//borealis.net.pl/index.php?title=Rescue_closet&feed=atom&action=historyRescue closet - Historia wersji2024-03-28T14:28:28ZHistoria wersji tej strony wikiMediaWiki 1.17.0//borealis.net.pl/index.php?title=Rescue_closet&diff=20897&oldid=prev9Mitasubishi7: Dodane ikony.2014-08-18T18:56:52Z<p>Dodane ikony.</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr valign='top'>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">Wersja z 18:56, 18 sie 2014</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 1:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 1:</td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;"><ikony>l4d1|l4d2</ikony></ins></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Plik:Rescue Closet.jpg|thumb|300px|Przykładowy rescue closet]]</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Plik:Rescue Closet.jpg|thumb|300px|Przykładowy rescue closet]]</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Plik:RescueClosetZoom.jpg|thumb|Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego]]</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Plik:RescueClosetZoom.jpg|thumb|Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego]]</div></td></tr>
</table>9Mitasubishi7//borealis.net.pl/index.php?title=Rescue_closet&diff=20893&oldid=prevPangia: tu i tam2014-08-18T18:01:08Z<p>tu i tam</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr valign='top'>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">Wersja z 18:01, 18 sie 2014</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 1:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 1:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Plik:Rescue Closet.jpg|thumb|Przykładowy <del class="diffchange diffchange-inline">Rescue </del>closet<del class="diffchange diffchange-inline">.</del>]]</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Plik:Rescue Closet.jpg|thumb<ins class="diffchange diffchange-inline">|300px</ins>|Przykładowy <ins class="diffchange diffchange-inline">rescue </ins>closet]]</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Plik:RescueClosetZoom.jpg|thumb|Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego]]</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Plik:RescueClosetZoom.jpg|thumb|Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego]]</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>'''''Rescue closet''''' ''(pol. <del class="diffchange diffchange-inline">"Ratunkowy schowek"</del>)'' <del class="diffchange diffchange-inline">- </del>małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]].  </div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>'''''Rescue closet''''' ''(pol. <ins class="diffchange diffchange-inline">„Ratunkowy schowek”</ins>)'' <ins class="diffchange diffchange-inline">– </ins>małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]].  </div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy<del class="diffchange diffchange-inline">, </del>z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego <del class="diffchange diffchange-inline">ocalonego</del>. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po <del class="diffchange diffchange-inline">po </del>otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych Ocalony dostaje [[<del class="diffchange diffchange-inline">Pistolet </del>maszynowy]], <del class="diffchange diffchange-inline">a </del>gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma [[Strzelba powtarzalna|<del class="diffchange diffchange-inline">Strzelbę </del>powtarzalną]]<del class="diffchange diffchange-inline">. Jeżeli </del>posiadał <del class="diffchange diffchange-inline">on [[Karabin snajperski]] lub [[Karabin myśliwski]]</del>, to <del class="diffchange diffchange-inline">wtedy istnieje 40 procent szans na otrzymanie Strzelby powtarzalnej i 60 procent na otrzymanie Pistoletu maszynowego</del>.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie <ins class="diffchange diffchange-inline">(domyślnie jednej minucie) </ins>respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego <ins class="diffchange diffchange-inline">Ocalonego</ins>. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych <ins class="diffchange diffchange-inline">i snajperskich </ins>Ocalony dostaje [[<ins class="diffchange diffchange-inline">pistolet </ins>maszynowy]], gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma [[Strzelba powtarzalna|<ins class="diffchange diffchange-inline">strzelbę </ins>powtarzalną]]<ins class="diffchange diffchange-inline">, a gdy </ins>posiadał <ins class="diffchange diffchange-inline">broń I rzędu</ins>, to <ins class="diffchange diffchange-inline">w L4D1 otrzyma tą samą broń, którą posiadał, a w L4D2 dostanie tylko pistolet</ins>.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>Rescue <del class="diffchange diffchange-inline">closets </del>nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w [[saferoom]]ie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w [[Left 4 Dead 2]] występuje mniej rescue <del class="diffchange diffchange-inline">closets, </del>ze względu na wprowadzenie defibrylatora, <del class="diffchange diffchange-inline">przywracającego </del>do życia poległych Ocalonych.  </div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>Rescue <ins class="diffchange diffchange-inline">closety </ins>nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w [[saferoom]]ie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w [[Left 4 Dead 2]] występuje mniej rescue <ins class="diffchange diffchange-inline">closetów </ins>ze względu na wprowadzenie defibrylatora, <ins class="diffchange diffchange-inline">który może przywrócić </ins>do życia poległych Ocalonych.  </div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału<del class="diffchange diffchange-inline">. Spowodowane jest to faktem, iż boty nie potrafią przejść same rozdziału bez uruchamiania cheatów i zawsze podążają za graczem</del>.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>==Porady==</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>== Porady ==</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>*Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>* Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>*W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie <del class="diffchange diffchange-inline">koorpeacji</del>.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>* W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie <ins class="diffchange diffchange-inline">kooperacji</ins>.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>*W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>* W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>*Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>* Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>*<del class="diffchange diffchange-inline">Zniszczenie </del>drzwi <del class="diffchange diffchange-inline">spowoduje utratę właściwości rescue closeta. Ocaleni </del>nie <del class="diffchange diffchange-inline">będą się </del>w <del class="diffchange diffchange-inline">nim pojawiać</del>.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>* <ins class="diffchange diffchange-inline">Dopóki </ins>drzwi nie <ins class="diffchange diffchange-inline">zostały otwarte, są niezniszczalne nawet, jeśli </ins>w <ins class="diffchange diffchange-inline">pokoju nie ma Ocalonego</ins>. <ins class="diffchange diffchange-inline">Po ich otwarciu można je zniszczyć, ale jeśli </ins>nie <ins class="diffchange diffchange-inline">zostaną uszkodzone, </ins>to <ins class="diffchange diffchange-inline">rescue closet będzie mógł być ponownie użyty</ins>.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div><del class="diffchange diffchange-inline">*Martwi Ocaleni </del>nie <del class="diffchange diffchange-inline">powrócą do życia w trybie Versus. Zostało </del>to <del class="diffchange diffchange-inline">wprowadzone, aby rozgrywka była bardziej zbalansowana</del>.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>* Rescue <ins class="diffchange diffchange-inline">closety </ins>w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach:</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>*Rescue <del class="diffchange diffchange-inline">closets </del>w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach:</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>** Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu aż do końca ataku.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>**Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu<del class="diffchange diffchange-inline">, </del>aż do końca ataku.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>** W przypadku ataku [[Tank]]a w finale <ins class="diffchange diffchange-inline">lepiej jest go </ins>opuścić, <ins class="diffchange diffchange-inline">żeby uniknąć zbędnych obrażeń (w trybie Kooperacji Tank może uderzyć za jednym zamachem tylko jednego Ocalonego, więc drużyna wyposażona w [[Strzelba taktyczna|autostrzelby]] szybko się z nim rozprawi)</ins>.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>**W przypadku ataku [[Tank]]a w finale<del class="diffchange diffchange-inline">, należy jak najszybciej </del>opuścić <del class="diffchange diffchange-inline">schronienie</del>, <del class="diffchange diffchange-inline">gdyż na wyższych poziomach trudności oznacza to pewną przegraną</del>.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>** Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue <ins class="diffchange diffchange-inline">closety </ins>są wyłączone <ins class="diffchange diffchange-inline">lub mapy są tak przeprojektowane, że są one po prostu nieobecne</ins>, a [[Specjalni Zarażeni]] mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>**Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue <del class="diffchange diffchange-inline">closets </del>są wyłączone, a [[Specjalni Zarażeni]] mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>** Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi <ins class="diffchange diffchange-inline">Specjalni Zarażeni – </ins>[[Charger]], który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz [[Spitter]], który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie <ins class="diffchange diffchange-inline">ciągłych ataków hordy (</ins>[[Gauntlet <ins class="diffchange diffchange-inline">Crescendo </ins>Event]]<ins class="diffchange diffchange-inline">)</ins>, które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd <ins class="diffchange diffchange-inline">Zarażeni </ins>będą mogli atakować tylko z dwóch stron.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>**Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi <del class="diffchange diffchange-inline">specjalni zarażeni - </del>[[Charger]], który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz [[Spitter]], który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie <del class="diffchange diffchange-inline">tzw. </del>[[Gauntlet <del class="diffchange diffchange-inline">Credenso </del>Event]], które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd <del class="diffchange diffchange-inline">zarażeni </del>będą mogli atakować tylko z dwóch stron.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>==Ciekawostki==</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>== Ciekawostki ==</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div><del class="diffchange diffchange-inline">*Czasami po uszkodzeniu drzwi, Ocalony znajdujący się w środku nadal jest traktowany jako uwięziony.</del></div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>* Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony<ins class="diffchange diffchange-inline">.</ins></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>*Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins class="diffchange diffchange-inline">* Jeżeli gracz dołączył do gry w momencie, w którym sterowany przez niego Ocalony był martwy, po uwolnieniu z rescue closetu zawsze otrzyma tylko pistolet</ins>.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>*W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: <del class="diffchange diffchange-inline">Szopa </del>przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii ''[[Bilans ofiar]]''). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza.</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>* W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: <ins class="diffchange diffchange-inline">szopa </ins>przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii ''[[Bilans ofiar]]''). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza.</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]]</div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>[[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]]</div></td></tr>
</table>Pangia//borealis.net.pl/index.php?title=Rescue_closet&diff=20892&oldid=prevSeptuater: grafika ze zbliżeniem.2014-08-18T17:39:27Z<p>grafika ze zbliżeniem.</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr valign='top'>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">Wersja z 17:39, 18 sie 2014</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 1:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 1:</td></tr>
<tr><td class='diff-marker'>−</td><td style="background: #ffa; color:black; font-size: smaller;"><div>[[<del class="diffchange diffchange-inline">Grafika</del>:Rescue Closet.jpg|thumb<del class="diffchange diffchange-inline">|300px</del>|Przykładowy Rescue closet.]]</div></td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div>[[<ins class="diffchange diffchange-inline">Plik</ins>:Rescue Closet.jpg|thumb|Przykładowy Rescue closet.<ins class="diffchange diffchange-inline">]]</ins></div></td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins class="diffchange diffchange-inline">[[Plik:RescueClosetZoom.jpg|thumb|Zbliżenie na uwięzionego Ocalonego</ins>]]</div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>'''''Rescue closet''''' ''(pol. "Ratunkowy schowek")'' - małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]].  </div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>'''''Rescue closet''''' ''(pol. "Ratunkowy schowek")'' - małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]].  </div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
</table>Septuater//borealis.net.pl/index.php?title=Rescue_closet&diff=20873&oldid=prev9Mitasubishi7: Dodałem zdjęcie.2014-08-18T15:50:54Z<p>Dodałem zdjęcie.</p>
<table style="background-color: white; color:black;">
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<col class='diff-marker' />
<col class='diff-content' />
<tr valign='top'>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">← poprzednia wersja</td>
<td colspan='2' style="background-color: white; color:black;">Wersja z 15:50, 18 sie 2014</td>
</tr><tr><td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 1:</td>
<td colspan="2" class="diff-lineno">Linia 1:</td></tr>
<tr><td colspan="2"> </td><td class='diff-marker'>+</td><td style="background: #cfc; color:black; font-size: smaller;"><div><ins style="color: red; font-weight: bold; text-decoration: none;">[[Grafika:Rescue Closet.jpg|thumb|300px|Przykładowy Rescue closet.]]</ins></div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>'''''Rescue closet''''' ''(pol. "Ratunkowy schowek")'' - małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]].  </div></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"><div>'''''Rescue closet''''' ''(pol. "Ratunkowy schowek")'' - małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]].  </div></td></tr>
<tr><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td><td class='diff-marker'> </td><td style="background: #eee; color:black; font-size: smaller;"></td></tr>
</table>9Mitasubishi7//borealis.net.pl/index.php?title=Rescue_closet&diff=20857&oldid=prev9Mitasubishi7: Nowy artykuł, zdjęcia dodam później2014-08-18T12:55:52Z<p>Nowy artykuł, zdjęcia dodam później</p>
<p><b>Nowa strona</b></p><div>'''''Rescue closet''''' ''(pol. "Ratunkowy schowek")'' - małe pomieszczenie z jednymi drzwiami, w którym respawnują się martwi [[Ocaleni]] w grach z serii [[Left 4 Dead]]. <br />
<br />
Po śmierci Ocalonego, gracz który go kontrolował przechodzi w tryb obserwatora, a po określonym czasie respawnuje się w takim pomieszczeniu, dobijając się do drzwi i wzywając pomocy, z powodu niemożności ich otworzenia. Żywi gracze będą widzieli jego pomarańczowy kontur, dzięki czemu łatwiej zlokalizować uwięzionego ocalonego. Ocaleni w takim schowku są bezpieczni, nie zostaną zranieni przez ogień przyjacielski i zarażonych. Po po otwarciu drzwi, Ocalony zostaje uratowany i wraca do gry z 50 punktami życia, bronią pierwszego rzędu i pistoletem. Broń z którą się pojawią zależy od tego, jaką posiadał przed śmiercią. W przypadku karabinów szturmowych Ocalony dostaje [[Pistolet maszynowy]], a gdy posiadał jakikolwiek model strzelby, to otrzyma [[Strzelba powtarzalna|Strzelbę powtarzalną]]. Jeżeli posiadał on [[Karabin snajperski]] lub [[Karabin myśliwski]], to wtedy istnieje 40 procent szans na otrzymanie Strzelby powtarzalnej i 60 procent na otrzymanie Pistoletu maszynowego.<br />
<br />
Rescue closets nie występują w trybie Kontra i w trybie Realizmu. Ocalony, który zginie odrodzi się dopiero w [[saferoom]]ie w następnym rozdziale. Dodatkowo, w [[Left 4 Dead 2]] występuje mniej rescue closets, ze względu na wprowadzenie defibrylatora, przywracającego do życia poległych Ocalonych. <br />
<br />
W przypadku śmierci wszystkich Ocalałych kontrolowanych przez graczy, gra zakończy się porażką, a Ocaleni wrócą na początek rozdziału. Spowodowane jest to faktem, iż boty nie potrafią przejść same rozdziału bez uruchamiania cheatów i zawsze podążają za graczem.<br />
<br />
==Porady==<br />
*Jeśli jesteś ostatnim żywym Ocalonym, to schowaj się w jakimś bezpiecznym miejscu i poczekaj, aż w schowku pojawią się twoi polegli kompani. Samemu masz niewielkie szanse na przeżycie (chyba że masz szczęście lub bardzo wysokie umiejętności, lecz często nawet i to nie wystarcza). W przypadku gdy saferoom znajduje się niedaleko, to spróbuj się do niego dostać, gdyż nie ma sensu ratowania ich, a po rozpoczęciu nowego rozdziału martwi Ocaleni wrócą do gry.<br />
*W przypadku gry w trybie dla jednego gracza, po śmierci rozdział zostaje zrestartowany. Możliwość respawnu w rescue closecie jest tylko w trybie koorpeacji.<br />
*W Left 4 Dead 2 trzeba nauczyć się oceniać, czy warto używać defibrylatora, czy lepiej poczekać na Ocalonego aż pojawi się w schowku. Defibrylatory warto zachować na nagłe przypadki oraz na finały kampanii, w których występuje zazwyczaj tylko jeden rescue closet, a po rozpoczęciu finału nie ma innej możliwości na przywrócenie poległego towarzysza do życia.<br />
*Czasami otwarcie drzwi nie przyniesie żadnego skutku. W tym przypadku należy wejść do środka, a Ocalony powinien wrócić do życia.<br />
*Zniszczenie drzwi spowoduje utratę właściwości rescue closeta. Ocaleni nie będą się w nim pojawiać.<br />
*Martwi Ocaleni nie powrócą do życia w trybie Versus. Zostało to wprowadzone, aby rozgrywka była bardziej zbalansowana.<br />
*Rescue closets w Left 4 Dead mogą stanowić bardzo dobre miejsce do obrony przed hordą, a nawet do obrony w finałach, jednak należy pamiętać o paru rzeczach:<br />
**Podczas ataku hordy wszyscy muszą zostać w pomieszczeniu, aż do końca ataku.<br />
**W przypadku ataku [[Tank]]a w finale, należy jak najszybciej opuścić schronienie, gdyż na wyższych poziomach trudności oznacza to pewną przegraną.<br />
**Strategia działa tylko w trybie Kampanii. W trybie Kontra i Przetrwanie rescue closets są wyłączone, a [[Specjalni Zarażeni]] mogą wykonać skuteczniejsze ataki przeciwko Ocalonym.<br />
**Taktyka jest nieskuteczna w [[Left 4 Dead 2]]. Pierwszy powód to nowi specjalni zarażeni - [[Charger]], który może bez problemu zaszarżować w rescue closet, taranując Ocalonych znajdujących się w środku oraz [[Spitter]], który po trafieniu kwasem w to pomieszczenie, szczególnie w przypadku silnego ataku hordy może powalić wszystkich znajdujących się w środku. Drugim powodem jest wprowadzenie tzw. [[Gauntlet Credenso Event]], które zmuszają graczy do ciągłego ruchu. Mimo wszystko taktyka jest podobna, z tym że należy bronić się w rogu pomieszczenia, lub w korytarzu, skąd zarażeni będą mogli atakować tylko z dwóch stron.<br />
<br />
==Ciekawostki==<br />
*Czasami po uszkodzeniu drzwi, Ocalony znajdujący się w środku nadal jest traktowany jako uwięziony.<br />
*Jeżeli w schowku znajdują się jakieś przedmioty do podniesienia, to Ocalony znajdujący się w nim nie podniesie ich, dopóki nie zostanie uwolniony.<br />
*W rzadkich sytuacjach Ocalony może pojawić się w pomieszczeniu, które posiada zabarykadowane okno prowadzące do niego (przykład: Szopa przed kościołem, w rozdziale o tej samej nazwie w kampanii ''[[Bilans ofiar]]''). Zniszczenie okna nie spowoduje uratowania Ocalonego, zamiast tego będzie widoczna żółta obwódka, zamiast towarzysza.<br />
<br />
[[Kategoria:Lokacje w serii Left 4 Dead]]<br />
[[Kategoria:Seria Left 4 Dead]]<br />
[[Kategoria:Left 4 Dead]]<br />
[[Kategoria:Left 4 Dead 2]]</div>9Mitasubishi7