M60 (L4D)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

M60 (L4D)
M60.png
Typ Karabin maszynowy
Kategoria Specjalne
Właściwości
Magazynek 150
Noszona amunicja 0
Obrażenia 50
Szybko-
strzelność
545,5 strz./min.
Obrażenia na sek. 454.5
Zasięg średni

Belt gun here!


Shit, this is heavy!


M60 - broń specjalna występująca w Left 4 Dead 2. Jej magazynek mieści 150 naboi, a po ich wyczerpaniu Ocalony porzuca tą broń. W grze nie jest często spotykana. M60 zachowuje się jak karabin automatyczny, jednak posiada swoje cechy indywidualne i jest jedyny w swoim rodzaju. M60 można znaleźć w kampaniach The Passing, The Sacrifice (tylko w Left 4 Dead 2) i Bez litości (tylko w Left 4 Dead 2)

Spis treści

Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Warto używać pojemnika z wymiocinami wraz z M60, gdyż to znacznie ułatwia eksterminację ogromnej ilości Zarażonych na otwartych przestrzeniach.
  • Lepiej jest unikać używania piły łańcuchowej wraz z M60, ponieważ wadą obydwóch broni jest to, że są jednorazowe, tzn. że nie można do nich pozyskać dodatkowej amunicji/paliwa. Jednak jeśli gracz wie, gdzie będzie mógł po wyczerpaniu paliwa w pile łańcuchowej znaleźć Glocka bądź Magnuma (zużyta piła zostaje zastąpiona pistoletem P220), to wtedy problem ten jest łatwy do obejścia, o ile szybciej zużyje się piła niż M60 (po wyrzuceniu M60 Ocalały zostaje tylko z bronią podręczną).
  • Paradoksalnie, M60 wcale nie sprawdza się w zabijaniu Specjalnych Zarażonych (wliczając w to Tanka i Witch), gdyż jest niecelne, ma duży odrzut i rozczarowującą moc pocisku (50 obrażeń), co dziwi, patrząc na to, co pojedyncze trafienie robi ze Zwykłym Zarażonym i jak wysokie obrażenia powoduje w stosunku do innych Ocalałych (porównywalne do karabinów snajperskich). Ponadto trafienie w głowę z M60 nie ogłuszy Witch (co jest tym dziwniejsze, że M60 technicznie opiera się na AK-47), a także jest jedyną bronią w całej grze, która na poziomie Zaawansowanym i Ekspercie nie jest w stanie indywidualnie uśmiercić Tanka (suma ze 150 trafień daje wartość 7500 obrażeń wobec 8000 punktów życia Tanka).
  • M60 pokazuje jednak swoją moc w wypadku eliminowania nadchodzącej Hordy - umiejętność dosłownego rozerwania na strzępy Zwykłego Zarażonego, połączonego z dobrą penetracją pocisku powoduje, że walka z zainfekowanymi staje się wręcz przyjemnością zwłaszcza, że M60 jest równie skuteczne we wszystkich trybach (z Realizmem włącznie) i na wszystkich poziomach trudności.
  • Amunicja zapalająca nie daje zbyt wielkiego profitu dla M60 - poprawia to skuteczność karabinu wobec Specjalnych Zarażonych, ale może nawet potencjalnie zaszkodzić w wypadku ataku Hordy (płonący zainfekowani potrafią dość skutecznie przysłonić obraz). Z kolei amunicja wybuchowa znacznie "ułatwia" możliwość przypadkowego trafienia któregoś z Ocalałych, ale znacznie ułatwi rozprawianie się z Specjalnymi Zarażonymi. Należy jednak pamiętać, żeby podnosić ulepszoną amunicję tylko, jeśli w M60 zostało przynajmniej ok. 100 pocisków - im mniej zapasowej amunicji, tym bardziej zmarnowane ulepszenie.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Nie musi być przeładowywany, więc zabicie Tanka może być dosyć szybkie.
  • Skuteczny w walce przeciwko Hordzie.
  • Duża pojemność magazynka.
  • Siła przebicia pocisku. Broń ta może jednym strzałem zabić Zwykłego Zarażonego (niezależnie od poziomu trudności).
  • Zamontowany celownik laserowy poprawia celność tej broni, przez co staje się jedną z najlepszych broni w grze.
  • Niemożność pozyskania amunicji, więc po jej wyczerpaniu broń staje się bezużyteczna.
  • Jest to broń specjalna, więc trudno ją znaleźć.
  • Celność podobna do AK-47.
  • Pojemność magazynka wynosi 150 naboi, więc jeśli gracz nie będzie strzelał oszczędnie, w krótkim czasie zużyje amunicję.
  • Ulepszona amunicja w żadnym stopniu nie powoduje wzrostu amunicji.
  • Pomimo dużych obrażeń, jest mało skuteczna na Witch (wyłączając amunicję wybuchową), szczególnie na wyższych poziomach trudności. W tym wypadku najlepiej skorzystać ze strzelb.

Spostrzeżenia

  • M60 wzorowane jest na amerykańskim karabinie maszynowym M60.
  • Technicznie M60 opiera się w grze na AK-47, na co wskazuje szereg czynników:
    • Oba karabiny posiadają niemalże identyczne statystyki (celność i odrzut są identyczne zarówno przed, jak i po doczepieniu celownika laserowego, ale M60 zadaje mniejsze obrażenia)
    • Oba karabiny posiadają także identyczne animacje, wliczając praktycznie niedostępną animację przeładowania M60[1] (inne są jedynie animacje wyjmowania broni, ale dźwięk im towarzyszący jest wspólny dla AK-47 i dla M60).
  • M60 ma największą pojemność magazynka ze wszystkich broni w grze, ale za to nie można do tej broni mieć amunicji w zapasie.
  • M60 występujący w grze posiada dwójnóg, jednak nie można go rozłożyć.
  • Pocisk M60 rozrywa na kawałki Zwykłych Zarażonych tak samo, jak amunicja wybuchowa wystrzelona z dowolnej broni.
  • Po podniesieniu pakietu ulepszonej amunicji rezerwa w M60 zostanie zastąpiona podniesioną amunicją, ale nie zostanie uzupełniona.
  • Jeśli Ocalały zginie mając ze sobą M60, to po ewentualnym uwolnieniu z rescue closetu wróci do gry z w pełni naładowanym karabinem.
  • M60 pojawia się w mutacji zwanej Gib Fest, gdzie Ocaleni mogą posiadać nieograniczoną ilość amunicji do każdej broni.
  • W finale kampanii The Passing, Francis i Zoey mogą okazjonalnie zrzucić z balkonu w pełni naładowane M60, ponadto może ono być wyposażone także w celownik laserowy, jednak nie jest to regułą.
  • Mimo sporej wagi, broń nie wpływa negatywnie na szybkość poruszania się postaci.
  • Ellis jest jedynym Ocalałym, który okazjonalnie używa określenia "M60" w stosunku do tej broni.

Przypisy

Galeria