Karabin pulsacyjny

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m
m (Taktyka)
(Nie pokazano 19 wersji utworzonych przez 11 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{BronHL infobox
+
<ikony>hl2|komb</ikony>
 +
<tlo>OSIPR.png</tlo>
 +
{{Broń HL
 
|grafika=HL2AR2.jpg
 
|grafika=HL2AR2.jpg
 
|grupa=[[Kombinat]]
 
|grupa=[[Kombinat]]
|typ= karabin szturmowy,
+
|typ=karabin automatyczny,
 
pulsacyjna
 
pulsacyjna
 
|obrazenia=8
 
|obrazenia=8
Linia 12: Linia 14:
 
|noszone=60
 
|noszone=60
 
|uzycie=[[Gordon Freeman]],
 
|uzycie=[[Gordon Freeman]],
[[Barney Calhoun]]
+
[[Barney Calhoun]],
 +
[[Ruch Oporu]],
 +
[[Overwatch Elite]],
 +
[[Overwatch Soldier]]
 
|odpowiedniki=
 
|odpowiedniki=
 
|byt=weapon_ar2
 
|byt=weapon_ar2
 
}}
 
}}
  
'''Karabin pulsacyjny''' ('''Overwatch Standard Issue Pulse Rifle'''), to standardowy karabin szturmowy [[Kombinat]]u. Zdobyczne egzemplarze używane są także przez [[Rebeliant]]ów. Gracz po raz pierwszy otrzymujemy go na samym początku rozdziału [[Highway 17]].
+
'''Karabin pulsacyjny''' ('''Overwatch Standard Issue Pulse Rifle''') - karabin automatyczny produkowany przez [[Kombinat]], jest też również standardową bronią tejże rasy. Zdobyczne egzemplarze używane są także przez [[Rebeliant]]ów.
==Opis==
+
 
Karabin pulsacyjny jest, w przeciwieństwie do standardowego[[Pistolet maszynowy|pistoletu maszynowego]], dostępny tylko jednostkom regularnego wojska typu [[Overwatch Soldier]] oraz grupom [[Overwatch Elite]]. Zbudowany jest z charakterystycznego dla Kombinatu czarnego metalu, jednak wydaje się być dosyć lekką i poręczną konstrukcją. Podczas strzału pobudzany jest specjalny rdzeń umieszczony mechanicznie w przednią część broni, który wydziela pojedynczy pocisk energetyczny, poruszający się z dużą szybkością i precyzją. Specyfika oddawania strzału posiada stosunkowo niewielki odrzut a niemal całkowite zautomatyzowanie powoduje szybką zmianę pustych rdzeni na nowe.
+
==Ogólnie==
Praca jednak jest dosyć głośna a z powodu zastosowania wielu mechanicznych części oraz elektroniki, jest to sprzęt mniej niezawodny niż broń konwencjonalna. Ważną funkcją karabinu jest możliwość wystrzelenia [[Kula energii|kul energii]] które niszczą, bądź poważnie uszkadzają obiekty oznaczone jako cel.  
+
[[Grafika:00565086-photo-half-life-2-episode-two.jpg|200px|thumb|left|Rebeliant strzela z karabinu pulsacyjnego w [[Hunter-chopper|helikopter Kombinatu]]]]
 +
Karabin pulsacyjny jest odpowiednikiem karabinów automatycznych z rzeczywistego świata. W przeciwieństwie do [[Pistolet maszynowy (HL2)|pistoletu maszynowego]] jest dostępny tylko jednostkom regularnego wojska typu [[Overwatch Soldier]] oraz grupom [[Overwatch Elite]]. Zbudowany jest z charakterystycznego dla Kombinatu czarnego metalu, jednak wydaje się być dosyć lekką i poręczną konstrukcją. Podczas strzału pobudzany jest specjalny rdzeń umieszczony mechanicznie w przednią część broni, który wydziela pojedynczy pocisk energetyczny, poruszający się z dużą szybkością i precyzją. Specyfika oddawania strzału posiada stosunkowo niewielki odrzut, a niemal całkowite zautomatyzowanie powoduje szybką zmianę pustych rdzeni na nowe. Praca jednak jest dosyć głośna, a z powodu zastosowania wielu mechanicznych części oraz elektroniki jest to sprzęt mniej niezawodny niż broń konwencjonalna. Ważną funkcją karabinu jest możliwość wystrzelenia kul energii które niszczą, bądź poważnie uszkadzają obiekty oznaczone jako cel. Kule energetyczne mogą również odbijać się od przedmiotów, przeciwników i ścian. Kule energii dostępne są tylko dla wspomnianych Overwatch Elite, aby utrudnić zdobycie je przez wroga - [[Ruch Oporu]]. Karabin ten można znaleźć w pod koniec rozdziału ''[[„Nie chodzimy już do Ravenholm...”]]'' (Half-Life 2) w kontenerach, w rozdziale ''[[Ucieczka Przez Miasto]]'' (Episode One) w jednym z pokoi z amunicją i w rozdziale ''[[Freeman Pontifex]]'' (Episode Two) przy wejściu do stanowiska snajperskiego.
 +
 
 +
==Taktyka==
 +
[[Grafika:Ep1_c17_02a0028.jpg|200px|thumb|left|Żołnierze Kombinatu walczą z Zombie w [[Szpital]]u przy pomocy karabinu pulsacyjnego]]
 +
*Odrzut karabinu pulsacyjnego jest bardzo wysoki. Przy strzelaniu dłuższymi seriami może pogorszyć celność broni, więc strzelaj krótszymi seriami, najlepiej trzystrzałowymi (zaoszczędzisz też amunicję). Ponadto limit noszonej amunicji wynosi tylko trzy pełne magazynki (jeden załadowany i dwa w zapasie), które można bardzo łatwo zużyć przy nieprzerwanym strzelaniu.
 +
*Ilość amunicji, jaką może nieść gracz do karabinu pulsacyjnego jest stosunkowo niska, toteż najlepiej używaj go w sytuacjach, w których łatwo pozyskać do niego amunicję, np. podczas walki z żołnierzami Kombinatu.
 +
*Kule energii do wbudowanego w broń miotacza bardzo trudno znaleźć i powinieneś ich używać w wyjątkowych sytuacjach. Są bardzo efektywne na przeciwnikach stojących w rzędzie, gdyż może zdezintegrować ich wszystkich zanim uderzy np. w ścianę. Efektywne są również w ciasnych pomieszczeniach, gdyż mogą odbijać się od ścian, podłogi i sufitu.
 +
*Kule energii są bardzo przydatne w walce z [[Hunter]]em, które zabijają te stworzenie tylko, gdy w nie uderzą (w chwili uderzenia eksploduje).
 +
*Kulę energii można przechwycić przy pomocy [[Gravity Gun]]a. Co ciekawe można to zrobić przed wizytą w Cytadeli.
 +
*Miotacz kul energii jest jedną z broni, która może zadawać obrażenia [[Strider]]owi.
 +
 
 +
==Za kulisami==
 +
[[Grafika:Irifle.jpg|200px|thumb|right|Worldmodel karabinu zapalającego]]
 +
Podczas prac nad [[Half-Life 2]] istniały trzy karabiny automatyczne: OSIPR, AK-47 (AR1) i karabin zapalający, który nieznacznie różnił się od karabinu pulsacyjnego i pełnił tak jakby funkcję pistoletu sygnałowego (miał pięcionabojowy magazynek). OSIPR był po prostu karabinem [[Objective Individual Combat Weapon|XM29 OICW]] i miał być standardowym wyposażeniem żołnierzy kombinatu. Po wycieku kodu źródłowego wszystkie trzy bronie zostały usunięte. Za to model [[Incendiary Rifle|karabinu zapalającego]] przerobiono na karabin pulsacyjny, który został jedynym karabinem automatycznym w finalnej wersji gry. Posiadał większość cech karabinu OICW, jednak pozbawiono go lunety i zastąpiono granatnik miotaczem kul energii.
 +
 
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
*W bazie [[White Forest Rocket Facility ]] można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu- AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł operatora radiowego, który brał czynny udział w tej rozmowie.
+
*W bazie [[White Forest Rocket Facility]] można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu - AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł operatora radiowego, który brał czynny udział w tej rozmowie.
 +
*Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. Jest to prawdopodobnie niedopatrzenie ze strony grafików.
 +
*Kula energii mogła zdezintegrować [[Barnacle|Barnacle'a]] tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażeń. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze.
 +
*Animacja przeładowania karabinu pulsacyjnego przez postacie niezależne jest taka sama jak w OICW.
 +
*Dźwięki strzału przez postacie niezależnie tak jak animacje przeładowania są takie same jak w OICW.
 +
*Dźwięk strzału działa [[APC]] brzmi tak samo, jak dźwięk strzału karabinu pulsacyjnego przez gracza.
 +
*Gordon nigdy nie przeładowuje karabinu pulsacyjnego, gdyż nie wymienia magazynku tak jak postacie niezależne.
  
 +
==Galeria==
 +
<gallery>
 +
Grafika:Osiprhl2icon.PNG|Ikonka HUD
 +
Grafika:HL2AR2.jpg|Worldmodel
 +
Grafika:Ar2_2.png|Viewmodel, jak na dłoni widać, że Gordon trzyma broń tylko jedną ręką
 +
Grafika:AR2ammo.jpg|Magazynek
 +
Grafika:AR2altfire0.jpg|Wczesny pojemnik na Kule energii
 +
Grafika:Wolol.jpg|Pojemnik na Kule energii występujący w Half-Life 2 na Xbox i PC (przed update'em z 26 maja 2010)
 +
Grafika:AR2altfire2.jpg|Pojemnik na Kule energii występujący w [[Episode Two]] oraz w Half-Life 2 i Episode One (po update'cie z 26 maja 2010)
 +
Grafika:Ammocrate_ar2.jpg|Skrzynka z amunicją
 +
Grafika:Ammocrate_ar2_ep_2.jpg|Skrzynka z amunicją występująca w [[Episode Two]]
 +
Grafika:Combineelite.jpg|Elitarny żołnierz dzierżący karabin pulsacyjny
 +
Grafika:Combine prison guard.jpg|Nova Prospekt Prison Guard dzierżący karabin pulsacyjny
 +
Grafika:S1.jpg|Żołnierz Kombinatu z karabinem pulsacyjnym
 +
Grafika:CombineSoldierinHouse.jpg|Uzbrojony w karabin pulsacyjny żołnierz czatujący w budynku
 +
Grafika:D2 coast 080039.JPG|Żołnierz celuje w Freemana
 +
Grafika:Energydisintergration.jpg|Rezultat alternatywnego trybu ognia
 +
Grafika:Rebels tunnel dark.jpg|Rebelianci uzbrojeni w różne bronie w tunelu City 17, w tym w karabin pulsacyjny
 +
Grafika:Rebels tunnel.jpg|
 +
Grafika:Barney_sniper2.jpg|Uzbrojony w karabin pulsacyjny Barney przygwożdżony przez snajperów
 +
Grafika:Barney_meetup.jpg|Barney i jego karabin
 +
Grafika:D3 citadel 030112.JPG|Bronie Gordona niszczone przez pole konfiskujące, wśród nich karabin pulsacyjny
 +
</gallery>
  
 
{{Bronie}}
 
{{Bronie}}
 +
 +
{{Overwiki|nazwa=Overwatch Standard Issue Pulse Rifle|adres=http://combineoverwiki.net/wiki/Overwatch_Standard_Issue_Pulse_Rifle}}
  
 
[[Kategoria: Uzbrojenie Kombinatu]]
 
[[Kategoria: Uzbrojenie Kombinatu]]
Linia 32: Linia 83:
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]]
 +
 +
[[overwiki:Overwatch Standard Issue Pulse Rifle]]

Wersja z 16:12, 9 gru 2019

Karabin pulsacyjny
HL2AR2.jpg
Przynależność Kombinat
Typ karabin automatyczny,

pulsacyjna

Używane przez Gordon Freeman,

Barney Calhoun, Ruch Oporu, Overwatch Elite, Overwatch Soldier

Właściwości
Obrażenia 8
Szybkostrzelność średnia
Odrzut średni
Rozrzut średni
Prędkość pocisku brak danych
Magazynek 30
Noszona amunicja 60
Komenda weapon_ar2

Karabin pulsacyjny (Overwatch Standard Issue Pulse Rifle) - karabin automatyczny produkowany przez Kombinat, jest też również standardową bronią tejże rasy. Zdobyczne egzemplarze używane są także przez Rebeliantów.

Spis treści

Ogólnie

Rebeliant strzela z karabinu pulsacyjnego w helikopter Kombinatu

Karabin pulsacyjny jest odpowiednikiem karabinów automatycznych z rzeczywistego świata. W przeciwieństwie do pistoletu maszynowego jest dostępny tylko jednostkom regularnego wojska typu Overwatch Soldier oraz grupom Overwatch Elite. Zbudowany jest z charakterystycznego dla Kombinatu czarnego metalu, jednak wydaje się być dosyć lekką i poręczną konstrukcją. Podczas strzału pobudzany jest specjalny rdzeń umieszczony mechanicznie w przednią część broni, który wydziela pojedynczy pocisk energetyczny, poruszający się z dużą szybkością i precyzją. Specyfika oddawania strzału posiada stosunkowo niewielki odrzut, a niemal całkowite zautomatyzowanie powoduje szybką zmianę pustych rdzeni na nowe. Praca jednak jest dosyć głośna, a z powodu zastosowania wielu mechanicznych części oraz elektroniki jest to sprzęt mniej niezawodny niż broń konwencjonalna. Ważną funkcją karabinu jest możliwość wystrzelenia kul energii które niszczą, bądź poważnie uszkadzają obiekty oznaczone jako cel. Kule energetyczne mogą również odbijać się od przedmiotów, przeciwników i ścian. Kule energii dostępne są tylko dla wspomnianych Overwatch Elite, aby utrudnić zdobycie je przez wroga - Ruch Oporu. Karabin ten można znaleźć w pod koniec rozdziału „Nie chodzimy już do Ravenholm...” (Half-Life 2) w kontenerach, w rozdziale Ucieczka Przez Miasto (Episode One) w jednym z pokoi z amunicją i w rozdziale Freeman Pontifex (Episode Two) przy wejściu do stanowiska snajperskiego.

Taktyka

Żołnierze Kombinatu walczą z Zombie w Szpitalu przy pomocy karabinu pulsacyjnego
  • Odrzut karabinu pulsacyjnego jest bardzo wysoki. Przy strzelaniu dłuższymi seriami może pogorszyć celność broni, więc strzelaj krótszymi seriami, najlepiej trzystrzałowymi (zaoszczędzisz też amunicję). Ponadto limit noszonej amunicji wynosi tylko trzy pełne magazynki (jeden załadowany i dwa w zapasie), które można bardzo łatwo zużyć przy nieprzerwanym strzelaniu.
  • Ilość amunicji, jaką może nieść gracz do karabinu pulsacyjnego jest stosunkowo niska, toteż najlepiej używaj go w sytuacjach, w których łatwo pozyskać do niego amunicję, np. podczas walki z żołnierzami Kombinatu.
  • Kule energii do wbudowanego w broń miotacza bardzo trudno znaleźć i powinieneś ich używać w wyjątkowych sytuacjach. Są bardzo efektywne na przeciwnikach stojących w rzędzie, gdyż może zdezintegrować ich wszystkich zanim uderzy np. w ścianę. Efektywne są również w ciasnych pomieszczeniach, gdyż mogą odbijać się od ścian, podłogi i sufitu.
  • Kule energii są bardzo przydatne w walce z Hunterem, które zabijają te stworzenie tylko, gdy w nie uderzą (w chwili uderzenia eksploduje).
  • Kulę energii można przechwycić przy pomocy Gravity Guna. Co ciekawe można to zrobić przed wizytą w Cytadeli.
  • Miotacz kul energii jest jedną z broni, która może zadawać obrażenia Striderowi.

Za kulisami

Worldmodel karabinu zapalającego

Podczas prac nad Half-Life 2 istniały trzy karabiny automatyczne: OSIPR, AK-47 (AR1) i karabin zapalający, który nieznacznie różnił się od karabinu pulsacyjnego i pełnił tak jakby funkcję pistoletu sygnałowego (miał pięcionabojowy magazynek). OSIPR był po prostu karabinem XM29 OICW i miał być standardowym wyposażeniem żołnierzy kombinatu. Po wycieku kodu źródłowego wszystkie trzy bronie zostały usunięte. Za to model karabinu zapalającego przerobiono na karabin pulsacyjny, który został jedynym karabinem automatycznym w finalnej wersji gry. Posiadał większość cech karabinu OICW, jednak pozbawiono go lunety i zastąpiono granatnik miotaczem kul energii.

Ciekawostki

  • W bazie White Forest Rocket Facility można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu - AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł operatora radiowego, który brał czynny udział w tej rozmowie.
  • Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. Jest to prawdopodobnie niedopatrzenie ze strony grafików.
  • Kula energii mogła zdezintegrować Barnacle'a tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażeń. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze.
  • Animacja przeładowania karabinu pulsacyjnego przez postacie niezależne jest taka sama jak w OICW.
  • Dźwięki strzału przez postacie niezależnie tak jak animacje przeładowania są takie same jak w OICW.
  • Dźwięk strzału działa APC brzmi tak samo, jak dźwięk strzału karabinu pulsacyjnego przez gracza.
  • Gordon nigdy nie przeładowuje karabinu pulsacyjnego, gdyż nie wymienia magazynku tak jak postacie niezależne.

Galeria


Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Overwatch Standard Issue Pulse Rifle. Lista autorów jest dostępna w Standard Issue Pulse Rifle&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.