UMP-45

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m
(Ciekawostki)
 
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 3 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
 
<ikony>cs</ikony>
 
<ikony>cs</ikony>
{{BronCS infobox
+
{{Broń CS
|grafika=ump45iconbuycz.png
+
| grafika       = UMP-45 Standardowy.png
|altname=K&M UMP
+
| altname       = K&M UMP45 <br /> KM UMP45
|cena=$1700
+
| cena         = $1700 (większość gier) <br /> $1200 (CS:GO) <br /> $1500 (CS:GO na konsole)
|kraj=Niemcy
+
| kraj         = Niemcy
|odrzut=mały
+
| odrzut       = mały
|obrazenia=średnie
+
| obrazenia     = średnie
|magazynek=25
+
| magazynek     = 25 naboi
|ogien=Automatyczny
+
| ogien         = Automatyczny
|amun=.45 ACP (11.43×23mm)
+
| amun         = [[Plik:45 ACP Source.png|35px|.45 ACP (11.43×23mm)|link=]]
|szybkosc=600 strz./min.
+
| szybkosc     = 571 strz./min. <br /> 600 strz./min. <ref name="szybkostrzelnosc">według danych z menu zakupów w większości gier serii</ref> <br /> 666 strz./min. (CS:GO)
|masa=2.27 kg
+
| masa         = 2,27 kg
|masapocisk=15.2 gramów
+
| masapocisk   = 15,2 gramów
|predwylot=1005 stóp/sek.
+
| predwylot     = 1005 stóp/sek.
|energia=625 dżuli
+
| energia       = 625 dżuli
 
|uzycie=<p></p>
 
|uzycie=<p></p>
*[[Antyterroryści]]
+
* [[Antyterroryści]]
*[[Terroryści]]
+
* [[Terroryści]]
|przeladowanie=3.75 sekundy
+
| przeladowanie = 3,5 sekundy
 
}}
 
}}
  
'''Heckler & Koch Universal Machine Pistol .45 ACP''' (znany także jako '''UMP45''' lub po prostu '''UMP''') - pistolet maszynowy występujący w grach z serii [[Counter-Strike]].
+
{{Cytat|Niezrozumiałe drugie dziecko w rodzinie pistoletów maszynowych - mały magazynek UMP45 to jedyna wada tej wszechstronnej broni do starć na krótkim zasięgu.|Opis z ekwipunku}}
  
==Ogólnie==
+
'''UMP-45''', znany we wcześniejszych grach jako '''K&M UMP45''' – pistolet maszynowy występujący w grach z serii [[Counter-Strike]].
HK UMP .45 to dość dobra broń udostępniona zarówno antyterrorystom, jak i terrorystom. Większość graczy nie używa tej broni z powodu niskich obrażeń i penetracji. Jest także najwolniejszym, jeśli chodzi o szybkostrzelność, pistoletem maszynowym w grze. UMP jest rzadko używany, najczęściej jako zastępca [[MP5 (Counter-Strike)|MP5]] lub [[P90]].
+
  
==Obrażenia==
+
== Opis ogólny ==
<table class="wikitable">
+
UMP-45 jest dość silną bronią dostępną dla obu drużyn. W grach poprzedzających ''[[Counter-Strike: Global Offensive]]'' był bardzo rzadko używaną bronią wśród graczy, a w wydaniu pod tytułem ''Global Offensive'', dzięki ulepszonym statystykom i niższej cenie, jest chętniej wybierany.
<tr>
+
<th rowspan="2">Część ciała</th>
+
<th colspan="2">Podst. tryb ognia</th>
+
</tr>
+
<tr>
+
<th>Bez pancerza</th>
+
<th>Z pancerzem</th>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Głowa</td>
+
<td><span style="color: red;">117</span></td>
+
<td>58</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Klatka pier., ramię</td>
+
<td>29</td>
+
<td>14</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Brzuch</td>
+
<td>37</td>
+
<td>18</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<td>Noga</td>
+
<td>21</td>
+
<td>21</td>
+
</tr>
+
<tr>
+
<th colspan="3">
+
<center><small><span style="color: red;">Czerwony</span> kolor oznacza śmiertelny cios.</small></center>
+
</th>
+
</tr>
+
</table>
+
  
HK UMP .45 może zabić jednym strzałem tylko nieopancerzonego przeciwnika, jeśli oczywiście będzie to strzał w głowę. Potrzebuje około 8 kul, żeby zgładzić przeciwnika. Kule, które przelecą przez przeszkodę, będą zadawały znacznie mniejsze obrażenia, przez co nie zalecia się strzelanie przez ściany z UMP. Jest to bardzo lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250ups). Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
+
Jako pistolet maszynowy UMP jest w miarę lekki, choć nieco cięższy niż inni przedstawiciele tej klasy, podobnie jak [[P90]]. Jego współczynnik penetracji pancerza jest duży w ''Global Offensive'', zaś w starszych tytułach jest niski. Inną wadą UMP jest jego szybkostrzelność, która jest najniższa wśród dostępnych pistoletów maszynowych oraz dość mała pojemność magazynka, która podobnie do szybkostrzelności, również jest najniższa w klasie. Dodatkowo jest to jeden z najdroższych pistoletów maszynowych w grze (wyłączając CS:GO) - kosztuje aż 1700 dolarów.
 +
 
 +
Zdecydowanie mocną stroną UMP-45 są obrażenia, szczególnie w ''Global Offensive'', gdzie obrażenia są niemalże równe karabinom automatycznym, jednak obrażenia te dość szybko spadają z coraz to większą odległością (25% na każde 500 jednostek długości).
 +
 
 +
== Właściwości ==
 +
Wartości dla CS, CS:CZ i CS:S
 +
{{Broń CS właściwości
 +
| głowa bez  = 117
 +
| głowa z    = 59
 +
| klatka bez = 29
 +
| klatka z  = 14
 +
| brzuch bez = 37
 +
| brzuch z  = 18
 +
| noga bez  = 21
 +
| noga z    = 21
 +
}}
 +
 
 +
Wartości i statystyki dla CS:GO
 +
{{Broń CS właściwości
 +
| głowa bez  = 140
 +
| głowa z    = 90
 +
| klatka bez = 35
 +
| klatka z  = 22
 +
| brzuch bez = 43
 +
| brzuch z  = 28
 +
| noga bez  = 25
 +
| noga z    = 25
 +
| nagroda    = $600 (tryb turniejowy)<br />$300 (tryb uproszczony)
 +
| obrażenia  = 35
 +
| odrzut    = 20/26 (76%)
 +
| zasięg    = 11 m
 +
| p pancerza = 65%
 +
| penetracja = 100
 +
}}
 +
 
 +
Tak tak to zostało wspomniane wcześniej, UMP-45 to lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jednostek na sekundę), choć w ''Global Offensive'' wartość ta spadła do 230 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.
  
 
==Zalety i wady==
 
==Zalety i wady==
{{Plusminus
+
{{Zalety i wady
 
|zalety=* Bardzo precyzyjny i celny, nawet podczas ruchu
 
|zalety=* Bardzo precyzyjny i celny, nawet podczas ruchu
 
* Mały odrzut i rozrzut na małych odległościach
 
* Mały odrzut i rozrzut na małych odległościach
 
* Mała waga
 
* Mała waga
|wady=* Niskie obrażenia oraz zdolność penetracji
+
* Niska cena (CS:GO)
* Pierwszy pocisk często jest niecelny (jest to celowy zabieg twórców gry)
+
* Duża moc obalająca jak na pistolet maszynowy (CS:GO)
* Niska precyzja w strzelaniu na większe odległości
+
* Dobre właściwości penetracyjne (CS:GO)
* Niska szybkostrzelność
+
|wady=* Niska szybkostrzelność
* Nisko-średnia siła hamująca
+
* Dość ciężki (CS:GO)
 +
* Duży spadek obrażeń wraz z większym dystansem (CS:GO)
 
* Długi czas przeładowania
 
* Długi czas przeładowania
 
* Najmniejsza pojemność magazynka ze wszystkich pistoletów maszynowych
 
* Najmniejsza pojemność magazynka ze wszystkich pistoletów maszynowych
* Cena w stosunku do oferowanych możliwości
+
* Niska penetracja pancerza (nie dotyczy CS:GO)
 +
* Pierwszy pocisk często jest niecelny (jest to celowy zabieg twórców gry, nie dotyczy CS:GO)
 +
* Cena w stosunku do oferowanych możliwości (nie dotyczy CS:GO)
 
}}
 
}}
  
==Taktyka==
+
== Taktyka ==
 +
{{Porady}}
 
* Strzelaj ogniem ciągłym, jeśli walczysz na małych dystansach.
 
* Strzelaj ogniem ciągłym, jeśli walczysz na małych dystansach.
* Na średnim dystansie, wykorzystaj swoją mobilność w walce z użytkownikami karabinów automatycznych, celuj w klatkę piersiową i zaczynaj strzelać bez przerwy lub wykorzystaj możliwość skrycia się za osłoną, organizuj pułapki.
 
* Unikaj kontaktów z graczami używającymi karabinów na dużych dystansach, lepiej zrezygnować z konfrontacji i szukać okazji do walki w zwarciu.
 
* Zawsze się chowaj, kiedy snajper cię zauważy, użyj granatów oślepiających, wykorzystaj swoją szybkość.
 
 
* Walcząc w zwarciu staraj się okrążać przeciwnika. Przechyli to szalę wygranej na twoją stronę.
 
* Walcząc w zwarciu staraj się okrążać przeciwnika. Przechyli to szalę wygranej na twoją stronę.
* Bierz poprawkę na celowanie po pierwszym strzale.
+
* Choć skuteczny w walce na większy dystans przy strzelaniu kontrolowaną serią, UMP-45 nie jest skuteczny przeciwko snajperom. Jednak ta taktyka jest znacznie bardziej użyteczna w ''Global Offensive'', gdzie bazowe obrażenia i penetracja pancerza są najwyższe w kategorii pistoletów maszynowych.
 +
* W ''Global Offensive'' UMP-45, właściwie użyty, na małym i średnim dystansie może rywalizować nawet z karabinami. Obrażenia zadawane wrogom bez pancerza z tego pistoletu maszynowego są większe od [[FAMAS]]a i [[Galil AR|Galila AR]].
 +
* W starszych grach odrzut UMP-45 nie zmienia się podczas ruchu - wykorzystaj to do okrążenia przeciwnika i unikania potencjalnych obrażeń.
 +
* Zawsze się chowaj, kiedy snajper cię zauważy, użyj granatów oślepiających, wykorzystaj swoją szybkość.
 +
* UMP-45 ma dość mały magazynek, więc pamiętaj co jakiś czas o przeładowaniu.
 +
* W ''Global Offensive'' szybkostrzelność i obrażenia UMP-45 zostały zwiększone, choć ogólna celność jest nieco słabsza, tym samym rozrzut jest większy. Mimo to we właściwych rękach, w połączeniu z przystępną ceną oraz dużą nagrodą za zabójstwo jego zakup może się szybko zwrócić.
  
==Antytaktyka==
+
== Kontrtaktyki ==
 
* Używaj broni dużego zasięgu, szczególnie karabinów przeciwko użytkownikom tej broni.
 
* Używaj broni dużego zasięgu, szczególnie karabinów przeciwko użytkownikom tej broni.
 
* Ogłuszaj ich i trzymaj się od nich z daleka.
 
* Ogłuszaj ich i trzymaj się od nich z daleka.
* Używaj innego pistoletu maszynowego lub szybkostrzelnej broni.
+
* UMP-45 ma najniższą szybkostrzelność ze wszystkich pistoletów maszynowych, tak więc każdy inny PM w walce w zwarciu może być skuteczniejszy.
==Osiągnięcia==
+
 
{| class="wikitable"
+
== Osiągnięcia ==
|-
+
=== Counter-Strike: Source ===
! style="text-align:center"|Obrazek
+
{{Osiągnięcie CSS|kmump45expert.jpg|Ekspert KM UMP45|Zabij 1000 wrogów z '''KM UMP45'''}}
! style="text-align:center"|Nazwa
+
 
! style="text-align:center"|Opis
+
=== Counter-Strike: Global Offensive ===
|-
+
{{Osiągnięcie CSS|UMP-45 Expert csgo.png|Ekspert UMP-45|Zabij 250 przeciwników przy użyciu '''UMP-45'''}}
| style="text-align:center"|[[Plik:kmump45expert.jpg]]
+
 
| style="text-align:center"|'''''K&M UMP45 Expert'''''
+
== Ciekawostki ==
| style="text-align:center"|Zabij 1000 przeciwników używając [[UMP45|K&M UMP45]]
+
* Pliki gry określają tą broń jako ''ump45''.
|}
+
* W większości gier przełącznik rodzaju ognia jest na pozycji ''Zabezpieczony'' lub ognia pojedynczego, więc broń nie powinna strzelać ogniem ciągłym.
 +
** W ''Global Offensive'' sprawa jest ciekawsza, gdyż przełącznik po lewej stronie UMP jest ustawiony za pozycją ognia ciągłego, co jest niemożliwe w prawdziwym życiu. Natomiast przełącznik po prawej stronie (widoczny podczas badania broni klawiszem {{Klawisz|F}}) jest w pozycji ''Zabezpieczony''.
 +
* UMP-45 w każdej grze występuje z przednim chwytem pionowym zamontowanym na dolnej szynie łoża.
 +
* Tekstura magazynka w ''Counter-Strike 1.6'' zawiera naboje widoczne poprzez specjalne wycięcie. Sam magazynek zawsze będzie pokazywać, że posiada te naboje bez względu na to ile pocisków jest naprawdę w magazynku.
 +
** W ''Global Offensive'' również występuje taki sam typ magazynka, ale sama broń jest trzymana pod ostrzejszym kątem, więc nie można tego zobaczyć w standardowej animacji bezczynności. Dodatkowo animacja przeładowania pokazuje, że świeży magazynek ładowany do broni, mimo obecności naboi w wycięciu, nie zawiera naboi przy szczękach.
 +
* Jeśli wyposaży się w zarówno UMP .45 i [[USP|KM .45 Tactical]], będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju.
 +
* Skórki ''Szablozębny'' oraz ''Stos czaszek'' w wydaniu chińskim ''Global Offensive'' zostały zmienione, by zaspokoić wymagania miejscowych cenzorów.
  
==Galeria==
+
== Galeria ==
===Counter-Strike 1.0===
+
=== Counter-Strike 1.0 ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:ump4510hud.png|Ikonka HUD
 
Grafika:ump4510hud.png|Ikonka HUD
 
Grafika:ump4510iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:ump4510iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 +
Grafika:Ump45 killicon.png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:Wump4510.png|Model HK UMP .45
 
Grafika:Wump4510.png|Model HK UMP .45
 
Grafika:ump4510.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza
 
Grafika:ump4510.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike 1.6===
+
 
 +
=== Counter-Strike 1.6 ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:ump4516iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:ump4516iconbuy.png|Ikonka z menu kupowania broni
Linia 118: Linia 132:
 
Grafika:ump4516.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza
 
Grafika:ump4516.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
===Condition Zero===
+
 
 +
=== Counter-Strike: Condition Zero ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:ump45iconbuycz.png|Ikonka z menu kupowania broni
 
Grafika:ump45iconbuycz.png|Ikonka z menu kupowania broni
Grafika:Wump45czmulti.png|Model HK UMP .45 (multiplayer)
+
Grafika:Wump45czmulti.png|Model HK UMP .45
 
Grafika:ump45cz.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza
 
Grafika:ump45cz.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
===Condition Zero: Deleted Scenes===
+
 
 +
=== Condition Zero: Deleted Scenes ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:ump45dshud.png|Ikonka HUD
 
Grafika:ump45dshud.png|Ikonka HUD
Linia 132: Linia 148:
 
Grafika:W45acpbig.png|Duże pudełko z amunicją
 
Grafika:W45acpbig.png|Duże pudełko z amunicją
 
</gallery>
 
</gallery>
===Counter-Strike: Source===
+
 
 +
=== Counter-Strike: Source ===
 
<gallery>
 
<gallery>
 
Grafika:ump45sourcehud.png|Ikonka HUD
 
Grafika:ump45sourcehud.png|Ikonka HUD
 +
Grafika:Ump45 killicon source.png|Ikonka zabójstwa
 
Grafika:wsourceump45.png|Model HK UMP .45
 
Grafika:wsourceump45.png|Model HK UMP .45
 
Grafika:ump45source.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza
 
Grafika:ump45source.png|HK UMP .45 trzymany przez gracza
 
</gallery>
 
</gallery>
  
{{CS}}
+
=== Counter-Strike:Global Offensive ===
 +
<gallery>
 +
Plik:UMP-45 ikonka HUD.png|Ikonka HUD
 +
Plik:UMP-45 ikonka zabojstwa.png|Ikonka zabójstwa
 +
Plik:UMP-45 model.png|Model trzecioosobowy UMP-45
 +
Plik:UMP-45 magazynek.png|Model magazynka upuszczanego na ziemię podczas przeładowania
 +
Plik:UMP-45 w rece.png|UMP-45 w rękach gracza, jak widać celownik przeziernikowy został zastąpiony szczerbinką
 +
Plik:UMP-45 ladowanie.png|Ładowanie świeżego magazynka, widoczny brak naboi przy szczękach magazynka
 +
Plik:UMP-45 klatka.png|Klatka animacji wyciągnięcia
 +
</gallery>
 +
 
 +
==== Skórki ====
 +
<gallery>
 +
Plik:UMP-45 Blotniak.png|{{Opis skórki |konsumencka |Błotniak |Mudder}}
 +
Plik:UMP-45 Dym z lufy.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Dym z lufy |Gunsmoke}}
 +
Plik:UMP-45 Grand Prix.png|{{Opis skórki |zakazany |Grand Prix |Grand Prix}} *
 +
Plik:UMP-45 Indygo.png|{{Opis skórki |konsumencka |Indygo |Indigo}}
 +
Plik:UMP-45 Kapral.png|{{Opis skórki |wojskowa |Kapral |Corporal}} *
 +
Plik:UMP-45 Karmel.png|{{Opis skórki |konsumencka |Karmel |Caramel}}
 +
Plik:UMP-45 Labirynt.png|{{Opis skórki |wojskowa |Labirynt |Labyrinth}} *
 +
Plik:UMP-45 Labirynt Minotaura.png|{{Opis skórki |wojskowa |Labirynt Minotaura |Minotaur's Labyrinth}}
 +
Plik:UMP-45 Metalowe kwiaty.png|{{Opis skórki |wojskowa |Metalowe kwiaty |Metal Flowers}} *
 +
Plik:UMP-45 Miejski DDPAT.png|{{Opis skórki |konsumencka |Miejski DDPAT |Urban DDPAT}}
 +
Plik:UMP-45 Mrok obiektu.png|{{Opis skórki |konsumencka |Mrok obiektu |Facility Dark}}
 +
Plik:UMP-45 Naswietlenie.png|{{Opis skórki |zakazany |Naświetlenie |Exposure}} *
 +
Plik:UMP-45 Odprawa.png|{{Opis skórki |wojskowa |Odprawa |Briefing}} *
 +
Plik:UMP-45 Opad promieniotworczy.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Opad promieniotwórczy |Fallout Warning}}
 +
Plik:UMP-45 Ped.png|{{Opis skórki |poufny |Ped |Momentum}} *
 +
Plik:UMP-45 Popiol.png|{{Opis skórki |konsumencka |Popiół |Scorched}}
 +
Plik:UMP-45 Rozroba.png|{{Opis skórki |wojskowa |Rozróba |Riot}} *
 +
Plik:UMP-45 Rusztowanie.png|{{Opis skórki |zakazany |Rusztowanie |Scaffold}} *
 +
Plik:UMP-45 Stos czaszek.png|{{Opis skórki |wojskowa |Stos czaszek |Bone Pile}} *
 +
Plik:UMP-45 Szablozebny.png|{{Opis skórki |poufny |Szablozębny |Primal Saber}} *
 +
Plik:UMP-45 Wilk polarny.png|{{Opis skórki |zakazany |Wilk polarny |Arctic Wolf}} *
 +
Plik:UMP-45 Wlokno weglowe.png|{{Opis skórki |przemysłowa |Włókno węglowe |Carbon Fiber}}
 +
Plik:UMP-45 Wschod Ksiezyca.png|{{Opis skórki |zakazany |Wschód Księżyca |Moonrise}} *
 +
Plik:UMP-45 Zludzenie.png|{{Opis skórki |wojskowa |Złudzenie |Delusion}} *
 +
Plik:UMP-45 Zar.png|{{Opis skórki |wojskowa |Żar |Blaze}}
 +
</gallery>
 +
''* - dostępny również z licznikiem [[StatTrak™]].''
 +
 
 +
{{Bronie CS}}
 +
 
 +
{{Przypisy}}
  
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]
 
[[Kategoria:Bronie w Counter-Strike]]

Aktualna wersja na dzień 19:57, 13 cze 2019

UMP-45
UMP-45 Standardowy.png
Inna nazwa K&M UMP45
KM UMP45
Cena $1700 (większość gier)
$1200 (CS:GO)
$1500 (CS:GO na konsole)
Pochodzenie Niemcy
Używane przez

Właściwości
Odrzut mały
Obrażenia średnie
Magazynek 25 naboi
Tryby ognia Automatyczny
Amunicja .45 ACP (11.43×23mm)
Szybko-
strzelność
571 strz./min.
600 strz./min. [1]
666 strz./min. (CS:GO)
Masa broni
załadowanej
2,27 kg
Masa pocisku 15,2 gramów
Prędkość wylotowa 1005 stóp/sek.
Energia 625 dżuli
Czas przeładowania 3,5 sekundy

Niezrozumiałe drugie dziecko w rodzinie pistoletów maszynowych - mały magazynek UMP45 to jedyna wada tej wszechstronnej broni do starć na krótkim zasięgu.

Opis z ekwipunku

UMP-45, znany we wcześniejszych grach jako K&M UMP45 – pistolet maszynowy występujący w grach z serii Counter-Strike.

Spis treści

[edytuj] Opis ogólny

UMP-45 jest dość silną bronią dostępną dla obu drużyn. W grach poprzedzających Counter-Strike: Global Offensive był bardzo rzadko używaną bronią wśród graczy, a w wydaniu pod tytułem Global Offensive, dzięki ulepszonym statystykom i niższej cenie, jest chętniej wybierany.

Jako pistolet maszynowy UMP jest w miarę lekki, choć nieco cięższy niż inni przedstawiciele tej klasy, podobnie jak P90. Jego współczynnik penetracji pancerza jest duży w Global Offensive, zaś w starszych tytułach jest niski. Inną wadą UMP jest jego szybkostrzelność, która jest najniższa wśród dostępnych pistoletów maszynowych oraz dość mała pojemność magazynka, która podobnie do szybkostrzelności, również jest najniższa w klasie. Dodatkowo jest to jeden z najdroższych pistoletów maszynowych w grze (wyłączając CS:GO) - kosztuje aż 1700 dolarów.

Zdecydowanie mocną stroną UMP-45 są obrażenia, szczególnie w Global Offensive, gdzie obrażenia są niemalże równe karabinom automatycznym, jednak obrażenia te dość szybko spadają z coraz to większą odległością (25% na każde 500 jednostek długości).

[edytuj] Właściwości

Wartości dla CS, CS:CZ i CS:S

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 117 59
Klatka pier., ramię 29 14
Brzuch 37 18
Noga 21 21
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.

Wartości i statystyki dla CS:GO

Część ciała Podst. tryb ognia
Bez pancerza Z pancerzem
Głowa 140 90
Klatka pier., ramię 35 22
Brzuch 43 28
Noga 25 25
Czerwony kolor oznacza śmiertelny strzał.
Rodzaj statystyki Wartość
Nagroda za zabójstwo $600 (tryb turniejowy)
$300 (tryb uproszczony)
Obrażenia 35
Kontrola odrzutu 20/26 (76%)
Zasięg efektywny 11 m
Penetracja pancerza 65%
Siła penetracji 100

Tak tak to zostało wspomniane wcześniej, UMP-45 to lekka broń, gdyż nie zmniejsza szybkości poruszania się gracza, gdy ją nosi (czyli szybkość poruszania się wynosi 250 jednostek na sekundę), choć w Global Offensive wartość ta spadła do 230 jedn./sek. Jest też jedną z wielu broni, która potrafi strzelać pod wodą.

[edytuj] Zalety i wady

Zalety Wady
  • Bardzo precyzyjny i celny, nawet podczas ruchu
  • Mały odrzut i rozrzut na małych odległościach
  • Mała waga
  • Niska cena (CS:GO)
  • Duża moc obalająca jak na pistolet maszynowy (CS:GO)
  • Dobre właściwości penetracyjne (CS:GO)
  • Niska szybkostrzelność
  • Dość ciężki (CS:GO)
  • Duży spadek obrażeń wraz z większym dystansem (CS:GO)
  • Długi czas przeładowania
  • Najmniejsza pojemność magazynka ze wszystkich pistoletów maszynowych
  • Niska penetracja pancerza (nie dotyczy CS:GO)
  • Pierwszy pocisk często jest niecelny (jest to celowy zabieg twórców gry, nie dotyczy CS:GO)
  • Cena w stosunku do oferowanych możliwości (nie dotyczy CS:GO)

[edytuj] Taktyka

Ostrzeżenie

Ta sekcja zawiera porady dotyczące taktyki i/lub strategii grania. Jeśli nie chcesz ich poznać, nie czytaj tej sekcji!

  • Strzelaj ogniem ciągłym, jeśli walczysz na małych dystansach.
  • Walcząc w zwarciu staraj się okrążać przeciwnika. Przechyli to szalę wygranej na twoją stronę.
  • Choć skuteczny w walce na większy dystans przy strzelaniu kontrolowaną serią, UMP-45 nie jest skuteczny przeciwko snajperom. Jednak ta taktyka jest znacznie bardziej użyteczna w Global Offensive, gdzie bazowe obrażenia i penetracja pancerza są najwyższe w kategorii pistoletów maszynowych.
  • W Global Offensive UMP-45, właściwie użyty, na małym i średnim dystansie może rywalizować nawet z karabinami. Obrażenia zadawane wrogom bez pancerza z tego pistoletu maszynowego są większe od FAMASa i Galila AR.
  • W starszych grach odrzut UMP-45 nie zmienia się podczas ruchu - wykorzystaj to do okrążenia przeciwnika i unikania potencjalnych obrażeń.
  • Zawsze się chowaj, kiedy snajper cię zauważy, użyj granatów oślepiających, wykorzystaj swoją szybkość.
  • UMP-45 ma dość mały magazynek, więc pamiętaj co jakiś czas o przeładowaniu.
  • W Global Offensive szybkostrzelność i obrażenia UMP-45 zostały zwiększone, choć ogólna celność jest nieco słabsza, tym samym rozrzut jest większy. Mimo to we właściwych rękach, w połączeniu z przystępną ceną oraz dużą nagrodą za zabójstwo jego zakup może się szybko zwrócić.

[edytuj] Kontrtaktyki

  • Używaj broni dużego zasięgu, szczególnie karabinów przeciwko użytkownikom tej broni.
  • Ogłuszaj ich i trzymaj się od nich z daleka.
  • UMP-45 ma najniższą szybkostrzelność ze wszystkich pistoletów maszynowych, tak więc każdy inny PM w walce w zwarciu może być skuteczniejszy.

[edytuj] Osiągnięcia

[edytuj] Counter-Strike: Source

Kmump45expert.jpg Ekspert KM UMP45
Zabij 1000 wrogów z KM UMP45

[edytuj] Counter-Strike: Global Offensive

UMP-45 Expert csgo.png Ekspert UMP-45
Zabij 250 przeciwników przy użyciu UMP-45

[edytuj] Ciekawostki

  • Pliki gry określają tą broń jako ump45.
  • W większości gier przełącznik rodzaju ognia jest na pozycji Zabezpieczony lub ognia pojedynczego, więc broń nie powinna strzelać ogniem ciągłym.
    • W Global Offensive sprawa jest ciekawsza, gdyż przełącznik po lewej stronie UMP jest ustawiony za pozycją ognia ciągłego, co jest niemożliwe w prawdziwym życiu. Natomiast przełącznik po prawej stronie (widoczny podczas badania broni klawiszem F) jest w pozycji Zabezpieczony.
  • UMP-45 w każdej grze występuje z przednim chwytem pionowym zamontowanym na dolnej szynie łoża.
  • Tekstura magazynka w Counter-Strike 1.6 zawiera naboje widoczne poprzez specjalne wycięcie. Sam magazynek zawsze będzie pokazywać, że posiada te naboje bez względu na to ile pocisków jest naprawdę w magazynku.
    • W Global Offensive również występuje taki sam typ magazynka, ale sama broń jest trzymana pod ostrzejszym kątem, więc nie można tego zobaczyć w standardowej animacji bezczynności. Dodatkowo animacja przeładowania pokazuje, że świeży magazynek ładowany do broni, mimo obecności naboi w wycięciu, nie zawiera naboi przy szczękach.
  • Jeśli wyposaży się w zarówno UMP .45 i KM .45 Tactical, będą posiadać tyle samo amunicji rezerwowej, gdyż używają tego samego naboju.
  • Skórki Szablozębny oraz Stos czaszek w wydaniu chińskim Global Offensive zostały zmienione, by zaspokoić wymagania miejscowych cenzorów.

[edytuj] Galeria

[edytuj] Counter-Strike 1.0

[edytuj] Counter-Strike 1.6

[edytuj] Counter-Strike: Condition Zero

[edytuj] Condition Zero: Deleted Scenes

[edytuj] Counter-Strike: Source

[edytuj] Counter-Strike:Global Offensive

[edytuj] Skórki

* - dostępny również z licznikiem StatTrak™.

Broń i ekwipunek w grach z serii Counter-Strike


[edytuj] Przypisy

  1. według danych z menu zakupów w większości gier serii