Surface Tension

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (Dodałem jedną małą ciekawostkę dotyczącą tego rozdziału)
m (infobox)
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 2: Linia 2:
 
<ikony>hl1</ikony>
 
<ikony>hl1</ikony>
 
{{Rozdzial infobox
 
{{Rozdzial infobox
|grafika=Cliffs HECU.jpg
+
|grafika   = Cliffs HECU.jpg
|gra=[[Half-Life]]
+
|gra       = [[Half-Life]]
|nr=12
+
|nr       = 12
|lokacje=<span></span>
+
|lokacje   = [[Black Mesa Research Facility]]
*[[Black Mesa Research Facility]]
+
 
*[[Sektor G]] Tama hydroelektryczna
 
*[[Sektor G]] Tama hydroelektryczna
 
*[[Pustynia Black Mesy]]
 
*[[Pustynia Black Mesy]]
 
*[[Centrum Pojazdów Służbowych]]
 
*[[Centrum Pojazdów Służbowych]]
 
*[[Zakład Utylizacji Odpadów Biologicznych Obszaru 3]]
 
*[[Zakład Utylizacji Odpadów Biologicznych Obszaru 3]]
|mapy=c2a5, c2a5a, c2a5b, c2a5c, c2a5d, c2a5e, c2a5f, c2a5g, c2a5w, c2a5x}}
+
|mapy     = <tt>c2a5</tt>, <tt>c2a5a</tt>, <tt>c2a5b</tt>, <tt>c2a5c</tt>, <tt>c2a5d</tt>, <tt>c2a5e</tt>, <tt>c2a5f</tt>, <tt>c2a5g</tt>, <tt>c2a5w</tt>, <tt>c2a5x</tt>
 +
}}
  
'''Surface Tension''' (z ang. ''Napięcie powierzchniowe'') - jest to dwunasty rozdział gry [[Half-Life]].
+
'''Surface Tension''' (z ang. ''Napięcie powierzchniowe''<ref>Plik <tt>hl1_polish.txt</tt> dołączony do ''[[Half-Life: Source]]'' w wydaniu na Steam</ref>) – jest to dwunasty rozdział gry ''[[Half-Life]]''.
  
==Szczegółowe streszczenie==
+
== Szczegółowe streszczenie ==
 
Po uzbrojeniu się w prototypową, zaawansowaną broń eksperymentalną ([[Tau Cannon|działko Tau]]) i opuszczeniu laboratorium, gdzie dokonywano eksperymentów na istotach z Xen, Gordon ponownie wychodzi na powierzchnię, która przemieniła się w pole bitwy. [[Vortigaunt]]y, [[Alien Grunt]]y i [[Gargantua|Gargantuy]] zaczynają coraz silniej atakować wojskowych, przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę. Wojsko dysponuje tym razem znacznie silniejszym sprzętem (mowa tu o czołgach, transporterach opancerzonych i helikopterach), sprowadzonym po to, aby wyrównać rachunki z obcymi. Gordon przebija się przez tamę hydroelektryczną, kanion, obóz H.E.C.U., wypełniony [[Mina laserowa|minami laserowymi]] budynek i zniszczone przez naloty bombowe budynki, walcząc równocześnie z obiema stronami konfliktu, niszcząc kilka czołgów oraz śmigłowców i korzystając z pomocy napotkanych na drodze [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|strażników]]. W podziemnym parkingu spotyka po raz drugi [[Gargantua|Gargantuę]] i korzystając z faktu, że jest zajęta dwoma żołnierzami ucieka na zewnątrz. Po wyjściu z tunelu wdrapuje się na zbiornik, na którym znajduje się [[Cooper|martwy żołnierz]], [[radio]] i [[mapa taktyczna]]. Gordon wykorzystuje ów urządzenie do utorowania sobie dalszej drogi oraz do zabicia Gargantuy, a następnie przechodzi przez wejście do kompleksu Lambda, które zostaje zasypane dzięki uprzedniemu sprytnemu wprowadzeniu w błąd wojskowych artylerzystów.
 
Po uzbrojeniu się w prototypową, zaawansowaną broń eksperymentalną ([[Tau Cannon|działko Tau]]) i opuszczeniu laboratorium, gdzie dokonywano eksperymentów na istotach z Xen, Gordon ponownie wychodzi na powierzchnię, która przemieniła się w pole bitwy. [[Vortigaunt]]y, [[Alien Grunt]]y i [[Gargantua|Gargantuy]] zaczynają coraz silniej atakować wojskowych, przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę. Wojsko dysponuje tym razem znacznie silniejszym sprzętem (mowa tu o czołgach, transporterach opancerzonych i helikopterach), sprowadzonym po to, aby wyrównać rachunki z obcymi. Gordon przebija się przez tamę hydroelektryczną, kanion, obóz H.E.C.U., wypełniony [[Mina laserowa|minami laserowymi]] budynek i zniszczone przez naloty bombowe budynki, walcząc równocześnie z obiema stronami konfliktu, niszcząc kilka czołgów oraz śmigłowców i korzystając z pomocy napotkanych na drodze [[Siły Bezpieczeństwa Black Mesy|strażników]]. W podziemnym parkingu spotyka po raz drugi [[Gargantua|Gargantuę]] i korzystając z faktu, że jest zajęta dwoma żołnierzami ucieka na zewnątrz. Po wyjściu z tunelu wdrapuje się na zbiornik, na którym znajduje się [[Cooper|martwy żołnierz]], [[radio]] i [[mapa taktyczna]]. Gordon wykorzystuje ów urządzenie do utorowania sobie dalszej drogi oraz do zabicia Gargantuy, a następnie przechodzi przez wejście do kompleksu Lambda, które zostaje zasypane dzięki uprzedniemu sprytnemu wprowadzeniu w błąd wojskowych artylerzystów.
  
==Znaczenie==
+
== Znaczenie ==
W tym rozdziale ponownie zostaje zaprezentowana powierzchnia Black Mesy, która jest teraz jednym wielkim polem bitewnym. Oprócz tego w rozdziale pojawiają się czołgi, śmigłowce i transportery opancerzone, które Gordon jest zmuszony zniszczyć podczas wędrówki, niebezpieczni [[Snajper H.E.C.U.|snajperzy H.E.C.U.]] (jeden z nich śmiertelnie postrzelił strażnika) oraz dwie nowe rodzaje broni - [[RPG|granatnik przeciwpancerny]] oraz [[Hivehand]].
+
W tym rozdziale ponownie zostaje zaprezentowana powierzchnia Black Mesy, która jest teraz jednym wielkim polem bitewnym. Oprócz tego w rozdziale pojawiają się czołgi, śmigłowce i transportery opancerzone, które Gordon jest zmuszony zniszczyć podczas wędrówki, niebezpieczni [[Snajper H.E.C.U.|snajperzy H.E.C.U.]] (jeden z nich śmiertelnie postrzelił strażnika) oraz dwie nowe rodzaje broni [[RPG|granatnik przeciwpancerny]] oraz [[Hivehand]].
  
==Ciekawostki==
+
== Ciekawostki ==
* Akcja tego rozdziału dzieje się w tym samym czasie co akcja rozdziału [["We Are Pulling Out"]] w grze [[Half-Life: Opposing Force]]
+
* Akcja tego rozdziału dzieje się w tym samym czasie co akcja rozdziału [["We Are Pulling Out"]] w grze ''[[Half-Life: Opposing Force]]''
* Podczas tego rozdziału można usłyszeć pięć utworów ze ścieżki dźwiękowej gry. ''Nepal Monastery'' - podczas przechodzenia obok gniazda Tentacle'a; ''Valve Theme'' na krótko przed wejściem na kanion; ''Diabolical Adrenaline Guitar'' podczas przechodzenia pod małym obozowiskiem [[H.E.C.U.]]; ''Electric Guitar Ambiance'' na krótko przed spotkaniem strażnika postrzelonego przez snajperów oraz ''Alien Shock'' po zobaczeniu Gargantuy w podziemnym parkingu.
+
* Podczas tego rozdziału można usłyszeć pięć utworów ze ścieżki dźwiękowej gry: ''Nepal Monastery'' podczas przechodzenia obok gniazda Tentacle'a; ''Valve Theme'' na krótko przed wejściem na kanion; ''Diabolical Adrenaline Guitar'' podczas przechodzenia pod małym obozowiskiem [[H.E.C.U.]]; ''Electric Guitar Ambiance'' na krótko przed spotkaniem strażnika postrzelonego przez snajperów oraz ''Alien Shock'' po zobaczeniu Gargantuy w podziemnym parkingu.
* Początkowa nazwa tego rozdziału - ''Cliff Hanger'' została użyta podczas przezentacji na E3 1998.  
+
* Początkowa nazwa tego rozdziału ''Cliff Hanger'' została użyta podczas przezentacji na E3 1998.  
* Tak jak "Half-Life", "Blue Shift", "Opposing Force" i"Decay", "Surface Tension" jest grą naukowych słów, odnoszącą się do właściwości wody umożliwiającym pewnym przedmiotom pływanie nad jej powierzchnią.
+
* Tak jak „Half-Life”, „Blue Shift”, „Opposing Force” i „Decay”, „Surface Tension” jest grą naukowych słów, odnoszącą się do właściwości wody umożliwiającym pewnym przedmiotom pływanie nad jej powierzchnią.
* Część mapy tego rozdziału została użyta do stworzenia mapy ''Hunted'' w [[Team Fortress Classic]].
+
* Część mapy tego rozdziału została użyta do stworzenia mapy ''Hunted'' w ''[[Team Fortress Classic]]''.
* Scena na kanionie była inspiracją dla sceny pod koniec rozdziału ''[[Ruchome Piaski]]'' z Half-Life 2. Scena z helikopterem [[AH-64 Apache|Apache]] była inspiracją dla końcówki [[Lost Coast]].
+
* Scena na kanionie była inspiracją dla sceny pod koniec rozdziału ''[[Ruchome Piaski]]'' z ''Half-Life 2''. Scena z helikopterem [[AH-64 Apache|Apache]] była inspiracją dla końcówki ''[[Lost Coast]]''.
  
==Galeria==
+
== Galeria ==
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:Early_Hydro-Electric_Dam.jpg|Tama hydroelektryczna w wersji beta
 
Grafika:Early_Hydro-Electric_Dam.jpg|Tama hydroelektryczna w wersji beta
Linia 40: Linia 40:
 
Grafika:Cliffs HECU.jpg|Jeden z klifów w wersji finalnej i żołnierz czekający na Freeman'a
 
Grafika:Cliffs HECU.jpg|Jeden z klifów w wersji finalnej i żołnierz czekający na Freeman'a
 
Grafika:M1a12.jpg|[[M1A1 Abrams|Czołg]] w małym obozowisku H.E.C.U.
 
Grafika:M1a12.jpg|[[M1A1 Abrams|Czołg]] w małym obozowisku H.E.C.U.
Grafika:SniperMinesCorner.png|Pole minowe obok zaminowanym budynkiem
+
Grafika:SniperMinesCorner.png|Pole minowe obok zaminowany budynek
 
Grafika:minybudynek.PNG|Wnętrze zaminowanego budynku
 
Grafika:minybudynek.PNG|Wnętrze zaminowanego budynku
 
Grafika:BMRF_helipad_Osprey.jpg|Żołnierze spuszczający się na linach z [[V-22 Osprey]]
 
Grafika:BMRF_helipad_Osprey.jpg|Żołnierze spuszczający się na linach z [[V-22 Osprey]]
Linia 48: Linia 48:
 
</gallery>
 
</gallery>
  
==Wideosolucja==
+
== Wideosolucja ==
 
<center><videoflash>F4fsk8Tf53I|275|275</videoflash>
 
<center><videoflash>F4fsk8Tf53I|275|275</videoflash>
 
<videoflash>MTJgOrCHwDk|275|275</videoflash>
 
<videoflash>MTJgOrCHwDk|275|275</videoflash>
 
<videoflash>KRCKxj_uHyo|275|275</videoflash></center>
 
<videoflash>KRCKxj_uHyo|275|275</videoflash></center>
 
+
{{Przypisy}}
 
{{Rozdzialy}}
 
{{Rozdzialy}}
 
[[Kategoria:Rozdziały w Half-Life]]
 
[[Kategoria:Rozdziały w Half-Life]]

Wersja z 22:33, 10 lip 2019

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Surface Tension
Cliffs HECU.jpg
Gra Half-Life
Numer 12
Lokacje Black Mesa Research Facility
Mapy c2a5, c2a5a, c2a5b, c2a5c, c2a5d, c2a5e, c2a5f, c2a5g, c2a5w, c2a5x

Surface Tension (z ang. Napięcie powierzchniowe[1]) – jest to dwunasty rozdział gry Half-Life.

Spis treści

Szczegółowe streszczenie

Po uzbrojeniu się w prototypową, zaawansowaną broń eksperymentalną (działko Tau) i opuszczeniu laboratorium, gdzie dokonywano eksperymentów na istotach z Xen, Gordon ponownie wychodzi na powierzchnię, która przemieniła się w pole bitwy. Vortigaunty, Alien Grunty i Gargantuy zaczynają coraz silniej atakować wojskowych, przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę. Wojsko dysponuje tym razem znacznie silniejszym sprzętem (mowa tu o czołgach, transporterach opancerzonych i helikopterach), sprowadzonym po to, aby wyrównać rachunki z obcymi. Gordon przebija się przez tamę hydroelektryczną, kanion, obóz H.E.C.U., wypełniony minami laserowymi budynek i zniszczone przez naloty bombowe budynki, walcząc równocześnie z obiema stronami konfliktu, niszcząc kilka czołgów oraz śmigłowców i korzystając z pomocy napotkanych na drodze strażników. W podziemnym parkingu spotyka po raz drugi Gargantuę i korzystając z faktu, że jest zajęta dwoma żołnierzami ucieka na zewnątrz. Po wyjściu z tunelu wdrapuje się na zbiornik, na którym znajduje się martwy żołnierz, radio i mapa taktyczna. Gordon wykorzystuje ów urządzenie do utorowania sobie dalszej drogi oraz do zabicia Gargantuy, a następnie przechodzi przez wejście do kompleksu Lambda, które zostaje zasypane dzięki uprzedniemu sprytnemu wprowadzeniu w błąd wojskowych artylerzystów.

Znaczenie

W tym rozdziale ponownie zostaje zaprezentowana powierzchnia Black Mesy, która jest teraz jednym wielkim polem bitewnym. Oprócz tego w rozdziale pojawiają się czołgi, śmigłowce i transportery opancerzone, które Gordon jest zmuszony zniszczyć podczas wędrówki, niebezpieczni snajperzy H.E.C.U. (jeden z nich śmiertelnie postrzelił strażnika) oraz dwie nowe rodzaje broni – granatnik przeciwpancerny oraz Hivehand.

Ciekawostki

  • Akcja tego rozdziału dzieje się w tym samym czasie co akcja rozdziału "We Are Pulling Out" w grze Half-Life: Opposing Force
  • Podczas tego rozdziału można usłyszeć pięć utworów ze ścieżki dźwiękowej gry: Nepal Monastery – podczas przechodzenia obok gniazda Tentacle'a; Valve Theme na krótko przed wejściem na kanion; Diabolical Adrenaline Guitar podczas przechodzenia pod małym obozowiskiem H.E.C.U.; Electric Guitar Ambiance na krótko przed spotkaniem strażnika postrzelonego przez snajperów oraz Alien Shock po zobaczeniu Gargantuy w podziemnym parkingu.
  • Początkowa nazwa tego rozdziału – Cliff Hanger została użyta podczas przezentacji na E3 1998.
  • Tak jak „Half-Life”, „Blue Shift”, „Opposing Force” i „Decay”, „Surface Tension” jest grą naukowych słów, odnoszącą się do właściwości wody umożliwiającym pewnym przedmiotom pływanie nad jej powierzchnią.
  • Część mapy tego rozdziału została użyta do stworzenia mapy Hunted w Team Fortress Classic.
  • Scena na kanionie była inspiracją dla sceny pod koniec rozdziału Ruchome Piaski z Half-Life 2. Scena z helikopterem Apache była inspiracją dla końcówki Lost Coast.

Galeria

Wideosolucja

Przypisy

  1. Plik hl1_polish.txt dołączony do Half-Life: Source w wydaniu na Steam
Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...