Rescue closet

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (grafika ze zbliżeniem.)
(tu i tam)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Rescue Closet.jpg|thumb|Przykładowy Rescue closet.]]
+
[[Plik:Rescue Closet.jpg|thumb|300px|Przykładowy rescue closet]]
 
[[Plik:RescueClosetZoom.jpg|thumb|Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego]]
 
[[Plik:RescueClosetZoom.jpg|thumb|Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego]]
'''''Rescue closet''''' ''(pol. "Ratunkowy schowek")'' - małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]].  
+
'''''Rescue closet''''' ''(pol. „Ratunkowy schowek”)'' małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]].  
  
Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy, z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego ocalonego. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po po otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych Ocalony dostaje [[Pistolet maszynowy]], a gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma [[Strzelba powtarzalna|Strzelbę powtarzalną]]. Jeżeli posiadał on [[Karabin snajperski]] lub [[Karabin myśliwski]], to wtedy istnieje 40 procent szans na otrzymanie Strzelby powtarzalnej i 60 procent na otrzymanie Pistoletu maszynowego.
+
Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie (domyślnie jednej minucie) respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego Ocalonego. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych i snajperskich Ocalony dostaje [[pistolet maszynowy]], gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma [[Strzelba powtarzalna|strzelbę powtarzalną]], a gdy posiadał broń I rzędu, to w L4D1 otrzyma tą samą broń, którą posiadał, a w L4D2 dostanie tylko pistolet.
  
Rescue closets nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w [[saferoom]]ie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w [[Left 4 Dead 2]] występuje mniej rescue closets, ze względu na wprowadzenie defibrylatora, przywracającego do życia poległych Ocalonych.  
+
Rescue closety nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w [[saferoom]]ie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w [[Left 4 Dead 2]] występuje mniej rescue closetów ze względu na wprowadzenie defibrylatora, który może przywrócić do życia poległych Ocalonych.  
  
W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału. Spowodowane jest to faktem, iż boty nie potrafią przejść same rozdziału bez uruchamiania cheatów i zawsze podążają za graczem.
+
W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału.
  
==Porady==
+
== Porady ==
*Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry.
+
* Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry.
*W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie koorpeacji.
+
* W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie kooperacji.
*W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia.
+
* W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia.
*Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia.
+
* Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia.
*Zniszczenie drzwi spowoduje utratę właściwości rescue closeta. Ocaleni nie będą się w nim pojawiać.
+
* Dopóki drzwi nie zostały otwarte, są niezniszczalne nawet, jeśli w pokoju nie ma Ocalonego. Po ich otwarciu można je zniszczyć, ale jeśli nie zostaną uszkodzone, to rescue closet będzie mógł być ponownie użyty.
*Martwi Ocaleni nie powrócą do życia w trybie Versus. Zostało to wprowadzone, aby rozgrywka była bardziej zbalansowana.
+
* Rescue closety w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach:
*Rescue closets w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach:
+
** Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu aż do końca ataku.
**Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu, aż do końca ataku.
+
** W przypadku ataku [[Tank]]a w finale lepiej jest go opuścić, żeby uniknąć zbędnych obrażeń (w trybie Kooperacji Tank może uderzyć za jednym zamachem tylko jednego Ocalonego, więc drużyna wyposażona w [[Strzelba taktyczna|autostrzelby]] szybko się z nim rozprawi).
**W przypadku ataku [[Tank]]a w finale, należy jak najszybciej opuścić schronienie, gdyż na wyższych poziomach trudności oznacza to pewną przegraną.
+
** Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue closety są wyłączone lub mapy są tak przeprojektowane, że są one po prostu nieobecne, a [[Specjalni Zarażeni]] mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym.
**Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue closets są wyłączone, a [[Specjalni Zarażeni]] mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym.
+
** Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi Specjalni Zarażeni – [[Charger]], który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz [[Spitter]], który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie ciągłych ataków hordy ([[Gauntlet Crescendo Event]]), które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd Zarażeni będą mogli atakować tylko z dwóch stron.
**Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi specjalni zarażeni - [[Charger]], który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz [[Spitter]], który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie tzw. [[Gauntlet Credenso Event]], które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd zarażeni będą mogli atakować tylko z dwóch stron.
+
  
==Ciekawostki==
+
== Ciekawostki ==
*Czasami po uszkodzeniu drzwi, Ocalony znajdujący się w środku nadal jest traktowany jako uwięziony.
+
* Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony.
*Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony.
+
* Jeżeli gracz dołączył do gry w momencie, w którym sterowany przez niego Ocalony był martwy, po uwolnieniu z rescue closetu zawsze otrzyma tylko pistolet.
*W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: Szopa przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii ''[[Bilans ofiar]]''). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza.
+
* W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: szopa przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii ''[[Bilans ofiar]]''). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza.
  
 
[[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]]
 
[[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]]

Wersja z 18:01, 18 sie 2014

Przykładowy rescue closet
Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego

Rescue closet (pol. „Ratunkowy schowek”) – małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi Ocaleni w grach z serii Left 4 Dead.

Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie (domyślnie jednej minucie) respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego Ocalonego. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych i snajperskich Ocalony dostaje pistolet maszynowy, gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma strzelbę powtarzalną, a gdy posiadał broń I rzędu, to w L4D1 otrzyma tą samą broń, którą posiadał, a w L4D2 dostanie tylko pistolet.

Rescue closety nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w saferoomie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w Left 4 Dead 2 występuje mniej rescue closetów ze względu na wprowadzenie defibrylatora, który może przywrócić do życia poległych Ocalonych.

W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału.

Porady

  • Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry.
  • W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie kooperacji.
  • W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia.
  • Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia.
  • Dopóki drzwi nie zostały otwarte, są niezniszczalne nawet, jeśli w pokoju nie ma Ocalonego. Po ich otwarciu można je zniszczyć, ale jeśli nie zostaną uszkodzone, to rescue closet będzie mógł być ponownie użyty.
  • Rescue closety w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach:
    • Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu aż do końca ataku.
    • W przypadku ataku Tanka w finale lepiej jest go opuścić, żeby uniknąć zbędnych obrażeń (w trybie Kooperacji Tank może uderzyć za jednym zamachem tylko jednego Ocalonego, więc drużyna wyposażona w autostrzelby szybko się z nim rozprawi).
    • Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue closety są wyłączone lub mapy są tak przeprojektowane, że są one po prostu nieobecne, a Specjalni Zarażeni mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym.
    • Taktyka jest nieskuteczna w Left 4 Dead 2. Pierwszy powód to nowi Specjalni Zarażeni – Charger, który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz Spitter, który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie ciągłych ataków hordy (Gauntlet Crescendo Event), które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd Zarażeni będą mogli atakować tylko z dwóch stron.

Ciekawostki

  • Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony.
  • Jeżeli gracz dołączył do gry w momencie, w którym sterowany przez niego Ocalony był martwy, po uwolnieniu z rescue closetu zawsze otrzyma tylko pistolet.
  • W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: szopa przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii Bilans ofiar). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza.