Snark

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Bot zamienia stare (brzydkie) nazwy infoboxów na nowe.)
m (drobne, na podstawie Overwiki)
 
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>hl1|medalHL</ikony>
 
<ikony>hl1|medalHL</ikony>
 +
{{Istota
 +
|grafika      =
 +
|okres        = [[Incydent w Black Mesa]]
 +
|grupa        = Xen
 +
|pochodzenie  =
 +
|rasa        =
 +
|bronie      = <span></span>
 +
* ugryzienie
 +
* śmiertelny wybuch kwasu
 +
|dubbing      =
 +
|projektant  = <span></span>
 +
* [[Chuck Jones]]<ref name="rtb"></ref>
 +
* [[Stephen Bahl]]<ref>[http://www.valvetime.net/threads/marc-laidlaw-vault.114535/page-5#post-3059184 Marc Laidlaw Vault] na forach ValveTime.net ([[:wikipediapl:Język angielski|ang.]])</ref> (wersja HD)
 +
|byt          = <code>monster_snark</code>
 +
}}<br/>
 
{{Broń HL
 
{{Broń HL
|grafika=Snark.jpg
+
|grafika     = Snark.jpg
|grupa=[[Xen]]
+
|grupa       = [[Xen]]
|typ=Granat biologiczny
+
|typ         = Granat biologiczny
|obrazenia=10
+
|obrazenia   = 10
|ciosy=n.d.
+
|ciosy       = n.d.
|odrzut=n.d.
+
|odrzut       = n.d.
|rozrzut=n.d.
+
|rozrzut     = n.d.
|predkosc=n.d
+
|predkosc     = n.d
|magazynek=n.d.
+
|magazynek   = n.d.
|noszone=15
+
|noszone     = 15
|uzycie=<span></span>
+
|uzycie       = [[Gordon Freeman]]
*[[Gordon Freeman]]
+
|odpowiedniki = Brak
|odpowiedniki=Brak
+
|byt         = <code>weapon_squeak</code>
|byt=weapon_snark
+
 
}}
 
}}
'''Snark''', znany również jako '''"Squeak Grenade"''' to małe, czerwone i okrągłe stworzenie z [[Xen]], z dużym (w porównaniu do reszty ciała) zielonym okiem oraz dość długimi czułkami. Snarki są zwykle spokojnymi zwierzętami, które przejawiają pewne oznaki inteligencji, jednak gdy zauważą jakiekolwiek żywe stworzenie inne niż Snark, natychmiast ruszają do ataku.
+
'''Snark''', znany również jako '''„Squeak Grenade”'''<ref name="rtb">''[[Half-Life 2: Raising the Bar]]'', str. 25</ref><ref>[[Half-Life SDK]]</ref> to małe, czerwone i okrągłe stworzenie z [[Xen]], z dużym (w porównaniu do reszty ciała) zielonym okiem oraz dość długimi czułkami. Snarki są zwykle spokojnymi zwierzętami, które przejawiają pewne oznaki inteligencji, jednak gdy zauważą jakiekolwiek żywe stworzenie inne niż Snark, natychmiast ruszają do ataku.
  
==Ogólne informacje==
+
== Ogólne informacje ==
 
Snarki prawdopodobnie zamieszkują coś w rodzaju jaja, a wychodzą z niego tylko po to, żeby zaatakować. Atakują agresywnie, uporczywie skacząc i gryząc swoją ofiarę. Po około 20 sekundach snark eksploduje, tworząc chmurę kwasu. Mimo swojej wielkości są bardzo niebezpieczne, zabierają 10 punktów zdrowia z każdym ugryzieniem. Z każdym kąsem piszczą. Pisk ten staje się coraz wyższy z każdym ugryzieniem, odliczając pozostały do końca życia czas. Po dwudziestu sekundach wydają ostatni pisk przed eksplozją.
 
Snarki prawdopodobnie zamieszkują coś w rodzaju jaja, a wychodzą z niego tylko po to, żeby zaatakować. Atakują agresywnie, uporczywie skacząc i gryząc swoją ofiarę. Po około 20 sekundach snark eksploduje, tworząc chmurę kwasu. Mimo swojej wielkości są bardzo niebezpieczne, zabierają 10 punktów zdrowia z każdym ugryzieniem. Z każdym kąsem piszczą. Pisk ten staje się coraz wyższy z każdym ugryzieniem, odliczając pozostały do końca życia czas. Po dwudziestu sekundach wydają ostatni pisk przed eksplozją.
==Zastosowanie==
+
== Zastosowanie ==
[[Gordon Freeman]] może podnieść jajo zawierające pięć Snarków, które mogą zostać użyte jako broń. Trzymane w ręce Snarki mają nieograniczany czas życia i wciąż pokazują swoją agresywną naturę (w grze są użyte dwie animacje - jedna jak próbuje się wydostać i druga jak Snark próbuje ugryźć palec Gordona, gdy ten go zbliża). Kiedy już zostaną rzucone, mają tylko 20 sekund życia. Jeśli nic już do atakowania nie pozostało, Snarki wracają, by gryźć Gordona - dobrym pomysłem jest to, by gracz znajdował się w miejscu dla nich niedostępnych, np. na platformie.
+
[[Gordon Freeman]] może podnieść jajo zawierające pięć Snarków, które mogą zostać użyte jako broń. Trzymane w ręce Snarki mają nieograniczony czas życia i wciąż pokazują swoją agresywną naturę (w grze są użyte dwie animacje - jedna, jak próbuje się wydostać i druga, jak Snark próbuje ugryźć palec Gordona, gdy ten go zbliża). Kiedy już zostaną rzucone, mają tylko 20 sekund życia. Jeśli nie pozostało nic już do atakowania, Snarki wracają, by gryźć Gordona - dobrym pomysłem jest to, by gracz znajdował się w miejscu dla nich niedostępnych, np. na platformie.
  
Każdy Snark jest delikatny, zatem jedno uderzenie [[łom]]em sprawia, że kończą swój żywot nieco wcześniej. Jednak większość graczy atakowanych przez te stworzenia zaczyna strzelać w panice bronią, którą posiadają akurat w tym momencie. Po pewnym czasie i doświadczeniu ze Snarkami, gracz zacznie rozwijać własną taktykę rozprawiania się z nimi, na przykład bieg do tyłu i uderzanie [[łom]]em, używanie strzelby do zabicia kilku Snarków jednocześnie a nawet wykorzystywanie ładunków wybuchowych takich jak granaty z granatnika wbudowanego w [[MP5]] bądź [[M4]]. W grze wieloosobowej Snarki są dobrym sposobem na odwrócenie uwagi inneo gracza (a nawet kilku). W połączeniu z zablokowaniem drogi ucieczki - frag prawie pewny. Nie jest to widok szczególny, gdy inny gracz ucieka przed Snarkami.
+
Każdy Snark jest delikatny, zatem jedno uderzenie [[łom]]em sprawia, że kończą swój żywot nieco wcześniej. Jednak większość graczy atakowanych przez te stworzenia zaczyna strzelać w panice bronią, którą posiadają akurat w tym momencie. Po pewnym czasie i doświadczeniu ze Snarkami, gracz zacznie rozwijać własną taktykę rozprawiania się z nimi, na przykład bieg do tyłu i uderzanie [[łom]]em, używanie strzelby do zabicia kilku Snarków jednocześnie a nawet wykorzystywanie ładunków wybuchowych takich jak granaty z granatnika wbudowanego w [[MP5]] bądź [[M4]]. W grze wieloosobowej Snarki są dobrym sposobem na odwrócenie uwagi innego gracza (a nawet kilku). W połączeniu z zablokowaniem drogi ucieczki - frag prawie pewny. Nie jest to widok szczególny, gdy inny gracz ucieka przed Snarkami.
  
Snarki mogą być użyte również jako organiczne granaty, ponieważ gdy umierają, wybuchają. Rzucone przez gracza będą biec wzdłuż linii prostej, odbijając się od ścian (niczym [[Tau Cannon]]). Biegnąc Snarki gryzą wszystko, co napotkają (prócz obcych z [[Xen]]). Ogólnie rzecz biorąc stworzenia te poszukują ludzkich przeciwników (w tym i [[Standard Zombie]]). Po ich odnalezieniu będą naprzemiennie skakać i gryźć ich. Gracz może nosić jednocześnie do 15 Snarków i może wypuścić je wszystkie w jednym momencie, by wprowadzić do rozgrywki ogromny chaos. Małe ostrzeżenie - Snarki nie atakują większości obcych z [[Xen]] i jeśli nie wyczuje żadnego ludzkiego celu wróci do tego, kto je wypuścił. Snarki jednak będą atakowały osobniki z [[Rasa-X|Rasy-X]].
+
. Ogólnie rzecz biorąc stworzenia te poszukują ludzkich przeciwników (w tym i [[Standard Zombie]]). Po ich odnalezieniu będą naprzemiennie skakać i gryźć ich. Gracz może nosić jednocześnie do 15 Snarków i może wypuścić je wszystkie w jednym momencie, by wprowadzić do rozgrywki ogromny chaos.
  
 
Snarki mają tylko 2 punkty życia, więc każda broń może zabić je w jednym strzale. Jednak łatwiej mówić, niż zrobić głównie dlatego, że przez cały czas są one w ruchu. Na dodatek Snarki zawsze giną w małej eksplozji kwasu, zatem lepiej zabić je wtedy, kiedy jeszcze są na dużej odległości. Wybuch kwasu zabiera mniej punktów życia od ugryzienia, więc zazwyczaj warto wziąć odrobinę uszkodzeń by zakończyć ich ataki jeśli już się zbliżą.
 
Snarki mają tylko 2 punkty życia, więc każda broń może zabić je w jednym strzale. Jednak łatwiej mówić, niż zrobić głównie dlatego, że przez cały czas są one w ruchu. Na dodatek Snarki zawsze giną w małej eksplozji kwasu, zatem lepiej zabić je wtedy, kiedy jeszcze są na dużej odległości. Wybuch kwasu zabiera mniej punktów życia od ugryzienia, więc zazwyczaj warto wziąć odrobinę uszkodzeń by zakończyć ich ataki jeśli już się zbliżą.
  
Siły Xen nauczyły się wykorzystywać Snarki, by zdobyć przewagę. W rozdziale "[[Forget About Freeman]]" można znaleźć Snark-Miny - sieci zawieszone w powietrzu.
+
Siły Xen nauczyły się wykorzystywać Snarki, by zdobyć przewagę. W rozdziale [["Forget About Freeman!"]] można znaleźć Snark-Miny - sieci zawieszone w powietrzu. Zniszczenie ich spowoduje natychmiastowy „wysyp” stworów, gotowych zaatakować Freemana.
  
==Ciekawostki==
+
== Strategia ==
* Jajo Snarków prawdopodobnie miało chodzić; model ma animację "walk", w której wór ze Snarkami przemieszcza się za pomocą swoich "nóg"
+
Snarki mogą być użyte również jako organiczne granaty, ponieważ gdy umierają, wybuchają. Rzucone przez gracza będą biec wzdłuż linii prostej, odbijając się od ścian (niczym [[Tau Cannon]]). Biegnąc Snarki gryzą wszystko, co napotkają lecz nie atakują większości obcych z [[Xen]]. Oznacza to, że jeśli nie znajdą żadnego ludzkiego celu, wrócą do tego, kto je wypuścił. Snarki jednak będą atakowały osobniki z [[Rasa X|Rasy X]].
* Model HD woru ma przyczepione szczątki, prawdopodobnie dostarczające pożywienie dla Snarków wewnątrz.
+
* W [[Opposing Force]] znajduje się model Snarka z rękoma [[Adrian Shephard|Adriana Shepharda]], lecz zamiast Snarka jest tam pingwin. Pingwin zachowuje się podobnie do Snarka; ma te same animacje, dźwięki, lecz zamiast eksplozji w chmurze kwasu, wybucha przez granat przyczepiony do pleców pingwina, który detonuje się po 20 sekundach. Model ten był stworzony dla Opposing Force CTF, gdzie gniazdem pingwinów jest bałwan trzymający znak "beware the penguins" ("uwaga na pingwiny"). Każde "jajo" zawiera 3 pingwiny, a gracz może nosić jedynie 9 pingwinów. Broń tą można otrzymać podczas normalnej, jednoosobowej gry przez wpisanie kodu "give weapon_penguin". Nie można jej zaś dostać po wpisaniu kodu "impulse 101".
+
  
 +
== Ciekawostki ==
 +
* Snarki mogły mrugać okiem – w ''Half-Life SDK'' można znaleźć nieużywane tekstury powiek
 +
* Jajo Snarków prawdopodobnie miało chodzić; model ma animację <code>walk</code>, w której wór ze Snarkami przemieszcza się za pomocą swoich „nóg”
 +
* Model HD woru ma przyczepione szczątki, prawdopodobnie dostarczające pożywienie dla Snarków wewnątrz
 +
* W [[Opposing Force]] znajduje się model Snarka z rękoma [[Adrian Shephard|Adriana Shepharda]], lecz zamiast Snarka jest tam pingwin. Pingwin zachowuje się podobnie do Snarka; ma te same animacje, dźwięki, lecz zamiast eksplozji w chmurze kwasu, wybucha przez granat przyczepiony do pleców pingwina, który detonuje się po 20 sekundach. Model ten był stworzony dla Opposing Force CTF, gdzie gniazdem pingwinów jest bałwan trzymający znak „beware the penguins” („uwaga na pingwiny”). Każde „jajo” zawiera 3 pingwiny, a gracz może nosić jedynie 9 pingwinów. Broń tą można otrzymać podczas normalnej, jednoosobowej gry przez wpisanie kodu <code>give weapon_penguin</code>. Nie można jej zaś dostać po wpisaniu kodu <code>impulse 101</code>.
 +
 +
== Lista wystąpień ==
 +
=== Główne gry ===
 +
* ''[[Half-Life]]'' <small>(pierwsze wystąpienie)</small>
 +
* ''[[Half-Life: Opposing Force]]''
 +
* ''[[Half-Life: Blue Shift]]''
 +
* ''[[Half-Life: Decay]]''
 +
 +
=== Inne ===
 +
* ''[[Half-Life 2: Raising the Bar]]''
 +
* [[Source Particle Benchmark]] <small>(poza kanonem)</small>
 +
 +
{{Przypisy}}
 
{{Istoty}}
 
{{Istoty}}
 
{{Bronie}}
 
{{Bronie}}
  
 
[[Kategoria:Rasa Nihilantha]]
 
[[Kategoria:Rasa Nihilantha]]
[[Kategoria: Bronie w Half-Life]]
+
[[Kategoria:Bronie w Half-Life]]
[[Kategoria: Istoty z Half-Life]]
+
[[Kategoria:Istoty z Half-Life]]
  
 
[[overwiki:Snark]]
 
[[overwiki:Snark]]

Aktualna wersja na dzień 23:44, 11 gru 2019

Snark

Okres występowania Incydent w Black Mesa
Przynależność Xen
Bronie
  • ugryzienie
  • śmiertelny wybuch kwasu
Informacje techniczne
Projektant
Byt monster_snark

Snark
Snark.jpg
Przynależność Xen
Typ Granat biologiczny
Używane przez Gordon Freeman
Właściwości
Obrażenia 10
Szybkostrzelność n.d.
Odrzut n.d.
Rozrzut n.d.
Prędkość pocisku n.d
Magazynek n.d.
Noszona amunicja 15
Komenda weapon_squeak
Odpowiedniki Brak

Snark, znany również jako „Squeak Grenade”[1][3] to małe, czerwone i okrągłe stworzenie z Xen, z dużym (w porównaniu do reszty ciała) zielonym okiem oraz dość długimi czułkami. Snarki są zwykle spokojnymi zwierzętami, które przejawiają pewne oznaki inteligencji, jednak gdy zauważą jakiekolwiek żywe stworzenie inne niż Snark, natychmiast ruszają do ataku.

Spis treści

[edytuj] Ogólne informacje

Snarki prawdopodobnie zamieszkują coś w rodzaju jaja, a wychodzą z niego tylko po to, żeby zaatakować. Atakują agresywnie, uporczywie skacząc i gryząc swoją ofiarę. Po około 20 sekundach snark eksploduje, tworząc chmurę kwasu. Mimo swojej wielkości są bardzo niebezpieczne, zabierają 10 punktów zdrowia z każdym ugryzieniem. Z każdym kąsem piszczą. Pisk ten staje się coraz wyższy z każdym ugryzieniem, odliczając pozostały do końca życia czas. Po dwudziestu sekundach wydają ostatni pisk przed eksplozją.

[edytuj] Zastosowanie

Gordon Freeman może podnieść jajo zawierające pięć Snarków, które mogą zostać użyte jako broń. Trzymane w ręce Snarki mają nieograniczony czas życia i wciąż pokazują swoją agresywną naturę (w grze są użyte dwie animacje - jedna, jak próbuje się wydostać i druga, jak Snark próbuje ugryźć palec Gordona, gdy ten go zbliża). Kiedy już zostaną rzucone, mają tylko 20 sekund życia. Jeśli nie pozostało nic już do atakowania, Snarki wracają, by gryźć Gordona - dobrym pomysłem jest to, by gracz znajdował się w miejscu dla nich niedostępnych, np. na platformie.

Każdy Snark jest delikatny, zatem jedno uderzenie łomem sprawia, że kończą swój żywot nieco wcześniej. Jednak większość graczy atakowanych przez te stworzenia zaczyna strzelać w panice bronią, którą posiadają akurat w tym momencie. Po pewnym czasie i doświadczeniu ze Snarkami, gracz zacznie rozwijać własną taktykę rozprawiania się z nimi, na przykład bieg do tyłu i uderzanie łomem, używanie strzelby do zabicia kilku Snarków jednocześnie a nawet wykorzystywanie ładunków wybuchowych takich jak granaty z granatnika wbudowanego w MP5 bądź M4. W grze wieloosobowej Snarki są dobrym sposobem na odwrócenie uwagi innego gracza (a nawet kilku). W połączeniu z zablokowaniem drogi ucieczki - frag prawie pewny. Nie jest to widok szczególny, gdy inny gracz ucieka przed Snarkami.

. Ogólnie rzecz biorąc stworzenia te poszukują ludzkich przeciwników (w tym i Standard Zombie). Po ich odnalezieniu będą naprzemiennie skakać i gryźć ich. Gracz może nosić jednocześnie do 15 Snarków i może wypuścić je wszystkie w jednym momencie, by wprowadzić do rozgrywki ogromny chaos.

Snarki mają tylko 2 punkty życia, więc każda broń może zabić je w jednym strzale. Jednak łatwiej mówić, niż zrobić głównie dlatego, że przez cały czas są one w ruchu. Na dodatek Snarki zawsze giną w małej eksplozji kwasu, zatem lepiej zabić je wtedy, kiedy jeszcze są na dużej odległości. Wybuch kwasu zabiera mniej punktów życia od ugryzienia, więc zazwyczaj warto wziąć odrobinę uszkodzeń by zakończyć ich ataki jeśli już się zbliżą.

Siły Xen nauczyły się wykorzystywać Snarki, by zdobyć przewagę. W rozdziale "Forget About Freeman!" można znaleźć Snark-Miny - sieci zawieszone w powietrzu. Zniszczenie ich spowoduje natychmiastowy „wysyp” stworów, gotowych zaatakować Freemana.

[edytuj] Strategia

Snarki mogą być użyte również jako organiczne granaty, ponieważ gdy umierają, wybuchają. Rzucone przez gracza będą biec wzdłuż linii prostej, odbijając się od ścian (niczym Tau Cannon). Biegnąc Snarki gryzą wszystko, co napotkają lecz nie atakują większości obcych z Xen. Oznacza to, że jeśli nie znajdą żadnego ludzkiego celu, wrócą do tego, kto je wypuścił. Snarki jednak będą atakowały osobniki z Rasy X.

[edytuj] Ciekawostki

  • Snarki mogły mrugać okiem – w Half-Life SDK można znaleźć nieużywane tekstury powiek
  • Jajo Snarków prawdopodobnie miało chodzić; model ma animację walk, w której wór ze Snarkami przemieszcza się za pomocą swoich „nóg”
  • Model HD woru ma przyczepione szczątki, prawdopodobnie dostarczające pożywienie dla Snarków wewnątrz
  • W Opposing Force znajduje się model Snarka z rękoma Adriana Shepharda, lecz zamiast Snarka jest tam pingwin. Pingwin zachowuje się podobnie do Snarka; ma te same animacje, dźwięki, lecz zamiast eksplozji w chmurze kwasu, wybucha przez granat przyczepiony do pleców pingwina, który detonuje się po 20 sekundach. Model ten był stworzony dla Opposing Force CTF, gdzie gniazdem pingwinów jest bałwan trzymający znak „beware the penguins” („uwaga na pingwiny”). Każde „jajo” zawiera 3 pingwiny, a gracz może nosić jedynie 9 pingwinów. Broń tą można otrzymać podczas normalnej, jednoosobowej gry przez wpisanie kodu give weapon_penguin. Nie można jej zaś dostać po wpisaniu kodu impulse 101.

[edytuj] Lista wystąpień

[edytuj] Główne gry

[edytuj] Inne

[edytuj] Przypisy