Magnum (L4D)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Zalety i wady: trzeba będzie trochę przebudować cały portal Left 4 Dead)
Linia 18: Linia 18:
 
'''Magnum''' to pistolet o najwyższej sile rażenia występujący w [[Left 4 Dead 2]]. Jego magazynek mieści tylko 8 nabojów, a pistolet może być noszony tylko pojedynczo, ale za to zabija [[Horda|Zwykłych Zarażonych]] jednym strzałem, we wszystkich trybach gry i na każdym poziomie trudności. Charakteryzuje go niewielka szybkostrzelność oraz duża celność.
 
'''Magnum''' to pistolet o najwyższej sile rażenia występujący w [[Left 4 Dead 2]]. Jego magazynek mieści tylko 8 nabojów, a pistolet może być noszony tylko pojedynczo, ale za to zabija [[Horda|Zwykłych Zarażonych]] jednym strzałem, we wszystkich trybach gry i na każdym poziomie trudności. Charakteryzuje go niewielka szybkostrzelność oraz duża celność.
  
Magnum pojawia się rzadziej niż zwyczajny pistolet dodatkowy i zazwyczaj tam, gdzie zwyczajny pistolet dodatkowy powinien się znaleźć. W przeciwieństwie do innych pistoletów, jego celność i szybkostrzelność są takie same, bez względu na to, czy noszący został spowolniony, lub obezwładniony. Kucnięcie  zwiększa celność.
+
Magnum pojawia się rzadziej niż [[pistolet P220|Glock]] w miejscach, gdzie takowy zwykle się pojawia. W przeciwieństwie do zwykłych pistoletów celność i szybkostrzelność Magnuma identyczne niezależnie od tego, czy ocalały stoi, czy został obezwładniony (czas przeładowania wciąż jest jednak dłuższy, zwłaszcza przy przeładowywaniu pustego pistoletu).
 
+
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
 
{{Porady|2}}
 
{{Porady|2}}
*Korzystaj z faktu, że magnum zabija jednym strzałem.
+
*Kucnięcie pozwala znacząco zwiększyć celność podczas strzału na daleki dystans.
*Kucaj, aby zwiększyć celność podczas strzału na daleki dystans.
+
*Magnum jest efektywne do likwidacji zainfekowanych zarówno z bliska, jak i z daleka.
*Magnum jest efektywne do likwidacji zombie zarówno z bliska, jak i z daleka.
+
*Graczom przyzwyczajonym do podstawowych pistoletów może zająć trochę czasu przystosowanie się do Magnuma, gdyż pistolety są tym mocniejsze, im szybciej gracz potrafi z nich strzelać, a także nie są tak skuteczne na dalekich dystansach jak Magnum.
*Graczom przyzwyczajonym do podstawowych pistoletów może zająć trochę czasu przystosowanie się do magnum, gdyż jego działanie przypomina bardzo silny mini-karabin, a nie pistolet.
+
*Na normalnym poziomie trudności trafienie w głowę z Magnuma powoduje natychmiastową śmierć [[Hunter (L4D)|Huntera]], [[Jockey]]'a i [[Charger]]a.
*Na normalnym poziomie trudności strzał w głowę z magnum powoduje natychmiastową śmierć [[Hunter (L4D)|Huntera]], [[Jockey]]a i [[Charger]]a.
+
*Magnum nie jest zbytnio użyteczne przeciwko większości [[Specjalni Zarażeni|Specjalnych Zarażonych]] (poza [[Boomer]]em i [[Spitter]]em, którzy mają stosunkowo niewiele punktów życia), zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Niewielki magazynek i duży odrzut powodują, że w większości przypadków wobec Specjalnych Zarażonych skuteczniejsze są - zależnie od stylu gry gracza - bronie białe lub zwykłe pistolety.
*Magnum nie jest zbytnio użyteczne przeciwko większości [[Specjalni Zarażeni|Specjalnych Zarażonych]] (poza [[Boomer]]em i [[Spitter]]em, którzy mają stosunkowo niewiele punktów życia), zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Niewielki magazynek, duża siła odrzutu i średnia szybkostrzelność czynią tą broń niewygodną wobec przeciwników, którzy mogą pochłonąć całe magazynki przed padnięciem.
+
*Na wyższych poziomach trudności oraz w trybie Realizmu Magnum jest zdecydowanie najlepszy, jeśli chodzi o obronę podczas obezwładnienia dzięki zachowaniu takiej samej celności i szybkostrzelności, jak podczas normalnego stania w miejscu. Na niższych poziomach jednak zwykłe pistolety mogą się okazać skuteczniejsze, gdyż na normalnym poziomie trudności zwykły Zarażony ginie po 2 trafieniach, a będąc otoczonym przez Hordę i tak nie można chybić i pomimo bardzo ograniczonej szybkostrzelności gracz może się bronić znacznie dłużej dzięki dużo większej pojemności magazynków.
*Magnum jest najlepszą bronią jaką można mieć podczas obezwładnienia. Jego potężna siła ognia pozwala przerzedzić fale Zarażonych, zwłaszcza, że celność i szybkostrzelność nie zmieniają się po upadku.
+
*Magnum świetnie współgra z broniami, które posiadają mały zasięg (jak strzelby) albo posiadają długi czas przeładowania (jak [[SCAR]] albo [[Karabin myśliwski|karabiny]] [[Karabin snajperski (L4D)|snajperskie]])
*Magnum tworzy zgrany duet z bronią, która cierpi na ograniczoną amunicję, kiepską celność, długi czas przeładowania lub ograniczony zasięg (np. [[Granatnik (L4D)]], [[M60]] i strzelby).
+
*Oprócz M60, Magnum jest jedyną bronią palną zdolną zabić jednym trafieniem zwykłego Zarażonego w trybie Realizmu.
*Magnum jest jedną z dwóch broni, która może zabić jednym strzałem Zwykłego Zarażonego w trybie [[Realizm (tryb)|Realizmu]].
+
*Niezależnie od poziomu trudności Magnum może zabić [[Smoker]]a, [[Jockey]]'a i [[Hunter]]a jednym trafieniem w głowę.
*Magnum może zabić [[Charger]]ów, [[Smoker]]ów, [[Jockey]]ów i [[Hunter]]ów jednym strzałem, pod warunkiem, że będą to strzały w głowę.
+
*Magnum może być skuteczny wobec zagrożeń pokroju Chargera lub Hordy tylko wtedy, jeśli ma pełny magazynek, dlatego należy go przeładowywać po każdej walce - nawet, jeśli został oddany tylko jeden strzał.
*Jeśli używasz Magnum częściej niż broń główną (lub jej nie masz), powinieneś zawsze przeładowywać magazynek po każdej walce. Posiadanie pełnego magazynka jest niezbędne do zabicia większości Specjalnych Zarażonych. Walcząc z [[Charger]]em, [[Witch]] i [[Tank]]iem, najlepiej użyć broni głównej. Magnum przeładuje się szybciej, jeśli magazynek nie będzie pusty, więc przeładowuj tak często, jak to możliwe.
+
*Warto wiedzieć, że trafienie w głowę płaczącej [[Witch]] spowoduje jej chwilowe otumanienie, co teoretycznie pozwala nawet na zabicie jej bez jej wystraszenia (tzw. ''cr0wn'') i to pomimo, iż w międzyczasie należy przeładować Magnuma (obrażenia z jednego magazynka są niemal dwukrotnie mniejsze niż liczba punktów życia Witch - 640 wobec 1000), jednak umiejętne stosowanie uderzeń pozwala na jej bezproblemowe uśmiercenie.
*W razie konieczności Magnum może być całkiem dobrą bronią do wykorzystania przeciw Tankowi, ponieważ zadaje duże obrażenia na magazynek.
+
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
Linia 46: Linia 44:
 
* Dobra szybkostrzelność pomimo dużego odrzutu.
 
* Dobra szybkostrzelność pomimo dużego odrzutu.
 
* Idealny do defensywy w wypadku, gdy zostaniesz obezwładniony.
 
* Idealny do defensywy w wypadku, gdy zostaniesz obezwładniony.
* Stosunkowo krótki czas przeładowania.
+
* Krótki czas przeładowania (krótszy niż w wypadku pojedynczego P220).
* Potrafi zabić [[Niezwykli Zarażeni|Niezwykłego Zarażonego]] jednym lub dwoma strzałami.
+
 
|wady=* Duży odrzut. Podczas szybkiego strzelania ujemnie wpływa także na celność.
 
|wady=* Duży odrzut. Podczas szybkiego strzelania ujemnie wpływa także na celność.
 
* Mała pojemność magazynka.
 
* Mała pojemność magazynka.
Linia 54: Linia 51:
 
* Nie można nosić w dwóch rękach.
 
* Nie można nosić w dwóch rękach.
 
* Zabicie [[Charger]]a posiadającego całą energię życiową wymaga wystrzelenia całego magazynka w jego ciało.
 
* Zabicie [[Charger]]a posiadającego całą energię życiową wymaga wystrzelenia całego magazynka w jego ciało.
* W kampanii pojawia się zdecydowanie rzadziej niż [[Pistolet P220|Glock]].
+
* Rzadszy niż [[Pistolet P220|Glock]].
 
}}
 
}}
  
Linia 73: Linia 70:
 
* Ellis zawsze trzyma każdy rodzaj pistoletu (także Magnum) jedną ręką. Coach też będzie trzymał i strzelał z Magnuma jedną ręką, jeśli jego zdrowie spadnie poniżej 40 punktów życia.
 
* Ellis zawsze trzyma każdy rodzaj pistoletu (także Magnum) jedną ręką. Coach też będzie trzymał i strzelał z Magnuma jedną ręką, jeśli jego zdrowie spadnie poniżej 40 punktów życia.
 
* W broni nie ma dziury z przodu, przez którą wylatuje nabój. Została ona przeoczona podczas tworzenia tekstury.
 
* W broni nie ma dziury z przodu, przez którą wylatuje nabój. Została ona przeoczona podczas tworzenia tekstury.
* ''[[Karnawał śmierci]]'' jest jedyną kampanią, w której Magnum pojawia się w każdym etapie.
+
* ''[[Karnawał śmierci]]'' jest jedyną kampanią, w której Magnum może pojawić się w każdym etapie.
 
* Prawa strona Magnuma, której nie jest normalnie widoczna, nie jest oteksturowana. Kiedy zmieni się wartość FOV (Field of View), można zobaczyć, że oteksturowana jest tylko lewa strona broni, którą jest normalnie widoczna. Opisywana sytuacja dotyczy tylko modelu z perspektywy pierwszej osoby.
 
* Prawa strona Magnuma, której nie jest normalnie widoczna, nie jest oteksturowana. Kiedy zmieni się wartość FOV (Field of View), można zobaczyć, że oteksturowana jest tylko lewa strona broni, którą jest normalnie widoczna. Opisywana sytuacja dotyczy tylko modelu z perspektywy pierwszej osoby.
 
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com Magnum zajął czwarte miejsce.
 
* W rankingu [http://www.youtube.com/watch?v=zbJTpJtp9sg Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons] na Machinima.com Magnum zajął czwarte miejsce.
* Jeśli Ocalony opróżni magazynek w Magnumie (z perspektywy trzeciej osoby), to zamiast przeładowywać broń, będzie ją normalnie trzymał. Dzieje się to tak, gdyż pistolet ten nie posiada animacji przeładowania z perspektywy trzeciej osoby.
+
* Jeśli Ocalony opróżni magazynek w Magnumie (z perspektywy trzeciej osoby), to zamiast przeładowywać broń, będzie ją normalnie trzymał. Dzieje się to tak, gdyż pistolet ten nie posiada animacji przeładowania z perspektywy trzeciej osoby. To samo tyczy się zwykłych pistoletów.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Wersja z 15:58, 22 sty 2013

Magnum (L4D)
Magnum L4D2.png
Typ Pistolet
Właściwości
Magazynek 8
Noszona amunicja nieskończone
Obrażenia 80
Szybko-
strzelność
198 strz./min.
Obrażenia na sek. 267
Zasięg duży

Oh... my... GOD.
(O... mój... BOŻE.)


Niiice!
(No ładna rzecz!)


Magnum to pistolet o najwyższej sile rażenia występujący w Left 4 Dead 2. Jego magazynek mieści tylko 8 nabojów, a pistolet może być noszony tylko pojedynczo, ale za to zabija Zwykłych Zarażonych jednym strzałem, we wszystkich trybach gry i na każdym poziomie trudności. Charakteryzuje go niewielka szybkostrzelność oraz duża celność.

Magnum pojawia się rzadziej niż Glock w miejscach, gdzie takowy zwykle się pojawia. W przeciwieństwie do zwykłych pistoletów celność i szybkostrzelność Magnuma są identyczne niezależnie od tego, czy ocalały stoi, czy został obezwładniony (czas przeładowania wciąż jest jednak dłuższy, zwłaszcza przy przeładowywaniu pustego pistoletu).

Spis treści

Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania.

  • Kucnięcie pozwala znacząco zwiększyć celność podczas strzału na daleki dystans.
  • Magnum jest efektywne do likwidacji zainfekowanych zarówno z bliska, jak i z daleka.
  • Graczom przyzwyczajonym do podstawowych pistoletów może zająć trochę czasu przystosowanie się do Magnuma, gdyż pistolety są tym mocniejsze, im szybciej gracz potrafi z nich strzelać, a także nie są tak skuteczne na dalekich dystansach jak Magnum.
  • Na normalnym poziomie trudności trafienie w głowę z Magnuma powoduje natychmiastową śmierć Huntera, Jockey'a i Chargera.
  • Magnum nie jest zbytnio użyteczne przeciwko większości Specjalnych Zarażonych (poza Boomerem i Spitterem, którzy mają stosunkowo niewiele punktów życia), zwłaszcza na wyższych poziomach trudności. Niewielki magazynek i duży odrzut powodują, że w większości przypadków wobec Specjalnych Zarażonych skuteczniejsze są - zależnie od stylu gry gracza - bronie białe lub zwykłe pistolety.
  • Na wyższych poziomach trudności oraz w trybie Realizmu Magnum jest zdecydowanie najlepszy, jeśli chodzi o obronę podczas obezwładnienia dzięki zachowaniu takiej samej celności i szybkostrzelności, jak podczas normalnego stania w miejscu. Na niższych poziomach jednak zwykłe pistolety mogą się okazać skuteczniejsze, gdyż na normalnym poziomie trudności zwykły Zarażony ginie po 2 trafieniach, a będąc otoczonym przez Hordę i tak nie można chybić i pomimo bardzo ograniczonej szybkostrzelności gracz może się bronić znacznie dłużej dzięki dużo większej pojemności magazynków.
  • Magnum świetnie współgra z broniami, które posiadają mały zasięg (jak strzelby) albo posiadają długi czas przeładowania (jak SCAR albo karabiny snajperskie)
  • Oprócz M60, Magnum jest jedyną bronią palną zdolną zabić jednym trafieniem zwykłego Zarażonego w trybie Realizmu.
  • Niezależnie od poziomu trudności Magnum może zabić Smokera, Jockey'a i Huntera jednym trafieniem w głowę.
  • Magnum może być skuteczny wobec zagrożeń pokroju Chargera lub Hordy tylko wtedy, jeśli ma pełny magazynek, dlatego należy go przeładowywać po każdej walce - nawet, jeśli został oddany tylko jeden strzał.
  • Warto wiedzieć, że trafienie w głowę płaczącej Witch spowoduje jej chwilowe otumanienie, co teoretycznie pozwala nawet na zabicie jej bez jej wystraszenia (tzw. cr0wn) i to pomimo, iż w międzyczasie należy przeładować Magnuma (obrażenia z jednego magazynka są niemal dwukrotnie mniejsze niż liczba punktów życia Witch - 640 wobec 1000), jednak umiejętne stosowanie uderzeń pozwala na jej bezproblemowe uśmiercenie.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Niezwykle silny jak na pistolet.
  • Zwykle zabija Zwykłego Zarażonego jednym strzałem, nawet na poziomie trudności Ekspert i trybie Realizmu na dowolnej odległości.
  • Potrafi uśmiercić Upadłego Ocalonego dwoma celnymi strzałami.
  • Pewnych Specjalnych Zarażonych może zabić jednym strzałem, pod warunkiem, że będzie to strzał w głowę.
  • 80 obrażeń na pocisk i nieskończona ilość amunicji.
  • Pocisk łatwo przebija ciało Zarażonego, czyniąc tą broń skuteczną w walce z Hordą.
  • Wyśmienita celność podczas strzelania z pozycji przykucniętej.
  • Dobra szybkostrzelność pomimo dużego odrzutu.
  • Idealny do defensywy w wypadku, gdy zostaniesz obezwładniony.
  • Krótki czas przeładowania (krótszy niż w wypadku pojedynczego P220).
  • Duży odrzut. Podczas szybkiego strzelania ujemnie wpływa także na celność.
  • Mała pojemność magazynka.
  • Kiepska celność podczas ruchu.
  • Można nim zadać kompanowi duże obrażenia.
  • Nie można nosić w dwóch rękach.
  • Zabicie Chargera posiadającego całą energię życiową wymaga wystrzelenia całego magazynka w jego ciało.
  • Rzadszy niż Glock.

Za kulisami

Znaczek nazywający Magnuma ".50 Desert Cobra"

Magnum miał początkowo nosić nazwę "Desert Cobra". Napis "Desert Cobra" można znaleźć w pliku "left4dead2_english.txt" pod wierszem zawierającym słowo "Magnum". Nazwa "Desert Cobra" w finalnej wersji gry występuje tylko w Whitaker's Gun Shop na znaczku obok Magnuma, który nazywa tą broń ".50 Desert Cobra".

Spostrzeżenia

  • Magnum przypomina amerykańsko/izraelski pistolet Desert Eagle (wersja zasilana nabojem .50 Action Express).
  • Podobna broń - .50 Nighthawk, występuje w grach z serii Counter-Strike. Nighthawk również przypomina Desert Eagle'a, a od tego z Left 4 Dead 2 różni się tylko brakiem latarki.
  • W Whitaker's Gun Shop, na znaczku widnieje informacja, że zostało wyprodukowanych 2000 egzemplarzy Magnuma.
  • Mimo, że Magnum przypomina wersję Desert Eagle'a zasilaną nabojem .50 AE, to ośmionabojowy magazynek jest odpowiedni dla wersji zasilanej nabojem .44 Magnum. Tak jak w karabinach automatycznych, pojemność magazynka została zmieniona dla lepszej równowagi w grze.
  • Tak jak Pistolet P220, Magnum nie posiada animacji podczas poruszania się postaci.
  • Odnosząc się do oznaczeń na boku broni, Magnum jest produkowany przez firmę "1337 Weapon Industries (yOgi) PWN" i został wyprodukowany w Shyville.
  • Słowa 1337 i pwn wywodzą się z tzw. Leet speak. Są alternatywami do słów leet (wywodzącego się od słowa elite) i own (oznaczającego "dominować, pokonać innych graczy").
  • Zarówno lewa i prawa strona Magnum wygląda tak samo, podczas gdy pistolet P220 ma nieznacznie różniące się lewe i prawe strony.
  • Latarka w Magnum została zamontowana na szynie podlufowej; wisi ona na pierścieniu od celownika optycznego.
  • Ellis zawsze trzyma każdy rodzaj pistoletu (także Magnum) jedną ręką. Coach też będzie trzymał i strzelał z Magnuma jedną ręką, jeśli jego zdrowie spadnie poniżej 40 punktów życia.
  • W broni nie ma dziury z przodu, przez którą wylatuje nabój. Została ona przeoczona podczas tworzenia tekstury.
  • Karnawał śmierci jest jedyną kampanią, w której Magnum może pojawić się w każdym etapie.
  • Prawa strona Magnuma, której nie jest normalnie widoczna, nie jest oteksturowana. Kiedy zmieni się wartość FOV (Field of View), można zobaczyć, że oteksturowana jest tylko lewa strona broni, którą jest normalnie widoczna. Opisywana sytuacja dotyczy tylko modelu z perspektywy pierwszej osoby.
  • W rankingu Left 4 Dead 2 Top 10 FTW Weapons na Machinima.com Magnum zajął czwarte miejsce.
  • Jeśli Ocalony opróżni magazynek w Magnumie (z perspektywy trzeciej osoby), to zamiast przeładowywać broń, będzie ją normalnie trzymał. Dzieje się to tak, gdyż pistolet ten nie posiada animacji przeładowania z perspektywy trzeciej osoby. To samo tyczy się zwykłych pistoletów.

Galeria


Ta strona zawiera treści z Left 4 Dead Wiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Magnum Pistol. Lista autorów jest dostępna w Pistol&action=history historii strony. Tekst z Left 4 Dead Wiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.