Seria Half-Life

Wersja Septuater (dyskusja | edycje) z dnia 12:29, 9 sie 2010
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Przygotuj się na nieprzewidziane konsekwencje.


Lambda logo.png

Half-Life to seria gier typu first-person shooter tworzona przez Valve Corporation od roku 1998. Jej najważniejsze elementy to pierwsza część - Half-Life wydany w 1998 roku, jego kontynuacja - Half-Life 2 z 2004 i dodatki do niej (Episode One, Episode Two oraz niewydany jeszcze Episode Three). Do serii zalicza się również grę Portal, rozgrywającą się w tym samym uniwersum.

Długą historię serii zapoczątkowała jej pierwsza część, która dzięki rewolucyjnym rozwiązaniom zdobyła popularność, odniosła spektakularny sukces i obrodziła w wiele modyfikacji, oficjalnych dodatków i kontynuację. Większość gier serii została od początku do końca wyprodukowana przez Valve, wyjątkiem są wszystkie trzy rozszerzenia gry Half-Life (Blue Shift, Opposing Force i Decay), które powstały w Gearbox Software.

Początkowo seria była dostępna tylko na komputery osobiste, później jednak wydano porty na inne platformy, poczynając od PlayStation 2, przez Xboksa, później PlayStation 3 i Xboksa 360 naraz, na komputerach Mac skończywszy.Pierwsza część serii działała na mocno zmodyfikowanym przez twórców silniku Quake Engine, nazwanym GoldSrc. Na potrzeby drugiej części powstał w pełni autorski silnik Source.

Głównym bohaterem serii (poza dodatkami do pierwszej części) jest Gordon Freeman, naukowiec, któremu udało się przetrwać Incydent w Black Mesa, by następnie zostać zatrudnionym przez G-Mana, aby zmagać się z inwazją Kombinatu.