Karabin pulsacyjny

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Karabin pulsacyjny
HL2AR2.jpg
Przynależność Kombinat
Typ karabin automatyczny,

pulsacyjna

Używane przez Gordon Freeman,

Barney Calhoun, Ruch Oporu, Overwatch Elite, Overwatch Soldier

Właściwości
Obrażenia 8
Szybkostrzelność średnia
Odrzut średni
Rozrzut średni
Prędkość pocisku brak danych
Magazynek 30
Noszona amunicja 60
Komenda weapon_ar2

Karabin pulsacyjny (Overwatch Standard Issue Pulse Rifle) - karabin automatyczny produkowany przez Kombinat, jest też również standardową bronią tejże rasy. Zdobyczne egzemplarze używane są także przez Rebeliantów.

Spis treści

Ogólnie

Rebeliant strzela z karabinu pulsacyjnego w helikopter Kombinatu

Karabin pulsacyjny jest odpowiednikiem karabinów automatycznych z rzeczywistego świata. W przeciwieństwie do pistoletu maszynowego jest dostępny tylko jednostkom regularnego wojska typu Overwatch Soldier oraz grupom Overwatch Elite. Zbudowany jest z charakterystycznego dla Kombinatu czarnego metalu, jednak wydaje się być dosyć lekką i poręczną konstrukcją. Podczas strzału pobudzany jest specjalny rdzeń umieszczony mechanicznie w przednią część broni, który wydziela pojedynczy pocisk energetyczny, poruszający się z dużą szybkością i precyzją. Specyfika oddawania strzału posiada stosunkowo niewielki odrzut, a niemal całkowite zautomatyzowanie powoduje szybką zmianę pustych rdzeni na nowe. Praca jednak jest dosyć głośna, a z powodu zastosowania wielu mechanicznych części oraz elektroniki jest to sprzęt mniej niezawodny niż broń konwencjonalna. Ważną funkcją karabinu jest możliwość wystrzelenia kul energii które niszczą, bądź poważnie uszkadzają obiekty oznaczone jako cel. Kule energetyczne mogą również odbijać się od przedmiotów, przeciwników i ścian. Kule energii dostępne są tylko dla wspomnianych Overwatch Elite, aby utrudnić zdobycie je przez wroga - Ruch Oporu. Karabin ten można znaleźć w pod koniec rozdziału "Nie Chodzimy Już Do Ravenholm..." (Half-Life 2) w kontenerach, w rozdziale Ucieczka Przez Miasto (Episode One) w jednym z pokoi z amunicją i w rozdziale Freeman Pontifex (Episode Two) przy wejściu do stanowiska snajperskiego.

Taktyka

Żołnierze Kombinatu walczą z Zombie w Szpitalu przy pomocy karabinu pulsacyjnego
  • Odrzut karabinu pulsacyjnego jest bardzo wysoki. Przy strzelaniu dłuższymi seriami może pogorszyć celność broni, więc strzelaj krótszymi seriami, najlepiej trzystrzałowymi (zaoszczędzisz też amunicję). Ponadto limit noszonej amunicji wynosi tylko trzy pełne magazynki (jeden załadowany i dwa w zapasie), które można bardzo łatwo zużyć przy nieprzerwanym strzelaniu.
  • Ilość amunicji, jaką może nieść gracz do karabinu pulsacyjnego jest stosunkowo niska, toteż najlepiej używaj go w sytuacjach, w których łatwo pozyskać do niego amunicję, np. podczas walki z żołnierzami Kombinatu.
  • Kule energii do wbudowanego w broń miotacza bardzo trudno znaleźć i powinieneś ich używać w wyjątkowych sytuacjach. Są bardzo efektywne na przeciwnikach stojących w rzędzie, gdyż może zdezintegrować ich wszystkich zanim uderzy np. w ścianę. Efektywnę są również w ciasnych pomieszczeniach, gdyż mogą odbijać się od ścian, podłogi i sufitu.
  • Kule energii są bardzo przydatne w walce z Hunterem, która zabija te stworzenie tylko, gdy w nie uderzy (w chwili uderzenia eksploduje).
  • Kulę energii można przechwycić przy pomocy Gravity Guna. Co ciekawe można to zrobić przed wizytą w Cytadeli.
  • Miotacz kul energii jest jedną z broni, która może zadawać obrażenia Striderowi.

Za kulisami

Worldmodel karabinu zapalającego

Podczas prac nad Half-Life 2 istniały trzy karabiny automatyczne: OSIPR, AK-47 (AR1) i karabin zapalający, który nieznacznie różnił się od karabinu pulsacyjnego i pełnił tak jakby funkcję pistoletu sygnałowego (miał pięcionabojowy magazynek). OSIPR był po prostu karabinem XM29 OICW i miał być standardowym wyposażeniem żołnierzy kombinatu. Po wycieku kodu źródłowego wszystkie trzy bronie zostały usunięte. Za to model karabinu zapalającego przerobiono na karabin pulsacyjny, który został jedynym karabinem automatycznym w finalnej wersji gry. Posiadał większość cech karabinu OICW, jednak pozbawiono go lunety i zastąpiono granatnik miotaczem kul energii.

Ciekawostki

  • W bazie White Forest Rocket Facility można podsłuchać sprzeczkę dwóch rebeliantów o istnienie nowej wersji karabinu - AR3, jednak najprawdopodobniej jest to tylko wymysł operatora radiowego, który brał czynny udział w tej rozmowie.
  • Gordon trzyma karabin tylko jedną ręką. Jest to prawdopodobnie przeoczenie projektowe.
  • Kula energii mogła zdezintegrować Barnacle'a tylko w Epizodzie Drugim. W Epizodzie Pierwszym i Half-Life 2, kula ta może przelecieć przez to stworzenie bez zadania jakichkolwiek obrażeń. Zostało to naprawione, więc można zdezintegrować Barnacle'a w każdej grze.
  • Animacja przeładowania karabinu pulsacyjnego przez postacie niezależne jest taka sama jak w OICW.
  • Dźwięki strzału przez postacie niezależnie tak jak animacje przeładowania są takie same jak w OICW.
  • Dźwięk strzału działa APC brzmi tak samo, jak dźwięk strzału karabinu pulsacyjnego przez gracza.
  • Gordon nigdy nie przeładowuje karabinu pulsacyjnego, gdyż nie wymienia magazynku tak jak postacie niezależne.

Galeria


Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Overwatch Standard Issue Pulse Rifle. Lista autorów jest dostępna w Standard Issue Pulse Rifle&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.