Pistolet P220

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Zalety i wady)
m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy szablonów na nowe.)
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>l4d2</ikony>
 
<ikony>l4d2</ikony>
{{BronL4D infobox
+
{{Broń L4D
 
  |grafika=p220world.png
 
  |grafika=p220world.png
 
  |typ=Pistolet
 
  |typ=Pistolet
Linia 17: Linia 17:
 
'''Pistolet P220''' - podstawowy pistolet występujący w [[Left 4 Dead 2]], odpowiednik [[Pistolet M1911|pistoletu M1911]] z [[Left 4 Dead]]. Jest jedną z broni, której można używać po obezwładnieniu. pomimo małej szybkostrzelności i gorszej celności niż w pierwowzorze. Pistolet jest jedną z broni, do której można mieć nieskończoną ilość amunicji. Magazynek zmieści 15 pocisków.
 
'''Pistolet P220''' - podstawowy pistolet występujący w [[Left 4 Dead 2]], odpowiednik [[Pistolet M1911|pistoletu M1911]] z [[Left 4 Dead]]. Jest jedną z broni, której można używać po obezwładnieniu. pomimo małej szybkostrzelności i gorszej celności niż w pierwowzorze. Pistolet jest jedną z broni, do której można mieć nieskończoną ilość amunicji. Magazynek zmieści 15 pocisków.
  
Mimo, że P220 jest bronią stworzoną na nagłe wypadki, to nieźle sobie radzi jako broń drugorzędna np. przy posiadaniu granatnika czy strzelby. Pistolet jest bronią mocniejszą niż [[M16]], ale słabszą niż [[strzelba bojowa]]; posiada także lepszą celność niż większość broni z Poziomu 1. Broń ta zwykle pojawia się w pierwszych rozdziałach kampanii, jednak na poziomach Zaawansowanym i Ekspert ich się nie spotka.
+
Mimo, że P220 jest bronią stworzoną na nagłe wypadki, to nieźle sobie radzi jako broń drugorzędna np. przy posiadaniu granatnika czy strzelby. Pistolet jest bronią mocniejszą niż bronie automatyczne, posiada także lepszą celność niż większość broni z Poziomu 1. Pojawia się zazwyczaj w pierwszych rozdziałach kampanii.
  
Jeśli ocalały podniesie broń białą, automatycznie upuści P220'kę (także, jeśli miał dwa pistolety), jednak logika podpowiada, że ocalały musiałby zostawić pistolet przy sobie, gdyż broń biała działa tylko w zwarciu.
+
Jeśli ocalały podniesie broń białą, automatycznie upuści P220 (także, jeśli miał dwa pistolety), jednak logika podpowiada, że ocalały musiałby zostawić pistolet przy sobie, gdyż broń biała działa tylko w zwarciu.
  
 
==Noszenie w dwóch rękach==
 
==Noszenie w dwóch rękach==
 
{{Cytat|Gonna go all akimbo and shit!|[[Coach]]}}
 
{{Cytat|Gonna go all akimbo and shit!|[[Coach]]}}
Jeśli gracz znajdzie drugi pistolet, dostanie półautomatycznego Glock'a i będzie mógł go używać razem z P220'ką. Noszenie dodatkowego pistoletu zwiększa pojemność magazynka z 15 na 30 strzałów oraz szybkostrzelność z 300 do 600 strzałów na minutę. Jedyną poważniejszą wadą jest dłuższy czas przeładowania broni. Co ciekawe, pistole trzymany w lewej ręce (Glock) nie posiada wbudowanej latarki. Pistolet P220 jest jedyną bronią w grze, którą można nosić w dwóch rękach.
+
Jeśli gracz znajdzie drugi pistolet, dostanie półautomatycznego Glocka i będzie mógł go używać razem z P220. Noszenie dodatkowego pistoletu zwiększa pojemność magazynka z 15 na 30 strzałów oraz szybkostrzelność z 300 do 600 strzałów na minutę. Jedyną poważniejszą wadą jest dłuższy czas przeładowania broni. Co ciekawe, pistolet trzymany w lewej ręce (Glock) nie posiada wbudowanej latarki.
  
==Zalety i wady==
+
==Taktyki==
{{Plusminus
+
*Ze względu na bardzo zbliżone statystyki pary P220-Glock do [[Pistolet_M1911|Coltów M1911]] z pierwszej części gry, większość porad dotyczących grania pistoletami M1911 można śmiało zastosować w przypadku pistoletów z L4D2. Dostępne są one [[Pistolet_M1911#Taktyki|tutaj]]. Ponieważ jednak w Left 4 Dead 2 gracz ma do dyspozycji także inne bronie podręczne, ww. taktyki wymagają uzupełnienia.
 +
*W L4D2 gracz właściwie nigdy nie będzie zmuszony do korzystania z pojedynczego pistoletu P220 - Ocalały automatycznie upuści swój pistolet po podniesieniu broni białej, a tej w kampaniach raczej nie brakuje, a i często można dosyć szybko po rozpoczęciu gry znaleźć Glocka gdzieś na mapie.
 +
*[[Magnum_(L4D)|Magnum]] jest uważany za o wiele lepszą broń od dwóch pistoletów ze względu na ogromną moc obalającą i fakt, że podczas obezwładnienia Magnum zachowuje swoją szybkostrzelność i celność. Jednakże ma on znacznie większy odrzut i bardzo mały, 8-nabojowy magazynek, co powoduje, że właściwie poza poziomem ''Ekspert'', trybem Realizmu i trybem Kontra (gdzie obezwładnienia są bardzo częste) pistolety zawsze będą skuteczniejsze w normalnej grze - nawet przy obezwładnieniu (znacznie dłużej prowadzony ostrzał).
 +
*Kwestia przewagi broni białej nad pistoletami jest dyskusyjna i właściwie niemożliwe jest stwierdzenie, że jedno jest lepsze od drugiego - to zależy tylko i wyłącznie od preferencji gracza oraz od wymagań, jakie stawia przed Ocalałymi kampania - np. w kampanii ''[[W centrum zarazy]]'', gdzie walka częściej toczy się w budynkach i wąskich korytarzach niż w otwartej przestrzeni oraz występują dwa oskryptowane ciągłe ataki [[Horda|Hordy]] (''Gauntlet Crescendo Event'') biała broń wydaje się być bezkonkurencyjna, ale np. w kampanii ''[[Bagienna gorączka]]'', która odbywa się na bagnach, które są dość luźno ograniczoną przestrzenią i posiada tylko dwa oskryptowane ataki Hordy (''Crescendo Event'') pistolety zdają się być przydatniejsze.
 +
 
 +
== Zalety i wady ==
 +
{{Zalety i wady
 
|zalety=* Możliwość noszenia w dwóch rękach.
 
|zalety=* Możliwość noszenia w dwóch rękach.
 
* Noszenie w dwóch rękach powoduje zwiększenie obrażeń na sekundę (jeśli gracz strzela możliwie szybko).
 
* Noszenie w dwóch rękach powoduje zwiększenie obrażeń na sekundę (jeśli gracz strzela możliwie szybko).
 
* Duża szybkostrzelność (maksymalna zbliżona do [[M16]]).
 
* Duża szybkostrzelność (maksymalna zbliżona do [[M16]]).
 
* Pojemność magazynka i nieskończona amunicja.
 
* Pojemność magazynka i nieskończona amunicja.
* Krótki czas przeładowania
+
* Krótki czas przeładowania.
 
* Idealne zastępstwo za broń długą.
 
* Idealne zastępstwo za broń długą.
 
* Może być lepszy od broni białej w początkowych rozdziałach dowolnej kampanii z powodu zasięgu.
 
* Może być lepszy od broni białej w początkowych rozdziałach dowolnej kampanii z powodu zasięgu.
Linia 47: Linia 53:
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:p220world.png|Worldmodel P220
 
Grafika:p220world.png|Worldmodel P220
Grafika:Glockl4d2.png|Worldmodel Glock'a
+
Grafika:Glockl4d2.png|Worldmodel Glocka
Grafika:p220reloading.jpg|Przeładowywanie obydwóch pistoletów
+
Grafika:p220reloading.jpg|Przeładowywanie obydwu pistoletów
 
Grafika:p220view.png|Coach trzymający P220
 
Grafika:p220view.png|Coach trzymający P220
 
</gallery>
 
</gallery>

Aktualna wersja na dzień 09:32, 17 maj 2015

Pistolet P220
P220world.png
Typ Pistolet
Właściwości
Magazynek 15 (30 dla dwóch sztuk broni)
Noszona amunicja nieskończona
Obrażenia 36
Szybko-
strzelność
5 (10)/s
Obrażenia na sek. 175 (350)
Zasięg duży
Podobne Magnum, Pistolet M1911

I'll grab that pistol!


Pistolet P220 - podstawowy pistolet występujący w Left 4 Dead 2, odpowiednik pistoletu M1911 z Left 4 Dead. Jest jedną z broni, której można używać po obezwładnieniu. pomimo małej szybkostrzelności i gorszej celności niż w pierwowzorze. Pistolet jest jedną z broni, do której można mieć nieskończoną ilość amunicji. Magazynek zmieści 15 pocisków.

Mimo, że P220 jest bronią stworzoną na nagłe wypadki, to nieźle sobie radzi jako broń drugorzędna np. przy posiadaniu granatnika czy strzelby. Pistolet jest bronią mocniejszą niż bronie automatyczne, posiada także lepszą celność niż większość broni z Poziomu 1. Pojawia się zazwyczaj w pierwszych rozdziałach kampanii.

Jeśli ocalały podniesie broń białą, automatycznie upuści P220 (także, jeśli miał dwa pistolety), jednak logika podpowiada, że ocalały musiałby zostawić pistolet przy sobie, gdyż broń biała działa tylko w zwarciu.

Spis treści

[edytuj] Noszenie w dwóch rękach

Gonna go all akimbo and shit!


Jeśli gracz znajdzie drugi pistolet, dostanie półautomatycznego Glocka i będzie mógł go używać razem z P220. Noszenie dodatkowego pistoletu zwiększa pojemność magazynka z 15 na 30 strzałów oraz szybkostrzelność z 300 do 600 strzałów na minutę. Jedyną poważniejszą wadą jest dłuższy czas przeładowania broni. Co ciekawe, pistolet trzymany w lewej ręce (Glock) nie posiada wbudowanej latarki.

[edytuj] Taktyki

  • Ze względu na bardzo zbliżone statystyki pary P220-Glock do Coltów M1911 z pierwszej części gry, większość porad dotyczących grania pistoletami M1911 można śmiało zastosować w przypadku pistoletów z L4D2. Dostępne są one tutaj. Ponieważ jednak w Left 4 Dead 2 gracz ma do dyspozycji także inne bronie podręczne, ww. taktyki wymagają uzupełnienia.
  • W L4D2 gracz właściwie nigdy nie będzie zmuszony do korzystania z pojedynczego pistoletu P220 - Ocalały automatycznie upuści swój pistolet po podniesieniu broni białej, a tej w kampaniach raczej nie brakuje, a i często można dosyć szybko po rozpoczęciu gry znaleźć Glocka gdzieś na mapie.
  • Magnum jest uważany za o wiele lepszą broń od dwóch pistoletów ze względu na ogromną moc obalającą i fakt, że podczas obezwładnienia Magnum zachowuje swoją szybkostrzelność i celność. Jednakże ma on znacznie większy odrzut i bardzo mały, 8-nabojowy magazynek, co powoduje, że właściwie poza poziomem Ekspert, trybem Realizmu i trybem Kontra (gdzie obezwładnienia są bardzo częste) pistolety zawsze będą skuteczniejsze w normalnej grze - nawet przy obezwładnieniu (znacznie dłużej prowadzony ostrzał).
  • Kwestia przewagi broni białej nad pistoletami jest dyskusyjna i właściwie niemożliwe jest stwierdzenie, że jedno jest lepsze od drugiego - to zależy tylko i wyłącznie od preferencji gracza oraz od wymagań, jakie stawia przed Ocalałymi kampania - np. w kampanii W centrum zarazy, gdzie walka częściej toczy się w budynkach i wąskich korytarzach niż w otwartej przestrzeni oraz występują dwa oskryptowane ciągłe ataki Hordy (Gauntlet Crescendo Event) biała broń wydaje się być bezkonkurencyjna, ale np. w kampanii Bagienna gorączka, która odbywa się na bagnach, które są dość luźno ograniczoną przestrzenią i posiada tylko dwa oskryptowane ataki Hordy (Crescendo Event) pistolety zdają się być przydatniejsze.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Możliwość noszenia w dwóch rękach.
  • Noszenie w dwóch rękach powoduje zwiększenie obrażeń na sekundę (jeśli gracz strzela możliwie szybko).
  • Duża szybkostrzelność (maksymalna zbliżona do M16).
  • Pojemność magazynka i nieskończona amunicja.
  • Krótki czas przeładowania.
  • Idealne zastępstwo za broń długą.
  • Może być lepszy od broni białej w początkowych rozdziałach dowolnej kampanii z powodu zasięgu.
  • Nosząc dwie sztuki broni, można szybko pozbyć się Specjalnych Zarażonych.
  • Wysoka skuteczność na Zwykłych Zarażonych.
  • Łatwo znaleźć drugi pistolet podczas gry (można też podnieść drugi pistolet już na starcie kampanii, jeśli któryś z Ocalałych weźmie broń białą).
  • Na poziomie trudności Ekspert przegrywają z Magnumem i bronią białą.
  • Mała skuteczność na Witch.
  • Mała skuteczność na Tanka, jeśli gracz nie potrafi strzelać wystarczająco szybko z pistoletów.
  • Nie może dorównać broni białej w zwarciu.
  • Przeładowuje się wolniej przy pustych magazynkach.

[edytuj] Galeria