Nasi Dobroczyńcy

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Nasi Dobroczyńcy
CitadelFoot.jpg
Gra Half-Life 2
Numer 12
Lokacje Cytadela
Mapy d3_citadel_01 - d3_citadel_05

Ach, więc oto doktor Freeman, nareszcie. Chciałbym powiedzieć, że Pańska wizyta jest niespodziewaną przyjemnością, jednak nie jest ona ani niespodziewana, ani, jak Pan się już pewnie domyślił, przyjemna.


Nasi Dobroczyńcy (ang. Our Benefactors) to trzynasty rozdział gry Half-Life 2. To w nim Gordon Freeman dociera ostatecznie do Cytadeli.

Spis treści

[edytuj] Szczegółowe streszczenie

Po długich i wyczerpujących walkach na ulicach City 17 rebelianci na czele z Gordonem docierają pod Cytadelę Kombinatu. Chcąc uwolnić Alyx i Eli'a z rąk wroga, DoG podnosi fragment muru otaczającego budowlę, odsłaniając przejście, do którego wchodzi Freeman. Niedługo później jednak kanał się urywa, ukazując ogromną rozpadlinę otaczającą Cytadelę. Gordon nawiguje wzdłuż krawędzi urwiska, uważając na headcraba i wskakuje na ruchomą część budynku, dzięki czemu może dostać się do środka.
Wewnątrz Cytadeli Gordon znajduje pusty Stalker pod, do którego wsiada i rozpoczyna przejażdżkę przez bazę wroga. W pewnym momencie jedna z kamer zauważa Gordona, a jego pojemnik zostaje odesłany do komory konfiskującej. Pole konfiskujące dezintegruje wszystkie bronie, które miał przy sobie Gordon, oprócz Gravity Guna, który zostaje naładowany czarną energią. To pozwala doktorowi na walkę z wszechobecnymi żołnierzami Kombinatu i parcie w głąb Cytadeli. W pewnym momencie staje nawet do walki ze Striderem. Ostatecznie Gordon wsiada do kolejnego podu i jedzie wyżej.

[edytuj] Znaczenie

W tym rozdziale zostaje ukazane graczowi wnętrze Cytadeli - ogromne, pełne otwartej przestrzeni, usiane kablami, rurami i kapsułami ze Stalkerami. Wszędzie jest pełno żołnierzy, Gunshipów i Striderów, przygotowujących się do wysłania na ulice miasta. Niższe poziomy przemierzają także Razor trainy, a na wyższych Stalkery pracują przy naprawie i budowie Gunshipów.
Tutaj gracz dostaje w swoje ręce nową broń - supernaładowany Gravity Gun, który pozwala na przyciąganie i ciskanie znacznie większych obiektów, a nawet ludzi.
Tutaj również doktor Breen wielokrotnie zwraca się bezpośrednio do Gordona.

[edytuj] Ciekawostki

[edytuj] Galeria

[edytuj] Wideosolucja

Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...