Obrońca

(Różnice między wersjami)
(Utworzył nową stronę „'''Obrońca''' (ang. ''guardian'') – tryb gry dla dwóch graczy występujący w Counter-Strike: Global Offensive. Zadebiutował wraz z ''[[Operacja Bloodhound|Ope...”)
 
(poprawcie jak coś źle napisałem, bo ja to tylko dwa razy grałem)
Linia 4: Linia 4:
  
 
== Rozgrywka ==
 
== Rozgrywka ==
Sama rozgrywka polega na obronie określonego punktu na mapie (bombsite'u lub miejsca z zakładnikiem) przed atakującymi botami. Przychodzą one z różnych stron. Gracze nie mogą oddalać się od punktu, który mają bronić; jeśli to zrobią, włączy się dźwięk alarmu i co sekundę będą tracić 10 punktów życia.
+
Sama rozgrywka polega na obronie określonego punktu na mapie (bombsite'u lub miejsca z zakładnikiem) przed atakującymi botami. Przychodzą one z różnych stron w falach po pięć botów każda, a każda fala posiada coraz to lepszą broń (zazwyczaj zaczynają od [[MP7]]). Gracze nie mogą oddalać się od punktu, który mają bronić; jeśli to zrobią, włączy się dźwięk alarmu i co sekundę będą tracić 10 punktów życia, odpowiednio zredukowane w wypadku posiadania kamizelki kuloodpornej. Gracze startują z nożem i kamizelką z hełmem oraz, zależnie od misji, [[Glock-18|Glockiem]] i mogą kupować broń przed nadejściem fali (strona Terrorystów) lub [[Five-SeveN|Five-Sevenem]], a broń mogą zdobywać tylko z zabitych botów (strona Antyterrorystów).
  
Gracze przegrywają rundę, jeśli botom uda się zabić ich oboje, podłożyć bombę (w przypadku obrony bombsite'u, podłożonej bomby nie można rozbroić) lub podnieść zakładnika (w przypadku obrony zakładnika, nie muszą go donosić do strefy ewakuacji).
+
Gracze przegrywają rundę, jeśli botom uda się zabić ich obu podczas jednej fali, podłożyć bombę (w przypadku obrony bombsite'u, podłożonej bomby nie można rozbroić) lub podnieść zakładnika (w przypadku obrony zakładnika, nie muszą go donosić do strefy ewakuacji). W wypadku przegranej rundy progres uzyskany w misji Operacji ulega wyzerowaniu.
  
Gracze wygrywają rundę, jeśli uda im się wykonać określone zadanie, zdefiniowane w opisie misji. Zazwyczaj jest nim zabicie określonej liczby wrogów z określonej broni.
+
Gracze wygrywają rundę, jeśli uda im się wykonać określone zadanie, zdefiniowane w opisie misji. Zazwyczaj jest nim zabicie określonej liczby wrogów z określonej broni. Po wygranej rundzie gracze mają odrobinę czasu na kupienie bądź znalezienie lepszej broni oraz otrzymują bonus w postaci 50 punktów zdrowia i 50 punktów pancerza, uzupełniany maksymalnie do zwyczajowego pułapu 100 punktów.
  
Gra kończy się, gdy boty wygrają 15 rund, lub gdy gracze wygrają jedną rundę.
+
Gra kończy się, gdy boty wygrają 15 rund (poprzez wykonanie celu misji lub zabicie obu graczy w jednej fali) lub gdy gracze wygrają jedną rundę (poprzez wykonanie celu misji Operacji i przeżycie fali).
  
 
[[Kategoria:Tryby gry w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Tryby gry w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Operacja Bloodhound]]
 
[[Kategoria:Operacja Bloodhound]]

Wersja z 11:56, 9 lip 2015

Obrońca (ang. guardian) – tryb gry dla dwóch graczy występujący w Counter-Strike: Global Offensive. Zadebiutował wraz z Operacją Bloodhound. Gry w nim mogą zostać rozegrane zarówno na mapach specjalnie do tego przeznaczonych (mających prefiks gd_, np. Crashsite), jak i na mapach przeznaczonych do innego trybu gry (np. Dust II, Bank, Lake czy Cobblestone).

Aby rozpocząć grę w trybie Obrońca, należy aktywować odpowiednią misję Operacji Bloodhound. Po zrobieniu tego gracz zostanie przeniesiony do lobby, gdzie musi zaprosić inną osobę (nie musi ona posiadać wykupionej operacji). Gra nie może zostać zaczęta w pojedynkę. Misji polegających na wygranej w tym trybie, tak jak innych misji, nie można powtarzać.

Rozgrywka

Sama rozgrywka polega na obronie określonego punktu na mapie (bombsite'u lub miejsca z zakładnikiem) przed atakującymi botami. Przychodzą one z różnych stron w falach po pięć botów każda, a każda fala posiada coraz to lepszą broń (zazwyczaj zaczynają od MP7). Gracze nie mogą oddalać się od punktu, który mają bronić; jeśli to zrobią, włączy się dźwięk alarmu i co sekundę będą tracić 10 punktów życia, odpowiednio zredukowane w wypadku posiadania kamizelki kuloodpornej. Gracze startują z nożem i kamizelką z hełmem oraz, zależnie od misji, Glockiem i mogą kupować broń przed nadejściem fali (strona Terrorystów) lub Five-Sevenem, a broń mogą zdobywać tylko z zabitych botów (strona Antyterrorystów).

Gracze przegrywają rundę, jeśli botom uda się zabić ich obu podczas jednej fali, podłożyć bombę (w przypadku obrony bombsite'u, podłożonej bomby nie można rozbroić) lub podnieść zakładnika (w przypadku obrony zakładnika, nie muszą go donosić do strefy ewakuacji). W wypadku przegranej rundy progres uzyskany w misji Operacji ulega wyzerowaniu.

Gracze wygrywają rundę, jeśli uda im się wykonać określone zadanie, zdefiniowane w opisie misji. Zazwyczaj jest nim zabicie określonej liczby wrogów z określonej broni. Po wygranej rundzie gracze mają odrobinę czasu na kupienie bądź znalezienie lepszej broni oraz otrzymują bonus w postaci 50 punktów zdrowia i 50 punktów pancerza, uzupełniany maksymalnie do zwyczajowego pułapu 100 punktów.

Gra kończy się, gdy boty wygrają 15 rund (poprzez wykonanie celu misji lub zabicie obu graczy w jednej fali) lub gdy gracze wygrają jedną rundę (poprzez wykonanie celu misji Operacji i przeżycie fali).