWQ|tytul = Samples Used in the ''Half-Life'' Soundtrack|serwis = YouTube|data = 2016-12-06|dostep = 2019-07-13}}</ref>
 +
* [[w:pl:Remiks|Remiks]] utworu, nazwany ''Biozeminade Fragment'', pojawia się na ścieżce dźwiękowej z  ''Half-Life 2''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|14.
+
| valign=top| 13
| '''''Nuclear Mission Jam'''''
+
| valign=top| 28
| Something Secret Steers Us
+
| valign=top| 27
| style="text-align:center"|2:04
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=1JXnZPFuVCQ Sharp Fear Short]''
| Na początku rozdziału [[Apprehension]], podnosząc [[Tau Cannon]].
+
| valign=top| <code>Suspense07.mp3</code>
 +
| valign=top| 0:06
 +
| valign=top| „'''Power Up'''”: po pokonaniu Gargantui
 +
| valign=top|  
 +
* Utwór jest także częścią ścieżki dźwiękowej z ''Half-Life 2''
 +
* Występuje także w zwiastunie ''Half-Life 2: Episode One''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|15.
+
| valign=top| 14
| '''''Scared Confusion Short'''''
+
| valign=top| 14
|  
+
| valign=top| 13
| style="text-align:center"|0:33
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=LdzmXzZqieQ Sirens in the Distance]''
| Przy pierwszym spotkaniu z [[Ichthyosaur|Ichthyosaurem]] w rozdziale [[Apprehension]]. W pomieszczeniu z zabójczyniami [[Black Ops]] w [[Apprehension]] i [[Lambda Core]]. Na końcu gry, po odrzuceniu propozycji [[G-Man]]a.
+
| valign=top| <code>Half-Life14.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:13
 +
| valign=top| „'''[[On A Rail]]'''”: na początku rozdziału, wchodząc do tuneli
 +
| valign=top| Remiks, nazwany ''Triple Entanglement'', występuje w ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|16.
+
| valign=top| 15
| '''''Drums and Riffs'''''
+
| valign=top| 17
| Tau-9
+
| valign=top| 16
| style="text-align:center"|2:08
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=JsqtdRQiezE Drums and Riffs]''
| Po odpaleniu [[Rakieta|rakiety]] w rozdziale [[On A Rail]].
+
| valign=top| <code>Half-Life03.mp3</code>
 +
| valign=top| 2:04
 +
| valign=top| „'''On A Rail'''”: po odpaleniu [[Rakieta|rakiety]]
 +
| valign=top| Utwór występuje także w ścieżce dźwiękowej z  ''Half-Life 2'', pod nazwą ''Tau-9''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|17.
+
| valign=top| 16, 22
| '''''Hard Technology Rock'''''
+
| valign=top| 15
| nie występuje
+
| valign=top| 14
| style="text-align:center"|1:41
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=HISZ-LUcMY4 Nuclear Mission Jam]''
| Słyszany w rozdziale [["Forget About Freeman!"]].
+
| valign=top| <code>Half-Life16.mp3</code>
 +
| valign=top| 2:00
 +
| valign=top|
 +
# „'''[[Apprehension]]'''”: na początku rozdziału, przy spotkaniu żołnierzy [[HECU]]
 +
# „'''[[Questionable Ethics]]'''”: po podniesieniu [[Tau Cannon]]
 +
| valign=top|  
 +
* Instancja z rozdziału „Apprehension” występuje tylko w ''[[Half-Life: Source]]'', aczkolwiek w [[Half-Life|oryginalnej wersji gry]] jest byt odpowiedzialny za odegranie ścieżki (bez wywoływacza)
 +
* W ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'' nazywa się ''Something Secret Steers Us''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|18.
+
| valign=top| 19, 32, 39
| '''''Steam In The Pipes'''''
+
| valign=top| 16
| Negative Pressure
+
| valign=top| 15
| style="text-align:center"|1:59
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=hxa3ZfOKqlE Scared Confusion Short]''
| Podczas otwierania portalu do [[Xen]] w rozdziale [[Lambda Core]].
+
| valign=top| <code>Suspense02.mp3</code>
 +
| valign=top| 0:16
 +
| valign=top|
 +
# „'''Apprehension'''”: po zabójstwie [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|ochroniarza]] przez [[Black Ops]]
 +
# „'''Lambda Core'''”: przy wejściu do pomieszczenia z  Black Ops
 +
# „'''[[Endgame]]'''”: po odrzuceniu propozycji [[G-Man|G-Mana]]
 +
| valign=top| Utwór także występuje w ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|19.
+
| valign=top| 20
| '''''Electric Guitar Ambiance'''''
+
| valign=top| 22
| Escape Array
+
| valign=top| 21
| style="text-align:center"|1:29
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=bg99aQHkhd0 Military Precision]''
| W rozdziale [[Surface Tension]].
+
| valign=top| <code>Half-Life11.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:21
 +
| valign=top| „'''[[Residue Processing]]'''”: w trakcie obserwacji ochroniarza zabijającego [[Headcrab|headcraby]], który wkrótce potem ginie przez [[Barnacle|Barnacle'a]]
 +
| valign=top| Utwór zawiera sampel nagrania „Midnight Watch” dołączonego do albumu ''In The Shadows'' GMP Music<ref name="samples2"/>
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|20.
+
| valign=top| 21, 27
| '''''Dimensionless Deepness'''''
+
| valign=top| 27
| Dirac Shore
+
| valign=top| 26
| style="text-align:center"|1:28
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=HuxXBXkOmPY Dark Piano Short]''
| Podczas aktywacji teleportu prowadzącego do legowiska [[Gonarch]]a.
+
| valign=top| <code>Suspense05.mp3</code>
 +
| valign=top| 0:17
 +
| valign=top|
 +
# „'''Questionable Ethics'''”: widząc po raz pierwszy [[Alien Grunt]]a w szklanej komorze
 +
# „'''Surface Tension'''”: w pomieszczeniu przechowującym pociski
 +
| valign=top|  
 +
* Utwór zawiera sampel nagrania „Escaped for Now” dołączonego do albumu ''In The Shadows'' GMP Music<ref name="samples2"/>
 +
* Występuje także w ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|21.
+
| valign=top| 24
| '''''Military Precision'''''
+
| valign=top| 11
| nie występuje
+
| valign=top| 10
| style="text-align:center"|1:21
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=djimD6J4x5g Valve Theme]'' (long version)
| Po spotkaniu ochroniarza przy oczyszczalni odpadów, w rodziale [[Residue Processing]].
+
| valign=top| <code>Half-Life13.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:23
 +
| valign=top| „'''Surface Tension'''”: podczas fragmentu na górskim klifie
 +
| valign=top|  
 +
* Utwór zawiera sampel nagrania „Smashing 2” dołączonego do albumu ''Cuckooland Ambience'' z biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples"/>
 +
* To jest motyw muzyczny [[Valve Corporation|Valve Software]], odgrywany jest przy każdym uruchomieniu gier wydanych przez firmę
 +
* W ścieżce dźwiękowej z ''Half-Life 2'' utwór nazywa się ''Hazardous Environments''
 +
* W wydaniu na Steam nazywa się ''Valve Theme [Extended]''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|22.
+
| valign=top| 26
| '''''Jungle Drums'''''
+
| valign=top| 20
| nie występuje
+
| valign=top| 19
| style="text-align:center"|1:50
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=kEwaF8diQUw Electric Guitar Ambiance]''
| W rozdziale [[Gonarch's Lair]].
+
| valign=top| <code>Half-Life05.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:25
 +
| valign=top| „'''Surface Tension'''”: w obszarze z [[Mina laserowa|minami laserowymi]] i snajperem HECU
 +
| valign=top| W ''Half-Life 2'' utwór nazwany jest ''Escape Array''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|23.
+
| valign=top| 30
| '''''Traveling Through Limbo'''''
+
| valign=top| 18
| Singularity
+
| valign=top| 17
| style="text-align:center"|1:21
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=5uL-5tyWNJ4 Hard Technology Rock]''
| Podczas walki z [[Nihilanth]]em.
+
| valign=top| <code>Half-Life08.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:40
 +
| valign=top| „'''"Forget About Freeman!"'''”: w trakcie walki [[Alien Grunt|Alien Gruntów]] z oddziałami HECU w [[Sektor F|Sektorze F]]
 +
| valign=top| Utwór zawiera sampel nagrania „Beat 27” dołączonego do albumu sampli ''Methods of Mayhem: Industrial Toolkit'' Sony<ref name="samples2"/>
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|24.
+
| valign=top| 33
| '''''Credits / Closing Theme'''''
+
| valign=top| 19
| Tracking Device
+
| valign=top| 18
| style="text-align:center"|1:05
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=tPtVEqgcTnQ Steam in the Pipes]''
| Podczas napisów końcowych.
+
| valign=top| <code>Prospero02.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:56
 +
| valign=top| „'''Lambda Core'''”: przy otwarciu portalu do [[Xen]]
 +
| valign=top| W ''Half-Life 2'' i ''Half-Life 2: Episode One'' utwór nazywa się ''Negative Pressure''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|25.
+
| valign=top| 34, 37
| '''''Threatening Short'''''
+
| valign=top| 26
| Xen Relay
+
| valign=top| 25
| style="text-align:center"|0:41
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=VOT3SSxxwtU Threatening Short]''
| Na początku [[Xen]]. Przy teleporcie prowadzącym do Nihilantha.
+
| valign=top| <code>Prospero05.mp3</code>
 +
| valign=top| 0:37
 +
| valign=top|
 +
# „'''[[Xen (rozdział)|Xen]]'''”: po przybyciu na [[Xen]]
 +
# „'''[[Interloper]]'''”: przy teleporcie prowadzącym do [[Nihilanth|Nihilantha]]
 +
| valign=top| W ''Half-Life 2'' występuje pod nazwą ''Xen Relay''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|26.
+
| valign=top| 35
| '''''Dark Piano Short'''''
+
| valign=top| 21
| nie występuje
+
| valign=top| 20
| style="text-align:center"|0:18
+
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=dmvf48amIfk Dimensionless Deepness]''
| Widząc po raz pierwszy [[Alien Grunt]]a w szklanej komorze, w rozdziale [[Questionable Ethics]].
+
| valign=top| <code>Prospero04.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:25
 +
| valign=top| „'''Xen'''”: podczas aktywacji teleportu prowadzącego do legowiska [[Gonarch|Gonarcha]]
 +
| valign=top| W ''Half-Life 2'' występuje pod nazwą ''Dirac Shore''
 +
|-
 +
| valign=top| 36
 +
| valign=top| 23
 +
| valign=top| 22
 +
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=UFhl4T2qJ68 Jungle Drums]''
 +
| valign=top| <code>Half-Life06.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:50
 +
| valign=top| „'''[[Gonarch's Lair]]'''”: na początku rozdziału, przy spotkaniu [[Gonarch|Gonarcha]]
 +
| valign=top|
 +
|-
 +
| valign=top| 38
 +
| valign=top| 24
 +
| valign=top| 23
 +
| valign=top| ''[https://www.youtube.com/watch?v=pqw8C1JW70U Traveling Through Limbo]''
 +
| valign=top| <code>Prospero03.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:17
 +
| valign=top| „'''[[Nihilanth (rozdział)|Nihilanth]]'''”: w trakcie walki z Nihilanthem
 +
| valign=top|
 +
* Utwór zawiera sampel nagrania „UFO” dołączonego do albumu ''Dream Zone'' z biblioteki sampli ''Altered States'' Zero-G<ref name="samples"/>
 +
* W ''Half-Life 2'' utwór nazywa się ''Singularity''
 +
* Występuje także w prezentacji „Train” przedstawionej na E3 w 1998 r.
 +
|-
 +
| valign=top| 40
 +
| valign=top| 25
 +
| valign=top| 24
 +
| valign=top| [https://www.youtube.com/watch?v=bwhFs8vIJ_4 ''Credits'' / ''Closing Theme'']
 +
| valign=top| <code>Half-Life17.mp3</code>
 +
| valign=top| 1:39
 +
| valign=top| podczas napisów końcowych
 +
| valign=top|
 +
* Remiks, nazwany ''Tracking Device'', występuje w ''Half-Life 2''
 +
* W wydaniu na Steam utwór zatytułowano ''Credits Closing Theme''
 
|-
 
|-
| style="text-align:right"|27.
 
| '''''Sharp Fear Short'''''
 
| nie występuje
 
| style="text-align:center"|0:08
 
| Po zabiciu Gargantui w rozdziale [[Power Up]].
 
 
|}
 
|}
  
==Ciekawostki==
+
== Ciekawostki ==
*W odcinku ''Woodland Critter Christmas'', ósmego sezonu serialu ''South Park'', w momencie, w którym Święty Mikołaj zaczyna strzelać do zwierząt (ok. 17 min odcinka) słychać początek utworu ''Adrenaline Horror''.<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://www.southparkstudios.com/episodes/103853 |tytul=Woodland Critter Christmas|serwis=SouthParkStudios |dostep=2-09-2010}}</ref>
+
* W odcinku ''Woodland Critter Christmas'', ósmego sezonu serialu ''„[[wpl:South Park|South Park]]”'', w momencie, w którym Święty Mikołaj zaczyna strzelać do zwierząt (ok. 17 min odcinka) słychać początek utworu ''Adrenaline Horror''<ref>{{Cytuj |autor = |url = http://www.southparkstudios.com/episodes/103853 |tytul = Woodland Critter Christmas |serwis = SouthParkStudios |dostep = 2010-09-02}}</ref>
*Fragment utworu ''Military Precision'' został użyty w intrze [[Machinima|machinimy]] ''[[Freeman's Mind]]''.<ref>{{Cytuj |autor=|url=http://www.youtube.com/watch?v=7J80KD4BG7M |tytul= Freeman's Mind - Episode 1|serwis=YouTube |dostep=2-09-2010}}</ref>
+
* Fragment utworu ''Military Precision'' został użyty w czołówce [[Machinima|machinimy]] ''[[Freeman's Mind]]''<ref>{{Cytuj |autor = |url = http://www.youtube.com/watch?v=7J80KD4BG7M |tytul = Freeman's Mind - Episode 1 |serwis = YouTube |dostep = 2010-09-02}}</ref>
*W serialu animowanym dla dzieci "Bliźniaki Cramp" pojawia się czasami utwór "Dark Piano Short".
+
* W serialu animowanym „[[wpl:Bliźniaki Cramp|Bliźniaki Cramp]]” pojawia się czasami utwór „Dark Piano Short”.
*W grze MediEvil podczas walki z końcowym bossem pojawia się utwór, który zawiera początek utworu ''Adrenaline Horror''. <ref>http://www.youtube.com/watch?v=Jd3NIwrWcbQ. YouTube [dostęp 13-02-2011].</ref>
+
* W grze MediEvil podczas walki z końcowym bossem pojawia się utwór, który zawiera początek z ''Adrenaline Horror''<ref>{{Cytuj |autor = SorcererZarok|url = http://www.youtube.com/watch?v=Jd3NIwrWcbQ|tytul = Medievil Soundtrack 19 - Zarok (Final Battle)|serwis = YouTube|data = 2009-11-10|dostep = 2011-02-13}}</ref>
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}
 
{{Media}}
 
{{Media}}
 
[[Kategoria:Muzyka]]
 
[[Kategoria:Muzyka]]
 
[[Kategoria:Half-Life]]
 
[[Kategoria:Half-Life]]
 +
[[overwiki:Half-Life soundtrack]]

Aktualna wersja na dzień 19:45, 13 lip 2019

Okładka albumu

Half-Life soundtrack – ścieżka dźwiękowa do Half-Life'a skomponowana przez Kelly'ego Baileya. Jest to muzyka z pogranicza elektroniki i rocka. Soundtrack został także wydany na płycie CD w limitowanej serii. Zawiera 27 utworów, z których większość została ponownie użyta, czasem w zmienionej aranżacji, w Half-Life 2. W wersji Steam Half-Life: Opposing Force i Half-Life: Blue Shift, soundtrack Half-Life'a zastąpił oryginalną ścieżkę dźwiękowa skomponowaną przez Chrisa Jensena, aczkolwiek jest możliwe przywrócenie ścieżki dźwiękowej Jensena.

Dla posiadaczy gry ścieżka dźwiękowa dostępna jest na platformie Steam za darmo, jako DLC[1], jednak ze zmienioną kolejnością utworów.

[edytuj] Lista utworów

[edytuj] Ciekawostki

  • W odcinku Woodland Critter Christmas, ósmego sezonu serialu South Park, w momencie, w którym Święty Mikołaj zaczyna strzelać do zwierząt (ok. 17 min odcinka) słychać początek utworu Adrenaline Horror[4]
  • Fragment utworu Military Precision został użyty w czołówce machinimy Freeman's Mind[5]
  • W serialu animowanym „Bliźniaki Cramp” pojawia się czasami utwór „Dark Piano Short”.
  • W grze MediEvil podczas walki z końcowym bossem pojawia się utwór, który zawiera początek z Adrenaline Horror[6]

[edytuj] Przypisy

  1. Half-Life Soundtrack w serwisie Steam. Steam [dostęp 2019-07-10].
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 2,4 Velvetic: Samples Used in the Half-Life Soundtrack Part II. YouTube, 2016-12-09 [dostęp 2019-07-13].
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 3,4 Velvetic: Samples Used in the Half-Life Soundtrack. YouTube, 2016-12-06 [dostęp 2019-07-13].
  4. Woodland Critter Christmas. SouthParkStudios [dostęp 2010-09-02].
  5. Freeman's Mind - Episode 1. YouTube [dostęp 2010-09-02].
  6. SorcererZarok: Medievil Soundtrack 19 - Zarok (Final Battle). YouTube, 2009-11-10 [dostęp 2011-02-13].