Schmidt Scout

(Różnice między wersjami)
m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy szablonów na nowe.)
(-gównowtrącenia o dupie maryni)
Linia 8: Linia 8:
 
|obrazenia  = Średnie
 
|obrazenia  = Średnie
 
|magazynek  = 10 pocisków
 
|magazynek  = 10 pocisków
|ogien      = Półautomatyczny
+
|ogien      = półautomatyczny
 
|amun      =
 
|amun      =
 
|szybkosc  = bd.
 
|szybkosc  = bd.
Linia 15: Linia 15:
 
|predwylot  = 2800
 
|predwylot  = 2800
 
|energia    = 2200 dżuli
 
|energia    = 2200 dżuli
|uzycie    =[[Terroryści]], [[Antyterroryści]]
+
|uzycie    = [[Terroryści]], [[Antyterroryści]]
 
|przeladowanie = 2 sek.
 
|przeladowanie = 2 sek.
 
}}
 
}}
'''Schmidt Scout''' (krócej '''Scout''') – broń występująca we wszystkich częściach [[Counter-Strike]], oprócz [[Counter-Strike: Global Offensive]], gdzie została zastępiona przez [[SSG 08]].
+
'''Schmidt Scout''' (krócej '''Scout''') – broń występująca we wszystkich częściach [[Counter-Strike]], oprócz [[Counter-Strike: Global Offensive]], gdzie została zastąpiona przez [[SSG 08]].
  
Scout jest dość słabym karabinem snajpierskim dla obu drużyn. Jest jedną ze znanych broni, przy używaniu której naprawdę liczą się umiejętności. Ludzie dość często używają Scouta, ponieważ niektóre serwery banują graczy z innymi karabinami snajperskimi.
+
Scout to silny i celny karabin snajperski, wyróżniający się wysoką celnością na średnich dystansach i wyższą szybkostrzelnością niż AWP. Nie posiada jednak możliwości zabicia jednym trafieniem w korpus, co czyni go znacznie mniej popularną bronią od wyżej wymienionego, jednak wciąż posiada wielu zwolenników.
  
 
==Właściwości==
 
==Właściwości==
{| class="wikitable"
+
{{Broń CS właściwości
! rowspan="2" | Część ciała
+
| głowa bez  = 299
! colspan="2" | Podst. tryb ognia
+
| głowa z    = 254
|-
+
| klatka bez = 74
! Bez pancerza !! Z pancerzem
+
| klatka z  = 63
|-
+
| brzuch bez = 93
| Głowa || <span style="color:red">299</span> || <span style="color:red">254</span>
+
| brzuch z  = 79
|-
+
| noga bez  = 56
| Klatka piersiowa i ramię || 74 || 63
+
| noga z    = 56
|-
+
}}
| Brzuch || 93 || 79
+
|-
+
| Noga || 56 || 56
+
|-
+
! colspan="3" |<center><small><span style="color:red">Czerwony</span> oznacza śmiertelny strzał.</small></center>
+
|}
+
  
Scout jest niezwykle lekką bronią. Podczas trzymania broni, gracza prędkość ruchu wynosi 260 jednostek na sekundę (prędkość domyślnie 250 ups), co oznacza, że ​​dość szybko. Podczas przybliżenia, prędkość poruszania wynosi 220 jednostek na sekundę. Scout jest jedną z wielu broni zdolnych strzelać pod wodą.
+
Scout nie jest specjalnie lekką bronią, jednak mimo tego, podczas trzymania go w rękach, prędkość ruchu gracza nie tylko nie spada, ale wręcz rośnie – z wyjściowych 250 do 260 jednostek na sekundę. Podczas korzystania z lunety prędkość poruszania spada do 220 jednostek na sekundę. Scout, jak większość broni, może strzelać pod wodą.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
 
{{Zalety i wady
 
{{Zalety i wady
|zalety=* Średnie obrażenia
+
|zalety=* Przyzwoite obrażenia
* Może być przeładowywana szybko i co chwilę
+
* Bardzo szybkie przeładowanie
* Mały rozrzut
+
* Wyższa szybkostrzelność niż w AWP
* Duża celność bez przybliżania
+
* Bardzo dobra celność podczas celowania nawet w ruchu
* Bardzo lekka
+
* Brak straty celności bez korzystania z lunety
* Nie powoduje odgłosu chodzenia
+
* Bonus do prędkości biegu
* Cicha, prawie niesłyszalna na dłuższych dystansach
+
* Bardzo cichy wystrzał utrudniający pozycjonowanie strzelca
|wady=* Potrzeba kilku strzałów na dobre wycelowanie w głowę
+
|wady=* Problemy z celnością przy korzystaniu z większego przybliżenia
* Ma problemy w trafieniu na niektórych dużych mapach (kula nie osiąga celu)
+
* Pojedyncze trafienie zabija tylko, jeśli dosięgnie głowy przeciwnika
 
}}
 
}}
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
* Kupuj tą broń gdy twoje pieniądze są ograniczone.
+
* Staraj się atakować z takich miejsc, w których możesz szybko zbiec za osłonę po oddaniu strzału.
* Hit'n'Run może przy tej broni dobrze wyjść, ale tylko na dużych mapach.
+
* Dwa bezpośrednie trafienia w dowolną część ciała są śmiertelne, więc jeśli wiesz, że cel jest ranny, strzelaj tak, żeby go po prostu trafić.
* Dwa bezpośrednie trafienia na dowolnej części ciała zabiją, więc strzelaj w każdą część ciała byle trafić.
+
 
* Kucanie znacząco zwiększa celność tej broni.
 
* Kucanie znacząco zwiększa celność tej broni.
 
* Jeśli walczysz na krótkim dystansie, włączenie latarki może pomóc.
 
* Jeśli walczysz na krótkim dystansie, włączenie latarki może pomóc.
Linia 65: Linia 58:
 
==Antytaktyka==
 
==Antytaktyka==
 
* Nie przestawaj się ruszać jeżeli spotkasz snajpera.
 
* Nie przestawaj się ruszać jeżeli spotkasz snajpera.
* SMG lub karabiny szturmowe są najlepsze, by zdjąć gracza z Scout'em.
+
* SMG lub karabiny szturmowe są najlepsze, by zdjąć gracza z Scoutem.
* Bądź czujny, ukryj się gdy zobaczysz snajpera.
+
* Bądź czujny ukryj się, gdy zobaczysz snajpera.
* Unikaj walki na długi dystans
+
* Unikaj walki na długi dystans.
* Na długich dystansach najlepiej pokonać użytkownika Scout'a za pomocą [[AWSM]].
+
 
 
==Osiągnięcia==
 
==Osiągnięcia==
 
{| class="wikitable"
 
{| class="wikitable"
Linia 95: Linia 88:
 
* Scout został dodany w BETA 4.0.
 
* Scout został dodany w BETA 4.0.
 
* Pliki gry określają tę broń jako ''scout''.  
 
* Pliki gry określają tę broń jako ''scout''.  
* AWSM w niemieckiej wersji [[Left 4 Dead 2]] jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest fakt że w Left 4 Dead magazynek Scouta ma 15, a nie 10, naboi.
+
* Scout w niemieckiej wersji [[Left 4 Dead 2]] jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest większy magazynek, mieszczący w L4D2 15 nabojów.
* Używająć Scouta gracz porusza się szybkością 260 ups czyli szybciej niż podczas noszenia jakiejkolwiek innej broni.
+
 
* W CS: Source położenie lunety w viewmodelu jest inne niż w worldmodelu (jest ona przesunięta do przodu), prawdopodobnie aby ułatwić załadowanie kolejnego naboju do komory. W pozostałych grach luneta na obu modelach jest w tym samym miejscu.
 
* W CS: Source położenie lunety w viewmodelu jest inne niż w worldmodelu (jest ona przesunięta do przodu), prawdopodobnie aby ułatwić załadowanie kolejnego naboju do komory. W pozostałych grach luneta na obu modelach jest w tym samym miejscu.
* Bardzo często na serwerach jedyną dostępną snajperką jest właśnie Scout. Na wielu forach internetowych powstają dyskusje na temat która snajperka wymaga więcej umiejętności albo która jest lepsza Scout czy AWSM? Zwolennicy Scouta twierdzą, że AWSM jest bronią za łatwą w użyciu i że "prawdziwi" gracze używają Scouta. Fani AWSM twierdzą, że szkoda nerwów na używanie Scout'a którym trudniej jest zabić jeśli jest znacznie lepszy AWSM. Dodatkowym argumentem na korzyść AWSM jest fakt że AWSM jest znacznie częściej używane na turniejach przez profesjonalnych graczy.
 
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==

Wersja z 13:03, 20 lis 2015

Schmidt Scout
Scout.png
Inna nazwa Brak
Cena $2750
Pochodzenie Austria
Używane przez Terroryści, Antyterroryści
Właściwości
Odrzut Mały
Obrażenia Średnie
Magazynek 10 pocisków
Tryby ognia półautomatyczny
Szybko-
strzelność
bd.
Masa broni
załadowanej
3,3 kg
Masa pocisku 8 gramów
Prędkość wylotowa 2800
Energia 2200 dżuli
Czas przeładowania 2 sek.

Schmidt Scout (krócej Scout) – broń występująca we wszystkich częściach Counter-Strike, oprócz Counter-Strike: Global Offensive, gdzie została zastąpiona przez SSG 08.

Scout to silny i celny karabin snajperski, wyróżniający się wysoką celnością na średnich dystansach i wyższą szybkostrzelnością niż AWP. Nie posiada jednak możliwości zabicia jednym trafieniem w korpus, co czyni go znacznie mniej popularną bronią od wyżej wymienionego, jednak wciąż posiada wielu zwolenników.

Spis treści

Właściwości

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 299 254
Klatka pier., ramię 74 63
Brzuch 93 79
Noga 56 56
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

Scout nie jest specjalnie lekką bronią, jednak mimo tego, podczas trzymania go w rękach, prędkość ruchu gracza nie tylko nie spada, ale wręcz rośnie – z wyjściowych 250 do 260 jednostek na sekundę. Podczas korzystania z lunety prędkość poruszania spada do 220 jednostek na sekundę. Scout, jak większość broni, może strzelać pod wodą.

Zalety i wady

Zalety Wady
  • Przyzwoite obrażenia
  • Bardzo szybkie przeładowanie
  • Wyższa szybkostrzelność niż w AWP
  • Bardzo dobra celność podczas celowania nawet w ruchu
  • Brak straty celności bez korzystania z lunety
  • Bonus do prędkości biegu
  • Bardzo cichy wystrzał utrudniający pozycjonowanie strzelca
  • Problemy z celnością przy korzystaniu z większego przybliżenia
  • Pojedyncze trafienie zabija tylko, jeśli dosięgnie głowy przeciwnika

Taktyka

  • Staraj się atakować z takich miejsc, w których możesz szybko zbiec za osłonę po oddaniu strzału.
  • Dwa bezpośrednie trafienia w dowolną część ciała są śmiertelne, więc jeśli wiesz, że cel jest ranny, strzelaj tak, żeby go po prostu trafić.
  • Kucanie znacząco zwiększa celność tej broni.
  • Jeśli walczysz na krótkim dystansie, włączenie latarki może pomóc.
  • Desert Eagle jest dobrą bronią boczną dla Scouta. Nękaj nieprzyjaciela Scoutem z dystansu, a gdy podejdzie bliżej użyj Desert Eagle.

Antytaktyka

  • Nie przestawaj się ruszać jeżeli spotkasz snajpera.
  • SMG lub karabiny szturmowe są najlepsze, by zdjąć gracza z Scoutem.
  • Bądź czujny – ukryj się, gdy zobaczysz snajpera.
  • Unikaj walki na długi dystans.

Osiągnięcia

Obrazek Nazwa obecna Opis
Schmidtscoutexpert.jpg Schmidt Scout Expert Zabij 1000 przeciwników używając Schmidt Scout
Eyetoeye.jpg Eye to Eye Zabij snajpera patrzącego przez lunetę swoim karabinem snajperskim
Hipshot.jpg Hip Shot Zabij gracza karabinem snajperskim bez patrzenia przez lunetę
Happycamper.jpg Happy Camper Zdobądź 2 zabójstwa stojąc w tym samym miejscu i używając snajperki z lunetą

Ciekawostki

  • Scout został dodany w BETA 4.0.
  • Pliki gry określają tę broń jako scout.
  • Scout w niemieckiej wersji Left 4 Dead 2 jest bezpośrednim portem z Counter-Strike’a. Jedyną różnicą jest większy magazynek, mieszczący w L4D2 15 nabojów.
  • W CS: Source położenie lunety w viewmodelu jest inne niż w worldmodelu (jest ona przesunięta do przodu), prawdopodobnie aby ułatwić załadowanie kolejnego naboju do komory. W pozostałych grach luneta na obu modelach jest w tym samym miejscu.

Galeria

Counter-Strike 1.0

Counter-Strike 1.6

Condition Zero

Condition Zero: Deleted Scenes

Counter-Strike: Source

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike