Użytkownik:Zwieracz/Brudnopis

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

(UWAGA! Usunięcie treści (strona pozostała pusta)!)
Linia 1: Linia 1:
{{Szablon:Spoiler}}
 
  
 
[[Grafika:Alyx faceposer.jpg|thumb|200px|right|Alyx w programie Face Poser]]
 
'''Alyx Vance''' to jedna z głównych postaci w sadze Half-Life. Młoda kobieta, prawdopodobnie w przedziale wiekowym 20-30 lat. Po raz pierwszy pojawia się w [[Half-Life 2]] i towarzyszy graczowi przez większą część [[Half-Life 2: Episode One]] i [[Half-Life 2: Episode Two]].
 
 
 
==Biografia==
 
Alyx jest córką doktora [[Eli Vance|Eliego Venca]] byłego pracownika laboratorium [[Black Mesa]], przyjaciela Gordona Freemana.
 
Matką Alyx jest [[Azian Vance]], która zginęła podczas incydentu w Black Mesa. Azian nie występuje w żadnej części sagi, jednak jej wizerunek jest widoczny na rodzinnym zdjęciu rodziny Vance, które można  znaleźć w [[Black Mesa East]] oraz w [[White Forest]].
 
 
[[Grafika:Vancefamily.jpg|thumb|150px|right|Rodzina Vance w komplecie]]
 
 
==Rola w grze==
 
 
'''Half-Life 2'''
 
 
Alyx po raz pierwszy spotykamy w Half-Life 2, w rozdziale pierwszym - [[Point Insertion]] (mapa ''d1_trainstation_04''), kiedy pomaga Gordonowi oswobodzić się z pułapki zastawionej przez oddział [[Ochrona cywilna|ochrony cywilnej]]. Następnie pełni rolę przewodnika i prowadzi gracza do ukrytego laboratorium dr Issaca Kleinera. Tutaj oboje mają teleportować się do [[Black Mesa East]], jednak próba Gordona kończy się niepowodzeniem i po raz pierwszy ich drogi rozchodzą się.
 
 
Ponowne spotkanie następuje dopiero w Black Mesa East (rozdział piąty, mapa ''d1_eli_01''). Gracz po raz pierwszy może tu obserwować wzajemne relacje ojciec-córka oraz jej zachowanie wobec Judith Mossman.
 
To Alyx jest osobą, która przekazuje graczowi [[Gravity Gun]] i uczy go jak ma się nim posługiwać. Dzieje się to na znajdującym się na tyłach bazy złomowisku. Tutaj też po raz pierwszy poznajemy [[Dog|Doga]] - pupila Alyx, robota, którego sama stworzyła. W wyniku ataku [[Kombinat]]u na bazę, znów zostajemy rozdzieleni z Alyx i lądujemy w [[Ravenholm]].
 
 
W rozdziale [[Entanglement]] (rozdział 9, mapa ''d2_prison_0'') następuje trzecie spotkanie. Alyx i Gordon postanawiają uratować Eliego Venca, który został uprowadzony przez Kombinat i umieszczony na [[Stacja|Stacji]] (ang. Depot), gdzie czeka na proces przekształcenia w [[Stalker|Stalkera]]. Spotykają tu również Judith Mossman. Akcja odbicia udaje się tylko częściowo, ponieważ Mossman teleportuje się razem z Elim do Cytadeli, natomiast Alyx wraz z Gordonem dokonują teleportacji do laboratorium Kleinera. W wyniku bliżej nieokreślonego błędu docierają tam dopiero tydzień później. W trakcie rozdziału 10 - ''Anticitizen One'' Alyx zostaje porwana przez żołnierzy Kombinatu. Dopiero w ostatnim rozdziale "Dark Energy" bohaterowie jednoczą siły, spotykają też po raz pierwszy dr [[Wallace Breen|Wallace'a Breena]].
 
Po raz ostatni widzimy Alyx tuż przed wielkim wybuchem na szczycie Cytadeli, kiedy czas zostaje wstrzymany, a kontrolę nad graczem przejmuje [[G-Man]].
 
 
'''Half-Life 2: Episode One'''
 
 
Praktycznie przez całą grę Alyx towarzyszy Gordonowi, od podnóża Cytadeli, aż do wspólnej ucieczki pociągiem z [[City 17]]. W Episode One gracz obserwuje ewolucję jej postaci, może zaobserwować jej zachowanie w różnych sytuacjach i to, że Gordon nie jest jej obojętny. W rozdziale drugim "Direct Intervention" Alyx wykrada z komputerów Kombinatu, transmisję wideo nadaną przez Judith Mossman.
 
 
'''Half-Life 2: Episode Two'''
 
 
W Episode Two Alyx jest kluczową postacią. Jest w posiadaniu danych od Mossman, które musi wraz z Gordonem dostarczyć do bazy rebeliantów w White Forest.
 
Pierwsza część gry koncentruje się wokół próby odratowania jej po poważnym zranieniu przez [[Hunter]]a. Później, podobnie jak w Episode One, Alyx towarzyszy graczowi aż do końca gry. Przekazuje też (nieświadomie) swojemu ojca słowa, które powiedział jej G-Man gdy była bliska śmierci: "Przygotuj się na nieoczekiwane konsekwencje" (oryg. "Prepare for unforeseen consequences").
 
 
==Broń==
 
Główną bronią jaką posługuje się Alyx, jest nazwany jej imieniem [[Alyx Gun]]. Jest to rodzaj pistoletu maszynowego, wymyślonego na potrzeby gry. W trakcie rozgrywki Alyx posługuje się też [[shotgun]]em (w Episode One) oraz karabinem snajperskim Kombinatu (w obu epizodach).
 
 
==Umiejętności==
 
Alyx bardzo dobrze sprawdza się w walce wręcz. Co ciekawe jest jedyną postacią w grze, która wykonuje tak zaawansowane ciosy.
 
Posiada specjalne wielofunkcyjne urządzenie własnej roboty, którym potrafi otworzyć (poprzez przeciążenie elektryczne) prawie każde drzwi.
 
 
==Wersje beta==
 
We wczesnych wersjach gry Alyx miała mieć czerwone włosy. Zamiast Doga, rolę jej pupila miało pełnić przypominające psa, obce stworzenie, nazwane przez nią [[Skitch]].
 
 
==Ciekawostki==
 
* W Episode One, gdy po raz pierwszy dochodzi do konfrontacji z zainfekowanymi przez headcraby żołnierzami Kombinatu, Alyx nadaje im nazwę [[Zombine]]. Jest to połączenie dwóch nazw: [[Combine]] (ang. Kombinat) i [[zombie]].
 
* Alyx nosi szarą koszulkę z logiem [[Black Mesa]].
 
* Alyx (podobnie jak innym charakterom NPC) nigdy nie kończy się amunicja.
 
* Alyx jest bardzo odporna na zadawane obrażenia (jest to zapewne sposób twórców gry, aby towarzyszka gracza nie ginęła zbyt często od przypadkowych obrażeń), potrafi przeżyć bliski wybuch granatu, oraz liczne trafienia pocisków.
 
 
[[Kategoria: Postacie]]
 
[[Kategoria: Rebelianci]]
 
[[Kategoria: Half-Life 2]]
 
[[Kategoria: Half-Life 2: Episode One]]
 
[[Kategoria: Half-Life 2: Episode Two]]
 

Wersja z 16:20, 29 cze 2009