M4A1-S

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Na korzyść)
(no gówno, jakby miało 20/60, to miałoby to ręce i nogi wtedy)
Linia 122: Linia 122:
 
[[Plik:M4A4.png|right|250px|link=M4A4]]
 
[[Plik:M4A4.png|right|250px|link=M4A4]]
  
=== Na korzyść == gownoooo
+
=== Na korzyść ===
 +
*Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut
 +
*Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu
 +
*Mniejszy spadek obrażeń wraz ze wzrostem odległości
  
 
=== Neutralne ===
 
=== Neutralne ===

Wersja z 11:58, 9 lip 2015

Ujednoznacznienie

Ten artykuł dotyczy broni z CS:GO. Zobacz też: artykuł o jego poprzedniku

M4A1-S
250px
Cena $3200
Pochodzenie USA
Używane przez Antyterroryści
Właściwości
Magazynek 20
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja 5.56x45mm NATO
Szybko-
strzelność
666 strz./min.
Czas przeładowania 3,1 sekundy

Posiadający mniejszy magazynek niż jego niewytłumiony odpowiednik, karabin M4A1-S zapewnia cichsze strzały, mniejszy odrzut i lepszą celność.

Opis z ekwipunku

M4A1-S – karabinek automatyczny występujący w Counter-Strike: Global Offensive. Wariant M4A4, w który można się wyposażyć w menu ekwipunku. Następca M4A1 z poprzednich gier.

M4A1-S jest, podobnie jak M4A4, karabinkiem udostępnionym wyłącznie Antyterrorystom. Został dodany wraz z aktualizacją Arms Deal, podobnie jak USP-S. Posiada mniejszy magazynek niż M4A4 i mniej amunicji w zapasie, ale dzięki dokręcanemu tłumikowi można po cichu zdejmować cele.

Spis treści

Obrażenia

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 132 92
Klatka pier., ramię 32 23
Brzuch 41 28
Noga 24 24
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo $300 (tryb turniejowy)

$150 (tryb uproszczony)

Obrażenia 33
Kontrola odrzutu 19/26 (73%)
Zasięg efektywny 39 m
Penetracja pancerza 70%
Siła penetracji 200

M4A1-S to broń średniej wagi. Podczas noszenia tej broni, szybkość ruchu wynosi 225 jednostek na sekundę (o 5 jednostek mniej niż poprzednik).

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Dokręcany tłumik
  • Niski odrzut (w porównaniu do M4A4)
  • Nie widać lecącego pocisku po wystrzale
  • Wysoka dokładność i niski rozrzut
  • Mała pojemność magazynka
  • 2 magazynki w zapasie
  • Duży rozrzut bez tłumika
  • Dokręcony tłumik zwiększa długość broni, co może zdradzić pozycję

Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Jeśli nie możesz umknąć dwóm (lub więcej) przeciwnikom na małym lub średnim dystansie i nie żal ci amunicji, ładuj ile wlezie.
    • Żeby oszczędzać naboje przy zachowaniu celności, strzelaj krótką serią na średnim/dużym dystansie. Celuj w głowę lub brzuch/pierś, jeśli nie potrafisz zapanować nad odrzutem.
  • Nie odkręcaj tłumika. Nic na tym nie zyskasz oprócz zwiększenia odrzutu i rzecz jasna hałasu.
    • Co prawda tłumik nie zawsze sprawdza się w ataku z zaskoczenia, ale przeciwnikom będzie trudniej zlokalizować strzelca, tym bardziej, gdy ten ostatni się dobrze ukryje. Chowając się za dość ciasną zasłoną warto zdjąć tłumik, gdyż zwiększa długość karabinu i może on zdradzić twoją pozycję.
    • M4A1-S z dokręconym tłumikiem świetnie się nadaje na tzw. partyzantkę, czyli szybkie ataki od tyłu i natychmiastowe branie nóg za pas.
    • Jeśli już chcesz korzystać z "gołego" M4A1-S (bez tłumika), to najlepiej rób to, gdy masz w pobliżu swoich kompanów.
  • Pojemność magazynka i amunicja w zapasie jest najmniejsza ze wszystkich karabinów automatycznych w grze. Strzelając z takiej broni, niemalże każdy wystrzelony pocisk jest na wagę złota.
    • Cały czas przeładowuj broń nawet jeśli wystrzelisz choćby krótką serię. Rób to oczywiście w bezpiecznym miejscu.

Kontrtaktyki

  • Użytkownicy tego karabinka praktycznie nie zdejmują tłumika, więc najlepiej atakować ich w dwójkę. Dzięki tłumikowi, przeciwnik może z łatwością atakować i ukryć się przed wrogiem, szczególnie na otwartej przestrzeni.
  • Każdy inny karabin automatyczny jest dobry przeciwko użytkownikom tej wytłumionej broni. AK-47 to doskonały karabin, gdyż ma dużą moc i pojemność magazynka (ale ma duży odrzut).
    • Innym przykładem doskonałego karabinka jest SG 553. Dzięki jego dużej mocy obalającej (100% penetracja pancerza), przyzwoitej celności można go użyć przeciwko użytkownikom M4A1-S.
  • P90 to dobry PM na użytkowników tego wytłumionego karabinka, gdyż posiada duży magazynek i szybkostrzelność.
    • Można także wykorzystać rosyjskiego Bizona, który ma jeszcze większy magazynek i szybkostrzelność, którą M4A1-S mu nie dorównuje. Weź jednak pod uwagę to, że Bizon ma żałośnie niskie obrażenia.

Ciekawostki

  • M4A1-S, M4A4 i SCAR-20 posiadają te same animacje przeładowywania.
    • We wszystkich trzech karabinach podczas wspomnianej animacji następuje uderzenie płaską dłonią o bok broni po wymianie magazynka. Ta czynność to uderzenie w zatrzask zamka (małą dźwignię w kształcie paletki do ping-ponga). Choć projektowany z myślą o naciśnięciu kciukiem, część strzelców dla wygody preferuje wspomnianą wcześniej czynność.
  • M4A1-S opiera się na karabinku M4A1, jednak chwyt transportowy przypomina ten w starych M16. Karabin najbardziej przypominający M4A1-S w rzeczywistości to Colt M723, gdyż posiada po prawej stronie dosyłacz zamka, osłonka w kształcie piramidki przy wyrzutniku łusek (które pojawiły się w M16A2), a chwyt transportowy kształtem jest identyczny z M16 do wersji A1, które nie posiadały wspomnianej piramidki.
  • Broń jest pewnego rodzaju hołdem dla Maverick M4A1 Carbine z poprzednich gier z serii Counter-Strike, który został wyparty przez M4A4.
    • W przeciwieństwie do poprzednika odkręcanie i dokręcanie tłumika zajmuje teraz więcej czasu. Ponadto animacje te widoczne są również w widoku trzecioosobowym co można zobaczyć w galerii.
    • Ponadto, M4A1-S po zakupie ma już dokręcony tłumik.
    • Posiada także mniejszy magazynek i mniej amunicji w zapasie.
    • W trybie Deathmatch, broń wciąż jest klasyfikowana jako M4A4.
  • Dźwięki strzału broni (wytłumiony i niewytłumiony) są zapożyczone z Counter-Strike: Source.
  • Magazynek M4A1-S to łukowy 30-nabojowy STANAG (po prawej stronie na załączonym obrazku), a magazynek 20-nabojowy, jak przestawiono w grze, w rzeczywistości jest mniejszy i prosty w kształcie.
  • Redukcja hałasu przez tłumik w grze jest bardzo wyolbrzymiona. W grze strzały przypominają ciche syknięcia, które nawet na małej odległości mogą być niesłyszalne. W rzeczywistości nawet przy zastosowaniu amunicji poddźwiękowej broń wydawałaby hałas rzędu 130-145 decybeli, tak więc broń była tak samo głośna jak młot pneumatyczny.
    • Podkreśla to fakt, że tłumiki powstały z myślą o redukcji hałasu, a nie całkowitym jego wyciszeniu.
  • Cena broni zmieniała się wraz z następującymi aktualizacjami:
    • Przed aktualizacją z 10 grudnia 2014 roku, M4A1-S kosztował $2900.
    • Od 10 grudnia 2014 roku do 1 kwietnia 2015, broń kosztowała $3100 (tyle samo, co M4A4). Po 1 kwietniu cena wzrosła o 100$.

Zestawienie z M4A4

Na korzyść

  • Lepsza celność (także w ruchu) i niższy odrzut
  • Dokręcany tłumik pozwalający na likwidację celów po cichu
  • Mniejszy spadek obrażeń wraz ze wzrostem odległości

Neutralne

  • Identyczne obrażenia (33, jedynie 1 punkt różnicy przy strzale w głowę)
  • Ta sama szybkostrzelność (666 strz./min.)
  • Ten sam czas przeładowania i wyciągnięcia broni
  • Taka sama nagroda za zabójstwo ($300 w trybie turniejowym, $150 w uproszczonym)
  • Taka sama siła penetracji (200)
  • Taka sama szybkość poruszania się (225 jedn./sek.)
  • Ten sam zasięg skuteczny (39 metrów)

Na niekorzyść

  • Mniejszy magazynek i mało amunicji w zapasie (20/40 vs. 30/90)
  • Niesamowicie długi z zamontowanym tłumikiem
  • Droższy od M4A4 ($3200 vs $3100)

Galeria

Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike