Obrońca

Wersja PiotrekD (dyskusja | edycje) z dnia 08:29, 9 lip 2015
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Obrońca (ang. guardian) – tryb gry dla dwóch graczy występujący w Counter-Strike: Global Offensive. Zadebiutował wraz z Operacją Bloodhound. Gry w nim mogą zostać rozegrane zarówno na mapach specjalnie do tego przeznaczonych (mających prefiks gd_, np. Crashsite), jak i na mapach przeznaczonych do innego trybu gry (np. Dust II, Bank, Lake czy Cobblestone).

Aby rozpocząć grę w trybie Obrońca, należy aktywować odpowiednią misję Operacji Bloodhound. Po zrobieniu tego gracz zostanie przeniesiony do lobby, gdzie musi zaprosić inną osobę (nie musi ona posiadać wykupionej operacji). Gra nie może zostać zaczęta w pojedynkę. Misji polegających na wygranej w tym trybie, tak jak innych misji, nie można powtarzać.

Rozgrywka

Sama rozgrywka polega na obronie określonego punktu na mapie (bombsite'u lub miejsca z zakładnikiem) przed atakującymi botami. Przychodzą one z różnych stron. Gracze nie mogą oddalać się od punktu, który mają bronić; jeśli to zrobią, włączy się dźwięk alarmu i co sekundę będą tracić 10 punktów życia.

Gracze przegrywają rundę, jeśli botom uda się zabić ich oboje, podłożyć bombę (w przypadku obrony bombsite'u, podłożonej bomby nie można rozbroić) lub podnieść zakładnika (w przypadku obrony zakładnika, nie muszą go donosić do strefy ewakuacji).

Gracze wygrywają rundę, jeśli uda im się wykonać określone zadanie, zdefiniowane w opisie misji. Zazwyczaj jest nim zabicie określonej liczby wrogów z określonej broni.

Gra kończy się, gdy boty wygrają 15 rund, lub gdy gracze wygrają jedną rundę.