Tryby gry w serii Left 4 Dead

Wersja Septuater (dyskusja | edycje) z dnia 17:25, 21 mar 2011
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Zalążek

Ta strona to tylko zalążek artykułu. Jeśli możesz, pomóż w tworzeniu serwisu i rozwiń ten artykuł!

W grach z serii Left 4 Dead pojawiło się do tej pory 8 trybów gry:

  • Kampania - udział bierze czterech graczy którzy poprzez współpracę muszę przedrzeć się przez hordy zombie by na samym końcu zostać uratowanym. Każda mapa kończy się dostaniem do tzw. save roomu a sama kampania dojściem do punktu ewakuacyjnego.
  • Gra jednoosobowa - rozgrywka przebiega tak jak w trybie Kampanii, ale w Ocalonych towarzyszących graczowi wciela się komputer.
  • Realizm - tryb kampanii z usuniętymi niektórymi ułatwieniami, takimi jak kontury towarzyszy widziane przez ściany. Jedynymi broniami, które mogą zabić Zarażonych jednym strzałem w tym trybie są magnum i M60. Ocaleni po śmierci nie mogą liczyć na respawn. Przywrócić ich do życia może tylko defibrylator.
  • Przetrwanie (Survival) - grają w niego cztery osoby, których celem jest pozostanie jak najdłużej żywym. Muszą odpierać kolejne fale zombie. W zamian za jak najdłuższe przetrwanie przyznawane są medale: brąz (4 minuty) srebro (7 minut) oraz złoto (10 minut)
  • Kontra (Versus, tzw. VS) - w tym trybie walczą zes sobą dwie drużyny po czterech graczy. Jedna drużyna gra ocalonymi i ich celem jest dojście do save roomu, druga zaś gra Zarażonymi - ich z kolei celem jest jak najszybsze unieszkodliwienie ocalonych. Drużyny grają na zmianę - raz ocalonymi, a raz zarażonymi.
  • Poszukiwacz (Scavenge) - rozgrywka między dwiema drużynami - Ocalonymi i Zarażonymi - przypominająca Kontrę. Celem Ocalonych nie jest jednak przejście kampanii, a znalezienie kanistrów z benzyną i wlanie ich do generatora.
  • Mutacje - modyfikacje zasad gry, zmieniane co tydzień przez twórców. Mogą dotyczyć dowolnego trybu gry.