Medyk

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(ort.)
Linia 14: Linia 14:
 
}}
 
}}
 
{{Cytat|Danke, dummkopfs!|Medyk o swojej drużynie}}
 
{{Cytat|Danke, dummkopfs!|Medyk o swojej drużynie}}
'''Medyk''' (ang. ''Medic'') - klasa lecząca w [[Team Fortress 2]]. Tak jak w [[Team Fortress Classic|poprzedniej części cyklu]], nie rzuca on apteczek. O ile jednak w TFC  chodził za innymi graczami krok w krok z zestawem medycznym, tutaj posiada specjalne narzędzie, które leczy również na odległość - [[Medigun]]a. Ta "broń" wystrzeliwuje w kierunku rannego wiązkę energii, która przywraca mu utracone punkty życia i dodatkowe 50%, które jednak po przerwaniu leczenia powoli ubywa. Podczas leczenia przygotowywany jest ładunek [[ÜberCharge]], który po aktywacji czyni Medica i jego pacjenta niezniszczalnym na 8 sekund. Po [[Goldrush Update]] istnieje możliwość wymiany Mediguna na [[Kritzkrieg]]a, którego ładunek powoduje ośmiosekundową serię critical hitów.
+
'''Medyk''' (ang. ''Medic'') - klasa lecząca w [[Team Fortress 2]]. Tak jak w [[Team Fortress Classic|poprzedniej części cyklu]], nie rzuca on apteczek. O ile jednak w TFC  chodził za innymi graczami krok w krok z zestawem medycznym, tutaj posiada specjalne narzędzie, które leczy również na odległość - [[Medigun]]a. Ta "broń" wystrzeliwuje w kierunku rannego wiązkę energii, która przywraca mu utracone punkty życia i dodatkowe 50%, które jednak po przerwaniu leczenia powoli ubywa. Podczas leczenia przygotowywany jest ładunek [[ÜberCharge]], który po aktywacji czyni Medica i jego pacjenta niezniszczalnym na 8 sekund. Po [[Goldrush Update]] istnieje możliwość wymiany Mediguna na [[Kritzkrieg]]a, którego ładunek powoduje ośmiosekundową serię critical hitów(Krytyki).
  
 
Podstawową funkcją medyka jest leczenie, więc podczas produkcji gry znacznie osłabiono resztę jego arsenału, czyli [[karabin strzykawkowy]] i [[Piła do kości|piłę do kości]] tak, że obecnie są one niemal bezużyteczne w walce z większymi niebezpieczeństwami, np. grupami wrogów. Twórcy opowiadają, że część beta-testerów odkładała leczenie na dalszy plan i grała Mediciem jak każdą inną klasą<ref>{{Cytuj||autor=Brandon Reinhart |url=http://teamfortress.com/post.php?id=3539 |tytul=Dammit dammit dammit dammit! |serwis=TeamFortress2.com |dostep=06-03-2010}}</ref>.
 
Podstawową funkcją medyka jest leczenie, więc podczas produkcji gry znacznie osłabiono resztę jego arsenału, czyli [[karabin strzykawkowy]] i [[Piła do kości|piłę do kości]] tak, że obecnie są one niemal bezużyteczne w walce z większymi niebezpieczeństwami, np. grupami wrogów. Twórcy opowiadają, że część beta-testerów odkładała leczenie na dalszy plan i grała Mediciem jak każdą inną klasą<ref>{{Cytuj||autor=Brandon Reinhart |url=http://teamfortress.com/post.php?id=3539 |tytul=Dammit dammit dammit dammit! |serwis=TeamFortress2.com |dostep=06-03-2010}}</ref>.

Wersja z 18:01, 18 paź 2010

Medyk
Medic.png
Typ klasy Wsparcie
Numer 7
Ilość życia 150
Übercharge 225
Prędkość 107%
Postać
Pochodzenie Niemcy
Dubbing Robin Atkin Downes

Danke, dummkopfs!

Medyk o swojej drużynie

Medyk (ang. Medic) - klasa lecząca w Team Fortress 2. Tak jak w poprzedniej części cyklu, nie rzuca on apteczek. O ile jednak w TFC chodził za innymi graczami krok w krok z zestawem medycznym, tutaj posiada specjalne narzędzie, które leczy również na odległość - Mediguna. Ta "broń" wystrzeliwuje w kierunku rannego wiązkę energii, która przywraca mu utracone punkty życia i dodatkowe 50%, które jednak po przerwaniu leczenia powoli ubywa. Podczas leczenia przygotowywany jest ładunek ÜberCharge, który po aktywacji czyni Medica i jego pacjenta niezniszczalnym na 8 sekund. Po Goldrush Update istnieje możliwość wymiany Mediguna na Kritzkriega, którego ładunek powoduje ośmiosekundową serię critical hitów(Krytyki).

Podstawową funkcją medyka jest leczenie, więc podczas produkcji gry znacznie osłabiono resztę jego arsenału, czyli karabin strzykawkowy i piłę do kości tak, że obecnie są one niemal bezużyteczne w walce z większymi niebezpieczeństwami, np. grupami wrogów. Twórcy opowiadają, że część beta-testerów odkładała leczenie na dalszy plan i grała Mediciem jak każdą inną klasą[1].

Medic jest jedyną klasą, u której występuje samoleczenie. Im dłużej jest on poza walką, tym szybciej regeneruje się jego zdrowie. Świeżo postrzelony medyk zdrowieje z prędkością 3 hp/s (punktów zdrowia na sekundę), by po dziesięciu sekundach osiągnąć maksymalną prędkość 6 hp/s. Liczby te nie dotyczą postaci noszących Blutsauger (zamiennik karabinu strzykawkowego), który zmniejsza częstotliwość samoleczenia z 3-6 do 1-4 hp/s. W zamian dodaje graczowi 3 punkty zdrowia za każdą strzykawkę trafiającą w przeciwnika.

Przypisy

  1. Brandon Reinhart: Dammit dammit dammit dammit!. TeamFortress2.com [dostęp 06-03-2010].