Edytujesz „Uliczki”

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

Uwaga! Baza danych została zablokowana do celów administracyjnych. W tej chwili nie można zapisać nowej wersji strony. Zapisz jej treść do pliku, używając wytnij i wklej, aby zachować na później.

Administrator, który zablokował bazę, podał następujące wyjaśnienie: Strona działa w trybie archiwalnym!

Edycja może zostać wycofana. Porównaj ukazane poniżej różnice między wersjami, a następnie zapisz zmiany.
Aktualna wersja Twój tekst
Linia 16: Linia 16:
  
 
== Sposób przejścia ==
 
== Sposób przejścia ==
„''Ważna zasada BHP: nie wsiadaj do helikoptera z zombie-pilotem''”. Z drugiej strony taki scenariusz jest chyba lepszy niż bycie pożartym na dachu [[Szpital (L4D)|30-piętrowego budynku]] przez hordę Zainfekowanych, więc Ocalonym nie pozostaje nic innego jak pozbierać się i wyruszyć w dalszą drogę na piechotę. Weź [[Pistolet maszynowy (L4D)|Uzi]] i apteczkę, upewnij się, że boty zabrały ze sobą wszystko i ruszaj.
+
„''Ważna zasada BHP: nie wsiadaj do helikoptera z zombie-pilotem''”. Z drugiej strony taki scenariusz jest chyba lepszy niż bycie pożartym na dachu [[Szpital (L4D)|30-piętrowego budynku]] przez hordę Zainfekowanych, więc Ocalonym nie pozostaje nic innego jak pozbierać się i wyruszyć w dalszą drogę na piechotę. Weź [[Pistolet maszynowy (L4D)|Uzi]] i apteczkę, upewnij się, że boty zabrały ze sobą wszystko i ruszaj. Pokój w budynku po prawej, jeśli jest otwarty, to ma w środku jakieś przedmioty, jeśli nie, to nic w nim nie ma. Zejdź schodami na dół i oczyść pokój z Zainfekowanych, czasem w środku można znaleźć [[Pistolet M1911|pistolet]] i rzadziej przedmioty do rzucania. Przejdź na górę, tam na stoliku również może leżeć pistolet. Kolejnymi punktami jego spawnu są zwłoki koło samochodu, które powinieneś widzieć z okna, ciężarówka i pokój na lewo od niej. Czasami jednak [[AI Director|Director]] jest wyjątkowo złośliwy i nie położy pistoletu w żadnym z tych miejsc, ale [[kanister z benzyną|2 lub 4 kanistry]] niemal zawsze będą stały obok ciężarówki – uważaj, żeby ich nie zniszczyć, bo mogą się przydać – korytarz jest dosyć wąski i jeśli zaatakuje cię [[horda]], będą jak znalazł. Rozejrzyj się też za [[Koktajl Mołotowa (L4D)|mołotowami]] w okolicy. Czasem na końcu, przy schodach będzie czekał na ciebie [[Tank]], jednak nie jest to zbyt częsty widok.
:Czasami, gdy tylko dojdziesz do ulicy, na twoją ekipę zacznie nacierać [[Tank]], co chociaż nie jest zbyt miłą niespodzianką, to jednak jest wciąż lepsze niż bycie zaatakowanym przez niego później, gdy będziesz już zbyt daleko od amunicji.
+
Pokój w budynku po prawej, jeśli jest otwarty, to ma w środku jakieś przedmioty; jeśli przejście jest zablokowane, to nic w nim nie ma. Zejdź schodami na dół i oczyść pokój z Zainfekowanych, czasem w środku można znaleźć [[Pistolet M1911|pistolet]] i rzadziej przedmioty do rzucania. Przejdź na górę, tam na stoliku również może leżeć pistolet. Kolejnymi punktami jego spawnu są zwłoki koło samochodu, które powinieneś widzieć z okna, ciężarówka i pokój na lewo od niej. Czasami jednak [[AI Director|Director]] jest wyjątkowo złośliwy i nie położy pistoletu w żadnym z tych miejsc, ale [[kanister z benzyną|2 lub 4 kanistry]] niemal zawsze będą stały obok ciężarówki – uważaj, żeby ich nie zniszczyć, bo mogą się przydać – korytarz jest dosyć wąski i jeśli zaatakuje cię [[horda]], będą jak znalazł. Rozejrzyj się też za [[Koktajl Mołotowa (L4D)|mołotowami]] w okolicy. Czasem na końcu, przy schodach będzie czekał na ciebie [[Tank]], jednak nie jest to zbyt częsty widok.
+
  
 
Po odparciu hordy, która zapewne zaatakuje cię w korytarzu przejdź dalej przez magazyn, często można w nim znaleźć pistolet, [[tabletki przeciwbólowe]] i ewentualnie jakieś przedmioty do rzucania. Dość często przed drugą bramą stoi auto z alarmem, więc uważaj, gdzie celujesz. W ciężarówce stojącej z tyłu czasami można znaleźć jakąś broń II rzędu (kampania ''Kurs kolizyjny'', wraz z ''[[Poświęcenie]]m'' jest na tym tle wyjątkowa, gdyż bronie II rzędu, w przeciwieństwie do innych kampanii, nie zawsze pojawiają się w jednym miejscu, a w różnych i nie wszystkie naraz), kolejne można znaleźć za przyczepą po prawej stronie i w pokoju naprzeciwko, o ile jest otwarty. Na placu może stać auto z alarmem i dość często również [[Tank]] – zazwyczaj jednak stoi bliżej przejścia i atakuje już, gdy wyjdziesz z magazynu.
 
Po odparciu hordy, która zapewne zaatakuje cię w korytarzu przejdź dalej przez magazyn, często można w nim znaleźć pistolet, [[tabletki przeciwbólowe]] i ewentualnie jakieś przedmioty do rzucania. Dość często przed drugą bramą stoi auto z alarmem, więc uważaj, gdzie celujesz. W ciężarówce stojącej z tyłu czasami można znaleźć jakąś broń II rzędu (kampania ''Kurs kolizyjny'', wraz z ''[[Poświęcenie]]m'' jest na tym tle wyjątkowa, gdyż bronie II rzędu, w przeciwieństwie do innych kampanii, nie zawsze pojawiają się w jednym miejscu, a w różnych i nie wszystkie naraz), kolejne można znaleźć za przyczepą po prawej stronie i w pokoju naprzeciwko, o ile jest otwarty. Na placu może stać auto z alarmem i dość często również [[Tank]] – zazwyczaj jednak stoi bliżej przejścia i atakuje już, gdy wyjdziesz z magazynu.
Linia 29: Linia 27:
  
 
=== Wersja L4D2 ===
 
=== Wersja L4D2 ===
Jedyną wartą wzmianki różnicą w stosunku do wersji L4D1 jest obecność broni II rzędu w saferoomie zamiast broni I rzędu.
+
Jedyną wyraźną różnicą w stosunku do wersji L4D1 jest obecność broni II rzędu w saferoomie zamiast broni I rzędu.
 
+
== Wideosolucja ==
+
<videoflash>rxav7fJ8Ugo|640|400</videoflash>
+
  
 
== Ciekawostki ==
 
== Ciekawostki ==
* Podczas całej mapy Bill nie wypowiada ani jednej kwestii ponad te normalnie używane przez Ocalonych (typu ostrzeżenie o okolicznym [[Hunter]]ze, ponaglenie w [[saferoom]]ie czy wskazywanie Specjalnych Zainfekowanych). Wynika to z faktu, że przed wydaniem DLC z tą kampanią Valve nie zdołało nawiązać kontaktu z Jimem Frenchem, który w grze podkładał głos Billowi.
+
* Podczas całej mapy Bill nie wypowiada ani jednej kwestii ponad te normalnie używane przez Ocalonych (typu ostrzeżenie o okolicznym [[Hunter]]ze, ponaglenie w [[saferoom]]ie czy wskazywanie Specjalnych Zainfekowanych).
* Wszystkie nowe linie dialogowe, niezależnie od tego, kto je wypowiada, mają w napisach kolor szary, domyślnie przypisany Francisowi. Podobnie rzecz ma się w kampanii [[Ścieżki losu]] w L4D2.
+
* Jeśli Ocalony na koniec mapy będzie martwy, na [[Finał w bazie ciężarówek|kolejnej]] pojawi się ze 100 punktami życia na starcie zamiast zwyczajowymi 50. Podobnie jest w wypadku map z kampanii ''[[Poświęcenie]]''.
* Gdy drużyna mija szyld reklamujący firmę przewozową Hersch, [[Francis]] przyzna się, że kiedyś jeździł jako kurier w tej firmie, ale przestał, gdy pobił na śmierć człowieka, który ''nabijał się z jego małych, brązowych spodenek''.
+
* Ciało pilota helikoptera można znaleźć odwracając się za siebie w punkcie startowym. Każdy Ocalony (poza Billem) ma przypisaną kwestię, którą wypowiada po podejściu do zwłok: [[Louis]] się nieco zasmuci („''Biedny facet… Próbował nam pomóc''”), [[Francis]] wyśmieje [[Zoey]] pokazując jej pilota i mówiąc, że „''w razie czego może go jeszcze raz zastrzelić''”, a Zoey zaśmieje się, mówiąc, że pilotowi właśnie cofnięto licencję.
* W rzadkich przypadkach, po przejściu przez bramę zniszczoną przez Howitzera, gdy Francis zobaczy Huntera, może krzyknąć „''Hunter! Wyglądał jak Kanadyjczyk!''”.
+
* Jeśli Ocalony na koniec mapy będzie martwy, w [[Finał w bazie ciężarówek|kolejnej]] pojawi się ze 100 punktami życia na starcie zamiast zwyczajowymi 50. Podobnie jest w wypadku map z kampanii [[Poświęcenie]].
+
* Ciało pilota helikoptera można znaleźć odwracając się za siebie w punkcie startowym. Każdy Ocalony (poza Billem) ma przypisaną kwestię, którą wypowiada po podejściu do zwłok: [[Louis]] się nieco zasmuci („''Biedny facet… Próbował nam pomóc''”), [[Francis]] wyśmieje [[Zoey]] pokazując jej pilota i mówiąc, że „''w razie czego może go jeszcze raz zastrzelić''”, a Zoey zaśmieje się, stwierdzając, że pilotowi właśnie cofnięto licencję.
+
 
* Stojąc przed lufą Howitzera w trakcie strzału nie otrzymamy żadnych obrażeń.
 
* Stojąc przed lufą Howitzera w trakcie strzału nie otrzymamy żadnych obrażeń.
* Wejście w pożar wywołany przez Howitzera zabiera 20 punktów życia co pół sekundy. Choć wydaje się to dużą wartością, to mając przynajmniej ok. 60 punktów zdrowia i [[tabletki przeciwbólowe]] przy sobie można bez problemu przebiec przez ogień, zostawiając hordę (i być może towarzyszy broni) za sobą.
 
* W L4D2 można wykorzystać [[słoik z żółcią]] i rzucić go w kąt pomiędzy ścianą a podłogą w pokoju koło bramy nad wykolejonym pociągiem i obok Howitzera. Jeśli rzut był właściwy, horda, która przybiegnie w to miejsce zniszczy ową ścianę, pozwalając na ominięcie części mapy.
 
 
* Podczas przechodzenia mostu można zauważyć znak drogowy z napisem Riverside. W oddali można zauważyć wieżę kościoła, najprawdopodobniej tego samego, który znajdujemy w kampanii [[Bilans ofiar]]. Jednak kościół w kampanii [[Kurs kolizyjny]] różni się brakiem świateł.
 
* Podczas przechodzenia mostu można zauważyć znak drogowy z napisem Riverside. W oddali można zauważyć wieżę kościoła, najprawdopodobniej tego samego, który znajdujemy w kampanii [[Bilans ofiar]]. Jednak kościół w kampanii [[Kurs kolizyjny]] różni się brakiem świateł.
  

Wkład do Borealis jest udostępniany na licencji Attribution-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0 (szczegóły w Borealis:Prawa_autorskie). Jeśli nie chcesz, żeby Twój tekst był dowolnie zmieniany przez każdego i rozpowszechniany bez ograniczeń, nie umieszczaj go tutaj.
Zapisując swoją edycję, oświadczasz, że ten tekst jest Twoim dziełem lub pochodzi z materiałów dostępnych na warunkach domeny publicznej lub kompatybilnych. PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ MATERIAŁÓW CHRONIONYCH PRAWEM AUTORSKIM BEZ POZWOLENIA WŁAŚCICIELA!

Anuluj | Pomoc w edycji (otwiera się w nowym oknie)