Panele

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Portal 2)
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 19: Linia 19:
  
 
==Portal==
 
==Portal==
Chociaż pozornie są statyczne i jedynie wyznaczają granice komór testowych, w każdej chwili mogą stać się dynamiczne. Obsługiwane przez ukryte [[Wielozadaniowe ramiona|zrobotyzowane tłoki]], mogą szybko stworzyć nową komorę testową lub zmieniać jej układ w zależności od aktywności gracza.
+
Chociaż pozornie są statyczne i jedynie wyznaczają granice komór testowych, w każdej chwili mogą stać się dynamiczne. Obsługiwane przez ukryte zrobotyzowane tłoki, mogą szybko stworzyć nową komorę testową lub zmieniać jej układ w zależności od aktywności gracza.
  
 
Panele po raz pierwszy okazują się w pełni konfigurowalne w Komorze testowej 14, gdzie unoszą się ponad poziom podłogi tworząc schody dla [[Chell]].
 
Panele po raz pierwszy okazują się w pełni konfigurowalne w Komorze testowej 14, gdzie unoszą się ponad poziom podłogi tworząc schody dla [[Chell]].
Linia 26: Linia 26:
  
 
==Portal 2==
 
==Portal 2==
Panele odgrywają tu znacznie większą rolę, niż to miało miejsce w pierwszej części gry. Są one teraz obsługiwane przez ramiona robotów, które mają znacznie większy zakres ruchów i podtrzymują wszystkie elementy komór testowych, dzięki czemu mogą je szybko i sprawnie przebudowywać, co często widać podczas gry. Przestrzenie za panelami są znacznie gęściej zapełnione mechanicznymi częściami.
+
Panele odgrywają tu znacznie większą rolę, niż to miało miejsce w pierwszej części gry. Są one teraz obsługiwane przez [[Wielozadaniowe ramiona|ramiona robotów]], które mają znacznie większy zakres ruchów i podtrzymują wszystkie elementy komór testowych, dzięki czemu mogą je szybko i sprawnie przebudowywać, co często widać podczas gry. Przestrzenie za panelami są znacznie gęściej zapełnione mechanicznymi częściami.
  
Ramiona robotów posiadające panele, wydaje się że mają własny umysł np: podczas żonglowania [[Obciążeniowa kostka magazynująca|kostką magazynującą]] lub trzaskaniem przeciwko ramek które ograniczają ich ruchy poza teren testowy, wraz z tym że próbują się dostać do odpowiedniej pozycji
+
Ramiona robotów posiadające panele, wydaje się że mają własny umysł np: podczas żonglowania [[Obciążeniowa kostka magazynująca|kostką magazynującą]] lub trzaskaniem przeciwko ramek które ograniczają ich ruchy poza teren testowy, wraz z tym że próbują się dostosować do odpowiedniej pozycji
 
którą każe prawdopodobnie [[GLaDOS]]
 
którą każe prawdopodobnie [[GLaDOS]]
  

Aktualna wersja na dzień 19:23, 26 lis 2019

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Panele
Aperture panel stair.jpg
Przynależność Aperture Science
Typ mechanizm
Używane przez
Informacje Techniczne
Byt prop_dynamic (model "faith_plate.mdl" lub "faith_plate_128.mdl")

Panowie, daję wam panele


Panele są dynamiczną strukturą, tworzą ściany i podłogi w komorach testowych, salach obserwacyjnych, i biurach w Enrichment Center. Na ogół są one albo czarne, albo białe (na których można tworzyć portale).

[edytuj] Portal

Chociaż pozornie są statyczne i jedynie wyznaczają granice komór testowych, w każdej chwili mogą stać się dynamiczne. Obsługiwane przez ukryte zrobotyzowane tłoki, mogą szybko stworzyć nową komorę testową lub zmieniać jej układ w zależności od aktywności gracza.

Panele po raz pierwszy okazują się w pełni konfigurowalne w Komorze testowej 14, gdzie unoszą się ponad poziom podłogi tworząc schody dla Chell.

W komorze testowej 16 Chell odkrywa kulisy komory testowej i odnajduje kryjówkę Douga Rattmanna w której napisał kilkanaście razy "The Cake Is A Lie". Pokój ukazał się z tyłu paneli, które były wspierane przez tłoki i prawdopodobnie sterowane przez GLaDOS.

[edytuj] Portal 2

Panele odgrywają tu znacznie większą rolę, niż to miało miejsce w pierwszej części gry. Są one teraz obsługiwane przez ramiona robotów, które mają znacznie większy zakres ruchów i podtrzymują wszystkie elementy komór testowych, dzięki czemu mogą je szybko i sprawnie przebudowywać, co często widać podczas gry. Przestrzenie za panelami są znacznie gęściej zapełnione mechanicznymi częściami.

Ramiona robotów posiadające panele, wydaje się że mają własny umysł np: podczas żonglowania kostką magazynującą lub trzaskaniem przeciwko ramek które ograniczają ich ruchy poza teren testowy, wraz z tym że próbują się dostosować do odpowiedniej pozycji którą każe prawdopodobnie GLaDOS

[edytuj] Ciekawostki

  • Panele zostały formalnie wprowadzone w pierwszym z czterech filmów informacyjnych prowadzących do wydania Portal 2 Portal 2 Panele - YouTube
  • Panele w Portalu były pierwotnie obsługiwane za pomocą tłoków i zostały niespotkane w Portal 2, w którym tłoki są często zastępowane przez zrobotyzowane ręce.
Technologie z uniwersum Half-Life'a

Kombinat

Bojowe

APC · Cytadela · Hunter-chopper (Helicopter) · Kapsuła headcrabów · Kula energii · Manhack · Mina · Mina energetyczna · Skrzynka z zaopatrzeniem · Stacjonarne działo pulsacyjne · Suppressor · Wieżyczka · Wieżyczka sufitowa

Cywilne

Barykada · Bunkier · Depot · Drzwi pancerne · Dystrybutor żywności · Generator energii · Kula energii · Most energetyczny · Panel kontrolny · Pole konfiskujące · Pole siłowe · Pole tłumiące · Rdzeń Cytadeli · Ruchomy mur · Skaner · Strażnica · Razor Train · Tłuczek · Zamek do drzwi · Breencast

Ruch Oporu

Alyx's Gun · Bomba Magnussona · Detektor Antlionów · Dog · EMP · Gravity Gun · Radio · Łazik · Mil Mi-8 · Muscle Car · Poduszkowiec · Rakieta

Black Ops

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M2 Browning · Granat błyskowy

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · V-22 Osprey

Inne

Moździerz · Urządzenie termonuklearne · Kamuflaż

H.E.C.U.

Broń

Wieżyczka H.E.C.U. · M198 Howitzer · M2 Browning · M202A1 FLASH · Umocnione działo stacjonarne · Dynamit · Mina przeciwpiechotna

Pojazdy

AH-64 Apache · Ciężarówka zaopatrzeniowa M35 · F-16 Fighting Falcon · M1A1 Abrams · M2A3 Bradley · V-22 Osprey

Inne

Mapa taktyczna · Palnik · Powered Combat Vest · Radio

Black Mesa

Apteczka · Bateria · Gluon_gun · Kombinezon HEV · MTM 8 · Rakieta · Samochód służbowy · Skaner siatkówki oka · Spektrometr antymasy · System informacyjny Black Mesy · Tau Cannon · Holograficzny Asystent · Moduł długiego skoku

Aperture Science  

Powietrzna katapulta zaufania · Kostka towarzysząca · Tuba transportowa · GLaDOS · Handheld Portal Device · Imprezowy robot eskortujący · Kamera ochrony · Komora relaksacyjna · Kula energii · Most świetlny · Bezkrawędziowa kostka bezpieczeństwa · Obciążeniowa kostka magazynująca · Obciążeniowa kostka osiowa · Pneumatyczny odpowietrznik rozmaitości · Rdzeń osobowości · Siatka dematerializująca · Superprzycisk · Gniazdo bezkrawędziowej kostki bezpieczeństwa · Promień termicznego zniechęcenia · Wieżyczka rakietowa · Wieżyczka strażnicza · Awaryjny spopielacz inteligencji · System głośników ·Sieć rur · Radio · Żel napędzający · Żel repulsyjny · Żel konwersyjny · Przełącznik · Nanoboty · Robot Enrichment · Panele · Bomby Aperture Science · Buty wysokoupadkowe · Zaawansowany zamiennik stawu kolanowego · Wieżyczka-mutant · Generator neurotoksyny

Wycięte

Żel klejący · Futbol