Hazardous Environment Combat Unit

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m
m (Za kulisami)
 
(Nie pokazano 13 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>hl1|medalHL</ikony>
 
<ikony>hl1|medalHL</ikony>
 
<tlo>Ldsoldiers2.png</tlo>
 
<tlo>Ldsoldiers2.png</tlo>
{{Istota infobox  
+
{{Postac infobox  
 
|grafika=Ldsoldiers.jpg
 
|grafika=Ldsoldiers.jpg
 
|okres=[[Incydent w Black Mesa]]
 
|okres=[[Incydent w Black Mesa]]
 
|grupa=Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych
 
|grupa=Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych
 +
|pozycja=Żołnierze
 
|pochodzenie=Baza wojskowa Santego, Arizona
 
|pochodzenie=Baza wojskowa Santego, Arizona
|rasa=mężczyzna, człowiek
+
|rasa=mężczyźni, ludzie
 +
|obsluga=
 +
|oczy=
 +
|wlosy=
 
|bronie=różne
 
|bronie=różne
 
|dubbing=<span></span>
 
|dubbing=<span></span>
Linia 12: Linia 16:
 
*Harry S. Robins
 
*Harry S. Robins
 
*Michael Shapiro
 
*Michael Shapiro
 +
|model=
 
|projektant=<span></span>
 
|projektant=<span></span>
 
*[[Chuck Jones]] (Half-Life)
 
*[[Chuck Jones]] (Half-Life)
Linia 28: Linia 33:
 
*monster_recruit
 
*monster_recruit
 
*monster_drillsergeant
 
*monster_drillsergeant
|mini=1}}
+
|mini=1
 +
}}
  
 
  {{Cytat|Government cover-ups were not in my job description!|Żołnierz H.E.C.U.}}
 
  {{Cytat|Government cover-ups were not in my job description!|Żołnierz H.E.C.U.}}
  
'''Hazardous Environment Combat Unit''' ('''H.E.C.U.''') - jednostka specjalna [[wpl:United States Marine Corps|Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych]] występująca w grze [[Half-Life]] i jej dodatkach.
+
'''Hazardous Environment Combat Unit''' (pol. ''Jednostka do Walki w Niebezpiecznym Środowisku''), często nazywana skrótowo '''H.E.C.U.''' lub '''HECU''' - jednostka specjalna podległa [[wpl:United States Marine Corps|Korpusowi Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych]] występująca w grze [[Half-Life]] i jej dodatkach.
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
Żołnierze H.E.C.U. przechodzą specjalne szkolenia, w których uczą się, jak poradzić sobie w różnych niebezpiecznych i niekonwencjonalnych sytuacjach. Są szkoleni przez instruktorów [[Dwight T. Barnes|Dwighta T. Barnesa]] i [[Sharpe]]'a oraz pilnowani przez żandarmerię wojskową.
+
Żołnierze H.E.C.U. przechodzą specjalne szkolenia, w których uczą się, jak poradzić sobie w różnych  
 +
niebezpiecznych i niekonwencjonalnych sytuacjach. Są szkoleni przez instruktorów [[Dwight T. Barnes|Dwighta T. Barnesa]] i [[Sharpe]]'a oraz pilnowani przez [[Żandarmeria wojskowa|żandarmerię  
 +
wojskową]].
  
 
Występują w [[Half-Life]], [[Half-Life: Opposing Force|Opposing Force]], [[Half-Life: Blue Shift|Blue Shift]] i [[Half-Life: Decay|Decay]].
 
Występują w [[Half-Life]], [[Half-Life: Opposing Force|Opposing Force]], [[Half-Life: Blue Shift|Blue Shift]] i [[Half-Life: Decay|Decay]].
Linia 41: Linia 49:
 
==Występowanie==
 
==Występowanie==
 
===Half-Life===
 
===Half-Life===
Po tym, jak rząd dowiedział się o [[Incydent w Black Mesa|Incydencie w Black Mesa]], wysłał tam specjalną jednostkę wojskową - H.E.C.U. Żołnierze otrzymali nie tylko rozkaz oczyszczenia ośrodka z istot z [[Xen]], ale też rozkaz uciszenia pozostałego przy życiu personelu Black Mesa, aby zatrzeć ślady incydentu. H.E.C.U. szybko opanowała powierzchnię Black Mesy przy pomocy helikopterów V-22 Osprey, z którego żołnierze spuszczali się na linach, przeszukiwali ośrodek i eksterminowali obcych oraz członków Sił Bezpieczeństwa Black Mesy oraz Zespołu Naukowego. Wielu żołnierzy krytykowało jednak otrzymany rozkaz likwidacji pozostałego przy życiu personelu.
+
Po tym, jak rząd dowiedział się o [[Incydent w Black Mesa|Incydencie w Black Mesa]], wysłał tam specjalną jednostkę wojskową - H.E.C.U. Żołnierze otrzymali nie tylko rozkaz oczyszczenia ośrodka z istot z [[Xen]], ale też rozkaz uciszenia pozostałego przy życiu personelu Black Mesa, aby zatrzeć ślady incydentu. H.E.C.U. szybko opanowało powierzchnię Black Mesy przy pomocy helikopterów V-22 Osprey, z którego żołnierze spuszczali się na linach, przeszukiwali ośrodek i eksterminowali obcych oraz członków Sił Bezpieczeństwa Black Mesy, a także Zespołu Naukowego. Wielu żołnierzy kwestionowało jednak rozkaz likwidacji pozostałego przy życiu personelu, jeden z nich nawet powiedział, że "zabijanie 12 głupich naukowców, którzy nawet nie próbowali walczyć" jest bez sensu. Mimo krytyki żołnierze jednak konsekwentnie wykonywali polecenie.
  
Początkowo działania H.E.C.U. były udane: piechota miała przewagę nad zdezorientowanymi, przerażonymi ocalałymi i obcymi, po czym zaczęła okupować Black Mesę. Personel Black Mesy nie stawiał jakiegokolwiek oporu żołnierzom, gdyż naiwnie liczyli na pomoc wojska. H.E.C.U. opanowało też System Ogłoszeń Black Mesy, przez który nadawało rozkazy dla żołnierzy stacjonujących na terenie ośrodka.
+
Początkowo działania H.E.C.U. były udane: piechota miała przewagę nad zdezorientowanymi, przerażonymi  
 +
ocalałymi i obcymi, po czym zaczęła okupować Black Mesę. Personel Black Mesy nie stawiał jakiegokolwiek oporu żołnierzom, gdyż naiwnie liczyli na pomoc wojska. H.E.C.U. opanowało też System  
 +
Ogłoszeń Black Mesy, przez który nadawało wytyczne dla żołnierzy stacjonujących na terenie ośrodka.
  
Los zwrócił się przeciwko jednostce H.E.C.U. wtedy, kiedy obcy z Xen kontynuowali teleportację do Black Mesa na masową skalę. Personel Black Mesy zawdzięczał swoje życie dzięki pomocy doktora Gordona Freemana, który torował sobie drogę do ucieczki, zabijając przy tym wielu członków H.E.C.U.. Freeman szybko stał się priorytetowym celem jednostki. Koledzy zamordowanych wyrazili swój gniew, malując graffiti na ścianach. Można je ujrzeć w rozdziale ''[[On A Rail]]''. Te napisy to groźby pod adresem głównego bohatera gry. Oto ich treść:
+
Los zwrócił się przeciwko jednostce H.E.C.U. wtedy, kiedy obcy z Xen kontynuowali teleportację do Black Mesa na masową skalę. Personel Black Mesy zawdzięczał swoje życie dzięki pomocy doktora Gordona  
* "YOU'RE DEAD FREEMAN" (Freeman, jesteś trupem)
+
Freemana, który torował sobie drogę do ucieczki, zabijając przy tym wielu członków H.E.C.U.. Doktor
 +
szybko stał się priorytetowym celem jednostki. Koledzy zamordowanych wyrazili swój gniew, malując  
 +
graffiti na ścianach. Można je ujrzeć w rozdziale ''[[On A Rail]]''. Te napisy to groźby pod adresem głównego bohatera gry. Oto treść niektórych z nich:
 +
* "YORE DEAD FREEMAN" (Freeman, jesteś trupem)
 
* "SURRENDER FREEMEN" (Poddaj się Freeman)
 
* "SURRENDER FREEMEN" (Poddaj się Freeman)
* "DIE, FREEMEN" (Zginiesz Freeman)
+
* "DIE, FREEMAN" (Zginiesz Freeman)
 
+
Zwykle takim napisom towarzyszą jedna lub dwie miny laserowe. Co więcej w tym samym rozdziale można zobaczyć dwóch żołnierzy gadających o Freemanie. Tematem ich rozmowy jest zemsta na nim za zabójstwo wielu swoich przyjaciół, Oto ich rozmowa:
+
  
 +
Zwykle takim napisom towarzyszą jedna lub dwie miny laserowe. Co więcej w tym samym rozdziale można
 +
zobaczyć dwóch żołnierzy gadających o Freemanie. Tematem ich rozmowy jest zemsta na nim za zabójstwo
 +
wielu swoich przyjaciół, Oto ich rozmowa:
 
{{Cytat|- So, who is this guy, Freeman? (Więc, co to za koleś, ten Freeman?)<br />
 
{{Cytat|- So, who is this guy, Freeman? (Więc, co to za koleś, ten Freeman?)<br />
 
- They say he was at Ground Zero. (Mówią, że był w strefie zero.)<br />
 
- They say he was at Ground Zero. (Mówią, że był w strefie zero.)<br />
 
- Science Team? You think he was responsible, sabotage, maybe? (Zespół naukowy... Myślisz, że to on był odpowiedzialny? Może sabotaż?)<br />
 
- Science Team? You think he was responsible, sabotage, maybe? (Zespół naukowy... Myślisz, że to on był odpowiedzialny? Może sabotaż?)<br />
- Yeah, maybe. But one thing for sure is he's been killing my buddies. (Może. Wiem na pewno, że to on zabijał moich kumpli.)<br />
+
- Yeah, maybe. But one thing for sure is he's been killing my buddies. (Może. Wiem na pewno, że to on  
 +
zabijał moich kumpli.)<br />
 
- Oh yeah, he'll pay. He will definitely pay. (O tak, zapłaci za to. Zdecydowanie za to zapłaci.)|Dwaj żołnierze H.E.C.U.}}
 
- Oh yeah, he'll pay. He will definitely pay. (O tak, zapłaci za to. Zdecydowanie za to zapłaci.)|Dwaj żołnierze H.E.C.U.}}
  
Kiedy stwory z Xen zaczęły zyskiwać przewagę nad H.E.C.U., jednostka podjęła decyzję o ewakuowaniu żołnierzy i bombardowaniu ośrodka. Nie wszystkim udało się zbiec - wielu żołnierzy pozostało w obiekcie pozostawionych własnemu losowi (jest to naruszenie zasady mówiącej o nie zostawianiu innych żołnierzy na pastwę losu "Leave no man behind"), którzy musieli stawić czoła oficerom z [[Black Ops]], obcym z Xen oraz tajemniczej [[Rasa X|rasie X]]. O planach ewakuacji powiadomiono przez radio. Oto fragment przemówienia:
+
Powyższa rozmowa jest w pewnym sensie ironią, gdyż żołnierze, zarówno ci poprzysięgający zemstę, jak i ofiary Freemana prawdopodobnie są odpowiedzialni za śmierć wielu osób z personelu naukowego. Warto zaznaczyć, że protagonista gry miał na swoim koncie zabójstwa żołnierzy tylko dlatego, gdyż nie postawiono mu innego wyboru, szczególnie, gdy żołnierze sami otworzyli ogień, gdy Freeman chciał do nich dołączyć.
 +
 
 +
Kiedy stwory z Xen zaczęły zyskiwać przewagę nad H.E.C.U., jednostka podjęła decyzję o ewakuowaniu  
 +
żołnierzy i bombardowaniu ośrodka. Nie wszystkim udało się zbiec - wielu żołnierzy pozostało w obiekcie pozostawionych własnemu losowi (jest to naruszenie zasady mówiącej o nie zostawianiu innych żołnierzy na pastwę losu - "Leave no man behind"), którzy musieli stawić czoła oficerom z [[Black Ops]], obcym z Xen oraz tajemniczej [[Rasa X|rasie X]]. O planach ewakuacji powiadomiono przez radio. Oto fragment przemówienia:
  
 
{{Cytat|FORGET ABOUT FREEMAN! We are cutting our losses and pulling out! Anyone left down there now is on his own! Repeat, If you weren't already, you're in a... (Zapomnijcie o Freemanie! Tniemy nasze straty i wycofujemy się! Ktokolwiek pozostał na dole, zdany jest teraz tylko na siebie! Powtarzam: jeśli nie jesteście jeszcze, jesteście...)|Żołnierz wygłaszający przemówienie}}
 
{{Cytat|FORGET ABOUT FREEMAN! We are cutting our losses and pulling out! Anyone left down there now is on his own! Repeat, If you weren't already, you're in a... (Zapomnijcie o Freemanie! Tniemy nasze straty i wycofujemy się! Ktokolwiek pozostał na dole, zdany jest teraz tylko na siebie! Powtarzam: jeśli nie jesteście jeszcze, jesteście...)|Żołnierz wygłaszający przemówienie}}
  
 
===Half-Life: Uplink===
 
===Half-Life: Uplink===
Podczas wyprawy Gordona Freemana do miejsca, gdzie znajduje się nadajnik, Gordon przebija się przez obóz H.E.C.U. składający się z zamontowanych karabinów maszynowych, wieżyczek obsadzonych żołnierzami, namiotu, z którego odbiera się rozkazy oraz wykopanymi łopatą dołkami, w których członkowie jednostki palili ciała Vortigauntów.
+
Podczas wyprawy Gordona Freemana do miejsca, gdzie znajduje się nadajnik, Gordon przebija się przez  
 +
obóz H.E.C.U. składający się z zamontowanych karabinów maszynowych, wieżyczek obsadzonych  
 +
żołnierzami, namiotu, z którego odbiera się rozkazy oraz wykopanymi łopatą dołkami, w których członkowie jednostki palili ciała Vortigauntów.
  
 
===Half-Life: Opposing Force===
 
===Half-Life: Opposing Force===
W pierwowzorze Hazardous Environment Combat Unit była określana jako "wojsko" lub "żołnierze". W dodatku Opposing Force protagonista - kapral Adrian Shephard jest jednym z członków tej jednostki. Dodano dużo nowych modeli, m.in dwie nowe klasy: Inżyniera, który potrafi otwierać zatrzaśnięte drzwi przy pomocy palnika oraz Medyka, który może wyleczyć rannych towarzyszy.  
+
W pierwowzorze Hazardous Environment Combat Unit była określana jako "wojsko" lub "żołnierze". W dodatku Opposing Force protagonista - kapral [[Adrian Shephard]] jest jednym z członków tej jednostki. Dodano dużo nowych modeli, m.in dwie nowe klasy: Inżyniera, który potrafi otwierać zatrzaśnięte drzwi przy pomocy palnika oraz Medyka, który może wyleczyć rannych towarzyszy.  
  
Opposing Force zaczyna się kilka godzin po kaskadzie rezonansowej. Adrian Shephard traci na kilka chwil przytomność po tym, jak latacze obcych zestrzeliły helikopter, którym leciał do Black Mesy. Budzi się kilka godzin później w szpitalu niedaleko Black Mesy. Kilka chwil później jest świadkiem wycofywania się jednostki H.E.C.U. z ośrodka. Jednakże G-Man blokuje mu możliwość ucieczki. Shephard, aby przeżyć, jest zmuszony do przemierzania głębszych, mrocznych zakamarków zrujnowanego ośrodka. Na swojej drodze napotyka też innych członków H.E.C.U., którzy także zostali porzuceni na pastwę losu. Adrian i jego ludzie walczą nie tylko z obcymi z Xen, lecz także z niedawno przybyłą Rasą X i zabójcami z Black Ops, którzy przybyli do Black Mesy, aby wyeliminować pozostałych przy życiu żołnierzy H.E.C.U. oraz całkowicie zrównać z ziemią Black Mesę przy pomocy broni jądrowej.  
+
Opposing Force zaczyna się kilka godzin po kaskadzie rezonansowej. Adrian Shephard traci na kilka chwil przytomność po tym, jak latacze obcych zestrzeliły helikopter, którym leciał do Black Mesy. Budzi się kilka godzin później w szpitalu niedaleko ośrodka. Kilka chwil później jest świadkiem wycofywania się jednostki H.E.C.U. z Black Mesy. Jednakże G-Man blokuje mu możliwość ucieczki. Shephard, aby przeżyć, jest zmuszony do przemierzania głębszych, mrocznych zakamarków zrujnowanego ośrodka. Na swojej drodze napotyka też innych członków H.E.C.U., którzy także zostali porzuceni na pastwę losu. Adrian i jego ludzie walczą nie tylko z obcymi z Xen, lecz także z niedawno przybyłą [[Rasa X|Rasą X]] i zabójcami [[Black Ops]], którzy przybyli do Black Mesy, aby wyeliminować pozostałych przy życiu żołnierzy H.E.C.U. oraz całkowicie zrównać z ziemią Black Mesę przy pomocy broni jądrowej.  
  
Hazardous Environment Combat Unit wydaję się używać bardziej zaawansowanej technologii niż wojska ze świata rzeczywistego, ponieważ żołnierze są ubrani w specjalną kamizelkę kuloodporną zwaną [[Powered Combat Vest]], którą można regenerować identycznie, jak kombinezon [[HEV]].
+
Hazardous Environment Combat Unit wydaję się używać bardziej zaawansowanej technologii niż wojska ze  
 +
świata rzeczywistego, ponieważ żołnierze są ubrani w specjalną kamizelkę kuloodporną zwaną [[Powered Combat Vest]], którą można regenerować identycznie, jak kombinezon [[HEV]].
  
[[Grafika:HECU_models.jpg|800px|thumb|center|Modele H.E.C.U. z Half-Life i Half-Life: Opposing Force, wersje HD. Rekruci, Żandarmeria Wojskowa, Gasmask (aka model "Shephard"), "Tower" z [[M249]], "Tower" z [[MP5 (HL)|MP5]], biały "Tower", Inżynier, Medyk (biały i czarny), Beret z M249, czarny Beret z wąsami, biały Beret z wąsami, biały Beret, Balaclava ze [[Strzelba SPAS 12 (HL1)|strzelbą]].]]
+
[[Grafika:HECU_models.jpg|800px|thumb|center|Modele H.E.C.U. z Half-Life i Half-Life: Opposing Force,  
 +
wersje HD. Rekruci, Żandarmeria Wojskowa, Gasmask (aka model "Shephard"), "Tower" z [[M249]], "Tower"  
 +
z [[MP5 (HL)|MP5]], biały "Tower", Inżynier, Medyk (biały i czarny), Beret z M249, czarny Beret z wąsami, biały Beret z wąsami, biały Beret, Balaclava ze [[Strzelba SPAS 12 (HL1)|strzelbą]].]]
  
 
===Half-Life: Blue Shift===
 
===Half-Life: Blue Shift===
W Blue Shift H.E.C.U. można po raz pierwszy spotkać w rozdziale ''[[Duty Calls]]'', gdzie dwójka żołnierzy wrzuca ciała zamordowanych strażników do kanału, w którym przebywa gracz. Potem można ich spotkać w rozdziale ''[[Captive Freight]]'', w którym opanowali obszar z wagonami kolejowymi, uwięzili [[Stanley Rosenberg|dr. Rosenberga]] i innych naukowców w wagonach i śmiertelnie zranili [[Harold|Harolda]]. W następnych rozdziałach - ''[[Power Struggle]]'' i ''[[A Leap of Faith]]'', w których akcja jest umiejscowiona pod Section A-17 Prototype Labs, wojsko robi wszystko, co w swojej mocy, aby powstrzymać [[Barney Calhoun|Barneya]], [[Stanley Rosenberg|Rosenberga]], [[Simmons|Simmonsa]] i [[Walter Bennet|Waltera]] uciekających z ośrodka starym teleportem, ale im się to nie udaje.  
+
W Blue Shift H.E.C.U. można po raz pierwszy spotkać w rozdziale ''[[Duty Calls]]'', gdzie dwójka żołnierzy wrzuca ciała zamordowanych strażników do kanału, w którym przebywa gracz. Potem można ich spotkać w rozdziale ''[[Captive Freight]]'', w którym opanowali obszar z wagonami kolejowymi, uwięzili [[Stanley Rosenberg|dr. Rosenberga]] i innych naukowców w wagonach towarowych do czasu przesłuchania oraz śmiertelnie ranili [[Harold|Harolda]]. W następnych rozdziałach - ''[[Power Struggle]]'' i ''[[A Leap of Faith]]'', w których akcja jest umiejscowiona pod Sekcją A-17 Prototypowymi Laboratoriami, próbują powstrzymać [[Barney Calhoun|Barneya]], [[Stanley Rosenberg|Rosenberga]], [[Simmons|Simmonsa]] i [[Walter Bennet|Waltera]] uciekających z ośrodka starym teleportem, ale im się to nie udaje.  
  
 
===Half-Life: Decay===
 
===Half-Life: Decay===
W Decay H.E.C.U. można po raz pierwszy spotkać w Level 3 Dormitories w rozdziale ''[[Domestic Violence]]''. Umierający oficer ochrony ostrzega graczy, że są wszędzie. Gina i Colette idą dalej, obserwując skutki inwazji H.E.C.U.. Wchodzą potem do biblioteki, w której zabijają żołnierzy, aby bezpiecznie odeskortować strażnika do [[Richard Keller|Kellera]]. H.E.C.U. można także spotkać w następnym rozdziale pt.''[[Code Green]]'' w Kontroli Lotów Black Mesa. Spuszczają się wtedy z Ospreya na linach i atakują Ginę i Collete podczas, gdy one próbują wpisać kod, który dał im strażnik spotkany w Level 3 Dormitories. Żołnierzy można ponownie spotkać w następnym rozdziale pt.''[[Crossfire]]'' w kanałach pod Laboratoriami Gamma, gdzie chronią Displacement Beacon Focus Emitter. Ostatni raz pojawiają się w bonusowym rozdziale ''[[Xen Attacks]]'', w podziemnym parkingu znajdującym się pod Ordinance Storage Facility, gdzie R-4913 i X-8973 muszą odzyskać kryształ wykradziony z Xen.
+
W Decay H.E.C.U. można po raz pierwszy spotkać w Pomieszczeniach Mieszkalnych Poziomu 3 w rozdziale  
 +
''[[Domestic Violence]]''. Umierający oficer ochrony ostrzega graczy, że są wszędzie. Gina i Colette idą dalej, obserwując skutki inwazji H.E.C.U.. Wchodzą potem do biblioteki, w której zabijają żołnierzy, aby bezpiecznie odeskortować strażnika do [[Richard Keller|Kellera]]. H.E.C.U. można także spotkać w następnym rozdziale pt.''[[Code Green]]'' w Centrum Kontroli Lotów Black Mesa. Spuszczają się wtedy z Ospreya na linach i atakują Ginę i Collete podczas, gdy one próbują wpisać kod, który dał im strażnik spotkany w Pomieszczeniach Mieszkalnych Poziomu 3. Żołnierzy można ponownie spotkać w następnym rozdziale pt.''[[Crossfire]]'' w kanałach pod Laboratoriami Gamma, gdzie chronią lampę przemieszczającą. Ostatni raz pojawiają się w bonusowym rozdziale ''[[Xen Attacks]]'', w podziemnym parkingu znajdującym się pod Ordinance Storage Facility, gdzie R-4913 i X-8973 muszą odzyskać kryształ wykradziony z Xen.
  
 
==Klasy==
 
==Klasy==
Linia 89: Linia 113:
 
Członkowie Hazardous Environment Combat Unit są bardzo podobnie wyposażeni. Każdy żołnierz jest ubrany w mundur w kolorystyce miejskiego kamuflażu i P.C.V. (Povered Combat Vest).
 
Członkowie Hazardous Environment Combat Unit są bardzo podobnie wyposażeni. Każdy żołnierz jest ubrany w mundur w kolorystyce miejskiego kamuflażu i P.C.V. (Povered Combat Vest).
  
Podstawowa broń jest zależna od modelu twarzy żołnierza:
+
Standardowym wyposażeniem żołnierzy jest pistolet maszynowy, choć broń jest zależna od modelu głowy żołnierza:
*Maska gazowa (podstawowy) - pistolet maszynowy [[MP5 (HL)|MP5]]
+
* Maska gazowa (podstawowy) - [[Pistolet maszynowy (HL)|pistolet maszynowy]] (bez amunicji do granatnika)
*Kominiarka (żołnierz ze strzelbą) - [[Strzelba SPAS 12 (HL1)|strzelba SPAS-12]]
+
* Kominiarka (żołnierz ze strzelbą) - [[Strzelba (HL1)|strzelba bojowa]]
*Afroamerykanin (niszczyciel) - pistolet maszynowy [[MP5 (HL)|MP5]] + granatnik M203
+
* Afroamerykanin (saper) - pistolet maszynowy [[MP5 (HL)|MP5]] z amunicją do granatnika
*Facet w berecie (dowódca drużyny) - pistolet maszynowy MP5 + granatnik M203
+
* Beret lub w wersji na PlayStation 2 żołnierz w kasku (dowódca drużyny) - pistolet maszynowy z amunicją do granatnika lub strzelba
  
 
===Uzbrojenie===
 
===Uzbrojenie===
Linia 105: Linia 129:
 
|-
 
|-
 
| style="text-align:center"|
 
| style="text-align:center"|
* [[Glock 17]] (Beretta M9 w [[Half-Life High Definition Pack|HD pack'u]])
+
* [[Pistolet (HL)|Pistolet]]
* [[Desert Eagle]]
+
* [[Desert Eagle (HL)|Desert Eagle]]
* MP5 z wbudowanym granatnikiem <br />(M4 w [[Half-Life High Definition Pack|HD pack'u]])
+
* Pistolet maszynowy z wbudowanym granatnikiem <br />(karabin automatyczny w [[Half-Life High Definition Pack|HD pack'u]])
 
* karabin snajperski [[M40A1]]
 
* karabin snajperski [[M40A1]]
* SPAS-12
+
* strzelba bojowa
 
* [[M249]]
 
* [[M249]]
 
* [[RPG]]
 
* [[RPG]]
 
* [[mina laserowa]]
 
* [[mina laserowa]]
* [[granat Mk 2]]
+
* [[Granat odłamkowy (HL)|granat]]
 
* [[nóż bojowy]]
 
* [[nóż bojowy]]
 
* [[bomba zdalna]]
 
* [[bomba zdalna]]
Linia 155: Linia 179:
 
* [[Powered Combat Vest]]
 
* [[Powered Combat Vest]]
 
* [[Mapa taktyczna]]
 
* [[Mapa taktyczna]]
* [[Palnik]]
+
* [[Palnik (Half-Life)|Palnik]]
 
* [[Radio]]
 
* [[Radio]]
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
H.E.C.U. stosuje różne taktyki, począwszy na zastawianiu pułapek (miny laserowe), wieżyczek i na użyciu ciężkich pojazdów, bombardowaniu z powietrza kończąc. Standardowymi ich taktykami jest atak w grupach, ułatwiający im ostrzeliwanie gracza z różnych stron i ewentualne rzucanie granatów, by zmusić go do opuszczenia kryjówki lub po prostu zabić. Żołnierze uciekają się także do korzystania z ciężko umocnionych dział stacjonarnych. Ponieważ będą tak długo strzelać, aż gracz się nie wycofa, najlepiej podczas ucieczki zamontować na ścianie minę laserową, ponieważ gdy zaczną nacierać na gracza, nadzieją się na nią i można przy tym zdziesiątkować nawet całą grupę żołnierzy. Jeśli H.E.C.U. będzie zajęte walką z innym przeciwnikiem np. obcymi z Xen, można wykorzystać ten czas do rzucania bomb zdalnych na pole walki i zdetonowania w chwili, gdy żołnierze zaczną się interesować graczem. W późniejszej fazie gry H.E.C.U. będzie także wykorzystywało przeciwko graczowi pojazdy i najlepiej najpierw zlikwidować piechotę, a potem zacząć atakować pojazd. Oprócz pojazdów w późniejszych fazach gry będą pojawiać się również snajperzy, którzy mogą być zabójczy jeśli gracz nie jest świadomy ataku lub stoi na otwartej przestrzeni. H.E.C.U. ma także skłonność do montowania na ścianach min laserowych i stawiania wieżyczek, więc trzeba być cały czas czujnym. Najlepiej przeciwko piechocie H.E.C.U wykorzystywać pistolet maszynowy i strzelbę, gdyż też używają tych broni i upuszczają do nich amunicję.  
+
H.E.C.U. stosuje różne taktyki, począwszy na zastawianiu pułapek (miny laserowe), wieżyczek i na użyciu ciężkich pojazdów, bombardowaniu z powietrza kończąc. Standardowymi ich taktykami jest atak w grupach, ułatwiający im ostrzeliwanie gracza z różnych stron i ewentualne rzucanie granatów, by zmusić go do opuszczenia kryjówki lub po prostu zabić. Żołnierze uciekają się także do korzystania z ciężko umocnionych dział stacjonarnych. Ponieważ będą tak długo strzelać, aż gracz się nie wycofa, najlepiej podczas ucieczki zamontować na ścianie minę laserową, ponieważ gdy zaczną nacierać na gracza, nadzieją się na nią i można przy tym zdziesiątkować nawet całą grupę żołnierzy. Jeśli H.E.C.U. będzie zajęte walką z innym przeciwnikiem np. obcymi z Xen, można wykorzystać ten czas do rzucania bomb zdalnych na pole walki i zdetonowania w chwili, gdy żołnierze zaczną się interesować graczem. W późniejszej fazie gry H.E.C.U. będzie także wykorzystywało przeciwko graczowi pojazdy i najlepiej najpierw zlikwidować piechotę, a potem zacząć atakować pojazd. Oprócz pojazdów w późniejszych fazach gry będą pojawiać się również snajperzy, którzy mogą być zabójczy jeśli gracz nie jest świadomy ataku i stoi na otwartej przestrzeni. H.E.C.U. ma także skłonność do montowania na ścianach min laserowych i stawiania wieżyczek, więc trzeba być cały czas czujnym. Optymalną bronią przeciw piechocie H.E.C.U jest pistolet maszynowy i strzelba, gdyż żołnierze również używają tych broni i upuszczają po śmierci do nich amunicję, choć można także użyć nieco mocniejszych broni.  
  
 
==Za kulisami==
 
==Za kulisami==
Linia 167: Linia 191:
 
* Początkowo H.E.C.U. miało używać samolotu [[F-117 Nighthawk]].
 
* Początkowo H.E.C.U. miało używać samolotu [[F-117 Nighthawk]].
 
* W [[Half-Life: Day One]] występują tylko żołnierze ubrani w maskę gazową i berety. Nie używają oni [[Strzelba SPAS 12 (HL1)|strzelby]].  
 
* W [[Half-Life: Day One]] występują tylko żołnierze ubrani w maskę gazową i berety. Nie używają oni [[Strzelba SPAS 12 (HL1)|strzelby]].  
* Chuck Jones zaprojektował oryginalne modele żołnierze, a Stephen Bahl zaprojektował nowe klasy (Medyk, Inżynier) i warianty dla Opposing Force, zarówno w wersji oryginalnej jak i HD.
+
* Chuck Jones zaprojektował oryginalne modele żołnierzy, a Stephen Bahl zaprojektował nowe klasy (Medyk, Inżynier) i warianty dla Opposing Force, zarówno w wersji oryginalnej jak i HD.
 
* H.E.C.U. miało także mieć w swoich szeregach maszyny bojowe znane jako [[Robot Grunt]]. Jej model można znaleźć w Half-Life SDK. Wersję w brązowym kolorze użyto w Half-Life Deathmatch oraz w ocenzurowanej, niemieckiej wersji Half-Life'a na PlayStation 2, gdzie zastąpiła wszystkich żołnierzy.
 
* H.E.C.U. miało także mieć w swoich szeregach maszyny bojowe znane jako [[Robot Grunt]]. Jej model można znaleźć w Half-Life SDK. Wersję w brązowym kolorze użyto w Half-Life Deathmatch oraz w ocenzurowanej, niemieckiej wersji Half-Life'a na PlayStation 2, gdzie zastąpiła wszystkich żołnierzy.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
* Żołnierze Half-Life: Opposing Force nadal będą atakować personel Black Mesy. Można to zauważyć po zrespawnowaniu ich przy użyciu konsoli oraz przed sekwencją w hangarze.
+
* Żołnierze w Half-Life: Opposing Force nadal będą atakować personel Black Mesy. Można to zauważyć po zrespawnowaniu ich przy użyciu konsoli oraz przed sekwencją w hangarze.
* Żołnierze i oficerzy z Black Ops jako jedyni przeładowują swą broń.
+
* Żołnierze i czarni oficerowie [[Black Ops]] jako jedyni przeładowują swą broń.
* Podczas grania w Opposing Force, zrespawnowani przy pomocy konsoli żołnierze mogą się zachowywać wrogo wobec gracza.  
+
* Podczas grania w Opposing Force, zrespawnowani przy pomocy konsoli żołnierze mogą się zachowywać wrogo wobec gracza.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 192: Linia 216:
 
Grafika:HECU_beta_MP5.jpg|Żołnierze H.E.C.U. trzymający pistolet maszynowy MP5SD
 
Grafika:HECU_beta_MP5.jpg|Żołnierze H.E.C.U. trzymający pistolet maszynowy MP5SD
 
Grafika:Alien_grunt_heavy_tunnel.jpg|Human Sergeant, Alien Grunt, żołnierz H.E.C.U. i martwy naukowiec w tunelu Black Mesa
 
Grafika:Alien_grunt_heavy_tunnel.jpg|Human Sergeant, Alien Grunt, żołnierz H.E.C.U. i martwy naukowiec w tunelu Black Mesa
Grafika:Early_HECU_AI.jpg|Pokaz SI H.E.C.U.. Linie na podłodze pokazują ścieżki ruchu a linie w powietrzu trajektorię granatu<ref>w becie granaty wybuchały po jakimś czasie, a nie po uderzeniu w przeszkodę</ref>
+
Grafika:Early_HECU_AI.jpg|Pokaz SI H.E.C.U.. Linie na podłodze pokazują ścieżki ruchu a linie w powietrzu trajektorię granatu<ref>w becie granaty wybuchały po ustalonym czasie, a nie po uderzeniu w przeszkodę</ref>
 
Grafika:Hwguy_in-game.jpg|Human Sergeant i zwykły żołnierz
 
Grafika:Hwguy_in-game.jpg|Human Sergeant i zwykły żołnierz
 
Grafika:Early_HECU_camp.jpg|Wycięty obóz H.E.C.U.
 
Grafika:Early_HECU_camp.jpg|Wycięty obóz H.E.C.U.
Linia 209: Linia 233:
 
Grafika:Hecu_vs_vorts1.jpg|Walczące Vortigaunty w Uplinku
 
Grafika:Hecu_vs_vorts1.jpg|Walczące Vortigaunty w Uplinku
 
Grafika:Hecu_vs_vorts2.jpg|
 
Grafika:Hecu_vs_vorts2.jpg|
Grafika:Dead_HECU_pit_worm.jpg|Żołnierz zabity przez Pit Drony w Black Mesa Waste Processing Area 3
+
Grafika:Dead_HECU_pit_worm.jpg|Żołnierz zabity przez Pit Drony w Obszarze przetwarzania odpadów obszaru 3
 
Grafika:Missing_In_Action_soldiers.jpg|Inżynier i jakiś żołnierz
 
Grafika:Missing_In_Action_soldiers.jpg|Inżynier i jakiś żołnierz
 
Grafika:Of2a200450.jpg|Żołnierz ostrzegający Shepharda, co na niego czeka dalej koło ciężarówki M35 zmiażdzonej przez drzwi
 
Grafika:Of2a200450.jpg|Żołnierz ostrzegający Shepharda, co na niego czeka dalej koło ciężarówki M35 zmiażdzonej przez drzwi
 +
</gallery>
 +
 +
===Szydercze napisy pod adresem [[Gordon Freeman|Freeman]]a===
 +
<gallery>
 +
Grafika:GRAF001.png
 +
Grafika:GRAF002.png
 +
Grafika:GRAF003.png
 +
Grafika:GRAF004.png
 +
Grafika:GRAF005.png
 
</gallery>
 
</gallery>
  
 
===Inne===
 
===Inne===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:marine_beauty.jpg|Render nowego żołnierza z modyfikacji [[Black Mesa: Source]]
+
Grafika:marine_beauty.jpg|Render nowego żołnierza z modyfikacji [[Black Mesa: Source|Black Mesa]] (stara wersja)
 +
Grafika:1263475154.jpg|Render nowego żołnierza z modyfikacji [[Black Mesa: Source|Black Mesa]] (obecna wersja)
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
 
{{Przypisy}}
 
{{Przypisy}}
 
{{Postacie}}
 
{{Postacie}}

Aktualna wersja na dzień 23:15, 7 lut 2020

Hazardous Environment Combat Unit
Ldsoldiers.jpg
Okres życia Incydent w Black Mesa
Przynależność Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych
Pozycja Żołnierze
Wygląd i zdolności
Pochodzenie Baza wojskowa Santego, Arizona
Rasa mężczyźni, ludzie
Informacje techniczne
Dubbing
  • Jon St. John
  • Harry S. Robins
  • Michael Shapiro
Projektant
Byt

Half-Life:

  • monster_human_grunt
  • monster_human_grunt_dead
  • monster_apache
  • monster_osprey

Opposing Force:

  • monster_human_grunt_ally
  • monster_human_grunt_ally_dead
  • monster_human_medic_ally
  • monster_human_torch_ally
  • monster_recruit
  • monster_drillsergeant

Government cover-ups were not in my job description!

Żołnierz H.E.C.U.

Hazardous Environment Combat Unit (pol. Jednostka do Walki w Niebezpiecznym Środowisku), często nazywana skrótowo H.E.C.U. lub HECU - jednostka specjalna podległa Korpusowi Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych występująca w grze Half-Life i jej dodatkach.

Spis treści

[edytuj] Ogólnie

Żołnierze H.E.C.U. przechodzą specjalne szkolenia, w których uczą się, jak poradzić sobie w różnych niebezpiecznych i niekonwencjonalnych sytuacjach. Są szkoleni przez instruktorów Dwighta T. Barnesa i Sharpe'a oraz pilnowani przez żandarmerię wojskową.

Występują w Half-Life, Opposing Force, Blue Shift i Decay.

[edytuj] Występowanie

[edytuj] Half-Life

Po tym, jak rząd dowiedział się o Incydencie w Black Mesa, wysłał tam specjalną jednostkę wojskową - H.E.C.U. Żołnierze otrzymali nie tylko rozkaz oczyszczenia ośrodka z istot z Xen, ale też rozkaz uciszenia pozostałego przy życiu personelu Black Mesa, aby zatrzeć ślady incydentu. H.E.C.U. szybko opanowało powierzchnię Black Mesy przy pomocy helikopterów V-22 Osprey, z którego żołnierze spuszczali się na linach, przeszukiwali ośrodek i eksterminowali obcych oraz członków Sił Bezpieczeństwa Black Mesy, a także Zespołu Naukowego. Wielu żołnierzy kwestionowało jednak rozkaz likwidacji pozostałego przy życiu personelu, jeden z nich nawet powiedział, że "zabijanie 12 głupich naukowców, którzy nawet nie próbowali walczyć" jest bez sensu. Mimo krytyki żołnierze jednak konsekwentnie wykonywali polecenie.

Początkowo działania H.E.C.U. były udane: piechota miała przewagę nad zdezorientowanymi, przerażonymi ocalałymi i obcymi, po czym zaczęła okupować Black Mesę. Personel Black Mesy nie stawiał jakiegokolwiek oporu żołnierzom, gdyż naiwnie liczyli na pomoc wojska. H.E.C.U. opanowało też System Ogłoszeń Black Mesy, przez który nadawało wytyczne dla żołnierzy stacjonujących na terenie ośrodka.

Los zwrócił się przeciwko jednostce H.E.C.U. wtedy, kiedy obcy z Xen kontynuowali teleportację do Black Mesa na masową skalę. Personel Black Mesy zawdzięczał swoje życie dzięki pomocy doktora Gordona Freemana, który torował sobie drogę do ucieczki, zabijając przy tym wielu członków H.E.C.U.. Doktor szybko stał się priorytetowym celem jednostki. Koledzy zamordowanych wyrazili swój gniew, malując graffiti na ścianach. Można je ujrzeć w rozdziale On A Rail. Te napisy to groźby pod adresem głównego bohatera gry. Oto treść niektórych z nich:

  • "YORE DEAD FREEMAN" (Freeman, jesteś trupem)
  • "SURRENDER FREEMEN" (Poddaj się Freeman)
  • "DIE, FREEMAN" (Zginiesz Freeman)

Zwykle takim napisom towarzyszą jedna lub dwie miny laserowe. Co więcej w tym samym rozdziale można zobaczyć dwóch żołnierzy gadających o Freemanie. Tematem ich rozmowy jest zemsta na nim za zabójstwo wielu swoich przyjaciół, Oto ich rozmowa:

- So, who is this guy, Freeman? (Więc, co to za koleś, ten Freeman?)
- They say he was at Ground Zero. (Mówią, że był w strefie zero.)
- Science Team? You think he was responsible, sabotage, maybe? (Zespół naukowy... Myślisz, że to on był odpowiedzialny? Może sabotaż?)
- Yeah, maybe. But one thing for sure is he's been killing my buddies. (Może. Wiem na pewno, że to on zabijał moich kumpli.)
- Oh yeah, he'll pay. He will definitely pay. (O tak, zapłaci za to. Zdecydowanie za to zapłaci.)

Dwaj żołnierze H.E.C.U.

Powyższa rozmowa jest w pewnym sensie ironią, gdyż żołnierze, zarówno ci poprzysięgający zemstę, jak i ofiary Freemana prawdopodobnie są odpowiedzialni za śmierć wielu osób z personelu naukowego. Warto zaznaczyć, że protagonista gry miał na swoim koncie zabójstwa żołnierzy tylko dlatego, gdyż nie postawiono mu innego wyboru, szczególnie, gdy żołnierze sami otworzyli ogień, gdy Freeman chciał do nich dołączyć.

Kiedy stwory z Xen zaczęły zyskiwać przewagę nad H.E.C.U., jednostka podjęła decyzję o ewakuowaniu żołnierzy i bombardowaniu ośrodka. Nie wszystkim udało się zbiec - wielu żołnierzy pozostało w obiekcie pozostawionych własnemu losowi (jest to naruszenie zasady mówiącej o nie zostawianiu innych żołnierzy na pastwę losu - "Leave no man behind"), którzy musieli stawić czoła oficerom z Black Ops, obcym z Xen oraz tajemniczej rasie X. O planach ewakuacji powiadomiono przez radio. Oto fragment przemówienia:

FORGET ABOUT FREEMAN! We are cutting our losses and pulling out! Anyone left down there now is on his own! Repeat, If you weren't already, you're in a... (Zapomnijcie o Freemanie! Tniemy nasze straty i wycofujemy się! Ktokolwiek pozostał na dole, zdany jest teraz tylko na siebie! Powtarzam: jeśli nie jesteście jeszcze, jesteście...)

Żołnierz wygłaszający przemówienie

[edytuj] Half-Life: Uplink

Podczas wyprawy Gordona Freemana do miejsca, gdzie znajduje się nadajnik, Gordon przebija się przez obóz H.E.C.U. składający się z zamontowanych karabinów maszynowych, wieżyczek obsadzonych żołnierzami, namiotu, z którego odbiera się rozkazy oraz wykopanymi łopatą dołkami, w których członkowie jednostki palili ciała Vortigauntów.

[edytuj] Half-Life: Opposing Force

W pierwowzorze Hazardous Environment Combat Unit była określana jako "wojsko" lub "żołnierze". W dodatku Opposing Force protagonista - kapral Adrian Shephard jest jednym z członków tej jednostki. Dodano dużo nowych modeli, m.in dwie nowe klasy: Inżyniera, który potrafi otwierać zatrzaśnięte drzwi przy pomocy palnika oraz Medyka, który może wyleczyć rannych towarzyszy.

Opposing Force zaczyna się kilka godzin po kaskadzie rezonansowej. Adrian Shephard traci na kilka chwil przytomność po tym, jak latacze obcych zestrzeliły helikopter, którym leciał do Black Mesy. Budzi się kilka godzin później w szpitalu niedaleko ośrodka. Kilka chwil później jest świadkiem wycofywania się jednostki H.E.C.U. z Black Mesy. Jednakże G-Man blokuje mu możliwość ucieczki. Shephard, aby przeżyć, jest zmuszony do przemierzania głębszych, mrocznych zakamarków zrujnowanego ośrodka. Na swojej drodze napotyka też innych członków H.E.C.U., którzy także zostali porzuceni na pastwę losu. Adrian i jego ludzie walczą nie tylko z obcymi z Xen, lecz także z niedawno przybyłą Rasą X i zabójcami Black Ops, którzy przybyli do Black Mesy, aby wyeliminować pozostałych przy życiu żołnierzy H.E.C.U. oraz całkowicie zrównać z ziemią Black Mesę przy pomocy broni jądrowej.

Hazardous Environment Combat Unit wydaję się używać bardziej zaawansowanej technologii niż wojska ze świata rzeczywistego, ponieważ żołnierze są ubrani w specjalną kamizelkę kuloodporną zwaną Powered Combat Vest, którą można regenerować identycznie, jak kombinezon HEV.

Modele H.E.C.U. z Half-Life i Half-Life: Opposing Force, wersje HD. Rekruci, Żandarmeria Wojskowa, Gasmask (aka model "Shephard"), "Tower" z M249, "Tower" z MP5, biały "Tower", Inżynier, Medyk (biały i czarny), Beret z M249, czarny Beret z wąsami, biały Beret z wąsami, biały Beret, Balaclava ze strzelbą.

[edytuj] Half-Life: Blue Shift

W Blue Shift H.E.C.U. można po raz pierwszy spotkać w rozdziale Duty Calls, gdzie dwójka żołnierzy wrzuca ciała zamordowanych strażników do kanału, w którym przebywa gracz. Potem można ich spotkać w rozdziale Captive Freight, w którym opanowali obszar z wagonami kolejowymi, uwięzili dr. Rosenberga i innych naukowców w wagonach towarowych do czasu przesłuchania oraz śmiertelnie ranili Harolda. W następnych rozdziałach - Power Struggle i A Leap of Faith, w których akcja jest umiejscowiona pod Sekcją A-17 Prototypowymi Laboratoriami, próbują powstrzymać Barneya, Rosenberga, Simmonsa i Waltera uciekających z ośrodka starym teleportem, ale im się to nie udaje.

[edytuj] Half-Life: Decay

W Decay H.E.C.U. można po raz pierwszy spotkać w Pomieszczeniach Mieszkalnych Poziomu 3 w rozdziale Domestic Violence. Umierający oficer ochrony ostrzega graczy, że są wszędzie. Gina i Colette idą dalej, obserwując skutki inwazji H.E.C.U.. Wchodzą potem do biblioteki, w której zabijają żołnierzy, aby bezpiecznie odeskortować strażnika do Kellera. H.E.C.U. można także spotkać w następnym rozdziale pt.Code Green w Centrum Kontroli Lotów Black Mesa. Spuszczają się wtedy z Ospreya na linach i atakują Ginę i Collete podczas, gdy one próbują wpisać kod, który dał im strażnik spotkany w Pomieszczeniach Mieszkalnych Poziomu 3. Żołnierzy można ponownie spotkać w następnym rozdziale pt.Crossfire w kanałach pod Laboratoriami Gamma, gdzie chronią lampę przemieszczającą. Ostatni raz pojawiają się w bonusowym rozdziale Xen Attacks, w podziemnym parkingu znajdującym się pod Ordinance Storage Facility, gdzie R-4913 i X-8973 muszą odzyskać kryształ wykradziony z Xen.

[edytuj] Klasy

Information icon.pngOsobny artykuł: Inżynier H.E.C.U.
Information icon.pngOsobny artykuł: Medyk H.E.C.U.
Information icon.pngOsobny artykuł: Snajper H.E.C.U.

Oprócz standardowych żołnierzy występują inne klasy podane wyżej.

[edytuj] Broń i wyposażenie

Członkowie Hazardous Environment Combat Unit są bardzo podobnie wyposażeni. Każdy żołnierz jest ubrany w mundur w kolorystyce miejskiego kamuflażu i P.C.V. (Povered Combat Vest).

Standardowym wyposażeniem żołnierzy jest pistolet maszynowy, choć broń jest zależna od modelu głowy żołnierza:

  • Maska gazowa (podstawowy) - pistolet maszynowy (bez amunicji do granatnika)
  • Kominiarka (żołnierz ze strzelbą) - strzelba bojowa
  • Afroamerykanin (saper) - pistolet maszynowy MP5 z amunicją do granatnika
  • Beret lub w wersji na PlayStation 2 żołnierz w kasku (dowódca drużyny) - pistolet maszynowy z amunicją do granatnika lub strzelba

[edytuj] Uzbrojenie

Bronie wyborzystywane przez H.E.C.U. bazują na prawdziwym, współczesnym arsenale:

Tradycyjne Ciężkie Inne Wycięte
Żołnierze spuszczający się po linie z V-22 Osprey

[edytuj] Pojazdy

H.E.C.U. używa kilku pojazdów lądowych lub powietrznych:

Lądowe Powietrzne Wycięte

[edytuj] Technologia

Technologia używana przez H.E.C.U. mocno bazuje na konwencjonalnym i niekonwencjonalnym sprzęcie wojskowym takim jak wsparcie pojazdów, wsparcie artyleryjskie, fortyfikacje i pułapki:

[edytuj] Taktyka

H.E.C.U. stosuje różne taktyki, począwszy na zastawianiu pułapek (miny laserowe), wieżyczek i na użyciu ciężkich pojazdów, bombardowaniu z powietrza kończąc. Standardowymi ich taktykami jest atak w grupach, ułatwiający im ostrzeliwanie gracza z różnych stron i ewentualne rzucanie granatów, by zmusić go do opuszczenia kryjówki lub po prostu zabić. Żołnierze uciekają się także do korzystania z ciężko umocnionych dział stacjonarnych. Ponieważ będą tak długo strzelać, aż gracz się nie wycofa, najlepiej podczas ucieczki zamontować na ścianie minę laserową, ponieważ gdy zaczną nacierać na gracza, nadzieją się na nią i można przy tym zdziesiątkować nawet całą grupę żołnierzy. Jeśli H.E.C.U. będzie zajęte walką z innym przeciwnikiem np. obcymi z Xen, można wykorzystać ten czas do rzucania bomb zdalnych na pole walki i zdetonowania w chwili, gdy żołnierze zaczną się interesować graczem. W późniejszej fazie gry H.E.C.U. będzie także wykorzystywało przeciwko graczowi pojazdy i najlepiej najpierw zlikwidować piechotę, a potem zacząć atakować pojazd. Oprócz pojazdów w późniejszych fazach gry będą pojawiać się również snajperzy, którzy mogą być zabójczy jeśli gracz nie jest świadomy ataku i stoi na otwartej przestrzeni. H.E.C.U. ma także skłonność do montowania na ścianach min laserowych i stawiania wieżyczek, więc trzeba być cały czas czujnym. Optymalną bronią przeciw piechocie H.E.C.U jest pistolet maszynowy i strzelba, gdyż żołnierze również używają tych broni i upuszczają po śmierci do nich amunicję, choć można także użyć nieco mocniejszych broni.

[edytuj] Za kulisami

  • Początkowo niektórzy żołnierze H.E.C.U. mieli palić. Pomysł porzucono jednak wykorzystano ponownie w Opposing Force. Oryginalny model faceta w berecie ma w ustach fajkę.
  • Początkowo miał występować również żołnierz palący fajkę i dzierżący minigun'a, nazwany Human Sergeant.
  • Wczesny concept art rozdziału Surface Tension sugeruje, że wielki obóz H.E.C.U. został rozbity w pewnym punkcie.
  • Początkowo H.E.C.U. miało używać samolotu F-117 Nighthawk.
  • W Half-Life: Day One występują tylko żołnierze ubrani w maskę gazową i berety. Nie używają oni strzelby.
  • Chuck Jones zaprojektował oryginalne modele żołnierzy, a Stephen Bahl zaprojektował nowe klasy (Medyk, Inżynier) i warianty dla Opposing Force, zarówno w wersji oryginalnej jak i HD.
  • H.E.C.U. miało także mieć w swoich szeregach maszyny bojowe znane jako Robot Grunt. Jej model można znaleźć w Half-Life SDK. Wersję w brązowym kolorze użyto w Half-Life Deathmatch oraz w ocenzurowanej, niemieckiej wersji Half-Life'a na PlayStation 2, gdzie zastąpiła wszystkich żołnierzy.

[edytuj] Ciekawostki

  • Żołnierze w Half-Life: Opposing Force nadal będą atakować personel Black Mesy. Można to zauważyć po zrespawnowaniu ich przy użyciu konsoli oraz przed sekwencją w hangarze.
  • Żołnierze i czarni oficerowie Black Ops jako jedyni przeładowują swą broń.
  • Podczas grania w Opposing Force, zrespawnowani przy pomocy konsoli żołnierze mogą się zachowywać wrogo wobec gracza.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Concept arty

[edytuj] Obrazki przedpremierowe

[edytuj] Obrazki popremierowe

[edytuj] Szydercze napisy pod adresem Freemana

[edytuj] Inne

[edytuj] Przypisy

  1. w becie granaty wybuchały po ustalonym czasie, a nie po uderzeniu w przeszkodę

Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Hazardous Environment Combat Unit. Lista autorów jest dostępna w Environment Combat Unit&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.