MAC-10

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

MAC-10
MAC-10 Standardowy.png
Inna nazwa Ingram Mac-10
Cena

  • $1400 (CS, CS:CZ, CS:S)
  • $1050 (CS:GO)
Pochodzenie Stany Zjednoczone
Używane przez Terroryści
Właściwości
Obrażenia 29
Magazynek 30 naboi
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja .45 ACP (11.43×23mm)
Szybko-
strzelność
800 strz./min.
Masa broni
załadowanej
3.82 kg
Masa pocisku 15.2 grama
Prędkość wylotowa 919 stóp/sek.
Energia 584 dżuli
Czas przeładowania

  • 3,2 sekundy (CS, CS:CZ, CS:S)
  • 2,6 sekundy (CS:GO)

Praktycznie rzecz biorąc pudełko, z którego lecą kule - pistolet maszynowy MAC-10 szczyci się wysoką szybkostrzelnością, lecz jest również niecelny i ma duży rozrzut.

Opis z ekwipunku

Military Armament Corporation Model-10 (MAC-10) - pistolet maszynowy występujący w grach z serii Counter-Strike.

Spis treści

Ogólnie

MAC-10 to silna jak na pistolet maszynowy broń dostępna tylko dla Terrorystów. Cechuje się dużą szybkostrzelnością oraz dość atrakcyjną ceną (1400$ dla wcześniejszych gier i 1050$ dla Global Offensive). Jego poważniejszymi wadami są mierna celność, dyskwalifikująca ją z walk na większe dystanse i duży odrzut głównie znoszący broń na boki. Mimo użycia silnej amunicji nie posiada dużej penetracji pancerza, czyniąc go raczej bezużytecznym w późniejszych rundach. Z tych powodów MAC-10 jest bardzo rzadko używany w publicznych grach oraz sparingach.

Jego odpowiednikami po stonie AntyterrorystówSchmidt Machine Pistol oraz MP9 w przypadku Global Offensive.

Właściwości

Wartości dla CS, CS:CZ, CS:S

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 114 54
Klatka pier., ramię 28 13
Brzuch 35 17
Noga 21 21
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

Wartości obrażeń i statystyki dla CS:GO

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 114 65
Klatka pier., ramię 28 16
Brzuch 35 20
Noga 21 21
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo

  • $600 (tryb turniejowy)
  • $300 (tryb uproszczony)
Obrażenia 29
Kontrola odrzutu 21/26 (80%)
Zasięg efektywny 11 m
Penetracja pancerza 57,5%
Siła penetracji 100

Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jedn./sek.). W Global Offensive szybkość poruszania się jest taka sama, co w pistoletach - 240 jednostek na sekundę. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Niezła szybkostrzelność
  • Duże obrażenia w swojej klasie
  • Niska cena
  • Duża mobilność dzięki niskiej masie
  • Działa pod wodą
  • Kiepska celność
  • Mała penetracja pancerza
  • Duży odrzut

Taktyki

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • MAC-10 wręcz błyszczy w walkach na niewielką odległość, a dzięki dużej szybkostrzelności i dość dużej mocy obalającej można niemalże zalać wroga gradem pocisków.
  • Duża szybkostrzelność ma też swoją wadę - dość negatywnie odbija się to na stanie pocisków w magazynku, tak więc staraj się nie marnować zbyt dużej ilości amunicji na jednego wroga, zwłaszcza, gdy ten jest ukryty za przeszkodą.
  • Na małym dystansie próbuj celować w głowę lub w jej okolice, gdyż możesz dzięki temu wyeliminować wrogiego gracza zaledwie dwoma lub nawet jednym pociskiem, jeżeli nie nosi kamizelki.
  • Na średnim dystansie, staraj się kucnąć i strzelaj serią po dwa strzały każda i mierz w klatkę piersiową lub brzuch.
  • Broń nie nadaje się na duży dystans, a jeśli to konieczne, strzelaj pojedynczo. Choć celność MAC-10 nie należy do czołówki, to dokładność pierwszego strzału nie odbiega zbytnio od niektórych karabinów szturmowych.
  • Ten pistolet maszynowy doskonale nadaje się do strzelania podczas biegu, pod warunkiem, że jesteś w stanie kontrolować odrzut.
  • W Global Offensive cena tej broni jest niższa niż w poprzednich grach - nie tylko jest to najtańszy pistolet maszynowy w grze, ale dzięki dużej nagrodzie za zabójstwo (600$ w przypadku trybu turniejowego) koszt zakupu tego narzędzia zagłady może się szybko zwrócić.

Kontrtaktyki

  • Na wrogów używających MAC-10 najlepiej jest używać strzelb typu Leone 12 Gauge Super czy też XM1014, które właściwie użyte mogą dać użytkownikom MAC-10 bolesną nauczkę.
  • Na dużym dystansie użytkownicy nie stanowią żadnego zagrożenia, jeżeli używasz karabinów snajperskich czy też tradycyjnych karabinów automatycznych.
  • Staraj się jak najwięcej przemieszczać, by utrudnić wrogowi trafienie w głowę. Choć kucanie nie wydaje się złym pomysłem, zważywszy na dość duży odrzut tego pistoletu maszynowego i dodatkowy wzrost celności twojej broni, to bardziej doświadczony gracz może z łatwością zabić cię strzałem w głowę, jeżeli tak zrobisz.

Osiągnięcia

Counter-Strike: Source

Ingrammac10expert.jpg Ekspert Ingram Mac-10
Zabij 500 wrogów z Ingram Mac-10

Counter-Strike: Global Offensive

MAC-10 Expert csgo.png Ekspert MAC-10
Zabij 100 przeciwników przy użyciu MAC-10

Ciekawostki

  • MAC-10 to broń, która w oficjalnych wydaniach Counter-Strike'a zachowała swoją prawdziwą nazwę, ponieważ spółka posiadająca prawa do nazwy zbankrutowała.
  • Jeśli wyposaży się w zarówno MAC-10 i KM .45 Tactical, będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju.
  • W Counter-Strike 1.6, ikonka z menu zakupów i ikonka zabójstwa MAC-10 nie posiada podpiętego magazynka. Trochę podobnie sprawa ma się z TMP, ale w ikonce zabójstwa ma już podpięty magazynek.
  • W części gier MAC-10 jest błędnie przedstawiony jako broń strzelająca z zamka zamkniętego (czego dowodem jest zamknięte okienko wyrzutu łusek oraz rączka przeładowania w przedniej pozycji). Problem ten częściowo naprawiono w porcie na XBOXa, Condition Zero i Deleted Scenes, gdzie rękojeść zamka znajduje się już w tylnej pozycji, choć okienko wciąż jest zamknięte. W Counter-Strike: Source problem okienka w pewnym sensie załatano poprzez odbicie lustrzane modelu, by całkowicie zażegnać go w Global Offensive.
  • W widoku trzecioosobowym można zauważyć, że MAC-10 jest trzymany jak pistolet, choć w Source broń jest trzymana słabszą ręką za szkielet, podobnie jest z TMP w tej samej grze.
    • We wcześniejszych grach model broni trzymany przez postać gracza w widoku trzecioosobowym nie miał rzemyka na przodzie broni. W Source broń posiada już rzemień, choć postać go nie wykorzystuje. Dopiero w Global Offensive robi z niego prowizoryczny chwyt przedni.
  • Tekstura modelu pierwszoosobowego w Source zawiera bicia sugerującego, że broń jest zasilana nabojem .380 ACP, choć sama broń jest oparta na modelu zasilanym nabojem .45 ACP.
  • MAC-10 z Counter-Strike: Global Offensive jest zmodyfikowaną wersją z Left 4 Dead 2. Z modelu broni usunięto tłumik z przyczepioną do niego trytkami latarką oraz zmieniono tekstury.
    • Co więcej, podczas badania broni w CS:GO można zauważyć, że okienko wyrzutu łusek jest otwarte (co nie powinno dziwić, gdyż MAC-10 strzela z zamka otwartego). Co więcej, można też zobaczyć nabój pobrany z magazynka, gotowy do wprowadzenia do komory. Co ciekawe, nabój zawsze tam będzie, nawet jeśli magazynek będzie pusty.
    • Model trzecioosobowy broni dla odmiany posiada zamknięte okienko wyrzutu łusek.

Galeria

Counter-Strike 1.0

Counter-Strike 1.6

Condition Zero

Condition Zero: Deleted Scenes

Counter-Strike: Source

Counter-Strike: Global Offensive

Wersja alfa i beta

Wersja finalna

Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike