Karabin pulsacyjny

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (ikony, interwiki, drobne)
(poprawione drobne błędy stylistyczne)
Linia 28: Linia 28:
  
 
==Za kulisami==
 
==Za kulisami==
Podczas prac nad [[Half-Life 2]] istniały trzy karabiny automatyczne: OSIPR, AK-47 (AR1) i Karabin zapalający, który nieznacznie różnił się od karabinu pulsacyjnego i pełnił tak jakby funkcję pistoletu sygnałowego (miał pięcionabojowy magazynek). OSIPR był po prostu karabinem [[Objective Individual Combat Weapon|XM29 OICW]] i miał być standardowym wyposażeniem żołnierzy kombinatu. Po wycieku kodu źródłowego wszystkie trzy bronie zostały usunięte. Za to model [[Karabin zapalający]] przerobiono na Karabin pulsacyjny, który został jedynym karabinem automatycznym w finalnej wersji gry. Posiadał większość cech karabinu OICW, jednak pozbawiono go lunety i zastąpiono granatnik miotaczem kul energii.
+
Podczas prac nad [[Half-Life 2]] istniały trzy karabiny automatyczne: OSIPR, AK-47 (AR1) i Karabin zapalający, który nieznacznie różnił się od karabinu pulsacyjnego i pełnił tak jakby funkcję pistoletu sygnałowego (miał pięcionabojowy magazynek). OSIPR był po prostu karabinem [[Objective Individual Combat Weapon|XM29 OICW]] i miał być standardowym wyposażeniem żołnierzy kombinatu. Po wycieku kodu źródłowego wszystkie trzy bronie zostały usunięte. Za to model [[Incendiary Rifle|karabinu zapalającego]] przerobiono na Karabin pulsacyjny, który został jedynym karabinem automatycznym w finalnej wersji gry. Posiadał większość cech karabinu OICW, jednak pozbawiono go lunety i zastąpiono granatnik miotaczem kul energii.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
 
*W bazie [[White Forest Rocket Facility ]] można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu - AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł operatora radiowego, który brał czynny udział w tej rozmowie.
 
*W bazie [[White Forest Rocket Facility ]] można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu - AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł operatora radiowego, który brał czynny udział w tej rozmowie.
 
*Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. To jest prawdopodobnie przeoczenie projektowe.
 
*Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. To jest prawdopodobnie przeoczenie projektowe.
*Kula energii mogła zdezintegrować [[barnacle]]'a tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażeń. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze.
+
*Kula energii mogła zdezintegrować [[Barnacle|Barnacle'a]] tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażeń. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze.
*Animacja przeładowania karabinu pulsacyjnego przez postacie jest taka sama jak w OICW.
+
*Animacja przeładowania karabinu pulsacyjnego przez postacie niezależne jest taka sama jak w OICW.
 
*Podobnie jest z dźwiękami strzału
 
*Podobnie jest z dźwiękami strzału
*Dźwięk strzału działa APC's brzmi tak samo, jak dźwięk strzału karabinu pulsacyjnego przez gracza.
+
*Dźwięk strzału działa [[APC]] brzmi tak samo, jak dźwięk strzału karabinu pulsacyjnego przez gracza.
  
 
{{Bronie}}
 
{{Bronie}}

Wersja z 14:12, 14 lut 2011

Karabin pulsacyjny
HL2AR2.jpg
Przynależność Kombinat
Typ karabin szturmowy,

pulsacyjna

Używane przez Gordon Freeman,

Barney Calhoun, Ruch Oporu, Overwatch Elite, Overwatch Soldier

Właściwości
Obrażenia 8
Szybkostrzelność średnia
Odrzut średni
Rozrzut średni
Prędkość pocisku brak danych
Magazynek 30
Noszona amunicja 60
Komenda weapon_ar2

Karabin pulsacyjny (Overwatch Standard Issue Pulse Rifle), to standardowy karabin szturmowy Kombinatu. Zdobyczne egzemplarze używane są także przez Rebeliantów. Gracz po raz pierwszy otrzymuje go pod koniec rozdziału "Nie Chodzimy Już Do Ravenholm...".

Opis

Karabin pulsacyjny jest, w przeciwieństwie do standardowego pistoletu maszynowego, dostępny tylko jednostkom regularnego wojska typu Overwatch Soldier oraz grupom Overwatch Elite. Zbudowany jest z charakterystycznego dla Kombinatu czarnego metalu, jednak wydaje się być dosyć lekką i poręczną konstrukcją. Podczas strzału pobudzany jest specjalny rdzeń umieszczony mechanicznie w przednią część broni, który wydziela pojedynczy pocisk energetyczny, poruszający się z dużą szybkością i precyzją. Specyfika oddawania strzału posiada stosunkowo niewielki odrzut a niemal całkowite zautomatyzowanie powoduje szybką zmianę pustych rdzeni na nowe. Praca jednak jest dosyć głośna a z powodu zastosowania wielu mechanicznych części oraz elektroniki, jest to sprzęt mniej niezawodny niż broń konwencjonalna. Ważną funkcją karabinu jest możliwość wystrzelenia kul energii które niszczą, bądź poważnie uszkadzają obiekty oznaczone jako cel. Kule energetyczne mogą również odbijać się od przedmiotów, przeciwników i ścian.

Za kulisami

Podczas prac nad Half-Life 2 istniały trzy karabiny automatyczne: OSIPR, AK-47 (AR1) i Karabin zapalający, który nieznacznie różnił się od karabinu pulsacyjnego i pełnił tak jakby funkcję pistoletu sygnałowego (miał pięcionabojowy magazynek). OSIPR był po prostu karabinem XM29 OICW i miał być standardowym wyposażeniem żołnierzy kombinatu. Po wycieku kodu źródłowego wszystkie trzy bronie zostały usunięte. Za to model karabinu zapalającego przerobiono na Karabin pulsacyjny, który został jedynym karabinem automatycznym w finalnej wersji gry. Posiadał większość cech karabinu OICW, jednak pozbawiono go lunety i zastąpiono granatnik miotaczem kul energii.

Ciekawostki

  • W bazie White Forest Rocket Facility można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu - AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł operatora radiowego, który brał czynny udział w tej rozmowie.
  • Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. To jest prawdopodobnie przeoczenie projektowe.
  • Kula energii mogła zdezintegrować Barnacle'a tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażeń. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze.
  • Animacja przeładowania karabinu pulsacyjnego przez postacie niezależne jest taka sama jak w OICW.
  • Podobnie jest z dźwiękami strzału
  • Dźwięk strzału działa APC brzmi tak samo, jak dźwięk strzału karabinu pulsacyjnego przez gracza.