Portal

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Rozgrywka)
(Rozgrywka)
Linia 34: Linia 34:
  
 
==Rozgrywka==
 
==Rozgrywka==
W grze musimy używać Podręcznego Urządzenia Portalowego Aperture Science do przejścia kolejnych komór testowych. Początkowo mamy możliwość tworzenia tylko jednego portalu, drugi jest już usytuowany, jednak później do urządzenia zostaje dołączony drugi moduł, umożliwiający stworzenie własnoręcznie dwóch portali. Do każdej komory testowej dostarczani jesteśmy windą, która jest oddzielona od komory Siatką Dematerializującą Aperture Science, powoduje ona wyparowywanie każdego niepożądanego przedmiotu. Na początku każdego poziomu znajduję się informacja z numerem komory i ewentualnymi zagrożeniami. Na kolejnych poziomach musimy używać urządzenia portalowego aby dojść do następnej windy. Najczęściej wymaga to przeniesienia Obciążeniowej Kostki Towarzyszącej Aperture Science na przycisk, bądź doprowadzenia kulki energetycznej do celu co powoduje otwarcie się drzwi. Rzadziej wymaga to zniszczenia androidów bądź użycia umiejętności zręcznościowych.
+
W grze musimy używać Podręcznego Urządzenia Portalowego Aperture Science do przejścia kolejnych komór testowych. Początkowo mamy możliwość tworzenia tylko jednego portalu, drugi jest już usytuowany, jednak później do urządzenia zostaje dołączony drugi moduł, umożliwiający stworzenie własnoręcznie dwóch portali. Do każdej komory testowej dostarczani jesteśmy windą, która jest oddzielona od komory [[Siatka Dematerializująca Aperture Science|Siatką Dematerializującą Aperture Science]], powoduje ona wyparowywanie każdego niepożądanego przedmiotu. Na początku każdego poziomu znajduję się informacja z numerem komory i ewentualnymi zagrożeniami. Na kolejnych poziomach musimy używać urządzenia portalowego aby dojść do następnej windy. Najczęściej wymaga to przeniesienia [[Obciążeniowa Kostka Towarzysząca Aperture Science|Obciążeniowej Kostki Towarzyszącej Aperture Science]] na przycisk, bądź doprowadzenia kulki energetycznej do celu co powoduje otwarcie się drzwi. Rzadziej wymaga to zniszczenia androidów bądź użycia umiejętności zręcznościowych.
  
 
==Postacie i przeciwnicy==
 
==Postacie i przeciwnicy==

Wersja z 18:29, 13 lis 2009

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

  • Należny rozwinąć poszczególne podrozdziały, uzupełnić dane i źródła.
Portal
Portal.jpg
Producent Valve Software
Wydawca Valve Software
Dystrybucja Electronic Arts, Steam
Data wydania 10 października 2007
Nośniki DVD, Steam
Gatunek First Person Perspective, logiczna
Tryb gry Singleplayer
Platforma Microsoft Windows, Xbox, Xbox 360, PlayStation 3
Silnik Source
Wymagania minimalne:
  • Procesor 1,7 GHz, 512 MB pamięci RAM, karta graficzna 128 MB obsługująca DirextX 8, 4 GB HDD, połączenie internetowe

zalecane:

  • Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB obsługująca DX9, 4 GB HDD, szerokopasmowe łącze internetowe
Kontrolery klawiatura i mysz, joystick, gamepad
Kategorie wiekowe PEGI: 12+
ESRB: T
OFLC: M
USK: 12
Scenarzysta Marc Laidlaw, Chet Faliszek, Erik Wolpaw
Kompozytor Kelly Bailey, Jonathan Coulton, Mike Morasky
Gra po grze
Poprz. gra Narbacular Drop
Nast. gra Portal 2


Portal - logiczno-zręcznościowa gra komputerowa wydana przez Valve Software w 2007 roku. Dostępna w pakiecie "The Orange Box" oraz osobno przez Steam.

Spis treści

Fabuła

Miejsce rozgrywania fabuły gry, oraz czas są nieznane. Bohaterka gry, Chell, budzi się w jednej z komór ośrodka badawczego Aperture Science Enrichment Center. Po chwili dowiaduje się, że aby przeżyć musi przejść kilkanaście testów, z użyciem Podręcznego Urządzenia Portalowego Aperture Science. Nie mając wyboru bierze w nich udział.

Rozgrywka

W grze musimy używać Podręcznego Urządzenia Portalowego Aperture Science do przejścia kolejnych komór testowych. Początkowo mamy możliwość tworzenia tylko jednego portalu, drugi jest już usytuowany, jednak później do urządzenia zostaje dołączony drugi moduł, umożliwiający stworzenie własnoręcznie dwóch portali. Do każdej komory testowej dostarczani jesteśmy windą, która jest oddzielona od komory Siatką Dematerializującą Aperture Science, powoduje ona wyparowywanie każdego niepożądanego przedmiotu. Na początku każdego poziomu znajduję się informacja z numerem komory i ewentualnymi zagrożeniami. Na kolejnych poziomach musimy używać urządzenia portalowego aby dojść do następnej windy. Najczęściej wymaga to przeniesienia Obciążeniowej Kostki Towarzyszącej Aperture Science na przycisk, bądź doprowadzenia kulki energetycznej do celu co powoduje otwarcie się drzwi. Rzadziej wymaga to zniszczenia androidów bądź użycia umiejętności zręcznościowych.

Postacie i przeciwnicy

Gra przedstawia nam dwóch bohaterów: kontrolowaną przez gracza Chell, oraz jej przeciwnika, GLaDOS (Genetic Lifeform and Disk Operating System) - sztuczną inteligencję którą w angielskiej wersji językowej, głos podkładała Ellen McLain.

Ścieżka dźwiękowa

Proces powstawania

Ciekawostki

Linki

Sklep Steam