Strzelba powtarzalna

Wersja PiotrekD.bot (dyskusja | edycje) z dnia 09:33, 17 maj 2015
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Do korektya

Ten artykuł wymaga drobnej korekty. Jeśli masz czas pomóż nam i zajmij się tym.

Strzelba powtarzalna
Pump L4D.png
Typ Strzelba
Kategoria Poziom 1
Właściwości
Magazynek 8
Noszona amunicja 128 w L4D / 56 w L4D2
Obrażenia 240 w L4D / 250 w L4D2
Szybko-
strzelność
69 na minute
Obrażenia na sek. 276 w L4D / 287,5 w L4D2
Zasięg mały
Podobne Strzelba chromowana, Strzelba taktyczna, Strzelba SPAS 12

Shotgun! Alright folks, I'm on crowd control.


Strzelba powtarzalna jest bronią, którą znaleźć możemy zarówno w Left 4 Dead, jak i Left 4 Dead 2. Magazynek wynosi 8 pocisków, a w zapasie możemy nosić 128 naboi (L4D), lub 56 (L4D2). Jest to bardzo dobra broń na początek rozgrywki, idealna na ataki hordy, dlatego jest często wybierana jako zamiennik pistoletu maszynowego.

Ładowanie strzelby powtarzalnej polega tak samo jak w strzelbie chromowanej na wkładaniu pojedynczych naboi. Jest to jedna z zalet tej strzelby, gdyż można szybko przerwać ładowanie, gdy zostaniemy zaatakowani. Można także przeładowywać co jeden strzał, jednak jest to taktyka trochę dłuższa w wykonaniu.

Tak jak inne bronie tego typu, strzelba powtarzalna jest dobrą bronią na Witch, gdyż siła obalająca potrafi ją zabić kilkoma pociskami.

Spis treści

[edytuj] Left 4 Dead 2

Strzelba powtarzalna powraca z nowym modelem w Left 4 Dead 2. Zwiększone zostały zadawane obrażenia, a sama broń ma większy rozrzut pocisków. Jednak noszona amunicja została drastycznie obniżona z 128 do 56 naboi, więc należy oszczędzać każdy nabój.

[edytuj] Taktyka

  • Rozrzut pocisków może objąć obszar szerokości drzwi, więc warto mieć to na uwadze w przypadku ataku hordy.
  • Towarzysze ze strzelbą powinni stać z przodu, aby zapobiec przypadkowemu zranieniu członka drużyny.
  • Jeśli zamierzasz pomóc ocalałemu otoczonemu przez hordę, lepszym rozwiązaniem będzie przełączenie się na pistolet.
  • Kucnięcie pozwoli oddać celniejsze strzały na średni dystans.
  • Wykonanie uderzenia tuż po strzale pozwala na ominięcie animacji przeładowania i nieznacznie zwiększa szybkostrzelność strzelby - warto mieć to na uwadze w przypadku ataku hordy.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Niezwykle silny w początkowym etapie gry.
  • Bardziej potężny z bliskiej odległości, niż pistolet maszynowy.
  • Niska szybkostrzelność pozwoli na zaoszczędzenie amunicji i zmniejszenie ryzyka postrzału towarzysza.
  • Rozrzut pocisków pozwala na zabicie wielu zainfekowanych jednym strzałem.
  • Niezawodny w ciasnych i wąskich pomieszczeniach.
  • Powolny czas ładowania, gdy komora jest pusta.
  • Nieskuteczny na długi dystans.
  • Mała ilość noszonej amunicji (jedynie w L4D2).
  • Słaby w konfrontacji z Tankiem i specjalnymi zarażonymi na średnich-dużych dystansach.
  • Kiedy zostaniesz schwytany przez Smokera, prawdopodobieństwo zabicia go ze strzelby, przed unieruchomieniem jest minimalne.
  • Na wyższych poziomach trudności postrzelenie towarzysza równa się z jego obezwładnieniem.

[edytuj] Spostrzeżenia

  • Strzelba powtarzalna jest wzorowana na amerykańskich modelach shotgunów, jednak najprawdopodobniej jest to Remington 870.
  • Latarki w strzelbie powtarzalnej nie ma na ikonie HUD.

[edytuj] Galeria