Kingpin

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Kingpin

250px
Okres występowania Nieznany
Przynależność Xen
Pochodzenie Nieznane
Rasa Nieznana
Bronie Psioniczny atak/obrona
Informacje techniczne
Dubbing Brak
Projektant Ted Backman[1]
Byt Nieznany

Kingpin[1][2] – istota wycięta z Half-Life'a. Mimo braku przekonywującej SI i znaczącego wpływu na fabułę doczekał się napisania skryptów. Można go znaleźć w plikach gry.

Spis treści

[edytuj] Ogólne informacje

Kingpin (w prawdopodobnym polskim przetłumaczeniu: Trzon) jest dwa razy większy niż przeciętny człowiek i posiada masywny mózg, który wypełnia całe jego ciało. Posiada on cztery trzonki czułka ocznego, dające mu wizję na 360°. Ten typ osobnika grupy Xen został wycięty z Half-Life, wczesna wersja poruszała się na trzech chitynowych nogach z dźwiękiem kliknięcia, a późniejsza (nazywana Sactildiae Nefariousium[3]) z robako-podobnym ogonem[1].

Kingpin miał występować na Xen, w niektórych z jaskiń[4]. Ponadto, według Marca Laidlawa, obcy pojawił się w kilku grafikach koncepcyjnych obszaru lądowiska. Stwór miał uwolnić się i pomóc Gordonowi zlikwidować oddział żołnierzy, którzy go schwytali[5].

[edytuj] Umiejętności

Używa on psioniczne ataki i psioniczną obronę, dającą odporność na rakiety.

[edytuj] Modyfikacje

Późniejsza wersja Kingpina pojawia się w modyfikacjach do Half-Life: Redemption, USS Darkstar oraz w Sweet Half-Life jako funkcjonalny wrogi NPC.

[edytuj] Lista wystąpień

[edytuj] Gry

  • Half-Life (pierwsze wystąpienie; tylko w plikach gry, niekanoniczne)

[edytuj] Inne

  • Half-Life 2: Raising the Bar (niekanoniczne wystąpienie)

[edytuj] Ciekawostki

  • Ted Backman wykorzystał niektóre cechy Kingpina w przeciwnikach Alien Fauna oraz Alien Combine Soldier, wyciętych z Half-Life 2;
  • jego psioniczne ataki prawdopodobnie zostały poddane recyklingowi dla jednostki Kombinatu, Advisora;
  • Kingpin w 2012 został także użyty w grze Sven Co-op jako boss/mini-boss, zwykle miał 500 PŻ. Jego umiejętności w tej grze to:
    • przywoływanie wszelkich typów bullsquid'ów (normalny, trujący, ognisty, lodowy)
    • strzelanie promieniującą kulą (szybsza niż gracz, ale nie ma szans z jetpack'iem, prawdopodobnie elektryczna, podąża za graczem)
    • teleportacja (na krótki lub dłuższy zasięg)
    • porażenie prądem (na średnio-długi zasięg)
    • obrona tarczą (zakrywająca całe ciało, prawdopodobnie zrobiona z plazmy)

[edytuj] Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Half-Life 2: Raising the Bar, s. 20
  2. Pliki gry Half-Life
  3. Half-Life 2: Raising the Bar (wczesna wersja), s. 47
  4. Instrukcja do Half-Life
  5. Half-Life 2: Raising the Bar (wczesna wersja), s. 43