Strzelba (HL2)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(odświeżony art, tym razem ze wszystkimi grafikami)
Linia 1: Linia 1:
 +
<ikony>hl2|opor|komb</ikony>
 +
<tlo>CopySPAS-12.png</tlo>
 
{{BronHL infobox
 
{{BronHL infobox
 
|grafika=SPAS-12.jpg
 
|grafika=SPAS-12.jpg
 
|grupa=<span></span>
 
|grupa=<span></span>
*[[Black Mesa]]
 
 
*[[Rebelianci]]
 
*[[Rebelianci]]
 
*[[Kombinat]]
 
*[[Kombinat]]
 
|typ= strzelby, palna
 
|typ= strzelby, palna
|obrazenia= 8/odłamek
+
|obrazenia=<span></span>
 +
*56 (jedna lufa)
 +
*84 (obie lufy)
 
|ciosy=mała
 
|ciosy=mała
 
|odrzut=duży
 
|odrzut=duży
Linia 17: Linia 20:
 
*[[Alyx Vance]]
 
*[[Alyx Vance]]
 
*[[Overwatch Shotgunner]]
 
*[[Overwatch Shotgunner]]
|odpowiedniki=Brak
+
|odpowiedniki=
 
|byt=weapon_shotgun
 
|byt=weapon_shotgun
 
}}
 
}}
  
'''SPAS 12''' - strzelba bojowa pozwalająca na używanie w trybie pump-action jak i full-auto. Niestety, gracz może używać tylko trybu pump-action - w przeciwieństwie do żołnierzy [[Kombinat]]u, ale za to gracz otrzymuje możliwość wystrzelenia w drugim trybie dwóch pocisków na raz. Po raz pierwszy otrzymujemy ją w rozdziale "[[We don't go to Ravenholm]]" od ojca Grigoriego. Średnio skuteczna w walce z [[Overwatch Soldier|żołnierzami]], ale niezastąpiona przeciwko [[antlion]]om i [[Fast Zombie]]. Używa amunicji kalibru 12 gauge. Podczas przeładowywania można przerwać ten proces, by wystrzelić z tej broni, dzięki czemu grający nie musi się martwić, że pojawienie przeciwnika przerwie mu tą czynność.
+
{{Cytat|Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.<br />(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)|[[Ojciec Grigori]]}}
 +
 
 +
'''SPAS 12''' - mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym. Jest używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach.
 +
 
 +
==Ogólnie==
 +
[[Grafika:D2_coast_070031.JPG|200px|thumb|left|Żołnierz Kombinatu uzbrojony w strzelbę biegnący w stronę Freemana]]
 +
*SPAS 12 posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i Burst, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski.
 +
*Broń znajduje się na wyposażeniu [[Rebeliant]]ów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy.
 +
*Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał.
 +
*Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z [[Nova Prospekt]] przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach.
 +
*W [[Episode One]], podczas pobytu w [[szpital]]u Alyx podniesie SPAS-12 i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej [[Alyx Gun|broń]], strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji.
 +
*Strzelbę SPAS 12 po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale ''[["Nie Chodzimy Już Do Ravenholm..."]]'' (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale ''[[Podziemia]]'' (Episode One) wraz z [[Pistolet 9mm|USP Match]] i w rozdziale ''[[Do White Forest]]'' podczas wędrówki przez [[Kopalnia Zwycięstwa|kopalnię Zwycięstwa]].
 +
 
 +
==Taktyka==
 +
*SPAS 12 to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu.
 +
*SPAS 12 jest jedną z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji.
 +
*Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach.
 +
*Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. [[Headcrab]]ach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu [[Overwatch Soldier]] czy [[Zombie]].
 +
*Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej.
 +
*Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę.
 +
*W przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka.
 +
 
 +
==Za kulisami==
 +
[[Grafika:Gordon_Facebook.jpg|200px|thumb|right|Jedna z grafik z profilu [http://www.facebook.com/Valve Valve na Facebook'u] przedstawiająca Gordona trzymającego SPAS 12]]
 +
SPAS-12 występujący w [[Half-Life 2 Beta]], który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany.
 +
 
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
Broń, w odróżnieniu od realnego odpowiednika posiada tryb strzału Burst, czyli wystrzałem dwoma pociskami niemal w jednym momencie. Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu. Naboje są ładowane z magazynka rurowego, pod-lufowego w sposób mechaniczny poprzez przesunięcia suwadła przeładowania w tył i wprowadzenie naboi do komory nabojowej znajdującej się powyżej przez ruch suwadła odwrotny do poprzedniego. Szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze są wykonane z metalu. Muszka i Szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach. Broń, ze względu na brak gwintowanej lufy ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.  
+
===Ogólne===
 +
*Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz.
 +
*Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, prawdopodobnie dlatego, że walczą na niższych dystansach, na których strzelba radzi sobie wyśmienicie.
 +
*Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę SPAS 12.
 +
*Prawdziwy SPAS 12 nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy (dolna lufa) zachowuje się jak druga lufa.
 +
===Techniczne===
 +
*Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu.
 +
*Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach.
 +
*Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.
 +
 
 
==Galeria==
 
==Galeria==
 +
===Obrazki przedpremierowe===
 
<gallery>
 
<gallery>
Grafika:Strzelba11.jpg
+
Grafika:Shotgun_beta.jpg|Worldmodel z wycieku
Grafika:Strzelba222.jpg
+
Grafika:Leakshotgun.png|Viewmodel z wycieku
Grafika:Hl2 2010-05-31 17-51-18-10.jpg|Zabójczy strzał z obu luf strzelby.
+
Grafika:Zombie_Ravenholm_trailer.jpg|SPAS 12 z wycieku w akcji
 +
</gallery>
 +
 
 +
===Obrazki popremierowe===
 +
<gallery>
 +
Grafika:hl2shot.PNG|Ikonka HUD
 +
Grafika:SPAS-12.jpg|Worldmodel
 +
Grafika:Shotgun_2.jpg|Viewmodel
 +
Grafika:Buckshot.jpg|Pudełko z nabojami
 +
Grafika:Ammocrate_shotgun.jpg|Skrzynka z amunicją
 +
Grafika:Strzelba11.jpg|SPAS 12 w akcji
 +
Grafika:Strzelba222.jpg|
 +
Grafika:Combine_prison_guard_2.jpg|Nova Prospekt Prison Guard ze strzelbą
 +
Grafika:NPPG2.jpg|Ten sam żołnierz osłaniający kolegę z [[Pistolet maszynowy|MP7]]
 +
Grafika:Hl2 2010-05-31 17-51-18-10.jpg|Zabójczy strzał z obu luf strzelby
 +
Grafika:Kleiner_shotgun.jpg|[[Issac Kleiner]] wita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach
 +
Grafika:D3 citadel 030112.JPG|Bronie Gordona niszczone przez pole konfiskujące, wśród nich strzelba SPAS 12
 +
Grafika:Game_of_the_year_hl2.jpg|Okładka wydania ''Game of the year edition'' gry Half-Life 2 przedstawiająca Gordona trzymającego SPAS 12
 +
Grafika:Ep1_soldier_beta.jpg|Żołnierz ze strzelbą na wczesnym screenshocie z Episode One
 +
Grafika:Ep1_c17_02a0033.jpg|Alyx uzbrojona w strzelbę walczy z Zombie
 +
Grafika:Ep1_c17_05000000.jpg|Alyx ze strzelbą
 +
Grafika:Ep1 c17 05000700.jpg|Alyx ze strzelbą podczas ewakuacji
 +
Grafika:Combineshotgunsoldier.jpg|[[Overwatch Shotgunner]]
 
</gallery>
 
</gallery>
 
{{Bronie}}
 
{{Bronie}}
 +
 +
{{Overwiki|nazwa=Combine SPAS-12|adres=http://half-life.wikia.com/wiki/Combine_SPAS-12}}
  
 
[[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]]
 
[[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]]
Linia 37: Linia 99:
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]]
 +
 +
[[overwiki:Combine SPAS-12]]

Wersja z 13:13, 9 maj 2011

Strzelba (HL2)
SPAS-12.jpg
Przynależność
Typ strzelby, palna
Używane przez
Właściwości
Obrażenia
  • 56 (jedna lufa)
  • 84 (obie lufy)
Szybkostrzelność mała
Odrzut duży
Rozrzut ogromny
Prędkość pocisku 95m/s
Magazynek 6
Noszona amunicja 30
Komenda weapon_shotgun

Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.
(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)


SPAS 12 - mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym. Jest używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach.

Spis treści

Ogólnie

Żołnierz Kombinatu uzbrojony w strzelbę biegnący w stronę Freemana
  • SPAS 12 posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i Burst, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski.
  • Broń znajduje się na wyposażeniu Rebeliantów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy.
  • Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał.
  • Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z Nova Prospekt przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach.
  • W Episode One, podczas pobytu w szpitalu Alyx podniesie SPAS-12 i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej broń, strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji.
  • Strzelbę SPAS 12 po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale "Nie Chodzimy Już Do Ravenholm..." (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale Podziemia (Episode One) wraz z USP Match i w rozdziale Do White Forest podczas wędrówki przez kopalnię Zwycięstwa.

Taktyka

  • SPAS 12 to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu.
  • SPAS 12 jest jedną z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji.
  • Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach.
  • Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. Headcrabach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu Overwatch Soldier czy Zombie.
  • Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej.
  • Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę.
  • W przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka.

Za kulisami

Jedna z grafik z profilu Valve na Facebook'u przedstawiająca Gordona trzymającego SPAS 12

SPAS-12 występujący w Half-Life 2 Beta, który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany.

Ciekawostki

Ogólne

  • Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz.
  • Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, prawdopodobnie dlatego, że walczą na niższych dystansach, na których strzelba radzi sobie wyśmienicie.
  • Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę SPAS 12.
  • Prawdziwy SPAS 12 nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy (dolna lufa) zachowuje się jak druga lufa.

Techniczne

  • Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu.
  • Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach.
  • Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.

Galeria

Obrazki przedpremierowe

Obrazki popremierowe


Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Combine SPAS-12. Lista autorów jest dostępna w SPAS-12&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.