Strzelba (HL2)

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(Ogólne)
m (Taktyka)
 
(Nie pokazano 6 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>hl2|opor|komb</ikony>
 
<ikony>hl2|opor|komb</ikony>
 
<tlo>CopySPAS-12.png</tlo>
 
<tlo>CopySPAS-12.png</tlo>
{{BronHL infobox
+
{{Broń HL
 
|grafika=SPAS-12.jpg
 
|grafika=SPAS-12.jpg
 
|grupa=<span></span>
 
|grupa=<span></span>
 
*[[Rebelianci]]
 
*[[Rebelianci]]
 
*[[Kombinat]]
 
*[[Kombinat]]
|typ= strzelby, palna
+
|typ= strzelba
 
|obrazenia=<span></span>
 
|obrazenia=<span></span>
 
*56 (jedna lufa)
 
*56 (jedna lufa)
Linia 17: Linia 17:
 
|noszone=30
 
|noszone=30
 
|uzycie=<span></span>
 
|uzycie=<span></span>
*[[Gordon Freeman]]
+
* [[Gordon Freeman]]
*[[Alyx Vance]]
+
* [[Alyx Vance]]
*[[Overwatch Shotgunner]]
+
* [[Overwatch Shotgunner]]
 
|odpowiedniki=
 
|odpowiedniki=
 
|byt=weapon_shotgun
 
|byt=weapon_shotgun
Linia 26: Linia 26:
 
{{Cytat|Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.<br />(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)|[[Ojciec Grigori]]}}
 
{{Cytat|Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.<br />(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)|[[Ojciec Grigori]]}}
  
'''SPAS 12''' - mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym. Jest używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach.
+
'''Strzelba''' - broń długa, używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach. Jest to mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym (niedostępnym dla gracza). Podobnie jak jej [[Strzelba (HL)|odpowiednik]] z poprzedniej części, jest oparta na włoskim SPAS-12.
  
 
==Ogólnie==
 
==Ogólnie==
 
[[Grafika:D2_coast_070031.JPG|200px|thumb|left|Żołnierz Kombinatu uzbrojony w strzelbę biegnący w stronę Freemana]]
 
[[Grafika:D2_coast_070031.JPG|200px|thumb|left|Żołnierz Kombinatu uzbrojony w strzelbę biegnący w stronę Freemana]]
*SPAS 12 posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i Burst, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski.
+
 
*Broń znajduje się na wyposażeniu [[Rebeliant]]ów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy.
+
* Strzelba posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i tryb, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski.
*Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał.
+
* Broń znajduje się na wyposażeniu [[Rebeliant]]ów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy.
*Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z [[Nova Prospekt]] przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach.
+
* Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał.
*W [[Episode One]], podczas pobytu w [[szpital]]u Alyx podniesie SPAS-12 i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej [[Alyx Gun|broń]], strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji.
+
* Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z [[Nova Prospekt]] przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach.
*Strzelbę SPAS 12 po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale ''[["Nie Chodzimy Już Do Ravenholm..."]]'' (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale ''[[Podziemia]]'' (Episode One) wraz z [[Pistolet 9mm|USP Match]] i w rozdziale ''[[Do White Forest]]'' podczas wędrówki przez [[Kopalnia Zwycięstwa|kopalnię Zwycięstwa]].
+
* W [[Episode One]], podczas pobytu w [[szpital]]u Alyx podniesie strzelbę i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej [[Alyx Gun|broń]], strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji.
 +
* Strzelbę po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale ''[[„Nie chodzimy już do Ravenholm...]]'' (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale ''[[Podziemia]]'' (Episode One) wraz z [[Pistolet 9mm|pistoletem kal. 9mm]] i w rozdziale ''[[Do White Forest]]'' podczas wędrówki przez [[Kopalnia Zwycięstwa|kopalnię Zwycięstwa]].
  
 
==Taktyka==
 
==Taktyka==
*SPAS 12 to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu.
+
* Strzelba to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu.
*SPAS 12 jest jedną z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji.
+
* Strzelba to jedna z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji podczas przygody.
*Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach.
+
* Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy tradycyjnym strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach.
*Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. [[Headcrab]]ach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu [[Overwatch Soldier]] czy [[Zombie]].
+
* Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. [[Headcrab]]ach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu [[Overwatch Soldier]] czy [[Zombie]].
*Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej.
+
* Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej.
*Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę.
+
* Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni, gdy zabraknie ci amunicji, a o to nietrudno, gdyż strzelba mieści tylko 6 naboi. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę.
*W przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka.
+
* Jeśli już mowa o ilości amunicji w magazynku, to w przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka (6 zamiast 8 w pierwszym HL).
  
==Za kulisami==
+
== Za kulisami ==
[[Grafika:Gordon_Facebook.jpg|200px|thumb|right|Jedna z grafik z profilu [http://www.facebook.com/Valve Valve na Facebook'u] przedstawiająca Gordona trzymającego SPAS 12]]
+
[[Grafika:Gordon_Facebook.jpg|200px|thumb|right|Jedna z grafik z profilu [http://www.facebook.com/Valve Valve na Facebook'u] przedstawiająca Gordona trzymającego strzelbę]]
SPAS-12 występujący w [[Half-Life 2 Beta]], który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany.
+
Strzelba występująca w [[Half-Life 2 Beta]], który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany.
  
==Ciekawostki==
+
== Ciekawostki ==
===Ogólne===
+
=== Ogólne ===
*Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz.
+
* Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz.
*Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, prawdopodobnie dlatego, że walczą na krótszych dystansach, na których strzelba radzi sobie wyśmienicie.
+
* Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, co wydaje się naturalne, gdyż strzelba na małe dystanse jest bronią idealną.
*Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę SPAS 12.
+
* Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę.
*Prawdziwy SPAS 12 nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy (dolna lufa) zachowuje się jak druga lufa.
+
* Prawdziwy SPAS 12, na którym oparto model strzelby nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy potraktowano jako drugą lufę. Prawdopodobnie twórcy właśnie pomylili magazynek z lufą, albo dodali tryb podwójnego strzału, by uczynić broń nieco bardziej atrakcyjną.
  
===Techniczne===
+
=== Techniczne ===
*Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu.
+
* Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu.
*Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach.
+
* Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach.
*Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.
+
* Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.
 +
* Viewmodel nie posiada chwytu pistoletowego, a komora zamkowa wydaje się zmierzać ku nieskończoności (jeśli patrzeć z perspektywy kamery pierwszoosobowej). Dodatkowo naboje są ładowane przed otworem, niemalże przy samej rączce pump-action.
  
 
==Galeria==
 
==Galeria==
Linia 67: Linia 69:
 
Grafika:Shotgun_beta.jpg|Worldmodel z wycieku
 
Grafika:Shotgun_beta.jpg|Worldmodel z wycieku
 
Grafika:Leakshotgun.png|Viewmodel z wycieku
 
Grafika:Leakshotgun.png|Viewmodel z wycieku
Grafika:Zombie_Ravenholm_trailer.jpg|SPAS 12 z wycieku w akcji
+
Grafika:Zombie_Ravenholm_trailer.jpg|Strzelba z wycieku w grze
 
</gallery>
 
</gallery>
  
Linia 77: Linia 79:
 
Grafika:Buckshot.jpg|Pudełko z nabojami
 
Grafika:Buckshot.jpg|Pudełko z nabojami
 
Grafika:Ammocrate_shotgun.jpg|Skrzynka z amunicją
 
Grafika:Ammocrate_shotgun.jpg|Skrzynka z amunicją
Grafika:Strzelba11.jpg|SPAS 12 w akcji
+
Grafika:Strzelba11.jpg|Strzelba w grze
 
Grafika:Strzelba222.jpg|
 
Grafika:Strzelba222.jpg|
 
Grafika:Combine_prison_guard_2.jpg|Nova Prospekt Prison Guard ze strzelbą
 
Grafika:Combine_prison_guard_2.jpg|Nova Prospekt Prison Guard ze strzelbą
Grafika:NPPG2.jpg|Ten sam żołnierz osłaniający kolegę z [[Pistolet maszynowy|MP7]]
+
Grafika:NPPG2.jpg|Ten sam żołnierz osłaniający kolegę z [[Pistolet maszynowy (HL2)|MP7]]
 
Grafika:Hl2 2010-05-31 17-51-18-10.jpg|Zabójczy strzał z obu luf strzelby
 
Grafika:Hl2 2010-05-31 17-51-18-10.jpg|Zabójczy strzał z obu luf strzelby
 
Grafika:Kleiner_shotgun.jpg|[[Issac Kleiner]] wita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach
 
Grafika:Kleiner_shotgun.jpg|[[Issac Kleiner]] wita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach
Grafika:D3 citadel 030112.JPG|Bronie Gordona niszczone przez pole konfiskujące, wśród nich strzelba SPAS 12
+
Grafika:D3 citadel 030112.JPG|Bronie Gordona niszczone przez pole konfiskujące, wśród nich strzelba
Grafika:Game_of_the_year_hl2.jpg|Okładka wydania ''Game of the year edition'' gry Half-Life 2 przedstawiająca Gordona trzymającego SPAS 12
+
Grafika:Game_of_the_year_hl2.jpg|Okładka wydania ''Game of the year edition'' gry Half-Life 2 przedstawiająca Gordona trzymającego strzelbę
 
Grafika:Ep1_soldier_beta.jpg|Żołnierz ze strzelbą na wczesnym screenshocie z Episode One
 
Grafika:Ep1_soldier_beta.jpg|Żołnierz ze strzelbą na wczesnym screenshocie z Episode One
 
Grafika:Ep1_c17_02a0033.jpg|Alyx uzbrojona w strzelbę walczy z Zombie
 
Grafika:Ep1_c17_02a0033.jpg|Alyx uzbrojona w strzelbę walczy z Zombie
Linia 93: Linia 95:
 
{{Bronie}}
 
{{Bronie}}
  
{{Overwiki|nazwa=Combine SPAS-12|adres=http://half-life.wikia.com/wiki/Combine_SPAS-12}}
+
{{Overwiki|nazwa=Shotgun (Half-Life 2)|adres=http://combineoverwiki.net/wiki/Shotgun_(Half-Life_2)}}
  
 
[[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]]
 
[[Kategoria: Uzbrojenie rebeliantów]]
Linia 101: Linia 103:
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]]
 
[[Kategoria: Bronie w Half-Life 2: Episode Two]]
  
[[overwiki:Combine SPAS-12]]
+
[[overwiki:Shotgun (Half-Life 2)]]

Aktualna wersja na dzień 16:57, 8 gru 2019

Strzelba (HL2)
SPAS-12.jpg
Przynależność
Typ strzelba
Używane przez
Właściwości
Obrażenia
  • 56 (jedna lufa)
  • 84 (obie lufy)
Szybkostrzelność mała
Odrzut duży
Rozrzut ogromny
Prędkość pocisku 95m/s
Magazynek 6
Noszona amunicja 30
Komenda weapon_shotgun

Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.
(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)


Strzelba - broń długa, używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach. Jest to mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym (niedostępnym dla gracza). Podobnie jak jej odpowiednik z poprzedniej części, jest oparta na włoskim SPAS-12.

Spis treści

[edytuj] Ogólnie

Żołnierz Kombinatu uzbrojony w strzelbę biegnący w stronę Freemana
  • Strzelba posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i tryb, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski.
  • Broń znajduje się na wyposażeniu Rebeliantów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy.
  • Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał.
  • Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z Nova Prospekt przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach.
  • W Episode One, podczas pobytu w szpitalu Alyx podniesie strzelbę i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej broń, strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji.
  • Strzelbę po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale „Nie chodzimy już do Ravenholm...” (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale Podziemia (Episode One) wraz z pistoletem kal. 9mm i w rozdziale Do White Forest podczas wędrówki przez kopalnię Zwycięstwa.

[edytuj] Taktyka

  • Strzelba to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu.
  • Strzelba to jedna z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji podczas przygody.
  • Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy tradycyjnym strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach.
  • Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. Headcrabach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu Overwatch Soldier czy Zombie.
  • Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej.
  • Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni, gdy zabraknie ci amunicji, a o to nietrudno, gdyż strzelba mieści tylko 6 naboi. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę.
  • Jeśli już mowa o ilości amunicji w magazynku, to w przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka (6 zamiast 8 w pierwszym HL).

[edytuj] Za kulisami

Jedna z grafik z profilu Valve na Facebook'u przedstawiająca Gordona trzymającego strzelbę

Strzelba występująca w Half-Life 2 Beta, który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany.

[edytuj] Ciekawostki

[edytuj] Ogólne

  • Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz.
  • Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, co wydaje się naturalne, gdyż strzelba na małe dystanse jest bronią idealną.
  • Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę.
  • Prawdziwy SPAS 12, na którym oparto model strzelby nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy potraktowano jako drugą lufę. Prawdopodobnie twórcy właśnie pomylili magazynek z lufą, albo dodali tryb podwójnego strzału, by uczynić broń nieco bardziej atrakcyjną.

[edytuj] Techniczne

  • Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu.
  • Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach.
  • Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.
  • Viewmodel nie posiada chwytu pistoletowego, a komora zamkowa wydaje się zmierzać ku nieskończoności (jeśli patrzeć z perspektywy kamery pierwszoosobowej). Dodatkowo naboje są ładowane przed otworem, niemalże przy samej rączce pump-action.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Obrazki przedpremierowe

[edytuj] Obrazki popremierowe


Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Shotgun (Half-Life 2). Lista autorów jest dostępna w (Half-Life 2)&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.