Strzelba (HL2)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Strzelba (HL2)
SPAS-12.jpg
Przynależność
Typ strzelby, palna
Używane przez
Właściwości
Obrażenia
  • 56 (jedna lufa)
  • 84 (obie lufy)
Szybkostrzelność mała
Odrzut duży
Rozrzut ogromny
Prędkość pocisku 95m/s
Magazynek 6
Noszona amunicja 30
Komenda weapon_shotgun

Here, I have a more suitable gun for you. You'll need it.
(Proszę, mam dla ciebie bardziej odpowiednią broń. Przyda ci się.)


SPAS 12 - mocna strzelba bojowa działająca w trybie pump-action i półautomatycznym. Jest używana przez różne postacie w Half-Life 2 i jej epizodach.

Spis treści

Ogólnie

Żołnierz Kombinatu uzbrojony w strzelbę biegnący w stronę Freemana
  • SPAS 12 posiada dwa tryby ognia - podstawowy, w którym wystrzeliwuje jeden pocisk i Burst, w którym wystrzeliwuje aż dwa pociski.
  • Broń znajduje się na wyposażeniu Rebeliantów i żołnierzy Kombinatu, którzy noszą inny mundur niż ich zwyczajni koledzy.
  • Przeładowywanie broni polega na wkładaniu do magazynka rurowego jednego naboju. Proces ten można przerwać, naciskając klawisz odpowiedzialny za strzał.
  • Jeden egzemplarz tej strzelby jest używany przez dr. Kleinera - po ucieczce teleportem z Nova Prospekt przywita Alyx i Gordona ze strzelbą w rękach.
  • W Episode One, podczas pobytu w szpitalu Alyx podniesie SPAS-12 i eksterminacja wrogów będzie przebiegać sprawniej. Tak jak jej broń, strzelba przez nią noszona ma nieskończoną ilość amunicji.
  • Strzelbę SPAS 12 po raz pierwszy gracz otrzyma w rozdziale „Nie chodzimy już do Ravenholm...” (Half-Life 2) od ojca Grigori, w rozdziale Podziemia (Episode One) wraz z USP Match i w rozdziale Do White Forest podczas wędrówki przez kopalnię Zwycięstwa.

Taktyka

  • SPAS 12 to broń, która jest skuteczna na wielu wrogach na małym dystansie. jednakże jej skuteczność spada wraz ze wzrostem dystansu.
  • SPAS 12 jest jedną z naskuteczniejszych broni w grze dzięki dużym obrażeniom, które zadaje przeciwnikom na średnim dystansie przy strzelaniu z jednej lufy oraz bardzo często spotykanej amunicji.
  • Strzał z obu luf jest bardzo mocny, jednak rozrzut strzelby jest większy niż przy strzelaniu z jednej lufy, więc używaj go na małych dystansach.
  • Nie opłaca się używać strzelby na słabszych celach np. Headcrabach. Najlepiej używać ją na bardziej wytrzymalszych typu Overwatch Soldier czy Zombie.
  • Walcząc na małych-średnich dystansach, w przypadku opróźnienia magazynka zmień strzelbę na broń pomocniczą. Dzięki temu unikniesz straty czasu na przeładowywanie i cennej energii życiowej.
  • Jeśli możesz, przeładowuj broń po pierwszym lub drugim wystrzale. Dzięki temu zaoszczędzisz czas potrzebny na przeładowywanie pustej broni. Jeśli walczysz z wieloma celami na małym dystansie, to sobie daruj tą taktykę.
  • W przeciwieństwie do strzelby z Half-Life, gracz może nieść mniejszą liczbę naboi w zapasie, mniejsza jest też pojemność magazynka.

Za kulisami

Jedna z grafik z profilu Valve na Facebook'u przedstawiająca Gordona trzymającego SPAS 12

SPAS-12 występujący w Half-Life 2 Beta, który wyciekł do internetu, ma zupełnie inny model i dźwięki strzału. Dźwięki te można znaleźć w finalnej wersji gry. Model strzelby jest widoczny na trailerze z E3 2004, można go również znaleźć w finalnej wersji gry jako model "DirectX 7", jednak jest on nieoteksturowany.

Ciekawostki

Ogólne

  • Postacie niezależne (z wyjątkiem Alyx) korzystają ze SPAS 12, ale w trybie półautomatycznym i nie pociągają czułenka do siebie i z powrotem między strzałami. Dzięki temu strzelają ciut szybciej niż gracz.
  • Strażnicy Nova Prospekt częściej używają strzelby niż ich normalni koledzy - żołnierze Kombinatu, prawdopodobnie dlatego, że walczą na krótszych dystansach, na których strzelba radzi sobie wyśmienicie.
  • Na grafikach prawie zawsze widać Gordona trzymającego strzelbę SPAS 12.
  • Prawdziwy SPAS 12 nie może wystrzelić dwóch naboi na raz z powodu posiadania tylko jednej lufy. W Half-Life 2 magazynek rurowy (dolna lufa) zachowuje się jak druga lufa.

Techniczne

  • Osłona lufy, rączka oraz łoże przeładowania wykonane są z kompozytu, a szkielet, lufa, magazynek rurowy oraz przyrządy celownicze z metalu.
  • Muszka i szczerbinka są wyposażone w światła trytowe koloru zielonego, które emitując światło ułatwiają celowanie w trudnych warunkach.
  • Ze względu na brak gwintowanej lufy, broń ma zastosowanie miotania pocisków śrutowych kalibru 12mm na małe/średnie odległości.

Galeria

Obrazki przedpremierowe

Obrazki popremierowe


Ta strona zawiera treści z Combine OverWiki. Oryginalny artykuł był umieszczony pod nazwą Combine SPAS-12. Lista autorów jest dostępna w SPAS-12&action=history historii strony. Tekst z Combine OverWiki jest udostępniony na licencji Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0.