Overwatch Sniper

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Zachowanie, wygląd i sposoby działania)
m (red.)
Linia 1: Linia 1:
 
[[Grafika:Sniperc.jpg|thumb|right]]
 
[[Grafika:Sniperc.jpg|thumb|right]]
'''Overwatch Sniper'''- To jednostka piechoty [[Kombinat|Kombinatu]], wyspecjalizowana w posługiwaniu się stacjonarnym karabinem snajperskim.  
+
'''Overwatch Sniper''' to jednostka piechoty [[Kombinat]]u, wyspecjalizowana w posługiwaniu się stacjonarnym karabinem snajperskim.  
  
 
==Zachowanie, wygląd i sposoby działania==
 
==Zachowanie, wygląd i sposoby działania==
Snajperami zostają [[Overwatch Soldier|żołnierze]], którzy zostali przydzieleni do obsługi [[Karabin snajperski Kombinatu|stacjonarnego karabinu snajperskiego]] na wyznaczonych pozycjach. Nie różnią się wyglądem od szturmowców. Ze względu na brak własnej woli będą utrzymywać jedną pozycję przez cały czas i eliminować dane cele. Pierwszych snajperów możemy spotkać przy jednym z wyjść miasteczka [[Ravenholm]], gdzie uniemożliwiają rozprzestrzenianie się [[zombie]] poza jego teren, oraz jego ponowne zasiedlenie przez [[Ruch Oporu]]. Ich pozycje zazwyczaj znajdują się wysoko, w miejscach niedostępnych dla przeciwników, takie jak okna budynków. Ich obecność można poznać po wiązce mocnego, błękitnego lasera, który bada okolice.
+
Snajperami zostają [[Overwatch Soldier|żołnierze]], którzy zostali przydzieleni do obsługi [[Karabin snajperski Kombinatu|stacjonarnego karabinu snajperskiego]] na wyznaczonych pozycjach. Nie różnią się wyglądem od zwykłych szturmowców. Ze względu na brak własnej woli będą utrzymywać jedną pozycję przez cały czas i eliminować dane cele. Pierwszych snajperów można spotkać przy jednym z wyjść z miasteczka [[Ravenholm]], gdzie uniemożliwiają rozprzestrzenianie się [[zombie]] poza jego teren, oraz jego ponowne zasiedlenie przez [[Ruch Oporu]]. Ich pozycje zazwyczaj znajdują się wysoko, w miejscach niedostępnych dla przeciwników, takie jak okna budynków. Ich obecność można poznać po wiązce mocnego, błękitnego lasera, który bada okolice.
Karabin snajperski ma własne, ograniczone źródło zasilania, które służy do wytwarzania pocisków pulsacyjnych, podobnych do [[AR2]]. Pociski posiadają dużą prędkość, siłę obalającą, ale niską wartość przebicia, świadczy o tym fakt, że nie mogą trafić nas, nawet jeśli chroni nas płyta z giętej blachy. Cała broń wydaje się dosyć ciężka i toporna w użyciu, jednak bardzo zaawansowana technicznie, posiada zintegrowane przyrządy celownicze, najprawdopodobniej o dużym przybliżeniu. Można nawet stwierdzić, że jest to działko stacjonarne.
+
 
 +
Karabin snajperski ma własne, ograniczone źródło zasilania, które służy do wytwarzania pocisków pulsacyjnych, podobnych do [[AR2]]. Pociski posiadają dużą prędkość, siłę obalającą, ale niską wartość przebicia. Świadczy o tym fakt, że nie mogą trafić celu, jeśli chroni go chociażby płyta z giętej blachy. Cała broń wydaje się dosyć ciężka i toporna w użyciu, jednak bardzo zaawansowana technicznie, posiada zintegrowane przyrządy celownicze, najprawdopodobniej o dużym przybliżeniu. Można nawet stwierdzić, że jest to działko stacjonarne.
  
 
==Sposoby walki z tym przeciwnikiem==
 
==Sposoby walki z tym przeciwnikiem==
Ostrzeliwując pozycję snajpera ze zwykłej broni nie możemy nic zdziałać, jest on zbyt dobrze chroniony, jedynym sposobem na pozbycie się oponenta jest trafienie go rakietą, [[Granat MK3A2|granatem]] lub przeprogramowaną miną toczącą. Zwłoki snajpera w większości przypadków wypadają w efektownym wybuchu, ale karabin zostaje na miejscu.
+
Ostrzeliwując pozycję snajpera ze zwykłej broni nie można nic zdziałać, jest on zbyt dobrze chroniony. Jedynym sposobem na pozbycie się oponenta jest więc trafienie go rakietą, [[Granat MK3A2|granatem]] lub przeprogramowaną [[Mina energetyczna|miną energetyczną]]. Zwłoki snajpera w większości przypadków wypadają w efektownym wybuchu, ale karabin zostaje na miejscu.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
*Jedyny model tej broni widziany przez gracza znajduje się w epizodzie drugim i jest on wykorzystywany przez [[Alyx]].
+
*Jedyny model jego broni widziany przez gracza znajduje się w [[Half-Life 2: Episode Two|Episode Two]] i jest on wykorzystywany przez [[Alyx]].
 
*[[Vortigaunt]]y potrafią ładować zapasy energii karabinu snajperskiego.
 
*[[Vortigaunt]]y potrafią ładować zapasy energii karabinu snajperskiego.
*W czasie [[Powstanie|powstania]] w [[City 17]] grupa snajperów zdołała wziąć w ogień krzyżowy [[Barney Calhoun|Barneya Calhouna]].
+
*W czasie [[Powstanie|Powstania w City 17]] grupa snajperów zdołała wziąć w ogień krzyżowy [[Barney Calhoun|Barneya Calhouna]].
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Sniperc.jpg
+
Grafika:Sniper Rifle2.jpg | Karabin snajperski w EP2
Grafika:Sniper Rifle2.jpg
+
Grafika:Combine sniper rifle.jpg | Model karabinu
Grafika:Combine sniper rifle.jpg
+
Plik:Sniper rtb.jpg | Niewykorzystany concept art [[Ted Backman|Teda Backmana]]
 
</gallery>
 
</gallery>
 +
 
{{KombJednostki}}
 
{{KombJednostki}}
 +
 
[[Kategoria:Kombinat]]
 
[[Kategoria:Kombinat]]

Wersja z 17:13, 10 gru 2009

Sniperc.jpg

Overwatch Sniper to jednostka piechoty Kombinatu, wyspecjalizowana w posługiwaniu się stacjonarnym karabinem snajperskim.

Spis treści

Zachowanie, wygląd i sposoby działania

Snajperami zostają żołnierze, którzy zostali przydzieleni do obsługi stacjonarnego karabinu snajperskiego na wyznaczonych pozycjach. Nie różnią się wyglądem od zwykłych szturmowców. Ze względu na brak własnej woli będą utrzymywać jedną pozycję przez cały czas i eliminować dane cele. Pierwszych snajperów można spotkać przy jednym z wyjść z miasteczka Ravenholm, gdzie uniemożliwiają rozprzestrzenianie się zombie poza jego teren, oraz jego ponowne zasiedlenie przez Ruch Oporu. Ich pozycje zazwyczaj znajdują się wysoko, w miejscach niedostępnych dla przeciwników, takie jak okna budynków. Ich obecność można poznać po wiązce mocnego, błękitnego lasera, który bada okolice.

Karabin snajperski ma własne, ograniczone źródło zasilania, które służy do wytwarzania pocisków pulsacyjnych, podobnych do AR2. Pociski posiadają dużą prędkość, siłę obalającą, ale niską wartość przebicia. Świadczy o tym fakt, że nie mogą trafić celu, jeśli chroni go chociażby płyta z giętej blachy. Cała broń wydaje się dosyć ciężka i toporna w użyciu, jednak bardzo zaawansowana technicznie, posiada zintegrowane przyrządy celownicze, najprawdopodobniej o dużym przybliżeniu. Można nawet stwierdzić, że jest to działko stacjonarne.

Sposoby walki z tym przeciwnikiem

Ostrzeliwując pozycję snajpera ze zwykłej broni nie można nic zdziałać, jest on zbyt dobrze chroniony. Jedynym sposobem na pozbycie się oponenta jest więc trafienie go rakietą, granatem lub przeprogramowaną miną energetyczną. Zwłoki snajpera w większości przypadków wypadają w efektownym wybuchu, ale karabin zostaje na miejscu.

Ciekawostki

Galeria