M4A1-S

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(zastosowanie świeżo upieczonego szablonu)
m
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
 
{{DisambigR|broni z CS:GO|[[M4A1|artykuł o jego poprzedniku]]}}
 
{{DisambigR|broni z CS:GO|[[M4A1|artykuł o jego poprzedniku]]}}
 
+
{{Broń CS
{{BronCS infobox
+
| grafika       = M4A1-S Standardowy.png
|grafika=M4A1-Sinfobox.png
+
| altname       =
|altname=
+
| cena         = $3100<ref name="cena">od aktualizacji z 15 września 2015 roku</ref>
|cena=$3200
+
| kraj         = USA
|kraj=USA
+
| odrzut       =
|odrzut=
+
| obrazenia     =
|obrazenia=
+
| magazynek     = 25
|magazynek=20
+
| ogien         = Automatyczny
|ogien=Automatyczny
+
| amun         = [[Grafika:5.56_caliber.png|35px|5.56x45mm NATO]]
|amun=[[Grafika:5.56_caliber.png|35px|5.56x45mm NATO]]
+
| szybkosc     = 600 strz./min.
|szybkosc=666 strz./min.
+
| masa         =
|masa=
+
| masapocisk   =
|masapocisk=
+
| predwylot     =
|predwylot=
+
| energia       =
|energia=
+
| uzycie       = [[Antyterroryści]]
|uzycie=[[Antyterroryści]]
+
| przeladowanie = 3,1 sekundy
|przeladowanie=3,1 sekundy
+
 
}}
 
}}
 
 
{{Cytat|Posiadający mniejszy magazynek niż jego [[M4A4|niewytłumiony odpowiednik]], karabin M4A1-S zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.|Opis z ekwipunku}}
 
{{Cytat|Posiadający mniejszy magazynek niż jego [[M4A4|niewytłumiony odpowiednik]], karabin M4A1-S zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.|Opis z ekwipunku}}
 +
'''M4A1-S''' – karabinek automatyczny występujący w [[Counter-Strike: Global Offensive]]. Wariant [[M4A4]], w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca [[M4A1]] z poprzednich gier.
  
'''M4A1-S''' to karabinek automatyczny występujący w [[Counter-Strike: Global Offensive]]. Wariant [[M4A4]], w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca [[M4A1]] z poprzednich gier.
+
M4A1-S jest, podobnie jak M4A4, karabinkiem udostępnionym wyłącznie Antyterrorystom. Został dodany wraz z aktualizacją Arms Deal, podobnie jak [[USP-S]]. Posiada odrobinkę mniejszy magazynek (równy FAMASowi) i troszkę mniej amunicji w zapasie od M4A4, ale dzięki dokręcanemu tłumikowi można po cichu zdejmować cele.
  
==Ogólnie==
+
== Obrażenia ==
M4A1-S to karabin udostępniony wyłącznie Antyterrorystom. Został dodany wraz z aktualizacją Arms Deal, podobnie jak [[USP-S]]. Posiada mniejszy magazynek niż M4A4 i mniej amunicji w zapasie, ale dzięki dokręcanemu tłumikowi można po cichu zdejmować cele.
+
{|  class="wikitable"  
 
+
! rowspan="2" | Część ciała
==Obrażenia==
+
! colspan="2" | Podst. tryb ognia
<table class="wikitable">
+
|-
<tr>
+
! Bez pancerza
<th rowspan="2">Część ciała</th>
+
! Z pancerzem
<th colspan="2">Podst. tryb ognia</th>
+
|-
</tr>
+
| Głowa
<tr>
+
| <span style="color: red;">132</span>
<th>Bez pancerza</th>
+
| 92
<th>Z pancerzem</th>
+
|-
</tr>
+
| Klatka pier., ramię
<tr>
+
| 32
<td>Głowa</td>
+
| 23
<td><span style="color: red;">132</span></td>
+
|-
<td>92</td>
+
| Brzuch
</tr>
+
| 41
<tr>
+
| 28
<td>Klatka pier., ramię</td>
+
|-
<td>32</td>
+
| Noga
<td>23</td>
+
| 24
</tr>
+
| 24
<tr>
+
|-
<td>Brzuch</td>
+
! colspan="3" | <center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
<td>41</td>
+
|}
<td>28</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Noga</td>
+
<td>24</td>
+
<td>24</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<th colspan="3">
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
+
</th>
+
</tr>
+
</table>
+
  
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
Linia 77: Linia 63:
 
| Zasięg efektywny || 39 m
 
| Zasięg efektywny || 39 m
 
|-
 
|-
| Penetracja pancerza|| 70%
+
| Penetracja pancerza|| 62,5%
 
|-
 
|-
 
| Siła penetracji || 200
 
| Siła penetracji || 200
 
|}
 
|}
  
M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jedn./sek. (o 5 jedn. mniej niż poprzednik).
+
M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jednostek na sekundę (o 5 jednostek mniej niż poprzednik).
  
==Zalety i wady==
+
== Zalety i wady ==
{{Plusminus
+
{{Zalety i wady
|zalety=* Dokręcany tłumik
+
| zalety =
 +
* Dokręcany tłumik
 
* Niski odrzut (w porównaniu do M4A4)
 
* Niski odrzut (w porównaniu do M4A4)
 
* Nie widać lecącego pocisku po wystrzale
 
* Nie widać lecącego pocisku po wystrzale
 
* Wysoka dokładność i niski rozrzut
 
* Wysoka dokładność i niski rozrzut
|wady=* Mała pojemność magazynka
+
| wady   =
* 2 magazynki w zapasie
+
* Mała pojemność magazynka
 
* Duży rozrzut bez tłumika
 
* Duży rozrzut bez tłumika
 
* Dokręcony tłumik zwiększa długość broni, co może zdradzić pozycję
 
* Dokręcony tłumik zwiększa długość broni, co może zdradzić pozycję
 
}}
 
}}
  
==Taktyki==
+
== Taktyki ==
 
{{Porady}}
 
{{Porady}}
*Jeśli nie możesz umknąć dwóm (lub więcej) przeciwnikom na małym lub średnim dystansie i nie żal ci amunicji, ładuj ile wlezie.
+
* Jeśli nie możesz umknąć dwóm (lub więcej) przeciwnikom na małym lub średnim dystansie i nie żal ci amunicji, ładuj ile wlezie.
**Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem.
+
** Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem.
*Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu.
+
* Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu.
**Co prawda tłumik nie zawsze sprawdza się w ataku z zaskoczenia, ale przeciwnikom będzie trudniej zlokalizować strzelca, tym bardziej, gdy ten ostatni się dobrze ukryje. Chowając się za dość ciasną zasłoną warto zdjąć tłumik, gdyż zwiększa długość karabinu i może on zdradzić twoją pozycję.
+
** Co prawda tłumik nie zawsze sprawdza się w ataku z zaskoczenia, ale przeciwnikom będzie trudniej zlokalizować strzelca, tym bardziej, gdy ten ostatni się dobrze ukryje. Chowając się za dość ciasną zasłoną warto zdjąć tłumik, gdyż zwiększa długość karabinu i może on zdradzić twoją pozycję.
**M4A1-S z dokręconym tłumikiem świetnie się nadaje na tzw. partyzantkę, czyli szybkie ataki od tyłu i natychmiastowe branie nóg za pas.
+
** M4A1-S z dokręconym tłumikiem świetnie się nadaje na tzw. partyzantkę, czyli szybkie ataki od tyłu i natychmiastowe branie nóg za pas.
**Jeśli już chcesz korzystać z "gołego" M4A1-S (bez tłumika), to najlepiej rób to, gdy masz w pobliżu swoich kompanów.
+
** Jeśli już chcesz korzystać z "gołego" M4A1-S (bez tłumika), to najlepiej rób to, gdy masz w pobliżu swoich kompanów.
*Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota.
+
* Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota.
**Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu.
+
** Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu.
  
==Kontrtaktyki==
+
== Kontrtaktyki ==
*Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni.
+
* Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni.
*Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut).
+
* Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut).
**Innym przykładem doskonałego karabinka jest [[SG 553]]. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S.
+
** Innym przykładem doskonałego karabinka jest [[SG 553]]. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S.
*[[P90]] to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność.
+
* [[P90]] to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność.
**Można także wykorzystać rosyjskiego [[PP-Bizon|Bizona]], który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. Weź jednak pod uwagę to, że Bizon ma żałośnie niskie obrażenia.
+
** Można także wykorzystać rosyjskiego [[PP-Bizon|Bizona]], który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. Weź jednak pod uwagę to, że Bizon ma bardzo niskie obrażenia.
  
==Ciekawostki==
+
== Ciekawostki ==
*M4A1-S, [[M4A4]] i [[SCAR-20]] posiadają te same animacje przeładowywania.
+
* M4A1-S, [[M4A4]] i [[SCAR-20]] posiadają te same animacje przeładowywania.
*M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16.
+
** We wszystkich trzech karabinach podczas wspomnianej animacji następuje uderzenie płaską dłonią o bok broni po wymianie magazynka. Ta czynność to uderzenie w zatrzask zamka (małą dźwignię w kształcie paletki do ping-ponga). Choć projektowany z myślą o naciśnięciu kciukiem, część strzelców dla wygody preferuje wspomnianą wcześniej czynność.
*Broń jest pewnego rodzaju hołdem dla [[M4A1|Maverick M4A1 Carbine]] z poprzednich gier z serii ''Counter-Strike'', który został wyparty przez ''M4A4''.
+
* M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16. Karabin najbardziej przypominający M4A1-S w rzeczywistości to Colt M723, gdyż posiada po prawej stronie dosyłacz zamka, osłonka w kształcie piramidki przy wyrzutniku łusek (które pojawiły się w M16A2), a chwyt transportowy kształtem jest identyczny z M16 do wersji A1, które nie posiadały wspomnianej piramidki.
**W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii.
+
* Broń jest pewnego rodzaju hołdem dla [[M4A1|Maverick M4A1 Carbine]] z poprzednich gier z serii ''Counter-Strike'', który został wyparty przez ''M4A4''.
**Ponadto, M4A1-S po zakupie ma już dokręcony tłumik.
+
** W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii.
**Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie.
+
** Ponadto, M4A1-S po zakupie ma już dokręcony tłumik.
**W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako ''M4A4''.
+
** Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie.
*Dźwięki strzału broni (wytłumiony i niewytłumiony) są zapożyczone z ''[[Counter-Strike: Source]]''.
+
** W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako ''M4A4'', także zabójstwa z tej broni są wliczane do progresu w osiągnięciu ''Ekspert M4A4''.
*Magazynek M4A1-S to [http://en.wikipedia.org/wiki/File:Stanag_mags.jpg łukowy 30-nabojowy STANAG] (po prawej stronie na załączonym obrazku), a magazynek 20-nabojowy, jak przestawiono w grze, w rzeczywistości jest mniejszy i prosty w kształcie.
+
* Dźwięki strzału broni (wytłumiony i niewytłumiony) są zapożyczone z ''[[Counter-Strike: Source]]''.
*Cena broni zmieniała się wraz z następującymi aktualizacjami:
+
* Magazynek M4A1-S, podobnie jak FAMAS w ''Global Offensive'' jest magazynkiem STANAG, mieszczącym 30 naboi przy pełnym ładowaniu, jednak w obu karabinach mieści on tylko 25.
**Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900.
+
* Redukcja hałasu przez tłumik w grze jest bardzo wyolbrzymiona. W grze strzały przypominają ciche syknięcia, które nawet na małej odległości mogą być niesłyszalne. W rzeczywistości nawet przy zastosowaniu amunicji poddźwiękowej broń wydawałaby hałas rzędu 130-145 decybeli, tak więc broń była tak samo głośna jak młot pneumatyczny.
**Od 10 grudnia 2014 roku do 1 kwietnia 2015, broń kosztowała $3100 (tyle samo, co M4A4). Po 1 kwietniu cena wzrosła o 100$.  
+
** Podkreśla to fakt, że tłumiki powstały z myślą o redukcji hałasu, a nie całkowitym jego wyciszeniu.
 +
* Cena broni zmieniała się wraz z następującymi aktualizacjami:
 +
** Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900.
 +
** Od 10 grudnia 2014 roku do 1 kwietnia 2015, broń kosztowała $3100 (tyle samo, co M4A4). Po 1 kwietniu cena wzrosła o 100$, ale 15 września wróciła do poprzedniego pułapu.
 +
* Przed wspomnianą wcześniej aktualizacją z 15 września 2015 roku, M4A1-S miał szybkostrzelność rzędu 666 strz./min. Aktualizacja obniżyła tą wartość do poziomu 600 strz./min.
 +
* Początkowo M4A1-S posiadał 20 naboi w magazynku, czyli najmniejszą ilość sztuk amunicji w magazynku  ze wszystkich karabinów (wyłączając karabiny snajperskie) oraz 40 naboi w zapasie. Aktualizacja z 12 czerwca 2018 zmieniła ilość amunicji w zapasie na 60, zaś aktualizacja 13 marca 2019 zmieniła ilość amunicji na odpowiednio 25 sztuk w magazynku oraz 75 w zapasie.
  
==Zestawienie z [[M4A4]]==
+
== Zestawienie z [[M4A4]] ==
[[Plik:M4A4infobox.png|right|250px|link=M4A4]]
+
[[Plik:M4A4.png|right|250px|link=M4A4]]
===Na korzyść===
+
 
 +
=== Na korzyść ===
 
*Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut
 
*Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut
 
*Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu
 
*Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu
===Neutralne===
+
*Mniejszy spadek obrażeń wraz ze wzrostem odległości
 +
 
 +
=== Neutralne ===
 
*Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę)
 
*Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę)
*Ta sama szybkostrzelność (666 strz./min.)
 
 
*Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni
 
*Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni
 
*Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym)
 
*Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym)
Linia 141: Linia 135:
 
*Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.)
 
*Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.)
 
*Ten sam zasięg skuteczny (39 metrów)
 
*Ten sam zasięg skuteczny (39 metrów)
===Na niekorzyść===
+
*Ta sama cena ($3100)<ref name="cena" />
*Mniejszy magazynek i mało amunicji w zapasie (<span style="color: red;">20/40</span> vs. 30/90)
+
 
 +
=== Na niekorzyść ===
 +
*Mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie (<span style="color: red;">25/75</span> vs. 30/90)
 +
*Niższa szybkostrzelność (<span style="color: red;">600 strz./min.</span> vs. 666 strz./min.)
 +
*Mniejszy współczynnik penetracji pancerza (<span style="color: red;">62,5%</span> vs. 70%)
 
*Niesamowicie długi z zamontowanym tłumikiem
 
*Niesamowicie długi z zamontowanym tłumikiem
*Droższy od M4A4 (<span style="color: red;">$3200</span> vs $3100)
 
  
==Galeria==
+
== Galeria ==
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika: AR15wrekachFBIsil.png| Członek FBI trzymający M4A1-S
 
Grafika: AR15wrekachFBIsil.png| Członek FBI trzymający M4A1-S
Linia 153: Linia 150:
 
Grafika: Terrozakladatlumik.png| Terrorysta zakłada tłumik na lufę (widok z trzeciej osoby)
 
Grafika: Terrozakladatlumik.png| Terrorysta zakłada tłumik na lufę (widok z trzeciej osoby)
 
</gallery>
 
</gallery>
===Skiny===
+
 
 +
=== Skórki ===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:M4A1-Sinfobox.png|Skórka domyślna
+
Grafika:M4A1-S.png|Skórka domyślna
 
Grafika:bloodtiger.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+m4a1-s+%7C+blood+tiger Krwawy tygrys] *
 
Grafika:bloodtiger.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+m4a1-s+%7C+blood+tiger Krwawy tygrys] *
 
Grafika:brightwater.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+m4a1-s+%7C+bright+water Jasne wody] *
 
Grafika:brightwater.png|[http://steamcommunity.com/market/search?q=appid%3A730+m4a1-s+%7C+bright+water Jasne wody] *
Linia 170: Linia 168:
 
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
 
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
  
{{CS bronie}}
+
{{Bronie CS}}
 +
 
 +
{{Przypisy}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Aktualna wersja na dzień 10:03, 27 kwi 2019

Ujednoznacznienie

Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku

M4A1-S
M4A1-S Standardowy.png
Cena $3100[1]
Pochodzenie USA
Używane przez Antyterroryści
Właściwości
Magazynek 25
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja 5.56x45mm NATO
Szybko-
strzelność
600 strz./min.
Czas przeładowania 3,1 sekundy

Posiadający mniejszy magazynek niż jego niewytłumiony odpowiednik, karabin M4A1-S zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.

Opis z ekwipunku

M4A1-S – karabinek automatyczny występujący w Counter-Strike: Global Offensive. Wariant M4A4, w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca M4A1 z poprzednich gier.

M4A1-S jest, podobnie jak M4A4, karabinkiem udostępnionym wyłącznie Antyterrorystom. Został dodany wraz z aktualizacją Arms Deal, podobnie jak USP-S. Posiada odrobinkę mniejszy magazynek (równy FAMASowi) i troszkę mniej amunicji w zapasie od M4A4, ale dzięki dokręcanemu tłumikowi można po cichu zdejmować cele.

Spis treści

[edytuj] Obrażenia

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 132 92
Klatka pier., ramię 32 23
Brzuch 41 28
Noga 24 24
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo $300 (tryb turniejowy)

$150 (tryb uproszczony)

Obrażenia 33
Kontrola odrzutu 19/26 (73%)
Zasięg efektywny 39 m
Penetracja pancerza 62,5%
Siła penetracji 200

M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jednostek na sekundę (o 5 jednostek mniej niż poprzednik).

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Dokręcany tłumik
  • Niski odrzut (w porównaniu do M4A4)
  • Nie widać lecącego pocisku po wystrzale
  • Wysoka dokładność i niski rozrzut
  • Mała pojemność magazynka
  • Duży rozrzut bez tłumika
  • Dokręcony tłumik zwiększa długość broni, co może zdradzić pozycję

[edytuj] Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Jeśli nie możesz umknąć dwóm (lub więcej) przeciwnikom na małym lub średnim dystansie i nie żal ci amunicji, ładuj ile wlezie.
    • Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem.
  • Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu.
    • Co prawda tłumik nie zawsze sprawdza się w ataku z zaskoczenia, ale przeciwnikom będzie trudniej zlokalizować strzelca, tym bardziej, gdy ten ostatni się dobrze ukryje. Chowając się za dość ciasną zasłoną warto zdjąć tłumik, gdyż zwiększa długość karabinu i może on zdradzić twoją pozycję.
    • M4A1-S z dokręconym tłumikiem świetnie się nadaje na tzw. partyzantkę, czyli szybkie ataki od tyłu i natychmiastowe branie nóg za pas.
    • Jeśli już chcesz korzystać z "gołego" M4A1-S (bez tłumika), to najlepiej rób to, gdy masz w pobliżu swoich kompanów.
  • Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota.
    • Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu.

[edytuj] Kontrtaktyki

  • Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni.
  • Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut).
    • Innym przykładem doskonałego karabinka jest SG 553. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S.
  • P90 to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność.
    • Można także wykorzystać rosyjskiego Bizona, który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. Weź jednak pod uwagę to, że Bizon ma bardzo niskie obrażenia.

[edytuj] Ciekawostki

  • M4A1-S, M4A4 i SCAR-20 posiadają te same animacje przeładowywania.
    • We wszystkich trzech karabinach podczas wspomnianej animacji następuje uderzenie płaską dłonią o bok broni po wymianie magazynka. Ta czynność to uderzenie w zatrzask zamka (małą dźwignię w kształcie paletki do ping-ponga). Choć projektowany z myślą o naciśnięciu kciukiem, część strzelców dla wygody preferuje wspomnianą wcześniej czynność.
  • M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16. Karabin najbardziej przypominający M4A1-S w rzeczywistości to Colt M723, gdyż posiada po prawej stronie dosyłacz zamka, osłonka w kształcie piramidki przy wyrzutniku łusek (które pojawiły się w M16A2), a chwyt transportowy kształtem jest identyczny z M16 do wersji A1, które nie posiadały wspomnianej piramidki.
  • Broń jest pewnego rodzaju hołdem dla Maverick M4A1 Carbine z poprzednich gier z serii Counter-Strike, który został wyparty przez M4A4.
    • W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii.
    • Ponadto, M4A1-S po zakupie ma już dokręcony tłumik.
    • Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie.
    • W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako M4A4, także zabójstwa z tej broni są wliczane do progresu w osiągnięciu Ekspert M4A4.
  • Dźwięki strzału broni (wytłumiony i niewytłumiony) są zapożyczone z Counter-Strike: Source.
  • Magazynek M4A1-S, podobnie jak FAMAS w Global Offensive jest magazynkiem STANAG, mieszczącym 30 naboi przy pełnym ładowaniu, jednak w obu karabinach mieści on tylko 25.
  • Redukcja hałasu przez tłumik w grze jest bardzo wyolbrzymiona. W grze strzały przypominają ciche syknięcia, które nawet na małej odległości mogą być niesłyszalne. W rzeczywistości nawet przy zastosowaniu amunicji poddźwiękowej broń wydawałaby hałas rzędu 130-145 decybeli, tak więc broń była tak samo głośna jak młot pneumatyczny.
    • Podkreśla to fakt, że tłumiki powstały z myślą o redukcji hałasu, a nie całkowitym jego wyciszeniu.
  • Cena broni zmieniała się wraz z następującymi aktualizacjami:
    • Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900.
    • Od 10 grudnia 2014 roku do 1 kwietnia 2015, broń kosztowała $3100 (tyle samo, co M4A4). Po 1 kwietniu cena wzrosła o 100$, ale 15 września wróciła do poprzedniego pułapu.
  • Przed wspomnianą wcześniej aktualizacją z 15 września 2015 roku, M4A1-S miał szybkostrzelność rzędu 666 strz./min. Aktualizacja obniżyła tą wartość do poziomu 600 strz./min.
  • Początkowo M4A1-S posiadał 20 naboi w magazynku, czyli najmniejszą ilość sztuk amunicji w magazynku ze wszystkich karabinów (wyłączając karabiny snajperskie) oraz 40 naboi w zapasie. Aktualizacja z 12 czerwca 2018 zmieniła ilość amunicji w zapasie na 60, zaś aktualizacja 13 marca 2019 zmieniła ilość amunicji na odpowiednio 25 sztuk w magazynku oraz 75 w zapasie.

[edytuj] Zestawienie z M4A4

[edytuj] Na korzyść

  • Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut
  • Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu
  • Mniejszy spadek obrażeń wraz ze wzrostem odległości

[edytuj] Neutralne

  • Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę)
  • Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni
  • Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym)
  • Taka sama siła penetracji (200)
  • Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.)
  • Ten sam zasięg skuteczny (39 metrów)
  • Ta sama cena ($3100)[1]

[edytuj] Na niekorzyść

  • Mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie (25/75 vs. 30/90)
  • Niższa szybkostrzelność (600 strz./min. vs. 666 strz./min.)
  • Mniejszy współczynnik penetracji pancerza (62,5% vs. 70%)
  • Niesamowicie długi z zamontowanym tłumikiem

[edytuj] Galeria

[edytuj] Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike


[edytuj] Przypisy

  1. 1,0 1,1 od aktualizacji z 15 września 2015 roku