Upadek

(Różnice między wersjami)

Strona działa w trybie archiwalnym. Jest tylko do odczytu!

m (GLaDOS to ona... i parę drobnych zmian.)
(poprawki, cięcia, kat., interwiki)
Linia 5: Linia 5:
 
|gra=[[Portal 2]]
 
|gra=[[Portal 2]]
 
|nr=6
 
|nr=6
|lokacje=[[Kule testowe|Enrichment Spheres]], [[Stare biura]], [[Stacje pomp]], [[Poczekalnie]]
+
|lokacje=[[Kule testowe]], [[Stare biura]], [[Stacje pomp]], [[Poczekalnie]]
 
|mapy=
 
|mapy=
 
}}
 
}}
Linia 12: Linia 12:
  
 
==Ogólne streszczenie==
 
==Ogólne streszczenie==
Podczas wymiany głównego rdzenia, [[Wheatley]] poznał smak władzy co sprawiło, że stracił panowanie nad samym sobą. [[GlaDOS]] go rozpoznaje i mówi, że nie jest zwykłym debilem, tylko został zaprojektowany tak aby był największym debilem jakiego świat widział. Po tych słowach Wheatley, wrzuca zamkniętą w ziemniaku [[GlaDOS]], do windy ewakuacyjnej w której znajduje się [[Chell]] i w afekcie niszczy windę, co powoduje upadek obu bohaterek głęboko w czeluście [[Aperture Science]].
+
Podczas wymiany głównego rdzenia, [[Wheatley]] poznał smak władzy, co sprawiło, że stracił panowanie nad sobą. [[GLaDOS]] go rozpoznaje w nim Rdzeń tłumienia inteligencji i mówi, że nie jest zwykłym debilem, tylko został zaprojektowany tak aby był największym debilem jakiego świat widział. Po tych słowach Wheatley wrzuca zamkniętą w ziemniaku [[GLaDOS]] do windy ewakuacyjnej w której znajduje się [[Chell]] i w afekcie niszczy windę, co powoduje upadek obu bohaterek głęboko w czeluście [[Aperture Science]].
 
[[Plik:Upadek-2.jpg|thumb|left|Widok na obszar pod [[Aperture Science Enrichment Center]]]]
 
[[Plik:Upadek-2.jpg|thumb|left|Widok na obszar pod [[Aperture Science Enrichment Center]]]]
Podczas eksploracji starych biur firmy, odkrywamy także jej historię. Poznajemy [[Cave Johnson|Cave-a Johnson-a]] i jego asystentkę [[Caroline]]. Mamy okazję poznać ciekawą i zawiłą historię całego obiektu badawczego. Widzimy różnego typu trofea, wzmianki w gazetach wszystko w gablotkach znajdujących się w poczekalni.
+
Podczas eksploracji starych biur firmy, Chell odkrywa także jej historię. Poprzez odtwarzane z taśmy nagrania poznaje [[Cave Johnson|Cave-a Johnsona]] i jego asystentkę [[Caroline]]. Ma okazję poznać ciekawą i zawiłą historię całego obiektu badawczego. Widzi różnego typu trofea i wzmianki w gazetach wystawione w gablotkach znajdujących się w poczekalni.
W starym [[Aperture Science Enrichment Center]] odkrywamy [[Kule testowe]].
+
W starym [[Aperture Science Enrichment Center]] przemierza [[Szyby testowe]] i odkrywa [[kule testowe]].
[[Plik:Kule testowe.jpg|thumb|right|[[Kule testowe|Kula testowa]]]] Kule testowe (oryg. Enrichment Spheres). Są zrobione z azbestu, dzięki temu nie ma tam szczurów. Dzięki nim zdajemy sobie tak naprawdę sprawę jak wielki jest cały ośrodek. Sięga on bowiem kilka kilometrów w głąb ziemi. Wszytko jest odcięte od wielu lat po incydentach z obiektami testowymi.
+
[[Plik:Kule testowe.jpg|thumb|right|[[Kule testowe|Kula testowa]]]] Kule testowe (oryg. ''Enrichment Spheres''). Są zrobione z azbestu, dzięki któremu, jak wspomina prezes firmy nie ma tam szczurów. Dzięki nim zdaje sobie tak naprawdę sprawę jak wielki jest cały ośrodek. Sięga on bowiem kilka kilometrów w głąb ziemi. Wszytko jest odcięte od wielu lat po incydentach z obiektami testowymi.
Kiedy wchodzimy do najstarszego i najgłębiej położonego wejścia [[Aperture Science Innovators]] wita nas miłym ciepłym głosem [[Cave Johnson]]. Informuje nas czym jest ośrodek i kto jest jego właścicielem. Po chwili "poznajemy" także jego asystentkę [[Caroline]].
+
Kiedy wchodzi do najstarszego i najgłębiej położonego wejścia [[Aperture Science Innovators]] wita miłym ciepłym głosem [[Cave Johnson]]. Informuje czym jest ośrodek i kto jest jego właścicielem. Po chwili "poznaje" także jego asystentkę [[Caroline]].
W tym rozdziale poznajemy kolejno: [[Żel repulsyjny]], [[Woda|Wodę]], [[Żel napędzający]], [[Żel repulsyjny]]. Są one, używane na starych torach testowych, jednak zanim ich użyjemy przechodzimy przez stację pomp, które je pompują. Z upływem czasu w puszczanych wiadomościach można wywnioskować, że Cave Johnson jest poważnie chory i coraz starszy.  
+
 
 +
W tym rozdziale wprowadzone zostają kolejno: [[żel repulsyjny]], woda i [[żel napędzający]]. Są one używane na starych torach testowych, jednak zanim ich użyje, Chell przechodzi przez stację pomp, które je pompują. Z upływem czasu z puszczanych komunikatów można wywnioskować, że Cave Johnson jest poważnie chory i coraz starszy.  
 +
 
 
==Znaczenie==
 
==Znaczenie==
Rozdział ten przedstawia historię [[Aperture Science Enrichment Center]] i jego założyciela [[Cave Johnson|Cave-a Johnson-a]]. W tym okresie gry, ma miejsce "uczłowieczenie" GlaDOS. Staje się ona bardziej ludzka, ukazuje się jej prawdziwy charakter oraz tworzy się "więź" między Chell a nią.
+
Rozdział ten przedstawia historię [[Aperture Science Enrichment Center]] i jego założyciela, [[Cave Johnson|Cave'a Johnsona]]. W tym rozdziale GlaDOS zyskuje nowe cechy. Staje się ona bardziej ludzka, i zmienia swoje nastawienie do Chell.
 +
 
 
Innym celem tego rozdziału jest oswojenie gracza z żelami.
 
Innym celem tego rozdziału jest oswojenie gracza z żelami.
  
 
==Ciekawostki==
 
==Ciekawostki==
* GlaDOS bardzo mocno reaguje na [[Portret Damy]]. Najprawdopodobniej odkrywa, że dama na portrecie to Caroline, czyli GlaDOS.
+
* W tym rozdziale można odnaleźć dok, w którym był tworzony statek [[Borealis]].
* W tym rozdziale można odnaleźć dok, w którym był tworzony statek [[Borealis]]
+
 
 +
{{Rozdzialy}}
 +
 
 +
[[Kategoria: Rozdziały w Portal 2]]
 +
 
 +
[[overwiki:Portal 2 storyline#The Fall]]

Wersja z 14:51, 18 sie 2011

Ostrzeżenie

Ta strona może zawierać szczegóły fabuły. Jeśli nie chcesz jej znać, nie czytaj tego artykułu!

Upadek
Upadek.jpg
Gra Portal 2
Numer 6
Lokacje Kule testowe, Stare biura, Stacje pomp, Poczekalnie

Upadek (oryg. The Fall) jest szóstym rozdziałem gry Portal 2.

Ogólne streszczenie

Podczas wymiany głównego rdzenia, Wheatley poznał smak władzy, co sprawiło, że stracił panowanie nad sobą. GLaDOS go rozpoznaje w nim Rdzeń tłumienia inteligencji i mówi, że nie jest zwykłym debilem, tylko został zaprojektowany tak aby był największym debilem jakiego świat widział. Po tych słowach Wheatley wrzuca zamkniętą w ziemniaku GLaDOS do windy ewakuacyjnej w której znajduje się Chell i w afekcie niszczy windę, co powoduje upadek obu bohaterek głęboko w czeluście Aperture Science.

Podczas eksploracji starych biur firmy, Chell odkrywa także jej historię. Poprzez odtwarzane z taśmy nagrania poznaje Cave-a Johnsona i jego asystentkę Caroline. Ma okazję poznać ciekawą i zawiłą historię całego obiektu badawczego. Widzi różnego typu trofea i wzmianki w gazetach wystawione w gablotkach znajdujących się w poczekalni. W starym Aperture Science Enrichment Center przemierza Szyby testowe i odkrywa kule testowe.

Kule testowe (oryg. Enrichment Spheres). Są zrobione z azbestu, dzięki któremu, jak wspomina prezes firmy nie ma tam szczurów. Dzięki nim zdaje sobie tak naprawdę sprawę jak wielki jest cały ośrodek. Sięga on bowiem kilka kilometrów w głąb ziemi. Wszytko jest odcięte od wielu lat po incydentach z obiektami testowymi.

Kiedy wchodzi do najstarszego i najgłębiej położonego wejścia Aperture Science Innovators wita ją miłym ciepłym głosem Cave Johnson. Informuje czym jest ośrodek i kto jest jego właścicielem. Po chwili "poznaje" także jego asystentkę Caroline.

W tym rozdziale wprowadzone zostają kolejno: żel repulsyjny, woda i żel napędzający. Są one używane na starych torach testowych, jednak zanim ich użyje, Chell przechodzi przez stację pomp, które je pompują. Z upływem czasu z puszczanych komunikatów można wywnioskować, że Cave Johnson jest poważnie chory i coraz starszy.

Znaczenie

Rozdział ten przedstawia historię Aperture Science Enrichment Center i jego założyciela, Cave'a Johnsona. W tym rozdziale GlaDOS zyskuje nowe cechy. Staje się ona bardziej ludzka, i zmienia swoje nastawienie do Chell.

Innym celem tego rozdziału jest oswojenie gracza z żelami.

Ciekawostki

  • W tym rozdziale można odnaleźć dok, w którym był tworzony statek Borealis.
Lista rozdziałów w grach z serii Half-Life

Half-Life

Hazard Course · Black Mesa Inbound · Anomalous Materials · Unforeseen Consequences · Office Complex · "We've Got Hostiles" · Blast Pit · Power Up · On A Rail · Apprehension · Residue Processing · Questionable Ethics · Surface Tension · "Forget About Freeman!" · Lambda Core · Xen · Gonarch's Lair · Interloper · Nihilanth · Endgame

Half-Life: Opposing Force

Boot Camp · Incoming · Welcome to Black Mesa · "We Are Pulling Out" · Missing in Action · Friendly Fire · We Are Not Alone · Crush Depth · Vicarious Reality · Pit Worm's Nest · Foxtrot Uniform · "The Package" · Worlds Collide · Conclusion

Half-Life: Blue Shift

Hazard Course · Living Quarters Outbound · Insecurity · Duty Calls · Captive Freight · Focal Point · Power Struggle · A Leap of Faith · Deliverance

Half-Life: Decay

Dual Access · Hazardous Course · Surface Call · Resonance · Domestic Violence · Code Green · Crossfire · Intensity · Rift · Xen Attacks

Half-Life 2

Punkt Wejścia · „Pamiętny Dzień” · Droga Przez Kanały · Niebezpieczne Wody · Black Mesa East · „Nie chodzimy już do Ravenholm...” · Autostrada 17 · Ruchome Piaski · Nova Prospekt · Wiązania · Pierwszy Antyobywatel · „Za Freemanem!” · Nasi Dobroczyńcy · Czarna Energia

Half-Life 2: Episode One

Fałszywy Alarm · Bezpośrednia Interwencja · Podziemia · Ucieczka Przez Miasto · Ucieczka z City 17

Half-Life 2: Episode Two

Do White Forest · Ów Żywot Vortalny · Freeman Pontifex · Podróż W Wielkim Stylu · Poza Zasięgiem · Nasz Wspólny Przyjaciel · T Minus Jeden

Portal 2

Komunikat · Zimny start · Powrót · Niespodzianka · Ucieczka · Upadek · Ponowne spotkanie · Swędzenie · Część, w której...