Noktowizor

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Zalety i wady)
m (dr.red.)
Linia 10: Linia 10:
 
===Counter-Strike, Condition Zero i Source===
 
===Counter-Strike, Condition Zero i Source===
 
Gogle umożliwiają widoczność w totalnej ciemności, oświetlając wszystko na zielono. Dźwięk włączania i wyłączania noktowizora wywołuje wyraźny dźwięk słyszalny dla pobliskich przeciwników. W normalnym (jasnym) świetle, gogle utrudniają widoczność. Ten przedmiot jest powszechnie uważany za bezużyteczny na oficjalnych mapach (i na prawie każdej innej mapie), ponieważ te mapy nie mają miejsc ciemnych do tego stopnia, w których użycie noktowizora jest koniecznością. Domyślnym przyciskiem włączania i wyłączania gogli noktowizyjnych jest ''N''.
 
Gogle umożliwiają widoczność w totalnej ciemności, oświetlając wszystko na zielono. Dźwięk włączania i wyłączania noktowizora wywołuje wyraźny dźwięk słyszalny dla pobliskich przeciwników. W normalnym (jasnym) świetle, gogle utrudniają widoczność. Ten przedmiot jest powszechnie uważany za bezużyteczny na oficjalnych mapach (i na prawie każdej innej mapie), ponieważ te mapy nie mają miejsc ciemnych do tego stopnia, w których użycie noktowizora jest koniecznością. Domyślnym przyciskiem włączania i wyłączania gogli noktowizyjnych jest ''N''.
 +
 
===Deleted Scenes===
 
===Deleted Scenes===
W [[Condition Zero: Deleted Scenes|Condition Zero: Deleted Scenes]] nie można zakupić gogli noktowizyjnych. Gracz może je zdobyć w pewnych misjach. Domyślny przycisk do włączania i wyłączania to ''F''.
+
W [[Condition Zero: Deleted Scenes|Condition Zero: Deleted Scenes]] nie można zakupić gogli noktowizyjnych. Gracz może je zdobyć tylko w określonych misjach. Domyślny przycisk do włączania i wyłączania to ''F''.
  
 
Misje, w których gracz może zdobyć noktowizor, to:
 
Misje, w których gracz może zdobyć noktowizor, to:
Linia 23: Linia 24:
 
* Możliwość widzenia w totalnej ciemności ułatwia dostrzeganie wrogów przy słabym świetle
 
* Możliwość widzenia w totalnej ciemności ułatwia dostrzeganie wrogów przy słabym świetle
 
* Można go użyć do podglądu ciemnych zakamarków mapy
 
* Można go użyć do podglądu ciemnych zakamarków mapy
* Nie zdradzamy swojej pozycji światłem jak to w przypadku latarki
+
* Nie zdradza pozycji gracza, gdyż w przeciwieństwie do latarki nie wysyła światła.
* Oświetlamy sobie całe pole widzenia podczas gdy na latarce tylko niewielki obszar
+
* Rozjaśnia całe pole widzenia, podczas gdy latarka oświetla tylko niewielki obszar.
 
|wady=
 
|wady=
 
* Bardzo drogi
 
* Bardzo drogi
Linia 30: Linia 31:
 
* Może zredukować płynność animacji ze względu na dodatkowe obciążenie graficzne
 
* Może zredukować płynność animacji ze względu na dodatkowe obciążenie graficzne
 
* Konieczność wyłączenia w jasnych pomieszczeniach
 
* Konieczność wyłączenia w jasnych pomieszczeniach
* Nie możemy oświetlić obszaru naszej drużynie
+
* Nie można nim oświetlić drogi pozostałym graczom.
 
}}
 
}}
  
Linia 49: Linia 50:
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
 
* Gogle noktowizyjne zostały dodane w wersji Beta 2.0, później usunięte, i znów dodane w Becie 6.0.
 
* Gogle noktowizyjne zostały dodane w wersji Beta 2.0, później usunięte, i znów dodane w Becie 6.0.
* Dźwięk włączania gogli został ponownie użyty w ''Team Fortress 2'', kiedy gracz ma kapelusz "Ze Goggles" i przemieszcza go wokół.
+
* Dźwięk włączania gogli został ponownie użyty w ''Team Fortress 2'', kiedy gracz ma kapelusz "Ze Goggles".
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Wersja z 18:36, 23 mar 2013

Noktowizor
Nightvisionhud.png
Inna nazwa NVG
Cena $1250
Zastosowanie Poprawa widoczności w ciemności

Gogle noktowizyjne, bardziej znane jako NVG pozwalając posiadaczowi widzieć w totalnej ciemności.

Spis treści

Opis

Counter-Strike, Condition Zero i Source

Gogle umożliwiają widoczność w totalnej ciemności, oświetlając wszystko na zielono. Dźwięk włączania i wyłączania noktowizora wywołuje wyraźny dźwięk słyszalny dla pobliskich przeciwników. W normalnym (jasnym) świetle, gogle utrudniają widoczność. Ten przedmiot jest powszechnie uważany za bezużyteczny na oficjalnych mapach (i na prawie każdej innej mapie), ponieważ te mapy nie mają miejsc ciemnych do tego stopnia, w których użycie noktowizora jest koniecznością. Domyślnym przyciskiem włączania i wyłączania gogli noktowizyjnych jest N.

Deleted Scenes

W Condition Zero: Deleted Scenes nie można zakupić gogli noktowizyjnych. Gracz może je zdobyć tylko w określonych misjach. Domyślny przycisk do włączania i wyłączania to F.

Misje, w których gracz może zdobyć noktowizor, to:

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Możliwość widzenia w totalnej ciemności ułatwia dostrzeganie wrogów przy słabym świetle
  • Można go użyć do podglądu ciemnych zakamarków mapy
  • Nie zdradza pozycji gracza, gdyż w przeciwieństwie do latarki nie wysyła światła.
  • Rozjaśnia całe pole widzenia, podczas gdy latarka oświetla tylko niewielki obszar.
  • Bardzo drogi
  • Głośne włączanie i wyłączanie
  • Może zredukować płynność animacji ze względu na dodatkowe obciążenie graficzne
  • Konieczność wyłączenia w jasnych pomieszczeniach
  • Nie można nim oświetlić drogi pozostałym graczom.

Osiągnięcia

Obrazek Nazwa obecna Nazwa pierwotna Opis
Deadofnight.jpg Dead of Night The Goggles, They Do Nothing! Zadaj 5,000 punktów obrażeń z wł. noktowizorem

Ciekawostki

  • Gogle noktowizyjne zostały dodane w wersji Beta 2.0, później usunięte, i znów dodane w Becie 6.0.
  • Dźwięk włączania gogli został ponownie użyty w Team Fortress 2, kiedy gracz ma kapelusz "Ze Goggles".

Galeria

Condition Zero

Deleted Scenes