Pistolet maszynowy (L4D)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Pistolet maszynowy (L4D)
Uzi.png
Typ Pistolet maszynowy
Kategoria Poziom 1
Właściwości
Magazynek 50
Noszona amunicja

  • 480 (L4D)
  • 650 (L4D2)
Obrażenia 20
Szybko-
strzelność
16/s
Obrażenia na sek. 320
Zasięg średni
Podobne Pistolet maszynowy z tłumikiem

Cool, just like Counter-Strike.
(Fajowo, jak w Counter-Strike.)


...A machine gun!
(...Automat!)


Pistolet maszynowy znany też jako Uzi jest jedną z podstawowych broni w grach Left 4 Dead i Left 4 Dead 2. Magazynek mieści 50 naboi, a w zapasie można nosić dodatkowych 480 (L4D)/650 (L4D2). Jest celny na tyle, by móc z niego efektywnie strzelać na średnie odległości. Ma największą szybkostrzelność w grze. Jego podstawową wadą jest wysokie zużycie amunicji - większość Ocalonych będzie musiała ją uzupełniać w trakcie przechodzenia rozdziału, jeżeli nie będzie strzelać oszczędnie. Mimo to, pistolet maszynowy jest bardzo dobrą bronią w średnich rozmiarów pomieszczeniach, takich jak magazyny.

Duża szybkostrzelność, poziom penetracji celu i dokładność czynią pistolet maszynowy dobrą alternatywą dla strzelby powtarzalnej, tyle, że o większym zasięgu.

Spis treści

Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania.

  • Strzelaj małymi seriami. Pozwala to na utrzymanie celności i oszczędzenie amunicji ze strzelania do Zarażonych, którzy już umierają.
  • Staraj się strzelać głównie w miejscu i w postawie przykucniętej. Poprawia to celność i pozwala innym Ocalonym strzelać nad twoją głową.
  • Przełączaj się na pistolety lub broń białą przy każdej sposobności, oszczędzając amunicję pistoletu maszynowego na sytuacje, kiedy będzie naprawdę potrzebna.
  • Naucz się, kiedy nie powinieneś strzelać. Pozwól się wykazać innemu członkowi drużyny, uzbrojonemu w strzelbę, a samemu osłaniaj go przy pomocy Uzi.
  • Jeżeli wiesz, że podczas mapy możesz mieć problem z uzupełnieniem amunicji, ogranicz korzystanie z Uzi tylko do strzelania do Specjalnych Zarażonych i podczas Hordy.
  • Podczas strzelania warto zastosować jedną z poniższych taktyk:
    • Celowanie w głowy Zarażonych oraz, jeśli atakują Hordą, wykorzystanie faktu, że wszyscy są tego samego wzrostu. Wystarczy jedna kula wycelowana w głowę, aby zabić Zarażonego.
    • Celowanie w nogi Zarażonych atakujących Hordą. Strzały te spowalniają falę, a wystarczy kilka serii, by rozerwać dolne kończyny i szybko pozbyć się Zarażonych.
    • Wycelowanie w stopę Zarażonego, a następnie strzelanie z przesuwaniem celownika aż do głowy. Spowalnia to przeciwnika i wieńczy akcję strzałem w głowę. Jest to technika wymagająca najwięcej amunicji, ale ograniczająca ogień przyjacielski, gdy członek drużyny znajduje się w tłumie Zarażonych.
  • Pistolet maszynowy może strzelać przez drzwi, tworząc w nich wyrwę. Dzięki temu strzelający nadal jest bezpieczny, bo zapewniają mu to drzwi, a przy tym może zadawać obrażenia Zarażonym po drugiej stronie.
  • Broń ta nadaje się do pomocy członkom drużyny obezwładnionym przez Huntera lub Smokera. Można wtedy bezproblemowo wykończyć oprawców przy pomocy długiej serii pocisków.

Left 4 Dead 2

Pistolet maszynowy powraca z nowymi animacjami. Można do niego nieść o 170 naboi więcej niż w pierwowzorze. Strzelanie niewiele się zmieniło, nadal można stosować taktyki zawarte wyżej, takie jak strzelanie seriami czy oszczędzanie amunicji.

Pistolet maszynowy jest lepszy niż jego odpowiednik z tłumikiem na dużych dystansach, dzięki swojej celności podczas strzelania seriami, ale zadaje mniejsze obrażenia niż PM z tłumikiem.

Za kulisami

Latarka zamontowana pod łożem

Początkowo latarka miała być zamontowana bezpośrednio pod łożem. Ostatecznie przeniesiono ją na prawą stronę broni. Pistolet maszynowy bazował na pistolecie maszynowym MP5 Navy z gry Counter-Strike. Pliki związane z tą bronią są takie samo nazwane, jak w MP5N. Także w animacjach występuje nazwa "MP5N". Na niektórych plakatach można dostrzec Ocalałych noszących MP5 z lunetą.

Posiada także pełną animację przeładowania, która polega na pociąganiu zamka po wymianie magazynka. Taką animację można okazjonalnie zaobserwować w finalnej wersji gry podczas wyciągania tej broni po uderzeniu pistoletem.

Spostrzeżenia

  • Pistolet maszynowy przypomina pistolet maszynowy Uzi.
  • Ilość amunicji, jaką może ze sobą nieść gracz (480 naboi) świadczy o tym, że początkowo pistolet maszynowy miał mieć pojemność magazynka równą 32 naboi.
  • Do Uzi istnieją 50-nabojowe magazynki, jednak model pistoletu maszynowego w grze są zasilane bardziej popularnymi 32-nabojowymi magazynkami.
  • Pistolet ma zamknięte okienko wyrzutu łusek. Ponieważ odpowiednik z prawdziwego świata strzela z zamka otwartego, to okienko powinno być otwarte. Przymykane jest jedynie w momencie wprowadzenia naboju do lufy, po odpaleniu naboju zaś powinno otworzyć.
    • Jeśli już o działaniu broni mowa, to w wersji z L4D2 każdy oddany strzał powoduje cofnięcie się do tyłu rękojeści przeładowania (niczym w broni strzelającej z zamka zamkniętego), co w oryginale nie ma miejsca, gdyż rękojeść ta jest odseparowana od zamka.
    • Ponieważ jest to broń strzelająca z zamka otwartego, to nie ma potrzeby odciągania rękojeści zamka po wymianie magazynka, jak ma to miejsce w L4D2. Wyjątek może stanowić sytuacja, gdy strzelec wciąż trzyma palec na spuście po wystrzeleniu ostatniego naboju.
  • W Left 4 Dead pistolet maszynowy jest bardziej szybkostrzelny niż w rzeczywistości(960 RPM - 600 RPM). Podobną szybkostrzelność ma Mini-Uzi (nie mylić z Micro-Uzi), którego szybkostrzelność jest równa 950 strz./min.
  • Louis mówi "Oh man, this is just like Counter-Strike". W Counter-Strike nie ma takiej broni, jak Uzi (chociaż on może się odnosić do MAC-10, który jest podobny do Uzi).
  • Bardzo rzadko może się zdarzyć, że kiedy gracz podniesie pistolet maszynowy po strzale z pistoletu, zostanie odtworzony zupełnie inny dźwięk. Jest to dźwięk pociągania zamka i mógł pochodzić z wyciętej animacji wyciągania broni.

Galeria